abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71156380
Ik vrees toch dat Spanje en Portugal iets hoger op het lijstje van de Fifa zullen staan
  maandag 20 juli 2009 @ 22:39:45 #77
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71163703
Hij was net aardig tevreden in een klein stukje in het sportjournaal.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_71170270
quote:
KNVB STRIKT CRUIJFF: Beste Nederlandse voetballer aller tijden ambassadeur van WK 2018

BRUSSEL, dinsdag
Harry Been, voorzitter van het Nederlands/Belgische comité dat voor de lage landen het WK voetbal van 2018 probeert binnen te slepen, heeft Johan Cruijff weten te strikken als ambassadeur. Nederlands beste voetballer aller tijden zal als ’een van de gezichten’ van het organisatiecomité de stemgerechtigde leden van de FIFA moeten verleiden tot het kiezen voor een WK in Nederland en België. Daarnaast hoopt Been de drie van Milaan – Frank Rijkaard, Marco van Basten en Ruud Gullit – plus Guus Hiddink aan zich te binden. In Brussel liet FIFA-president Blatter gisteren blijken dat hij de kandidatuur serieus neemt. „Er heerst volstrekte eenheid van doen en denken, dat is het belangrijkste. In Japan en Zuid-Korea (WK 2002) was dat niet het geval en zo’n situatie willen we nooit meer meemaken.”

Naast de mededeling dat de FIFA geen principiële bezwaren heeft tegen een duo-organisatie op de manier zoals Nederland en België het inkleden, kwam het grootste nieuws uit de mond van Harry Been. Met gepaste trots maakte hij melding van de helpende handen die Johan Cruijff heeft toegezegd. „Ik heb een dag of tien geleden alles met Johan besproken en hij gaat ons helpen”, vertelde Been trots.

De voortrekkersrol van Johan Cruijff is een onderdeel van een groot pakket waarmee FIFA-president Joseph S. Blatter en zijn gedelegeerden ingepakt moeten worden. Gisteren in Brussel onderging de kleine Zwitser zijn eerste massage en onze zuiderburen hadden het groots aangepakt. De machtigste man van het mondiale voetbal, zijn mening is straks bij een eventueel staken van de stemmen doorslaggevend, werd als een grootvorst in de hoofdstad van Europa onthaald. Voormalig Frans international Christian Karembeu was ook aanwezig. „Hij is een van onze adviseurs. We denken dat we met hem stemmen kunnen winnen in Afrika en Oceanië. Karembeu is namelijk geboren in Nieuw-Caledonië”, verklaart Harry Been.

Eerste minister Herman van Rompuy ontving Blatter en zijn gevolg ’s ochtends om negen uur in zijn ambtswoning, ’s middags gingen zelfs de poorten van het paleis van koning Albert II open. „Meneer Blatter vond het prachtig”, zegt Harry Been, die samen met zijn collega’s uitvoerig van gedachten wisselde met Blatter cum suis. „Zoiets kunnen onze Belgische vrienden uitstekend organiseren, ze hebben hem ontvangen als een staatshoofd.

Over een poosje zullen we meneer Blatter ook in Nederland uitnodigen. Ik heb hem gezegd dat hij dan niet zal merken dat hij in een ander land verblijft. Nederland en België zijn in deze procedure volledig één.”

Zoals verwacht liet Blatter weinig los over de plannen van de lage landen. ,,Ik vind het een sympathieke kandidatuur, maar ik ga de organisatie nu geen cijfer geven”, sprak de voetbalgeneraal terughoudend. ,,Nederland en België zijn twee kleine landen qua oppervlakte, maar beiden groot in het voetbal. Ze zijn bovendien vanaf het begin lid van de FIFA, maar dat is bijvoorbeeld Spanje ook. Mijn mening zal ik pas vormen als we alle landen hebben bezocht en alle documenten hebben ontvangen.”

Op uiterlijk 10 mei 2010 moeten alle kandidaten, ook Spanje/Portugal, Engeland, Rusland, de Verenigde Staten, Mexico, Indonesië, Katar, Australië, Zuid-Korea en Japan willen het WK van 2018 organiseren, hun huiswerk op het FIFA-kantoor in Genève inleveren. „Nog voor het einde van het jaar 2010 zullen we kenbaar maken welke organisatie het toernooi mag gaan voorbereiden”, aldus Blatter. Harry Been, negen jaar geleden ook al toernooidirecteur van EURO 2000, denkt dat er een goede eerste stap is gezet.

„Het was een zeer nuttig samenzijn. Waarschijnlijk in oktober zal de echte kick-off plaatsvinden in het Evoluon te Eindhoven. Dan gaan we helemaal los.”
pi_71174206
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:35 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of dat zal gaan helpen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:02:04 #80
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_71174997
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:39 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of dat zal gaan helpen.
Denk het wel. In Nederland is z'n status wellicht afgezakt naar een bedenkelijk minimum, maar in het buitenland is het nog steeds een voetbalgod. Als het AC Milan-trio ook nog gestrikt kan worden, heb je wel héél puike ambassadeurs.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_72974957
quote:
Bid van ongeveer twaalf miljoen voor WK

EINDHOVEN - Het bid van Nederland en België voor de organisatie van het WK voetbal van 2018 (of 2022) kost ongeveer twaalf miljoen euro. Dat zei maandag Harry Been, directeur van het comité 'theHollandBelgiumBid'.

Hij neemt daarbij de eerdere ervaring van Duitsland als uitgangspunt. ,,Daar kostte het ongeveer vijftien miljoen. Inmiddels wil de FIFA dat het allemaal wat soberder wordt. Geen grote shows overal ter wereld. Dat scheelt weer.''

Een deel van de financiering komt van de overheden. Daarnaast is er nog geld over het EURO 2000, ook door Nederland en België op de kaart gezet. Verder presenteerde Been maandag in Eindhoven vijf grote partners, BAM, ING, KLM, Randstad en PricewaterhouseCoopers.

Het bid moet in mei klaar zijn. In december 2010 neemt de FIFA in Zürich de beslissing. (ANP)
Heb er een zeer goed gevoel over.
-
pi_72975074
Mooi zo tegen die tijd kan ik alle wedstrijden betalen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_72975137
Ik hoop echt dat het gaat lukken Met Harry Been hebben we in ieder geval een goede organisator. Vrees alleen dat het Engeland gaat worden.
pi_72975243
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:48 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik hoop echt dat het gaat lukken Met Harry Been hebben we in ieder geval een goede organisator. Vrees alleen dat het Engeland gaat worden.
Engeland scheen nog niet eens met namen van sponsoren (voor de campagne) te kunnen komen terwijl Nederland die al tijden rond heeft. Verder moet het hoofdstuk 'preventie veiligheid' bij hen wel heel goed zijn, nog wel uitgebreider dan die van Zuid-Afrika.
Maar goed, Engeland maakt idd een goede kans.

Dat Spanje Portugal nodig heeft verbaast me.
-
pi_73074655
http://www.england2018bid.com/
Engeland heeft 25 stadions met capacitteit van 40,000 of meer...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Stadium     Capacity     City/Town  
Wembley Stadium   90,000   London
Twickenham Stadium   82,000   London
Olympic Stadium   80,000   London
Old Trafford   76,212   Manchester
Emirates Stadium   60,355   London
Nieuw Tottenham Stadion   60,000   London
Elland Road   50-60,000   Leeds
Proposed City of Birmingham Stadium   55,000   Birmingham
St James' Park   52,387   Newcastle
Walkers Stadium   50,000   Leicester
Nieuw Nottingham Stadion   50,000   Nottingham
Stadium of Light   49,000   Sunderland
City of Manchester Stadium   47,726   Manchester
Anfield   45,522   Liverpool
Hillsborough Stadium   45,000   Sheffield
Niew Plymouth Stadion   45,000   Plymouth
Don Valley Stadium   45,000   Sheffield
stadium:mk   45,000   Milton Keynes
Pride Park   44,000   Derby
Villa Park   42,573   Birmingham
Proposed Bristol City Stadium   42,000   Bristol
Goodison Park   40,158   Liverpool
Bramall Lane   40,000   Sheffield
KC Stadium   40,000   Hull
Proposed future stadium, as yet unnamed   40,000   Portsmouth

[ Bericht 0% gewijzigd door Monopoly_Man op 24-09-2009 17:42:11 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 september 2009 @ 17:12:22 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73074701
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Monopoly_Man het volgende:
Engeland heeft 24 stadions met capacitteit van 40,000 of meer...
[ code verwijderd ]
Maar ze mogen maar 2 stadions in Londen gebruiken volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73074787
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Maar ze mogen maar 2 stadions in Londen gebruiken volgens mij
Ja... Wembley zal er zeker een zijn... de andere Arsenal denk ik? Beste transport links... Er zijn genoeg stadions in andere steden ook.
pi_73075451
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Monopoly_Man het volgende:
Engeland heeft 24 stadions met capacitteit van 40,000 of meer...
[ code verwijderd ]

Dat WK gaan we dus nooit krijgen hiero
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 november 2009 @ 16:08:41 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74576420
quote:
Twaalf kandidaatsteden voor WK 2018/2022

The HollandBelgium Bid, de gezamenlijke kandidatuur van België en Nederland voor het WK voetbal 2018/2022, heeft maandag in het Evoluon in Eindhoven de speelsteden voor het wereldkampioenschap gepresenteerd. Vijf Nederlandse en zeven Belgische steden zijn kandidaat.

The HollandBelgium Bid stelde op 21 september al zijn partners en een aantal ambassadeurs voor. Maandag stonden de twaalf steden die als speelstad willen fungeren bij een WK centraal in Eindhoven. België telt met Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi, Genk, Gent en Luik zeven kandidaten. Nederland biedt vijf steden: Amsterdam, Enschede, Eindhoven, Heerenveen en Rotterdam. Amsterdam en Rotterdam zijn van plan elk twee stadions gereed te hebben. Alles bij elkaar dus twaalf steden die veertien stadions ter beschikking stellen voor het grootste voetbalevenement op aarde.

Symbolisch

Eindhoven verwelkomde maandag de bestuurlijke vertegenwoordigers (burgemeesters of hun plaatsvervangers) van de twaalf kandidaat-speelsteden, die ‘Together for Great Goals’ gaan. De speelsteden tekenden symbolisch voor hun deelneming aan de kandidatuur en lieten direct zien wat ze in huis hebben. Ze boden bij deze gelegenheid ook een culinair voorproefje aan van wat de miljoenen gasten in 2018 of 2022 kunnen verwachten in België en Nederland.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74576762
Hoe verliep het EK in Engeland in 1996 eigenlijk qua organisatie? Kan me niet meer echt herinneren of er toen rellen of andere problemen waren.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2009 @ 01:45:00 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74593349
Volgens mij niet, maar volgens mij is dat ook geen hot item
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2009 @ 19:03:24 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75698776
quote:
Engeland selecteert vijftien stadions voor 2018

Net als België en Nederland, wil Engeland in 2018 of 2022 de Wereldbeker voetbal ontvangen. Woensdag werden er vijftien stadions geselecteerd waar eventueel WK-wedstrijden gespeeld kunnen worden.

De stadions zijn over twaalf steden verdeeld. In Londen komen er drie in aanmerking, in Manchester twee.

De steden zijn Londen (Wembley, Emirates, olympisch stadion of nieuw stadion van Tottenham), Manchester (Old Trafford, City Stadium), Sunderland (Stadium of Light), Liverpool (Anfield of nieuw stadion), Birmingham (Villa Park), Nottingham (Nottingham Forest Stadium), Leeds (Elland Road), Sheffield (Hillsborough), Newcastle (St James' Park), Bristol (nieuw stadion), Plymouth (Home Park) en Milton Keynes (stadium:mk).

Derby, Hull en Leicester waren ook kandidaat, maar vielen af. Ook Liverpool dreigde uit de boot te vallen omdat FC Liverpool en Everton hun project voor een nieuw stadion op de lange baan schoven. "Maar Liverpool is een stad die bol staat van de voetbalsymboliek en hoort er gewoon bij", verklaarde het bidcomité.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_75835144
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het gaat absoluut lastig worden. Engeland gaat er een shitload aan geld tegenaan gooien en hebben de infrastructuur, om dan ook nog eens tegen Spanje en Portugal op te moeten boksen .

Het helpt ook absoluut niet dat het scheidsrechtersniveau beneden alle peil is lijkt me .
Ja maar je zag het ook bij de verkiezing van de OS, al die kleinere landen en niet geheel ontwikkelde landen willen helemaal niet zo'n grootmacht zoals bv toen Chicago (Amerika en dat Oprah en Obama nog ff reclame kwamen maken in Kopenhagen) en nu dus Engeland. Dus Nederland en Belgie zijn naar mijn mening zeker gevaarlijke outsiders.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 januari 2010 @ 14:51:47 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76762896
quote:

VS nemen achttien steden op in WK-kandidatuur

De Verenigde Staten hebben de namen bekendgemaakt van de achttien steden die in de Amerikaanse kandidatuur voor het WK voetbal van 2018 worden opgenomen.

Volgens bondsvoorzitter Sunil Gulati, die tevens verantwoordelijk is voor het Amerikaanse dossier, moet zijn land geen nieuwe stadions bouwen.

'Alle achttien steden hebben hun stadion nu al klaar. Gemiddeld bieden ze plaats aan 78.000 mensen en er kunnen in totaal 5 miljoen tickets verkocht worden. Groter en beter zal je het nergens vinden', zegt Gulati.

De achttien steden zijn New York, Washington, Los Angeles, Boston, Atlanta, Nashville, Miami, Tampa, Dallas, Houston, Phoenix, San Diego, Denver, Seattle, Indianapolis, Kansas City, Baltimore en Philadelphia.

Tegen half mei zullen de VS hun volledige dossier overmaken aan de FIFA. Die beslist in december wie de WK's 2018 en 2022 mag organiseren. België en Nederland zijn samen ook kandidaat.
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 14:04:49 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80519510
quote:
Kabinet steunt Nederlands WK-bid

DEN HAAG - Het HollandBelgium Bid voor de organisatie van het WK voetbal in 2018 weet zich verzekerd van de steun van de overheid. Demissionair minister Ab Klink (Sport) sprak dinsdag in Den Haag namens het kabinet steun uit aan de organisatie. Daarmee werd voldaan aan een belangrijke eis van de wereldvoetbalbond FIFA, die bij het 'bid' overheidsgaranties wil hebben.
Volgens Klink mogen mogelijke extra kosten, bijvoorbeeld bij de investeringen in stadions, niet leiden tot lastenverzwaringen voor de burger. Het kabinet ziet het 'WK-bid' als belangrijke stap om aan te tonen dat Nederland ook de Olympische Spelen kan organiseren. Nederland overweegt zich kandidaat te stellen voor de organisatie van de Zomerspelen van 2028.

Het kabinet schat in dat ongeveer 400 miljoen euro nodig is om in de vijf speelsteden Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Enschede en Heerenveen stadions uit te breiden of nieuw te bouwen. De kosten daarvan zijn officieel voor de steden, maar de rijksoverheid wil ze wel in een deel van de kosten tegemoet komen.

Verder denkt Klink ongeveer 200 miljoen euro nodig te hebben voor handhaving van de openbare orde en veiligheid. Afgaand op het WK dat Duitsland in 2006 organiseerde, schat hij in dat het evenement zo'n 1,2 miljard euro kan opleveren. Dat bedrag moet worden gedeeld met mede-organisator België.

De minister denkt dat Nederland en België het evenement samen prima aankunnen. ,,Het EK 2000 is ook buitengewoon succesvol verlopen, dus Nederland is een goede kandidaat'', aldus Klink. In de aanloop naar de Olympische Spelen in 2028 zou het dan ook goed uitkomen als Nederland het WK in 2018 zou mogen organiseren.

President Ruud Gullit van het HollandBelgium Bid overhandigt op 14 mei in Zürich het document van de gezamenlijke kandidatuur aan FIFA-voorzitter Joseph Blatter. Op 2 december wordt beslist waar de WK's van 2018 en 2022 worden gehouden. De verwachting is dat het WK 2018 in Europa plaatsvindt. Nederland en België hebben concurrentie van Spanje-Portugal, Rusland en Engeland. Australië, Qatar, Japan, Zuid-Korea en de Verenigde Staten hebben zich ook kandidaat gesteld en strijden waarschijnlijk om het WK van 2022. (ANP)
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:30:50 #96
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_80525387
Ik zag vanmiddag borden langs de snelweg met Gullit erop. Voor de Holland Belgium Bid
pi_80527822
Engeland moet het gewoon krijgen, de beste stadions en infrastructuur. Bovendien willen ze de drie grootste meerdaagse sportevenement ter wereld in dit decennium organiseren en dat gun ik ze. Ze hebben er al twee, nu deze nog.
pi_80527873
Gelukkig geen Utrecht in het rijtje speelsteden. Hoef ik er tenminste niet voor te betalen. Belachelijk dat de overheid financieel wil bijspringen voor het bouwen van stadions. Als ik een bedrijf begin, gaat de overheid ook niet mijn kantoor bouwen en betalen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 19:34:27 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80532641
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:33 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig geen Utrecht in het rijtje speelsteden. Hoef ik er tenminste niet voor te betalen. Belachelijk dat de overheid financieel wil bijspringen voor het bouwen van stadions. Als ik een bedrijf begin, gaat de overheid ook niet mijn kantoor bouwen en betalen.
De overheid gaat ook flink verdienen via btw, bovendien investeert ze in voorzieningen voor de bewoners via voetbalstadions.

Bovendien zijn er weinig stadions eigendom van de clubs zelf.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:57:05 #100
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80542294
Misschien een stomme vraag... maar waarom zouden ze Heerenveen boven Groningen verkiezen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')