Ergermijo ut sum.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:28 schreef Mutant01 het volgende:
Monidique, waarom maak je woorden vuil aan een dergelijk "persoon"?
Ja, wie niet. Maar negeren is in dat geval de beste alternatieve optie.quote:
Nee. Ben je zwak als je een dronken dorpsgek negeert? Nee. Ben je zwak als je een troll op dit forum negeert? Nee, integendeel.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:32 schreef MrX1982 het volgende:
Negeren is een teken van zwakte.
Dat mag jij best een teken van zwakte vinden. Ik vind het een teken van boven de persoon staan. Een persoon die er in mijn ogen eigenlijk niets toe doet, laag in aanzien staat, schreeuwerig overkomt, radicale ideeën heeft, geen rede en nuance kent. Hij leeft van aandacht. Juist omdat hij daarvan leeft, neemt hij het risico op het omgekeerde, genegeerd worden.quote:
Appels en peren.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Ben je zwak als je een dronken dorpsgek negeert? Nee. Ben je zwak als je een troll op dit forum negeert? Nee, integendeel.
Leuk, maar ik negeer elke imbeciel, ongeacht politieke achtergrond, verantwoordelijkheid of vertegenwoordiging. Dat heeft geenszins te maken met het negeren van de achterliggende problematiek. Dat zijn pas appels en peren.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Appels en peren.
Wilders vertegenwoordigt een deel van de bevolking. De onvrede onder die mensen negeren vind ik zwak.
So what?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
Wilders vertegenwoordigt een deel van de bevolking.
Wat begrijp je niet aan het woord vertegenwoordigen?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
Leuk, maar ik negeer elke imbeciel, ongeacht politieke achtergrond, verantwoordelijkheid of vertegenwoordiging. Dat heeft geenszins te maken met het negeren van de achterliggende problematiek. Dat zijn pas appels en peren.
Als je de vertegenwoordiger van een groep negeert, negeer je die hele groep.quote:
Wat begrijp jij niet aan mijn post? Dat is de vraag.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord vertegenwoordigen?
Dat is niet zwak, dat is gewoon zeer slim. Waarom zou je rekening moeten houden met mensen die het fatsoen niet hebben normaal te communiceren? "Omdat ze een deel van het volk vertegenwoordigen", dat is pas zwakke argumentatie.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je de vertegenwoordiger van een groep negeert, negeer je die hele groep.
Dat vind ik zwak.
Dan heb je het over problematiek, dat is wezenlijk anders dan een persoon negeren. Begrijpend lezen is moeilijk, al helemaal voor een nep-italiaan.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:49 schreef Picchia het volgende:
Of de Marokkanenproblematiek negeren. Dat is ook al zo'n geweldig idee.
Waarom? Het zijn malloten, wat heb ik ermee te maken?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je de vertegenwoordiger van een groep negeert, negeer je die hele groep.
Dat vind ik zwak.
Waarom kan jij lezen? Nep-Marokkaan.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan heb je het over problematiek, dat is wezenlijk anders dan een persoon negeren. Begrijpend lezen is moeilijk, al helemaal voor een nep-italiaan.
Soepsidie.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom kan jij lezen? Nep-Marokkaan.
De Hamas wordt ook genegeerd.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Appels en peren.
Wilders vertegenwoordigt een deel van de bevolking. De onvrede onder die mensen negeren vind ik zwak.
Dat is democratie. "Malloten" hebben ook stemrecht.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn malloten, wat heb ik ermee te maken?
Srsly?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Om een papierloze omgeving voor elkaar te krijgen, rekeningen digitaal te downloaden, danwel per e-mail ontvangen, inc. jaaroverzichten ed., moet je echt heel veel per post regelen.
Behalve bij Interpolis. Daar kan je gewoon met een polisnummer en postcode zo iemands gegevens inkijken.
De vraag is echter in hoeverre je responsief moet zijn tegen de - vaak bijbehorende - onredelijke eisen.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is democratie. "Malloten" hebben ook stemrecht.
wat een poppetjequote:
Vladimir Poetin (rechts) en zijn Oekraïense collega Joelia Timosjenko staan zondagmorgen de pers te woord. De Europese Commissie is voorzichtig positief over het akkoord. Foto AP/Aleksandr Prokopenko
Je valt wel op middelbare oostbloksletjesquote:Op zondag 18 januari 2009 17:18 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik zou 'r doen...
Ze lijkt wel uit Star Wars gekomen.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:18 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik zou 'r doen...
Holy fuck, die is al 48 lees ik nu... Hmm, als ik dronken ben.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je valt wel op middelbare oostbloksletjes?
https://www.interpolis.nl/mijninterpolis/aanmelden.aspxquote:
Ik weet noch je polisnummer, noch je postcode.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
https://www.interpolis.nl/mijninterpolis/aanmelden.aspx
Die gegevens moet je invullen en dan krijg je netjes een mailtje met daarin de gegevens zodat je in kan loggen en alles kan bekijken.
Nee, maar dat zijn niet echt moeilijk te achterhalen gegevens als je dat van iemand wil weten.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik weet noch je polisnummer, noch je postcode.
Mja, op de training van Feyenoord nadat de trainer weg was gegaan gaven ze weer een leuk visitekaartje af. Met een kind in de hand tegen de spelers: "Kankerlijers! Rot toch op, stelletje zakkuvullaaas!".quote:Op zondag 18 januari 2009 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
Hé provincialen die over Rotterdammers oordelen.
Ze werden ook nog voor joden uitgescholden...quote:Op zondag 18 januari 2009 18:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, op de training van Feyenoord nadat de trainer weg was gegaan gaven ze weer een leuk visitekaartje af. Met een kind in de hand tegen de spelers: "Kankerlijers! Rot toch op, stelletje zakkuvullaaas!".
Alleen in Rotterdam...
Vreemd. Ik had begrepen dat eerder Rotterdam te vergelijken was met Gaza.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niks ervan, we bouwen een muur om Limburg, knijpen de watertoevoer af omdat jullie haatzaaiende politici hebben, en als jullie vervolgens geïmproviseerde raketjes gaan schieten, bombarderen we de hele boel plat en gaan we daar wonen.
.
Wow, dit is een echte kwaliteitspostquote:Op zondag 18 januari 2009 18:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, dat is het mantra van de jaren negentig. Een gebrek aan sociaal bewustzijn verpakt als tolerantie.
Niet dat dat nu zoveel met dit topic te maken heeft, maar het achteloze wegwerpgebaar waarmee je je post plaatste, is wat mij betreft tekenend voor de ziekte waar deze maatschappij aan lijdt. We zijn niet meer in anderen geïnteresseerd. En om dat te verbloemen, doen we alsof we die anderen "met rust laten". Uit misplaatst mededogen om de keuzes waar wij ons in de verste verte niet mee kunnen identificeren.
Wat een lelijk jasje.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:14 schreef Reya het volgende:
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 januari 2009 18:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, op de training van Feyenoord nadat de trainer weg was gegaan gaven ze weer een leuk visitekaartje af. Met een kind in de hand tegen de spelers: "Kankerlijers! Rot toch op, stelletje zakkuvullaaas!".
Alleen in Rotterdam...
Dat is ook niet bepaald waar de films het van moeten hebben.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:52 schreef Reya het volgende:
Ik weet het, Star Wars is nostalgie, maar die dialogen...!
quote:Op zondag 18 januari 2009 20:52 schreef Reya het volgende:
Ik weet het, Star Wars is nostalgie, maar die dialogen...!
Ik snap nog steeds niet waarom ze daar laffe hysterische dreadnegers in zagenquote:
Een goed begin is het halve werk.quote:Op maandag 19 januari 2009 06:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:ik heb de hoop opgegeven. Deze week wordt niks.
Dat heb je goed gezien kammaraad! Ik heb gister een hockeybal het doel uit gekopt... Nu zit ik opgezadeld met een blauw ei net boven mijn linkeroog.. knipperen zonder pijn is er niet bij.quote:Op maandag 19 januari 2009 06:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een goed begin is het halve werk.
Van afgelopen vrijdag alweer, maar daarom niet minder verhelderend.quote:Kristof: Dreaming of sweatshops
PHNOM PENH: Before Barack Obama and his team act on their talk about "labor standards," I'd like to offer them a tour of the vast garbage dump here in Phnom Penh.
This is a Dante-like vision of hell. It's a mountain of festering refuse, a half-hour hike across, emitting clouds of smoke from subterranean fires.
The miasma of toxic stink leaves you gasping, breezes batter you with filth, and even the rats look forlorn. Then the smoke parts and you come across a child ambling barefoot, searching for old plastic cups that recyclers will buy for five cents a pound. Many families actually live in shacks on this smoking garbage.
Obama and the Democrats who favor labor standards in trade agreements mean well, for they intend to fight back at oppressive sweatshops abroad. But while it shocks Americans to hear it, the central challenge in the poorest countries is not that sweatshops exploit too many people, but that they don't exploit enough.
Talk to these families in the dump, and a job in a sweatshop is a cherished dream, an escalator out of poverty, the kind of gauzy if probably unrealistic ambition that parents everywhere often have for their children.
"I'd love to get a job in a factory," said Pim Srey Rath, a 19-year-old woman scavenging for plastic. "At least that work is in the shade. Here is where it's hot."
Another woman, Vath Sam Oeun, hopes her 10-year-old boy, scavenging beside her, grows up to get a factory job, partly because she has seen other children run over by garbage trucks. Her boy has never been to a doctor or a dentist, and last bathed when he was 2, so a sweatshop job by comparison would be far more pleasant and less dangerous.
I'm glad that many Americans are repulsed by the idea of importing products made by barely paid, barely legal workers in dangerous factories. Yet sweatshops are only a symptom of poverty, not a cause, and banning them closes off one route out of poverty. At a time of tremendous economic distress and protectionist pressures, there's a special danger that tighter labor standards will be used as an excuse to curb trade.
When I defend sweatshops, people always ask me: But would you want to work in a sweatshop? No, of course not. But I would want even less to pull a rickshaw. In the hierarchy of jobs in poor countries, sweltering at a sewing machine isn't the bottom.
My views on sweatshops are shaped by years living in East Asia, watching as living standards soared - including those in my wife's ancestral village in southern China - because of sweatshop jobs.
Manufacturing is one sector that can provide millions of jobs. Yet sweatshops usually go not to the poorest nations but to better-off countries with more reliable electricity and ports.
I often hear the argument: Labor standards can improve wages and working conditions, without greatly affecting the eventual retail cost of goods. That's true. But labor standards and "living wages" have a larger impact on production costs that companies are always trying to pare. The result is to push companies to operate more capital-intensive factories in better-off nations like Malaysia, rather than labor-intensive factories in poorer countries like Ghana or Cambodia.
Cambodia has, in fact, pursued an interesting experiment by working with factories to establish decent labor standards and wages. It's a worthwhile idea, but one result of paying above-market wages is that those in charge of hiring often demand bribes - sometimes a month's salary - in exchange for a job.
In addition, these standards add to production costs, so some factories have closed because of the global economic crisis and the difficulty of competing internationally.
The best way to help people in the poorest countries isn't to campaign against sweatshops but to promote manufacturing there. One of the best things America could do for Africa would be to strengthen the U.S. program to encourage African imports, called AGOA, and nudge Europe to match it.
Among people who work in development, many strongly believe (but few dare say very loudly) that one of the best hopes for the poorest countries would be to build their manufacturing industries. But global campaigns against sweatshops make that less likely.
Look, I know that many Westerners have a hard time accepting that sweatshops can help people. But take it from 13-year-old Neuo Chanthou, who earns a bit less than $1 a day scavenging in the dump. She's wearing a "Playboy" shirt and hat that she found amid the filth, and she worries about her sister, who lost part of her hand when a garbage truck ran over her.
"It's dirty, hot and smelly here," she said wistfully. "A factory is better."
Het is een verbazingwekkend fitte maandag, ik heb goede hoop voor de rest van de week.quote:Op maandag 19 januari 2009 06:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:ik heb de hoop opgegeven. Deze week wordt niks.
En verfrissend.quote:Op maandag 19 januari 2009 08:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Van afgelopen vrijdag alweer, maar daarom niet minder verhelderend.
quote:Vrouw beleeft vaker orgasme bij rijke man
AMSTERDAM - Britse wetenschappers hebben een verband gevonden tussen het gemak waarmee een vrouw een orgasme beleeft en de financiële status van haar partner. Dat meldt de Britse krant Sunday Times.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat het inperken van koopzondagen als ongemakkelijk of ongewenst wordt beschouwd, maar ik betwijfel of het ook echt tot groot banenverlies leidt; er is hooguit sprake van een verplaatsing van consumptie, maar daar spinnen derden weer garen bij, of er wordt minder geconsumeerd, maar dat hoeft niet noodzakelijk een slechte ontwikkeling te zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:05 schreef Boze_Appel het volgende:
God kost 15.000 tot 20.000 mensen hun baan
Nee.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:29 schreef Picchia het volgende:
Winkelen buiten werktijden en tegelijkertijd de Christelijke traditie bewaren. Een prima compromis toch?
http://weblogs3.nrc.nl/kl(...)ederlandse-economie/quote:maandag 19 januari 2009 door Marie-José Klaver
‘Downloaden is goed voor de Nederlandse economie’
Het onbetaald downloaden van muziek, films en games is goed voor de Nederlandse welvaart. Dat zeggen TNO, SEO Economisch Onderzoek en het Instituut voor Informatierecht in een 142 pagina’s tellend rapport. De onderzoekers schreven het rapport ‘Ups and downs. Economische en culturele gevolgen van file sharing voor muziek, film en games’ in opdracht van ministeries van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen, Economische Zaken en Justitie. Filesharing (het uitwisselen van bestanden via internet) is in veel gevallen illegaal, maar het stelt mensen wel in staat om op een laagdrempelige manier kennis te maken met “en breed scala aan cultuurproducten. Dit heeft een welvaartsverhogend effect”, aldus de onderzoekers.
4,7 miljoen Nederlandse internetgebruikers van 15 jaar en ouder hebben in de afgelopen 12 maanden wel eens iets gedownload, zo blijkt uit het onderzoek. Hoewel downloaden jaarlijks voor 100 miljoen euro misgelopen omzet zorgt, is het uiteindelijke effect toch gunstig voor de Nederlandse economie. “Naar schatting ligt de toename van welvaart bij de consumenten in de orde van 200 miljoen euro per jaar”, schrijven de onderzoekers.
Nederlandse internetgebruikers downloaden veel omdat de breedbandpenetratie hier hoog is, aldus het onderzoek. “Muziek wordt verreweg het meest gedownload. Voor Nederland kan, uit een combinatie van verschillende bronnen, het aantal muziekdownloads geschat worden op 1,5 tot twee miljard per jaar. Dat zou ongeveer neerkomen op 7,5 downloads voor iedere in Nederland verkochte track. Het is echter niet zo dat al deze tracks ook beluisterd worden. Consumenten downloaden in het algemeen veel meer dan ze beluisteren.”
Een gedownloade film, cd of game staat niet gelijk aan een niet verkocht product, zeggen de onderzoekers. “Onder downloaders van muziek en film is het percentage kopers even groot als onder niet-downloaders, bij games is het percentage kopers zelfs hoger. Muziekdownloaders gaan bovendien vaker naar concerten en kopen vaker merchandiseartikelen. Downloaders van games kopen jaarlijks meer games dan gamers die nooit downloaden en downloaders van films kopen gemiddeld meer dvd’s dan nietdownloaders.”
Ik ben blij dat het eindelijk erkend wordt.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://weblogs3.nrc.nl/kl(...)ederlandse-economie/
Eat that Brein.
Dat zijn maar 68 blz per dag, verspreid over een 8 urige leerdag komt dat neer op maar 8,5 bladzijde per uur. Dat is geen probleem.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:33 schreef MrX1982 het volgende:
204 pagina's "leren" in 3 dagen over het oh zo interessante Business Intelligence.
Het valt eigenlijk ook wel mee. Makkelijk en klein boek met voldoende plaatjesquote:Op maandag 19 januari 2009 15:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat zijn maar 68 blz per dag, verspreid over een 8 urige leerdag komt dat neer op maar 8,5 bladzijde per uur. Dat is geen probleem.Bovendien is BI voornamelijk wat schema's en wat definities.
Eerst beweren ze vooruitgang te willen maken op bepaalde punten. Vervolgens werken ze enkel aan punten die in hun eigen belang zijn (zoals economische hervormingen), sommige punten worden niet gehandhaafd door de bevolking zelf (martelingen, mensenrechten), voor de rest laten ze het liggen of verslechteren ze zelfs (vrijheid van meningsuiting, minderhedenbeleid, cyprus en politieke hervormingen). En wanneer ze daarop gewezen worden gaan ze dreigen. Zo'n onbetrouwbare staat wil je toch niet als volwaardig en één na grootste EU-lid?quote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan voert in Brussel de druk op om de onderhandelingen over het Turkse EU-lidmaatschap weer vlot te trekken. Daarbij dreigt Turkije de aanleg van een cruciale gaspijplijn af te blazen.
Typerend voor de slagvaardigheid van de EUquote:Op maandag 19 januari 2009 16:05 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ze willen al een halve eeuw lid worden. Alleen Griekenland blokkeerde dat consequent.
quote:Advcoaat in Moskou doodgeschoten
In het centrum van Moskou is vandaag de advocaat Markelov doodgeschoten. Hij had zich verzet tegen de vervroegde vrijlating van een Russische kolonel die 10 jaar cel had gekregen wegens de moord en verkrachting van een 18-jarig Tsjetsjeens meisje in 2000.
Kolonel Boedanov werd drie jaar later veroordeeld. Hij is de hoogste Russische militair die vastzat wegens schending van de mensenrechten in Tsjetsjenië. Afgelopen donderdag kwam hij vrij.
Markelov werd doodgeschoten na zijn aankondiging dat hij de vrijlating voor een internationaal hof zou aanvechten. Hij verdedigde ook Anna Politovskaja.
Ambtenaar.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Let's call it a workday!
minste = kortste ?quote:Op maandag 19 januari 2009 20:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Deze dag duurt maar drieëntwintig uur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |