abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80542580
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De overheid gaat ook flink verdienen via btw, bovendien investeert ze in voorzieningen voor de bewoners via voetbalstadions.

Bovendien zijn er weinig stadions eigendom van de clubs zelf.
Die voorzieningen zijn dik overschat, zeker nu stadions steeds vaker aan de rand van de stad liggen. Btw opbrengsten wegen lang niet op tegen alle financiele investeringen. Op het eind van de dag is het echt de belastingbetaler die hiervoor diep in de buidel moet tasten en buitenlandse bedrijven als McDonalds en Coca Cola die lachen, evenals de FIFA. Voor mij geen WK in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:52 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80543242
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:57 schreef horned_reaper het volgende:
Misschien een stomme vraag... maar waarom zouden ze Heerenveen boven Groningen verkiezen ?
Omdat Groningen het stadion niet wil uitbreiden naar de gevraagde hoeveelheid.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:20 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80543929
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:33 schreef Nielsch het volgende:
Gelukkig geen Utrecht in het rijtje speelsteden. Hoef ik er tenminste niet voor te betalen. Belachelijk dat de overheid financieel wil bijspringen voor het bouwen van stadions. Als ik een bedrijf begin, gaat de overheid ook niet mijn kantoor bouwen en betalen.
Zat bedrijven krijgen trouwens steun op diverse manieren van de diverse overheden. Zo zijn er belasting voordelen, goedkopere en makkelijker te krijgen starters leningen. Bedrijven die gratis grond aangeboden krijgen, bedrijven voor wie alle randvoorwaarden geregeld worden of zelfs subsidies.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 23:37:30 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80544176
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die voorzieningen zijn dik overschat, zeker nu stadions steeds vaker aan de rand van de stad liggen.
De nieuwe Kuip en de oude Kuip liggen midden in de stad. Het Philipsstadion nog prominenter in het centrum en is de brug tussen het winkelcentrum en Strijp S, de ArenA ligt in een uitgaanscentrum en het Abe Lenstrastadion is het centrum van een compleet sportpark. Ook rond de Grolschveste moeten nieuwe faciliteiten (medische en school) functies komen.
quote:
Btw opbrengsten wegen lang niet op tegen alle financiele investeringen. Op het eind van de dag is het echt de belastingbetaler die hiervoor diep in de buidel moet tasten
Het WK leverde Duitsland bijna 3 miljard op. Een substantieel deel daarvan vloeit natuurlijk terug naar de staat. Bovendien werden er daar 38.000 nieuwe banen gecreëerd, ook daarmee wordt geld verdient.
quote:
en buitenlandse bedrijven als McDonalds en Coca Cola die lachen, evenals de FIFA.
leg even uit waarom die bedrijven lachen?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80544224
Nederland moet als ze het WK willen organiseren wel van die 'leuk dat we de finale gewonnen hebben, maar morgen keiharde controles op ziektes, het is maar voetbal en er moet gewoon gewerkt worden'-mentaliteit af. Bedrijven zullen moeten meegaan in de gekte.
-
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:47:58 #106
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80544596
Nederland zal om te beginnen eens een fatsoenlijke bekerfinale moeten organiseren
pi_80548390
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De nieuwe Kuip en de oude Kuip liggen midden in de stad. Het Philipsstadion nog prominenter in het centrum en is de brug tussen het winkelcentrum en Strijp S, de ArenA ligt in een uitgaanscentrum en het Abe Lenstrastadion is het centrum van een compleet sportpark. Ook rond de Grolschveste moeten nieuwe faciliteiten (medische en school) functies komen.
[..]

Het WK leverde Duitsland bijna 3 miljard op. Een substantieel deel daarvan vloeit natuurlijk terug naar de staat. Bovendien werden er daar 38.000 nieuwe banen gecreëerd, ook daarmee wordt geld verdient.

leg even uit waarom die bedrijven lachen?
Op wat voor manier profiteren mensen die nooit in een stadion komen dan van het WK? Het bouwen van een school en medische faciliteiten is niet afhankelijk van een WK, die komen er sowieso wel.

Die drie miljard van jou is schromelijk overdreven. Het is weliswaar de omzet, maar je hebt de kosten er nog niet vanaf getrokken. Het WK in Duitsland heeft in totaal (slechts) 130 miljoen euro winst opgeleverd. Een groot gedeelte daarvan ging naar de FIFA. De rest was voor de Duitse Voetbalbond. Op het eind van de dag was het toch echt de belastingbetaler die vele honderderen miljoenen kwijt was aan het bouwen van de stadions. Bijna 99% van deze belastingbetalers komt nooit in zo'n stadion.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 13:41:01 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80557771
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op wat voor manier profiteren mensen die nooit in een stadion komen dan van het WK? Het bouwen van een school en medische faciliteiten is niet afhankelijk van een WK, die komen er sowieso wel.
concerten, kantoren en andere voorzieningen die in moderne stadions zitten + werkgelegenheid daar.
quote:
Die drie miljard van jou is schromelijk overdreven. Het is weliswaar de omzet, maar je hebt de kosten er nog niet vanaf getrokken. Het WK in Duitsland heeft in totaal (slechts) 130 miljoen euro winst opgeleverd. Een groot gedeelte daarvan ging naar de FIFA. De rest was voor de Duitse Voetbalbond.
Dat is de winst van het toernooi opzich. Zo bracht Euro2000 een winst van 20 miljoen. Waarvan de KNVB dus 10 miljoen mocht investeren in het voetbal in Nederland.

Die 3 miljard was wat het WK de Duitse economie extra opleverde! Dat is vergelijkbaar met wat alle bouwmakten in Nederland omzetten. Best een forse impuls. En dus veel extra werkgelegenheid.
quote:
Op het eind van de dag was het toch echt de belastingbetaler die vele honderderen miljoenen kwijt was aan het bouwen van de stadions. Bijna 99% van deze belastingbetalers komt nooit in zo'n stadion.
Dus jij beweerd dat er maar 160.000 mensen een stadion bezoeken in Nederland? Dan onderschat je het toch echt. Er komen al meer mensen op één speeldag naar het stadion. En dan tel ik dus niet eens alle andere evenementen en dergelijke die mensen naar stadions trekken.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80775881
tvp
pi_80777105
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef horned_reaper het volgende:
Nederland zal om te beginnen eens een fatsoenlijke bekerfinale moeten organiseren
Hehe, echt he. Zolang ze dit niet kunnen, moet je opzeker geen WK gaan organiseren.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81001646
quote:
'Europees land krijgt WK 2018'

Japan moet zich vooral gaan richten op het organiseren van het WK voetbal van 2022. Het Aziatische land heeft zich ook beschikbaar gesteld voor het WK in 2018, maar de FIFA heeft het land gezegd dat dat toernooi bijna zeker naar een Europees land gaat. Dit meldt bondsvoorzitter Motoaki Inuka in de Japanse pers. Nederland en België hebben zich ook kandidaat gesteld voor een van de twee eindtoernooien.

FIFA-voorzitter Joseph Blatter heeft volgens Inuka gezegd dat de Europese landen fanatiek met elkaar gaan strijden. "Hij adviseerde ons dat wij ons daarin niet moeten gaan mengen. Het ziet er dus naar uit dat de FIFA het WK in 2018 in Europa wil gaan houden."

Nederland en België hebben zware concurrentie van Rusland, Engeland en Spanje-Portugal. Ook Australië, Qatar, Zuid-Korea en de Verenigde Staten strijden mee. Deze landen moeten het dus naar alle waarschijnlijkheid afleggen tegen de Europese landen en richten zich vermoedelijk op het WK in 2022. Op 2 december besluit de FIFA welke landen de toernooien mogen gaan organiseren.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:58:17 #112
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_81001932
Ik denk dat het dus echt zal gaan tussen NL+BE / UK / Spa+Por
Het zou wel heel erg leuk zijn als het eens in eigen land is!
pi_81002003
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:58 schreef horned_reaper het volgende:
Ik denk dat het dus echt zal gaan tussen NL+BE / UK / Spa+Por
Het zou wel heel erg leuk zijn als het eens in eigen land is!
UK heeft ook al de Olympische spelen.
Spanje kan het ook zonder Portugal. En beide landen staan er financieel nou niet echt rooskleurig voor.
De meeste concurrentie lijkt mij van Rusland af te komen.
pi_81002017
Ik denk dat Engeland het wordt, maar ik blijf hopen op NL en België
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_81003832
Ik denk dat het vier sterke kandidaten zijn. De Russen hebben het geld en de onontgonnen voetbalmarkt, iets waar de FIFA niet ongevoelig voor is. De Spanjaarden en Portugezen hebben vooral veel steun in Zuid-Amerika, niet onbelangrijk. De Engelsen hebben het argument dat ze het WK bij wijze van spreken morgen al kunnen organiseren, ook niet onbelangrijk na de organisatorische moeilijkheden in Zuid-Afrika, Polen en Oekraïne en nu blijkbaar ook Brazilië. En België en Nederland kunnen zich opwerpen als sympathieke underdog en zijn gewoontegetrouw uitstekend in het lobbywerk.

Héél moeilijk te voorspellen wie het wordt vind ik.
pi_81006112
Wanneer wordt het eigenlijk bekend gemaakt?
pi_81006467
December. .
pi_81006575
Als Spanje/Portugal het wordt dan mag ik hopen dat de EU het verbied. Straks gaat het ze net zo af als Griekenland, en moeten we daar weer miljarden ingooien om de euro/economie overeind te houden.

Engeland heeft OS al net als Rusland, mogen wij ook eens wat?
pi_81006807
Ik schat onze kansen hoog in. Engeland heeft de Spelen al, en de samenwerking tussen Spanje en Portugal is meer een nadeel dan een voordeel. De andere kandidaten zijn niet meer serieus te nemen. Denk ik. Het EK is precies lang genoeg geleden om in aanmerking te komen voor een WK.. Komt helemaal goed.
-nee-
  dinsdag 4 mei 2010 @ 14:17:05 #120
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_81007159
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 12:55 schreef Heero87 het volgende:
Ik denk dat het vier sterke kandidaten zijn. De Russen hebben het geld en de onontgonnen voetbalmarkt, iets waar de FIFA niet ongevoelig voor is. De Spanjaarden en Portugezen hebben vooral veel steun in Zuid-Amerika, niet onbelangrijk. De Engelsen hebben het argument dat ze het WK bij wijze van spreken morgen al kunnen organiseren, ook niet onbelangrijk na de organisatorische moeilijkheden in Zuid-Afrika, Polen en Oekraïne en nu blijkbaar ook Brazilië. En België en Nederland kunnen zich opwerpen als sympathieke underdog en zijn gewoontegetrouw uitstekend in het lobbywerk.

Héél moeilijk te voorspellen wie het wordt vind ik.
1992, Olympische spelen?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:06:13 #121
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_81009087
interessant
AFC AJAX
pi_81013800
Rusland heeft het nadeel van de corruptie die in het voetbal nog sterk aanwezig is plus de vele tijdzones
Het UK heeft al de OS, Commonwealth Games en Rugby WC
Spanje/Portugal was niet meteen de favo van de FIFA omdat Spanje het ook alleen kan, de samenwerking in het bidcomité is ook niet van je dat
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_81018732
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 14:17 schreef DeTolk het volgende:

[..]

1992, Olympische spelen?
Wat het lobbywerk betreft, had ik het eigenlijk vooral over de Belgen. .
pi_81027229
Ik weet niet of het hebben van de Olympische Spelen nu zo relevant is... Kijk naar Atlanta 96 en het WK in de VS in 94.
pi_82768702
Heeft iemand al een rekensommetje gemaakt hoeveel een wk oplevert?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_87581934
quote:
HollandBelgium Bid raakt rivaal Amerika kwijt

NEW YORK - Nederland en België hebben een concurrent minder in de strijd om de organisatie van het wereldkampioenschap voetbal in 2018. De Verenigde Staten hebben vrijdag de FIFA laten weten dat ze zich volledig willen focussen op de organisatie van het WK van 2022.

Daardoor lijkt het zeker dat de mondiale eindronde van 2018 in Europa plaatsvindt.
Behalve Nederland en België hebben ook Engeland, Rusland en Spanje en Portugal (samen) zich kandidaat gesteld voor het WK van 2018. Nederland en België hebben zich formeel ook kandidaat gesteld voor het WK van 2022. Die strijd lijkt nu te gaan tussen Amerika, Qatar, Japan, Zuid-Korea en Australië.

De 24 leden van het uitvoerend comité van de wereldvoetbalbond FIFA bepalen op 2 december in Zürich waar het WK in 2018 en 2022 wordt gehouden. Engeland heeft vrijdag na het besluit van Amerika laten weten dat het de kandidatuur van het WK van 2022 intrekt.
"We achten de kans klein dat een WK twee keer achter elkaar in Europa wordt gehouden", verklaart een woordvoerder van het Britse organisatiecomité. "Daarom concentreren we ons volledig op het WK van 2018."
Bron

Ze zullen het wel op een akkoordje met de Engelsen hebben gegooid.
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
pi_87582990
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand al een rekensommetje gemaakt hoeveel een wk oplevert?
ligt eraan vanuit wie je het bekijkt... de FIFA levert het heel veel op. De belastingbetaler blijft achter met de rekening.
pi_87583035
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:25 schreef Pepersaus het volgende:

[..]

Bron

Ze zullen het wel op een akkoordje met de Engelsen hebben gegooid.
lijkt er wel op ja... prima hoor trouwens... liever dat de Engelsen krom liggen voor het WK dan wij. Bovendien ligt Engeland om de hoek, dus voor de fans is het ook makkelijk te bereizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 19:57:22 ]
pi_87619236
quote:
Two Fifa officials are alleged to have offered to sell their votes in the contest to host the 2018 World Cup, according to a Sunday Times report.

The newspaper claims Nigerian Amos Adamu, a Fifa executive committee member, asked for £500,000 for a "personal project", against Fifa rules.

And Oceania Football Confederation president Reynald Temarii, wanted money for a sports academy for his vote.
:')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 oktober 2010 @ 02:12:47 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87623407
Nou het wordt zoals verwacht een strijd tussen de Europese landen. En dan hebben we best kans. Hoeveel leden mogen ook alweer stemmen? 22 toch? Daartussen zitten best wat leden die direct beïnvloedt/benadert zijn via goede contacten.
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:32:44 #131
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87669859
Schop.

Vond dat deze twee documentaires wel het bekijken waard zijn, in het licht van dit onderwerp. Ze zijn nogal... verhelderend over onze vriendjes van de FIFA.

KRO Reporter International: Onze Vriend Blatter

Tegenlicht: Trademark 2010

De eerste gaat over de corruptie binnen de FIFA die iedereen voor het gemak lijkt te willen negeren, de tweede over de uitbuiting van de Zuid Afrikanen tijdens het afgelopen WK. Ik vind het allemaal zo in en in triest dat we maar wat graag achter die voetbalmoloch aanlopen, terwijl veel mensen niet lijken te beseffen watvoor beestenorganisatie het eigenlijk precies is.

Om van die poppenkast omwege videomiddelen maar te zwijgen - maar dat is een ander verhaal.

Kom maar op met dat bid jongens w/
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:45:59 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_88055963
quote:
The Bid in de shit

In een brief aan The HollandBelgium Bid zegt de FIFA: 'Jullie voldoen niet aan de door ons gevraagde eisen.' De Nederlandse minister van sport antwoordde: 'Jammer, maar verder kunnen we niet gaan.' En dan is er nog de ergernis van de FIFA over de stadiondossiers. En over België.

'Als de Belgische grondwet bepaalt dat vrijstelling van belastingen het voorwerp uitmaken van een parlementaire stemming, zou men kunnen verwachten dat de ondertekenaars van de garanties de volmacht hebben om ons deze belastinguitzonderingen toe te kennen. Naar wij hebben vernomen, is dat niet het geval. Het is onze aanbeveling dat de ons toegekende garanties worden bevestigd door een stemming in alle (Belgische) parlementen.'

De brief van 16 september 2010 van Jörg Vollmüller, hoofd van het commercieel-juridisch departement van de FIFA, gericht aan Henny Smorenburg, Director Operations & Finance van The Bid Holland-Belgium, is vooralsnog het meest opmerkelijk stukje briefwisseling dat in het hele proces rond de kandidatuur voor het WK van 2018 in onze mailbox belandde.

Hij laat in elk geval niets aan duidelijkheid te wensen over. De FIFA wil via een partijtje armworstelen de kandidaat-landen haar wil opdringen. Uit de brief blijkt wel degelijk dat de Belgische en Nederlandse ministers - zoals ze zelf aangaven - garanties hebben ingebouwd om de FIFA geen vrij spel te geven. De opmerking eerder in de commissie sport van het Vlaams Parlement in juni van dit jaar dat de Belgisch-Nederlandse amendementen de kandidatuur geen goed zouden doen, was een understatement.

De FIFA is not amused, zo blijkt. Hun brief telt negen pagina's en is van bij de derde paragraaf al dreigend in het taalgebruik: 'indien niet wordt ingegaan op onze vraag om alsnog alle garanties onverwijld te tekenen, zullen we dit moeten meenemen in ons evaluatierapport.'

Dat rapport wordt aan de 24 (of 22, of het aantal leden dat niet in de corruptie-affaire is betrokken) van het FIFA Executive Committee worden overhandigd voorafgaand aan de stemming die vooralsnog op 2 december vastligt.

Vooral garantie nummer 8, dat de garanties 1 tot en met 7 amendeert en aanpast aan de Belgische, Nederlandse en Europese wetgeving, zit de FIFA hoog. 'We have to hereby confirm that this can be considered a serious deviation from the standard templates requested by FIFA.' Kortom: 'Uw aanpassingen zijn een serieuze afwijking van de standaard-contractuele bepaling.' Dat klinkt niet goed.

'Niks aan de hand'

De meest concrete kritiek valt trouwens België te beurt.

'Als andere overheden dan de nationale overheid optreden in dit dossier, moet de procedure worden herzien', aldus de brief van FIFA. 'De garanties inzake vrijwaring van de FIFA marketingrechten en de vrijwaring van de FIFA en haar personeel van eventuele schadeclaims zijn evenmin voldoende', vervolgt de brief. Vooral Nederland had bezwaren tegen de strafrechterlijke immuniteit die de FIFA eist voor haar bestuurders en medewerkers.

Dat er van lichte paniek sprake was, toen de brief in Eindhoven arriveerde, wordt bevestigd door een betrokkene bij The Bid. 'Maar toen op 19 oktober de net aangestelde Nederlandse minister van sport haar antwoord stuurde, brak het angstzweet echt uit.' Minister Schippers antwoordde in het Engels in vijf pagina's aan The Bid en haar voorzitter Harry Been en nièt aan de FIFA. Ook zij was duidelijk: 'Dit is het wettelijk en Europees kader waarbinnen Nederland en België (ze spreekt in haar brief af en toe namens België, red) kunnen opereren. Ook andere Europese kandidaturen voor 2018 hebben zich daar aan te houden.' Ze besloot met: 'Conclusion: Belgium en The Netherlands hebben een lange traditie in het organiseren van grote evenementen en dat moet binnen dit kader met het WK ook lukken.' Met andere woorden: tot hier gaan we en niet verder.

In een reactie stelt The HollandBelgium Bid dat deze communicatie heel normaal is. 'Dat de Nederlandse en Belgische overheid amendementen hebben ingediend op de standaard bepalingen van de FIFA, was al in april bekend. En dat de FIFA daar nog een nadere toelichting op vraagt, is ook logisch, omdat Nederland en België nu eenmaal op sommige punten afwijken van die standaard overeenkomsten. Het antwoord van de regering spreekt voor zich. Wij liggen met onze kandidatuur volledig op koers en daar brengt deze correspondentie geen verandering in.'

Ook vragen over stadions

Het is duidelijk dat The HollandBelgium Bid niet op alle FIFA-banken applaus krijgt. Voor tien van de twaalf stadions is de procedure niet gevolgd zoals de FIFA dat wil, leren we uit Annex A, een overzicht van alles wat ontbreekt. Opvallend: over Luik en Rotterdam wordt met geen woord gerept en alleen over het stadion van Gent zijn geen opmerkingen.

Dat is ook het enige van alle nieuw te bouwen stadions dat al verder staat dan de virtuele werkelijkheid en waarvan ook het eigenaarschap duidelijk is.

Voor alle andere Belgische stadions - Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi en Genk - en de Stadion van Eindhoven, Amsterdam (ArenA en Olympisch Stadion), Heerenveen en Enschede moet het huiswerk worden overgedaan. Inmiddels moeten de juiste documenten bij de FIFA liggen. De kandidaturen hadden de tijd tot 22 oktober om alles op orde te krijgen.
Vrijstelling van belastingen, strafrechterlijke immuniteit, wie denken die arrogante klootzakken eigenlijk wel dat ze zijn? Dat ze hun WK in hun hol steken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_88067016
Als Engeland, Rusland en Spanje/Portugal verder blijven ruzie maken voor het minste dan komt dat WK sowieso wel naar hier
pi_88067258
Column Wilfred Genee in het AD:

quote:
Dat we het WK kunnen vergeten, is bobo Gullit ontgaan

Ruud Gullit krijgt een steeds beter gevoel bij het WK-bid van Nederland en België. Dat meldde hij dit weekend in zijn column. De reden voor dit goede gevoel liet hij verder in het midden, maar we konden nog wel lezen dat Ruud zich kostelijk vermaakt.
Voor The Society Shop was hij in Dubai, waar hij en passant nog snel even het bid onder de aandacht bracht van enkele tulbanden en jurken. Binnenkort reist hij naar Brazilië. ,,Tja, iemand moet het doen'', riep hij schaterlachend op SBS6 na afloop van Nederland- Zweden.

Met in zijn kielzog een roedel oud-internationals die op kosten van de KNVB nog wat partijtjes voetbal gaan spelen. ,,Ter promotie van onze kandidatuur voor het WK van 2018 en 2022 natuurlijk,'' zoals Gullit in zijn column schreef.

Dat Nederland inmiddels niet meer voor het WK in 2022 in aanmerking komt, omdat Amerika zich heeft teruggetrokken voor 2018 (en Europa nooit twee keer achter elkaar een WK mag organiseren) is Ruud met al het reizen eventjes ontgaan.

Bovendien lijkt het ook allemaal niet meer nodig, want alles wijst erop dat de twee grootste WK-sponsors, Coca Cola en McDonald's, er samen met de FIFA al uit zijn dat veruit de meeste mogelijkheden in Rusland liggen. Wat eventuele corrupte FIFA-leden ook nog toegestopt mogen krijgen.

President Medvedev ontsloeg zelfs de burgemeester van Moskou, Joeri Loezjkov, omdat deze nog enigszins dwars leek te liggen. Het verklaart ook waarom de voorzitter van het Russische bid, Alexei Sorokin, in een overmoedige bui Londen 'de grootste criminele stad van Europa' durfde te noemen.

Wij doen allang niet meer mee. Ondertussen reist 'El Presidente' Gullit schaterlachend de aardkloot over. Enkele weken geleden stond voorop HP De Tijd: 'De Rasta die Bobo werd'. Beter kun je de ontwikkeling van Gullit niet omschrijven. De voetballer Gullit is een lobbyist geworden, een bestuurder, een bobo. Met louter eigenbelang om zijn waarheid uit te dragen. Zoals dat overigens voor iedereen in de voetballerij geldt.

Platini die tegen technische hulpmiddelen is, omdat we anders 'Playstation-voetbal' krijgen. Nee, zo'n sukkel met een staaf, dat werkt! Zou Johan Cruijff het ook voor een andere voorzitter van Barcelona hebben opgenomen als die de club achterliet met een schuld van 430 miljoen euro? Joan Laporta was de huisadvocaat van de familie Cruijff en kwam mede door 'El Salvador' aan de macht. Het leverde veel prijzen, maar ook een astronomische schuld op. Dus is het helemaal niet zo vreemd dat de nieuwe voorzitter Rosell een juridische procedure wil opstarten vanwege wanbeheer.

Het zal alle bestuurders in de voetballerij een stuk scherper maken. Al ligt het natuurlijk altijd aan een ander. Bij Ajax hebben de huidige bestuurders absoluut geen schuld aan het enorme verlies volgens algemeen directeur Rik van den Boog, de man die er volgens Youp van 't Hek in slaagde een van Nederlands succesvolste zangers aan de grond te krijgen en dat nu met Ajax probeert. Ook de vorige bestuurders wijzen naar de cijfers en wassen hun handen in onschuld. Al lijken die cijfers in hun voordeel te spreken.

Bij Feyenoord van hetzelfde laken een pak. Jorien van den Herik liet mij deze week nog weten dat bij zijn vertrek het eigen vermogen nog positief was. Dan hebben zijn opvolgers er echt een puinhoop van gemaakt.

Opmerkelijk genoeg wisselden bij deze clubs allerlei functies, behalve die van financieel directeur. Bij Ajax is dat Jeroen Slop, bij Feyenoord Onno Jacobs. In het bedrijfsleven waren deze heren allang hun baan kwijt, in de voetballerij voeren ze slechts uit wat steeds wisselende opportunistische trainers, voorzitters en directeuren gebieden.

Maar waarom hebben deze clubs überhaupt een financieel directeur? Zo'n puinhoop lukt toch ook prima zonder deze mensen? Toch roepen alle nieuwe bestuurders steevast dat het beter wordt. Waarom weten ze vaak niet. Het is een gevoel. Dan moet het wel goed komen. (WILFRED GENEE)
28/10/10 10u50
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_88067338
België/Nederland is wel voorlopig de enige die niet betrokken is in al die corrupte spelletjes...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:30:22 #136
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_88068594
Ik ben best trots dat we niet zwichten voor die poppenkast. Als je in andermans tuintje speelt heb je je naar andermans regels te gedragen, en als je dat niet bevalt bok je maar lekker op :)
pi_88071371
Wat ik wel vreemd vind, is dat bepaalde toegevingen die in 2000 al gedaan werden, nu plots een groot item zijn?
pi_88101158
quote:
Maakten Spanje en Portugal illegale afspraken?

De bonzen van de wereldvoetbalbond FIFA trekken zich vandaag en morgen terug om te praten over de corruptieschandalen die de toewijzingen van de WK's in 2018 en 2022 overschaduwen.
WK 2018

De FIFA-bobo's hebben twee precaire zaken te behandelen. Naast de twee FIFA-topmensen die zich door undercoverjournalisten wilden laten omkopen, onderzoekt de FIFA nog een andere zaak.

Zo zouden Spanje en Portugal stemafspraken gemaakt hebben met Qatar. Spanje en Portugal mikken samen op het WK 2018, Qatar op 2022.

Spanje & Portugal geven toe dat een onderzoek gevoerd wordt, maar houden hun onschuld staande. Ook België/Nederland, Engeland en Rusland willen het WK van 2018.
quote:
Spanje verwijt Engeland een deal met de VS

Het rondje moddergooien tussen de kandidaat-organisatoren voor het WK van 2018 lijkt begonnen, in de aanloop naar de stemming begin december. Spanje viseert nu Engeland.

Spanje & Portugal, kandidaat voor 2018, zouden afspraken gemaakt hebben met Qatar, kandidaat voor het WK van 2022. "Wij ontkennen zo'n afspraak" zegt Miguel Angel Lopez, de directeur van de Spaanse kandidatuur, die op zijn beurt Engeland beschuldigt van een pact met de Verenigde Staten.

"Het is wel erg toevallig dat alle info uit Engeland komt. Op 28 september zei de Engelse topman dat hij zeker was dat de Verenigde Staten zich zouden terugtrekken voor 2018. Op 15 oktober was het zover. Ik zie dat als een pact."
Bron
Winnaar Wielerprono 2014, 2015
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:10:51 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88102638
:D we blijven tot nu toe overal netjes buiten _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88105897
Geouwehoer altijd.
Nederland moet zo'n wk niet willen!

Laten we nog eens een EK organiseren, wat kleinschaliger en daar was tenminste geen gezanik over in de aanloop naar EK 2000.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')