Een politicus vraagt een onderzoek bij TNO aan, TNO concludeert dat de lucht schoon is, de politicus roept dat dat "nooit goed kan zijn" en wil de snelheid verlagenquote:De snelheid op de ringweg Amsterdam moet terug naar 50 kilometer.
Dat vindt stadsdeelraadvoorzitter Jeroen Broeders (PvdA). Het zou een normale Amsterdamse stadsstraat moeten zijn, meent hij. De verlaging van 100 naar 80 en de trajectcontroles gaan hem niet ver genoeg.
Uit metingen bleek onlangs dat de lucht rond de A10 schoon is. Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het. "Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders, die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. "Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".
De PvdA'er vindt dat alles moet wijken 'voor de bescherming van ouderen en kinderen' in zijn stadsdeel dat grenst aan de ring van de stad.
Die man zou ontslagen moeten worden.quote:Maar Broeders trekt de uitkomsten van de (door hem zelf gevraagde) TNO-onderzoeken in Het Parool twijfel. Uit het onderzoek bleek zelfs dat scholen aan de rand van de ring gebouwd mogen worden, zo schoon is het. "Dat kan nooit goed zijn", meent Broeders, die vindt dat de normen dan maar strenger moeten. "Het is symboolpolitiek met een hoog gaat-u-maar-rustige-slapen gehalte".
Als al je collega's al in de krant zijn geweest met een dom voorstel kan je natuurlijk niet achterblijven.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:24 schreef karr-1 het volgende:
Die man spoort niet. Waarom vraag je dan dat onderzoek aan als je toch al weet dat je het niet gaat geloven? 50 op die weg is echt idioot, toevallig reed ik er gisteren nog en 80 vond ik al aan de zachte kant.
Hij begrijpt het principe van een ringweg niet helemaal geloof ik, maar dat is niet echt verbazend.quote:
Kan je daar aan wennen dan?quote:
Groningen heeft absoluut geen ring, maar gewoon een rondweg.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:29 schreef Renesite het volgende:
Ring Groningen is al 70... Je kan net zo goed door het centrum heen!
Heeft ie van bepaalde CDA-politici afgekeken.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Een politicus vraagt een onderzoek bij TNO aan, TNO concludeert dat de lucht schoon is, de politicus roept dat dat "nooit goed kan zijn" en wil de snelheid verlagen50 km/h op een snelweg, seriously
Klacht: Jeroen Broeders!
Da's een minder groot probleem dan dat je er altijd 50 moet gaan rijden hoor.. Kijk maar naar 80km zones; de files maken ze erger, maar de echte irritatie begint pas als er géén file staat.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:46 schreef Wupppie het volgende:
naja, alsof dat nog niet gebeurd op de a10, daar is het grotendeels al zo dat je niet eens harder KAN dan 50
Stel je voor, iemand gaat 60 rijden, vervolgens krijgt ie het in de gaten. Remt af. Zijn achterligger ziet remlichten. Remt ook af. En dat gaat zo door. Paar kilometer verder: langzaam rijdend verkeer.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Onderzoek heeft toch uitgewezen dat 80-km zone leidt tot MEER files?
Als we 50 gaan rijden staan we helemaal stil?
Wat lul je nou?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:41 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, als het gaat om verkeer is Amsterdam toch al zwaar verrot, dan kan dit er ook nog wel bijBlij dat ik daar nooit hoef te zijn zeg
Het is ook cynisch bedoeld.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Da's een minder groot probleem dan dat je er altijd 50 moet gaan rijden hoor.. Kijk maar naar 80km zones; de files maken ze erger, maar de echte irritatie begint pas als er géén file staat.
ja hoor, ongeacht wat de mensen met en grote e-bak zeggen valt die 80 km echt wel meequote:
Wees blij, ik kan er nog steeds niet aan wennen.quote:
Wel een ring. Alleen een wirwar van N wegen wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:33 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Groningen heeft absoluut geen ring, maar gewoon een rondweg.
Een stukje A7 wat de stad ingaat en dan op een vreselijk ondoorzichtige manier op allerlei N wegen op de meest onmogelijke manier tot een vormeloze troep aaneengesmolten is.
Een ring, is een autoweg of een autsnelweg die aaneengesloten is met één wegnummer.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wel een ring. Alleen een wirwar van N wegen wel.
http://www.ringgroningen.nl/
Ah, vandaar dat de Ring Rotterdam uit vier wegnummers bestaat.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:26 schreef Wupppie het volgende:
Een ring, is een autoweg of een autsnelweg die aaneengesloten is met één wegnummer.
Excuses, ik zei wegnummer, ik bedoel wegsoort.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat de Ring Rotterdam uit vier wegnummers bestaat.
Volgens mij klopt het dan in het geval van Utrecht nog steeds niet. Daar is een Ring bewegwijzerd die deels over de N230 loopt.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:35 schreef Wupppie het volgende:
Excuses, ik zei wegnummer, ik bedoel wegsoort.
Ik dacht dat die snelheid op 90 lagquote:Op zondag 18 januari 2009 16:26 schreef Yildiz het volgende:
Uit onderzoek bleek toch dat de beste doorstroomsnelheid, tegen de files dus, ergens rond de 50km/h lag?
De weg blijft hetzelfde, alleen rijden mensen langzamer langs je huis waardoor je langer last van ze hebt (50 km/h is ook nog eens minder efficient voor de motor -> meer brandstofverbruik -> minder schone lucht)quote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef Igen het volgende:
De ring in Groningen heet volgens mij al zeker 20 jaar 'Ring', dus de beroepstermijn is nu echt wel verstreken.
OT: Nogal een onzinnig voorstel, maar als die man uit Bos en Lommer komt kan ik hem wel ene klein beetje begrijpen. De A10 is daar echt gigantisch lelijk en te breed, sommige mensen wonen daar echt direct aan de snelweg.
[ afbeelding ]
Kan me voorstellen dat je op deze plek liever een gewone straat zou hebben.
En gras zaaien zodat koeien er kunnen grazen, en windmolens en van de tunnels kan je prima fietsenstallingen makenquote:Op zondag 18 januari 2009 17:11 schreef bbfakir het volgende:
Ik vind dit een prima maatregel. Er staan ook al doseer(stop)lichten bij de meeste opritten. Wanneer die ook gaan werken komen er zebrapaden tussen de viaducten. Er zullen ook wel plannen zijn om het een tolweg te maken. Weet je wat. Rekeningrijden kan er ook nog wel bij.
quote:Op zondag 18 januari 2009 16:59 schreef DABAMaster het volgende:
(50 km/h is ook nog eens minder efficient voor de motor -> meer brandstofverbruik -> minder schone lucht)
Die mensen zijn daar zelf gaan wonen hoor, niemand heeft ze gedwongen.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef Igen het volgende:
De ring in Groningen heet volgens mij al zeker 20 jaar 'Ring', dus de beroepstermijn is nu echt wel verstreken.
OT: Nogal een onzinnig voorstel, maar als die man uit Bos en Lommer komt kan ik hem wel ene klein beetje begrijpen. De A10 is daar echt gigantisch lelijk en te breed, sommige mensen wonen daar echt direct aan de snelweg.
[ afbeelding ]
Sja, linksen...quote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef TNA het volgende:
[..]
Een politicus vraagt een onderzoek bij TNO aan, TNO concludeert dat de lucht schoon is, de politicus roept dat dat "nooit goed kan zijn" en wil de snelheid verlagen50 km/h op een snelweg, seriously
Klacht: Jeroen Broeders!
Ja.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jij vindt dat Amsterdam een stad met een geweldige infrastructuur is?
idd. In de spits zou ik gráág 50 per uur willen rijden op de A10!quote:Op zondag 18 januari 2009 15:46 schreef Wupppie het volgende:
naja, alsof dat nog niet gebeurd op de a10, daar is het grotendeels al zo dat je niet eens harder KAN dan 50
Buiten de spits kan je zelfs sneller door het centrum heen als je de weg kent.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:29 schreef Renesite het volgende:
Dat is me in Parijs (weliswaar bij een volle Peripherique) zelfs een keer geluktquote:Op zondag 18 januari 2009 19:45 schreef RealZeus het volgende:
Buiten de spits kan je zelfs sneller door het centrum heen als je de weg kent.
Ik ga altijd door het centrum heenquote:Op zondag 18 januari 2009 19:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Buiten de spits kan je zelfs sneller door het centrum heen als je de weg kent.
50 op de A10. Dan ben je lang onderweg van Westpoort naar de A1
Hear hear.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:41 schreef LoggedIn het volgende:
En dit soort politici moeten gevierendeeld worden. Die zijn een stuk gevaarlijker voor onze samenleving dan die zogenaamde terrorismedreiging. En dat politici volledig schijt hebben aan onderzoeken waarbij de resultaten ze niet aanstaan, is niks nieuws..
Een vlotte veertiger.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:58 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een voorspelbaar hoofd heeft deze man.![]()
Toeristenbelasting?quote:Op zondag 18 januari 2009 18:45 schreef Tism het volgende:
Wat een idioten daar in A'dam!..![]()
What's next, parkeergeld eisen als je op de A10 in de file staat!?..
Zo deed Haussman het ook.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:59 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik files in mijn stad heb sloop ik gewoon een paar huizenblokken en leg op die plaats een nieuwe avenue aan. Ze zouden Job ook eens met SimCity moeten laten spelen.
Ik wou het net posten. Die man had visie. In een tijd overigens dat er alleen nog paard en wagen door de straten reed.quote:
De simpelheid straalt er vanafquote:Op zondag 18 januari 2009 19:58 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een voorspelbaar hoofd heeft deze man.![]()
Willen ze mogelijk veranderen naar 100kmh.. Maragoed, dat is nog afwachten.. Op de ring kan je mijns inziens daar wel 80 rijden.. Allen ja, die flitspalenquote:Op zondag 18 januari 2009 15:29 schreef Renesite het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat A'dam zo kut is.. Als je naar Berlijn gaat en daar rijdt, rij je toch 60kmh door de stad heen, en je mag overal komen. Soms even een file voor een stoplicht, maar verder geen enkel probleem, en die Duitsers jagen hard door.quote:Op maandag 19 januari 2009 03:31 schreef kraaksandaal het volgende:
50 km/u is toch al een snelheid die je op de A'dam ring zelden haalt, in de stad zelf is 30 km/u al een meevaller.
Kortom niets nieuws onder de zon en een politicus die wat aandacht zoekt.
Amsterdam is wat kleiner, in de Bijlmer kun je wel flink scheuren.quote:Op maandag 19 januari 2009 03:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat A'dam zo kut is.. Als je naar Berlijn gaat en daar rijdt, rij je toch 60kmh door de stad heen, en je mag overal komen. Soms even een file voor een stoplicht, maar verder geen enkel probleem, en die Duitsers jagen hard door.
Dat verschilt enorm per weg. De beste doorstroming bij bv de van brienenoordbrug ligt bij 130km/u en op een gemiddelde 3 baans snelweg is dat tussen de 120 en 130. Een optimale afstemming van milieu / doorstroming schommelt ergens rond de 90 km/u , lager is funest voor de doorstroming, sneller is slecht voor het milieu.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:26 schreef Yildiz het volgende:
Uit onderzoek bleek toch dat de beste doorstroomsnelheid, tegen de files dus, ergens rond de 50km/h lag?
Dat konden ze niet bedenken toen die snelweg er kwam? Of waren de huizen later.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn auto verbruikt bij 50km/u in zijn 4 meer dan 80 of 90m/u in zijn 5. En dat is bij alle auto's waar ik in gereden heb zo. (en dat zijn er best veel)quote:
De huizen waren er eerst, voor zover ik weet is die wijk nog voor de oorlog gebouwd.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat konden ze niet bedenken toen die snelweg er kwam? Of waren de huizen later.?
Mooie oplossing: sloop die flats en maak er weer een 100 km weg van. Probleem opgelost.
Tja, voor de oorlog. Dan zijn de mensen die hun huis toen gekocht / gehuurd hebben óf bejaard óf dood. Dus de mensen die er nu wonen hebben er bewust voor gekozen om naast de a10 te wonen.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:50 schreef Igen het volgende:
[..]
De huizen waren er eerst, voor zover ik weet is die wijk nog voor de oorlog gebouwd.
Opzich wel ironisch, bij deze mensen bouwden ze een snelweg pal voor het slaapkamerraam, en voor de hogesnelheidslijn bouwen ze kilometers tunnel onder weilanden door.
Bwehehe altijd leuk dat soort mensen die iets vragen en vervolgens zeggen dat het niet zo is als het antwoord niet bevredigend is, waarom vraag je het dan?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:14 schreef TNA het volgende:
Staat stoer op het briefpapier!quote:Op maandag 19 januari 2009 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
Snap alleen niet dat al die bedrijven zo graag daar willen zitten met die pauperbereikbaarheid, peperdure grond en enorme drukte en dan ook nog van die groene hippies die constant in je nek staan te hijgen. En als je dat allemaal overleeft hebt wordt je overvallen door marokkaans tuig.
Ah, dan is het in Groningen dus toch een ring. Het bestaat bij mijn weten helemaal uit autowegen (met max 70 km/hquote:Op zondag 18 januari 2009 16:35 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Excuses, ik zei wegnummer, ik bedoel wegsoort.
Gelukkig maar dat rechts zo realistisch isquote:Op zondag 18 januari 2009 15:50 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Het is ook cynisch bedoeld.
Hoe nobel de ideeën zijn van de linker partijen, werken zullen ze niet.
De meeste mensen snappen na hun jeugd dat sprookjes niet bestaan, sommigen komen nooit tot dat complete besef, dat zijn de mensen die later SP, Groenlinks, en PVDA stemmen
Hey stil eens! Je brengt mensen misschien op verkeerde ideeen... ik zie sommige politici er namelijk nog voor aan ookquote:Op zondag 18 januari 2009 18:45 schreef Tism het volgende:
Wat een idioten daar in A'dam!..![]()
What's next, parkeergeld eisen als je op de A10 in de file staat!?..
quote:Op zondag 18 januari 2009 15:17 schreef Nobu het volgende:
Ik ben ook wel voor een verdubbeling van de huidige snelheid eigenlijk, ook al is die kerel natuurlijk een randdebiel.
Ja.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jij vindt dat Amsterdam een stad met een geweldige infrastructuur is?
quote:
En dat is opzich ook wel zo, als je het over fietsers en het OV hebt. Maar voor auto's is het niks. Komt natuurlijk deels door de historische binnenstad, maar de ring had natuurlijk ook overal minimaal 2*5 baans moeten zijn.quote:
Dat lijkt me nou net niet het gevalquote:
quote:
quote:Woonplaats: Schiedam
Ah! Dus fatsoenlijke arbeiders die wél riant wonen in Groningen tegen een evenredig salaris mag best ruilen met een werkloze Randstedeling die niet werkt wonende in een sociale huurwoning (~60m2) binnen de ring van Amsterdam?quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik trouwens een veel beter plan vind: alle uitkeringstrekkers deporteren naar Groningen (oid), zodat de vrijkomende woningen kunnen worden bewoond door fatsoenlijke arbeidende mensen, die dan op de fiets naar hun werk kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |