apple verkoopt een totaalproduct. computer + besturingssysteem. Microsoft levert alleen een besturingssysteem. En omdat ze een bijna monopolie positie hebben hangen daar ook verantwoordelijkheden aan.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kan jij kiezen uit maar 1 PC fabrikant? Wat ik bedoel is dat je een computer koopt die meteen werkt of een computer koopt die je eerst nog zelf moet installeren. Daar zitten de meeste echt niet op te wachten hoor. En dan zou Apple ook niet standaard Mac OS op hun systemen mogen zetten.
MS zet dan dat kleine programmaatje op het bureaublad neer en levert het met Windows. Het gaat er volgens mij niet zo zeer om dat MS IE mee levert maar meer om het feit dat het zo ingegraven zit in het OS. Dit grapje komt nog uit de tijd van de browseroorlog (Netscape vs IE). MS heeft IE toen dusdanig ingegraven dat ze het als smoes konden gebruiken (zonder IE werkt het OS niet goed).quote:Op maandag 19 januari 2009 01:33 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe komt de user hieraan tenzij het meegeleverd is met windows, en verplaats je dan niet gewoon het probleem van geinstalleerd naar het bijna moeten runnen van dat scriptje? Wat mij betreft leveren ze IE mee maar maken ze het deinstalleerbaar..
En met een script hoef je natuurlijk ook geen ftp te gebruiken he.. Je kan prima files binnenhalen met scripts en programmas buiten browsers en ftp om.
Dat "hoop werk" valt reuze mee...quote:Op maandag 19 januari 2009 09:22 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Met andere woorden een hoop werk omdat anderen blijkbaar geen belangrijkere dingen te doen hebben. Als ik Windows installeer wil ik gewoon dat alle basisfunctionaliteit meteen werkt, en niet dat ik eerst nog browsers en mediaspelers moet gaan downloaden (ookal is IE dan misschien kut).
Een klaagbaak zonder paints dat mag ook weer niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Paint
Sloop het er alsjeblieft uit, ik wil een OS, wat ik als applicaties gebruik bepaal ik graag zelf.
De enigen die daar een probleem mee hebben zijn de mensen die in de informatica werken en de nerds die zichzelf opsluiten op hun zolderkamertje. De andere 95% van de bevolking wil zijn nieuwe laptop gewoon aan kunnen slingeren zonder dat er 20 cd's en 600 menutjes doorlopen moeten worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef Henno het volgende:
[..]
Tja, om de een of andere reden gaat het pas een rol spelen als je te succesvol wordt. Dan moet je opeens alles eruit slopen en je spullen op een andere manier aanbieden. Vind ik eigenlijk ook een beetje krom.
Ze moeten het Windows-monopolie op een andere manier aanpakken... bijvoorbeeld verbieden dat Windows verplicht bij een computer geleverd wordt, vooral het kopen van Windows-loze laptops is op die manier bijna onmogelijk. Het is gewoon ordinaire koppelverkoop d.m.v. afspraken tussen twee verschillende bedrijven.
Dat lijkt mij dan weer problematischer voor MS zelf...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef F04 het volgende:
Behalve IE ook een mogelijkheid om FF te installeren vanaf de cd.
Zal dan leuk worden op een Eee pcquote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef F04 het volgende:
Behalve IE ook een mogelijkheid om FF te installeren vanaf de cd.
Goede samenvatting van het probleem.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:42 schreef Farenji het volgende:
Windows zonder IE... ik heb nog nooit zoiets kansloos gehoord. Wat doet MS? Die sloopt IE uit windows en verkreupelt zo het hele OS, want IE is een essentieel deel van windows. ... gevolg: niemand wil die versie, want je kan er niks mee. Maar gelukkig heeft MS een speciale windows versie inclusief IE... en wat wil het toeval? Die is exact even duur als de IE-loze versie!! Wat een geluk!! Dus iedereen kiest uiteraard voor de versie inclusief internet explorer. Terug bij af.
Verkwisting van belastinggeld; Nelie was goed bezig maar hier slaat ze finaal de plank mis. Epic fail.
Omdat sommige mensen nu eenmaal niks beters te doen hebben. Met echte belangrijke dingen bezig houden is veuls te vermoeiend.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:52 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Goede samenvatting van het probleem.
Er is al een IE-loze Windows versie geweest en die wilde niemand hebben.
Mensen die een andere browser willen hebben weten deze toch wel te vinden. Bovendien snap ik niet waar het om gaat, browsers zijn gratis.
Weet je waarom browsers gratis zijn?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:52 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Goede samenvatting van het probleem.
Er is al een IE-loze Windows versie geweest en die wilde niemand hebben.
Mensen die een andere browser willen hebben weten deze toch wel te vinden. Bovendien snap ik niet waar het om gaat, browsers zijn gratis.
Grappig dat windows 7 gewoon Vista is met een andere skin..quote:Op maandag 19 januari 2009 09:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Windows 7 was al aangekondigd toen Vista uit kwam hoor. Vista is wat dat betreft een soort Win ME geworden.
Das dus grote onzin wat je daar zegt.. In audi zit een motor gemaakt door audi. die past in die wagen. Zo goed als specifiek voor die auto. ( ok misschien pas hij ook nog in 5 andere maar dan houwt het op)quote:Op zondag 18 januari 2009 22:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Koop jij ook een auto zonder motor?"Nee, meneer Audi, ik wil er graag een motor van FIAT in, is goedkoper".
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:30 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Das dus grote onzin wat je daar zegt.. In audi zit een motor gemaakt door audi. die past in die wagen. Zo goed als specifiek voor die auto. ( ok misschien pas hij ook nog in 5 andere maar dan houwt het op)
Een vergelijking met windows en de motor is dus ook onzin. Als een auto een computer was is de motor hooguit de cpu. En de brandstof is windows.
Dan doe je dat toch? Er is niemand die je er van weerhoud om er een ander OS op te zetten.quote:Maargoed recent voorbeeld. Ik heb een asus laptop met daarop een oem xp asus versie. De pech is dat de laptop door onhandig handelen van mijn collega kapot is gevallen. Het eenigste wat nog goed is aan dat ding is de OS . Dus ik zou graag een nieuwe asus willen kopen waar ik die xp op kan zetten. Zal me toch weer de koste schelen. ( drivers voor nieuwe laptops zijn perfect te downloaden van de asus site)
En wat nu als ik helemaal geen vista wil? Ik heb een aantal door fabrikanten geleverde software die helemaal niet onder xp werkt. Dus ik moet wel xp hebben. Aan die wens wordt ook al niet meer voldaan....
En wat als ik nu alleen maar ubuntu wil?
Ik pleit er ook voor om koppelverkoop te verbieden. Dit sluit helemaal niet uit dat Windows gewoon met de pc/laptop verkocht mag worden, MAAR dat er ook de keuze is om dit zonder te kopen. Ik las dat dit in belgie al gewoon het geval was.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:58 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
ja hoor, wat jij wil. Waar het mij om ging is dat je direct een werkende PC hebt of 1 nog helemaal moet installeren. Of fabrikanten zouden van alle OSen kant en klare systemen moeten hebben, anders hebben ze constant mensen aan de lijn die vragen waarom er geen drivers voor OS zus en zo is. Daar zitten ze ook niet op te wachten.
[..]
Dan doe je dat toch? Er is niemand die je er van weerhoud om er een ander OS op te zetten.
Dat je er al voor betaald hebt is een ander verhaal, maar dan moet je gewoon een fabrikant zoeken die zonder OS kan leveren. Ik meen dat Dell dat had. Sommige computershops zoals Alternate bieden ook laptops aan zonder OS.
Ging over het feit dat je in nederland geen laptops kan kopen ZONDER windowsquote:Op maandag 19 januari 2009 17:26 schreef Picchia het volgende:
Ik pleit ervoor om niets te verbieden en mij al die onzin gewoon te laten kopen. Als ik geen bij Windows horende troep wil dan koop ik wel een PC zonder Windows.
Een gat in de markt.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:33 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ging over het feit dat je in nederland geen laptops kan kopen ZONDER windows
Dat is enigszins waar, maar de bedoeling is dat Windows 7 wordt wat Vista had moeten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:11 schreef Giem het volgende:
[..]
Grappig dat windows 7 gewoon Vista is met een andere skin..
Niet wat het individu wenst nee...quote:Op maandag 19 januari 2009 17:36 schreef Picchia het volgende:
Je kan bedrijven niet dwingen om het product dat jij wenst te produceren.
Zo, jij weet er een hoop van. Leg eens uit?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:11 schreef Giem het volgende:
[..]
Grappig dat windows 7 gewoon Vista is met een andere skin..
Jawel. Alleen geen HP/Acer/Asus etc. Overigens is dat in andere landen niet veel anders hoor.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:33 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ging over het feit dat je in nederland geen laptops kan kopen ZONDER windows
Waarvoor zou Apple aangepakt (kunnen) worden, vraag ik me dan af.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:21 schreef Dagonet het volgende:
Apple komt ook nog wel aan de beurt in Brussel.
Verzinnen ze wel wat op, die lui hebben toch niks beters te doen daar.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:52 schreef miodzio het volgende:
[..]
Waarvoor zou Apple aangepakt (kunnen) worden, vraag ik me dan af.
Hehe, voor al die applicaties die ze dus standaard meegevenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:52 schreef miodzio het volgende:
[..]
Waarvoor zou Apple aangepakt (kunnen) worden, vraag ik me dan af.
Nee, het ging erom dat IE helemaal verweven zit in het OS. Het blijft een kansloos discussie punt want je kan nog altijd kiezen om het gewoon niet te gebruiken maar omdat je het niet kan uninstallen is het ineens een probleem.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hehe, voor al die applicaties die ze dus standaard meegeven
iLife als voorbeeld, Safari, Quicktime, iTunes. Apple is nog erger daarmee dan Microsoft.
Maar gezien het feit Microsoft een groter aandeel heeft, word die eerst aangepakt.
Het is wel problematisch dat bijk klikken op links in MSN IE *altijd* standaard opstart, ook al heb je FF als standaard browser. Dat is gewoon kut. Laten ze daar wat aan doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat IE helemaal verweven zit in het OS. Het blijft een kansloos discussie punt want je kan nog altijd kiezen om het gewoon niet te gebruiken maar omdat je het niet kan uninstallen is het ineens een probleem.
Het ligt nog ietsje dieper...quote:Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat IE helemaal verweven zit in het OS. Het blijft een kansloos discussie punt want je kan nog altijd kiezen om het gewoon niet te gebruiken maar omdat je het niet kan uninstallen is het ineens een probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |