Waar bemoei jij je eigenlijk mee?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je eigenlijk mee? Waarom zou iemand op zondag niet bij mogen verdienen, op welke manier heb jij daar last van?
Jij hebt natuurlijk een luizenbaan waardoor je op tijd thuis bent, ik zit vaak tot 9 uur op me werk, en me vriend maakt ook erg lange dagen, en JA dan is het fijn als er een supermarkt open is.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geen riedeltje. Ik vind het uitermate prettig en verstandig als een maatshcappij er voor kiest om 1 dag in de week even niet op de economie ingesteld te zijn. Een dag waarop mensen even wat anders doen. Dat ging altijd prima, niks geen gezeik over 2verdieners of bijbaantjes. Prima om 1 x in de maand een meubelboulevard open te flikkeren maar dat supermarkten ook al opzondag open moeten, vind ik echt waanzinnig. Het is een ratrace van niks, mensen praten het elkaar aan en het is absoluut niet nodig. Het is toch om te huilen dat een supermarkt op zaterdagavond om 21.30 nog open is omdat er een paar luie flikkers zijn die dan nog een pak melk willen?
Ik heb me spullen graag dagvers, ik vind het heerlijk dat ik in een stad woon waar de bakker ook op zondag open is, net zoals de slagerij en noem maar op.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zelf niet, denk je nou echt dat dievrijheid er is?![]()
En er is toch vrijheid genoeg om dingen te kopen wanneer je dat wilt?
Ja, fijn voor je. Niet alles wat je wilt, kan perse.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb me spullen graag dagvers, ik vind het heerlijk dat ik in een stad woon waar de bakker ook op zondag open is, net zoals de slagerij en noem maar op.
Oh ja eigenbelang van mensen die hun tijd niet kunnen plannen en de yup uit moeten hangen. Dikke lul, dan organiseer je het maar wat beter.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk een luizenbaan waardoor je op tijd thuis bent, ik zit vaak tot 9 uur op me werk, en me vriend maakt ook erg lange dagen, en JA dan is het fijn als er een supermarkt open is.
Je moet niets gelovenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zij betaalden 18 jarigen CAO loon? Dat moet ik geloven?
Niet iedereen heeft een 9 tot 5 luizenbaantje, en ik neem aan dat jij ook wel eens bepaalde diensten op zondag af wilt nemen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja eigenbelang van mensen die hun tijd niet kunnen plannen en de yup uit moeten hangen. Dikke lul, dan organiseer je het maar wat beter.
Met figuren als jou idd niet, vrijheid van keuze, stel je eens voor zeg....quote:Op maandag 19 januari 2009 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, fijn voor je. Niet alles wat je wilt, kan perse.
Vorige week moest ik ook onverwachts de zaterdag werken. Toch wel handig dat je dan op zondag nog even wat dingetjes kan halen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een 9 tot 5 luizenbaantje, en ik neem aan dat jij ook wel eens bepaalde diensten op zondag af wilt nemen.
Dat het personeel of winkeliers meer vrijheid geeft is een gemakkelijk te weerleggen argument. Ze krijgen minder vrijheid, want ze moeten nu op zondag werken. Worden ze hiertoe gedwongen? Ja, in zekere zin wel. Want op de kassajuffrouw zal er tenminste sociale druk uitgeoefend worden om op zondag te komen werken wanneer er iemand uitvalt. En de kleine winkelier kan er wel voor kiezen om op zondag gesloten te blijven, maar dan loopt hij wel een significant deel van zijn omzet mis. Waardoor concurreren voor hem nog moeilijker wordt. En vooral als hij niemand kan inhuren betekent dat dan voor hem ieder weekeinde door te brengen achter de balie.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Om iedereen meer vrijheid te geven. Aan consumenten de vrijheid om 7 dagen per week dingen te kopen, aan winkelpersoneel de vrijheid om te werken wanneer ze dat willen.
Ik heb het over winkels, niet over werkkampen waar mensen gedwongen de hele zondag van 7 tot 7 stenen moeten slepen. Een verschil dat jij volgens mij niet zo scherp ziet.
SCH hoeft nooit op zaterdag te werken, en hij is vast niet zo hypocriet dat ie op zondag uit eten gaat.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vorige week moest ik ook onverwachts de zaterdag werken. Toch wel handig dat je dan op zondag nog even wat dingetjes kan halen.
Hij hoeft op zondag natuurlijk ook niet naar Heerenveen te kijken, want alle stewards en stadionpersoneel moet ook kunnen genieten van hun vrije zondag.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
SCH hoeft nooit op zaterdag te werken, en hij is vast niet zo hypocriet dat ie op zondag uit eten gaat.
Of een bioscoopje pikken, of een drankje doen in de stad, of van het openbaar vervoer gebruik maken, of in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij hoeft op zondag natuurlijk ook niet naar Heerenveen te kijken, want alle stewards en stadionpersoneel moet ook kunnen genieten van hun vrije zondag.
Oja, de mevrouw achter de kassa is gedwongen om daar te werken? Daarnaast kan je prima afspraken maken over je werktijden, en als je dat niet kan, dan zit je denk ik bij de verkeerde baas. Daarnaast maak je WEDEROM de zelfde denkfout, een winkelier kan prima op zondag open zijn, en op maandag bijvoorbeeld dicht, kappers zijn meestal ook op maandag gesloten, en op zaterdag open.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat het personeel of winkeliers meer vrijheid geeft is een gemakkelijk te weerleggen argument. Ze krijgen minder vrijheid, want ze moeten nu op zondag werken. Worden ze hiertoe gedwongen? Ja, in zekere zin wel. Want op de kassajuffrouw zal er tenminste sociale druk uitgeoefend worden om op zondag te komen werken wanneer er iemand uitvalt. En de kleine winkelier kan er wel voor kiezen om op zondag gesloten te blijven, maar dan loopt hij wel een significant deel van zijn omzet mis. Waardoor concurreren voor hem nog moeilijker wordt. En vooral als hij niemand kan inhuren betekent dat dan voor hem ieder weekeinde door te brengen achter de balie.
Waarom moet er per se 24/7 gekocht, gevreten en gewerkt worden? Zijn wij tot niet meer in staat dan dat?
Precies er zijn genoeg taken die op de Zondag gewoon doorgaan. Ik zie het probleem ook niet, mense kunnen hierover best zelf afspraken maken. Geen overheidsbemoeienis noodzakelijk lijkt mij. Rare knakkers daar bij het CU en CDA. Dat die mensen religieus mogen zijn achter hun eigen voordeur is prima, maar laat ze niet een ander hun regels opdringen, slechte zaakquote:Op maandag 19 januari 2009 19:10 schreef huismerk het volgende:
Artsen, politiemensen, brandweerpersoneel, buschauffeurs, ns-personeel, taxi-chauffeurs, snackbars, shoarmatenten, pizzakoeriers, horeca, sleepbedrijven, rijkswaterstaat, tv en radio technici, het waterschap, verpleeghuizen en gevangenissen werken toch ook op zondag? Als je ziet wat de meterprijs in het centrum van Amsterdam of Utrecht is dan is het gewoon idioot dat de winkels straks een dag minder open zijn en dus hun concurrentiepositie aan winkels op goedkopere plekken zien verslechteren.
Daarom zeg ik ook 'in zekere zin' en noem ik het sociale druk.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, de mevrouw achter de kassa is gedwongen om daar te werken? Daarnaast kan je prima afspraken maken over je werktijden, en als je dat niet kan, dan zit je denk ik bij de verkeerde baas. Daarnaast maak je WEDEROM de zelfde denkfout, een winkelier kan prima op zondag open zijn, en op maandag bijvoorbeeld dicht, kappers zijn meestal ook op maandag gesloten, en op zaterdag open.
Je hebt in Nederland zelfs de vrijheid om helemaal niet te werken. En ik denk niet dat mensen gedwongen op Zondag moeten werken, je kan soweiso niet mensen 60 uur per week laten draaien, dan neem je meer mensen aan.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zelf niet, denk je nou echt dat dievrijheid er is?![]()
En er is toch vrijheid genoeg om dingen te kopen wanneer je dat wilt?
Hangt er vanaf, als het beter betaald misschien wel, ik vind alleen dat niemand verboden mag worden om op zondag te gaan werken.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'in zekere zin' en noem ik het sociale druk.
Die winkelier kan dus wel op zondag open en op maandag dicht zijn, maar dan is hij nog steeds op zondag open. En daar gaat de discussie over. Niet over het aantal vrije dagen per week. Zou jij voortaan liever op zondag moeten werken en op maandag vrij zijn? Wanneer al je vrienden of familie juist in op zondag tijd hebben?
Hoe schaadt het jou als een supermarkt om 22:00 open is?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja eigenbelang van mensen die hun tijd niet kunnen plannen en de yup uit moeten hangen. Dikke lul, dan organiseer je het maar wat beter.
Hoe komen jij en SCH toch aan het idee dat winkels bemand worden door machteloze slaven die door hun wrede bazen gedwongen worden om te werken? Komen jullie uberhaupt ooit in winkels?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat het personeel of winkeliers meer vrijheid geeft is een gemakkelijk te weerleggen argument. Ze krijgen minder vrijheid, want ze moeten nu op zondag werken. Worden ze hiertoe gedwongen? Ja, in zekere zin wel. Want op de kassajuffrouw zal er tenminste sociale druk uitgeoefend worden om op zondag te komen werken wanneer er iemand uitvalt. En de kleine winkelier kan er wel voor kiezen om op zondag gesloten te blijven, maar dan loopt hij wel een significant deel van zijn omzet mis. Waardoor concurreren voor hem nog moeilijker wordt. En vooral als hij niemand kan inhuren betekent dat dan voor hem ieder weekeinde door te brengen achter de balie.
Waarom moet er per se 24/7 gekocht, gevreten en gewerkt worden? Zijn wij tot niet meer in staat dan dat?
Dit dus. Niet gedwongen, maar zeker ook niet verboden.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als het beter betaald misschien wel, ik vind alleen dat niemand verboden mag worden om op zondag te gaan werken.
Religieuze partijen verbieden!quote:Op maandag 19 januari 2009 16:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Prima, maar dat hoeven ze niet aan anderen op te dringen die er lak aan hebben. je moet dus gewoon zorgen dat het niemand verplicht mag worden om op zondag te werken. Voor de rest kan de gemeente het prima bepalen. Dan zal staphorst geen winkel zondagen kennen en andere plaatsen zullen elke zondag er 1 hebben. Wat is het probleem dan? Het probleem is er alleen omdat religieuzen hun "moreel superieure" wensen aan de rest van de bevolking willen opdringen.
Het is geen onzin. Als ik op zondag wil winkelen, wat is daar nu op tegen? Stel dat ik op zaterdag iets heb...quote:Op maandag 19 januari 2009 18:58 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin zeg. Slechtere argumenten heb ik nog nooit gehoord. Zeker dat eerste niet.
Nee, de hele dag college en dan van 19-22 werken zal goed zijn voor de resultaten.quote:Dat tweede is ook onzin natuurlijk. De meeste supermarkten zijn al tot 22.00 open savonds en beginnen vaak om 5 uur sochtends, tijd genoeg om bij te verdienen.
Het is SCH's wil. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen onzin. Als ik op zondag wil winkelen, wat is daar nu op tegen? Stel dat ik op zaterdag iets heb...
[..]
Nee, de hele dag college en dan van 19-22 werken zal goed zijn voor de resultaten.
Maar geef eerst eens een goede reden om de vrijheid op dit punt te beperken...
Zelf meegemaakt: JA.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:03 schreef SCH het volgende:
Dit geloof je toch zelf niet, denk je nou echt dat dievrijheid er is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |