Een politicus vraagt een onderzoek bij TNO aan, TNO concludeert dat de lucht schoon is, de politicus roept dat dat "nooit goed kan zijn" en wil de snelheid verlagenquote:De snelheid op de ringweg Amsterdam moet terug naar 50 kilometer.
Dat vindt stadsdeelraadvoorzitter Jeroen Broeders (PvdA). Het zou een normale Amsterdamse stadsstraat moeten zijn, meent hij. De verlaging van 100 naar 80 en de trajectcontroles gaan hem niet ver genoeg.
Uit metingen bleek onlangs dat de lucht rond de A10 schoon is. Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het. "Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders, die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. "Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".
De PvdA'er vindt dat alles moet wijken 'voor de bescherming van ouderen en kinderen' in zijn stadsdeel dat grenst aan de ring van de stad.
Die man zou ontslagen moeten worden.quote:Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het. "Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders, die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. "Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".
Als al je collega's al in de krant zijn geweest met een dom voorstel kan je natuurlijk niet achterblijven.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:24 schreef karr-1 het volgende:
Die man spoort niet. Waarom vraag je dan dat onderzoek aan als je toch al weet dat je het niet gaat geloven? 50 op die weg is echt idioot, toevallig reed ik er gisteren nog en 80 vond ik al aan de zachte kant.
Hij begrijpt het principe van een ringweg niet helemaal geloof ik, maar dat is niet echt verbazend.quote:
Kan je daar aan wennen dan?quote:
Groningen heeft absoluut geen ring, maar gewoon een rondweg.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:29 schreef Renesite het volgende:
Ring Groningen is al 70... Je kan net zo goed door het centrum heen!
Heeft ie van bepaalde CDA-politici afgekeken.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Een politicus vraagt een onderzoek bij TNO aan, TNO concludeert dat de lucht schoon is, de politicus roept dat dat "nooit goed kan zijn" en wil de snelheid verlagen50 km/h op een snelweg, seriously
Klacht: Jeroen Broeders!
Da's een minder groot probleem dan dat je er altijd 50 moet gaan rijden hoor.. Kijk maar naar 80km zones; de files maken ze erger, maar de echte irritatie begint pas als er géén file staat.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:46 schreef Wupppie het volgende:
naja, alsof dat nog niet gebeurd op de a10, daar is het grotendeels al zo dat je niet eens harder KAN dan 50
Stel je voor, iemand gaat 60 rijden, vervolgens krijgt ie het in de gaten. Remt af. Zijn achterligger ziet remlichten. Remt ook af. En dat gaat zo door. Paar kilometer verder: langzaam rijdend verkeer.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Onderzoek heeft toch uitgewezen dat 80-km zone leidt tot MEER files?
Als we 50 gaan rijden staan we helemaal stil?
Wat lul je nou?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:41 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, als het gaat om verkeer is Amsterdam toch al zwaar verrot, dan kan dit er ook nog wel bijBlij dat ik daar nooit hoef te zijn zeg
Het is ook cynisch bedoeld.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Da's een minder groot probleem dan dat je er altijd 50 moet gaan rijden hoor.. Kijk maar naar 80km zones; de files maken ze erger, maar de echte irritatie begint pas als er géén file staat.
ja hoor, ongeacht wat de mensen met en grote e-bak zeggen valt die 80 km echt wel meequote:
Wees blij, ik kan er nog steeds niet aan wennen.quote:
Wel een ring. Alleen een wirwar van N wegen wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:33 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Groningen heeft absoluut geen ring, maar gewoon een rondweg.
Een stukje A7 wat de stad ingaat en dan op een vreselijk ondoorzichtige manier op allerlei N wegen op de meest onmogelijke manier tot een vormeloze troep aaneengesmolten is.
Een ring, is een autoweg of een autsnelweg die aaneengesloten is met één wegnummer.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wel een ring. Alleen een wirwar van N wegen wel.
http://www.ringgroningen.nl/
Ah, vandaar dat de Ring Rotterdam uit vier wegnummers bestaat.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:26 schreef Wupppie het volgende:
Een ring, is een autoweg of een autsnelweg die aaneengesloten is met één wegnummer.
Excuses, ik zei wegnummer, ik bedoel wegsoort.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat de Ring Rotterdam uit vier wegnummers bestaat.
Volgens mij klopt het dan in het geval van Utrecht nog steeds niet. Daar is een Ring bewegwijzerd die deels over de N230 loopt.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:35 schreef Wupppie het volgende:
Excuses, ik zei wegnummer, ik bedoel wegsoort.
Ik dacht dat die snelheid op 90 lagquote:Op zondag 18 januari 2009 16:26 schreef Yildiz het volgende:
Uit onderzoek bleek toch dat de beste doorstroomsnelheid, tegen de files dus, ergens rond de 50km/h lag?
De weg blijft hetzelfde, alleen rijden mensen langzamer langs je huis waardoor je langer last van ze hebt (50 km/h is ook nog eens minder efficient voor de motor -> meer brandstofverbruik -> minder schone lucht)quote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef Igen het volgende:
De ring in Groningen heet volgens mij al zeker 20 jaar 'Ring', dus de beroepstermijn is nu echt wel verstreken.
OT: Nogal een onzinnig voorstel, maar als die man uit Bos en Lommer komt kan ik hem wel ene klein beetje begrijpen. De A10 is daar echt gigantisch lelijk en te breed, sommige mensen wonen daar echt direct aan de snelweg.
[ afbeelding ]
Kan me voorstellen dat je op deze plek liever een gewone straat zou hebben.
En gras zaaien zodat koeien er kunnen grazen, en windmolens en van de tunnels kan je prima fietsenstallingen makenquote:Op zondag 18 januari 2009 17:11 schreef bbfakir het volgende:
Ik vind dit een prima maatregel. Er staan ook al doseer(stop)lichten bij de meeste opritten. Wanneer die ook gaan werken komen er zebrapaden tussen de viaducten. Er zullen ook wel plannen zijn om het een tolweg te maken. Weet je wat. Rekeningrijden kan er ook nog wel bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |