quote:
uh nee veel simpeler. Je neemt de windows verkenner en typt in de adresbalk een URL waar je je nieuwe browser vandaan wil halen.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:38 schreef 3lmo het volgende:
Firefox op een andere pc downloaden, usb-stick oid en vervolgens installeren?
Ben je nou écht zo achterlijk?
Moet je wel een andere PC hebben.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:38 schreef 3lmo het volgende:
Firefox op een andere pc downloaden, usb-stick oid en vervolgens installeren?
2009 belde. Het kan nog steeds! (in XP iig)quote:Op zondag 18 januari 2009 03:49 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Dat werkt niet meer, prutser.
1995 Belde.
quote:
Paintquote:Op zondag 18 januari 2009 04:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar wil de EC de grens trekken? Slopen ze straks ook nog Paint er uit? Wat word ik toch moe van die club.
Zelfs in veel Linux distro's zit standaard allerlei extra software en niet alleen een kale kernel. Dat MS allerlei software in Windows stopt is gewoon een stukje service naar de klant toe, vergeet niet dat veel mensen het geen ruk kan schelen door wie het gemaakt is, als het maar werkt.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
Paint
Sloop het er alsjeblieft uit, ik wil een OS, wat ik als applicaties gebruik bepaal ik graag zelf.
De software in linux distros's is allemaal open source software, daar verdient niemand een kont aan.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zelfs in veel Linux distro's zit standaard allerlei extra software en niet alleen een kale kernel. Dat MS allerlei software in Windows stopt is gewoon een stukje service naar de klant toe, vergeet niet dat veel mensen het geen ruk kan schelen door wie het gemaakt is, als het maar werkt.
De rekels toch bij Microsoft, geld vragen voor software. Neemt overigens niet weg dat ik open source een warm hart toe draag, het is vaak erg hoog van kwaliteit.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:21 schreef remlof het volgende:
De software in linux distros's is allemaal open source software, daar verdient niemand een kont aan.
AutomaticKnoppixWindowsDownload.iso ga je dan krijgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:24 schreef Picchia het volgende:
Straks zit iedereen op Linux en downloaden ze Windows via Linux.
Ze gaan hun gang maar, er is niks wat je alleen met Microsoft software kan doen, probeer Ubuntu maar eens.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zou mooi zijn als MS alle activiteiten uit Europa terug trekt. Al die politici achter een Linux computer.![]()
![]()
Ubuntu is een goed stuk software, toch durf ik te wedden dat velen al in paniek raken als ze niet het Windows logo zien bij het opstarten.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:33 schreef remlof het volgende:
Ze gaan hun gang maar, er is niks wat je alleen met Microsoft software kan doen, probeer Ubuntu maar eens.
Al die kerels van over de 50 die amper met Windows om kunnen gaanquote:Op zondag 18 januari 2009 04:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zou mooi zijn als MS alle activiteiten uit Europa terug trekt. Al die politici achter een Linux computer.![]()
![]()
Nee joh. Ik zie nu al regelmatig mijn pa aan komen wandelen met foldertjes voor Cursussen in standaard computer handelingen. Als de EU werkelijk Windows in de ban doet zie ik dit soort initiatieven goed geld verdienen.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Al die kerels van over de 50 die amper met Windows om kunnen gaan![]()
Dát zal pas een crisis worden.
Ja dat is ook wel weer zoquote:Op zondag 18 januari 2009 04:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ubuntu is een goed stuk software, toch durf ik te wedden dat velen al in paniek raken als ze niet het Windows logo zien bij het opstarten.
Outlook...als je office hebt.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:34 schreef Picchia het volgende:
Als Windows straks zonder IE geleverd moet worden, hoe download je dan een andere browser?
Ja... Maar niet meer als Internet Explorer uit Windows is gesloopt.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
2009 belde. Het kan nog steeds! (in XP iig)
Precies, dus niet te vergelijken met OSX.quote:Op zondag 18 januari 2009 05:55 schreef Bill_E het volgende:
volgens mij is het grootste bezwaar dat je IE niet kan deinstalleren
Nee.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
voorzover ik het weet heeft het systeem IE ook nodig, anders doen verschillende dingen het niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, dus niet te vergelijken met OSX.
IE is ONDERDEEL van het OS en geen aparte applicatie. Dat is het bezwaar van de EU.
Eh ja... dat zeg ik....quote:Op zondag 18 januari 2009 10:41 schreef Mozy het volgende:
[..]
voorzover ik het weet heeft het systeem IE ook nodig, anders doen verschillende dingen het niet.
?quote:Op zondag 18 januari 2009 04:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar, er is niks wat je alleen met Microsoft software kan doen, probeer Ubuntu maar eens.
Wat bedoel je met illegale weigeren?quote:Op zondag 18 januari 2009 11:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
?
genoeg professionele hardware & software die enkel op linux werkt & geen enkele linux-concurrent heeft die ook maar een béétje in de buurt komt
Ik vind heel dat gedoe een beetje idioot. Lever dan IE mee als het een probleem is voor de functionaliteit van windows, en laat mensen nog een bestandje van 2 megabyte downloaden alvorens ze IE ook effectief kunnen starten & gebruiken. Een activatiemodule ofzo zeg maar (en dan direct illegale weigeren, zal voor genoeg mensen een stap zijn om de software toch maar eens te kopen)
Probleem opgelost; dan moet je voor gelijk welke browser nog een bestandje downloaden alvorens je hem kan gebruiken. Of denk ik nu iets te simpel?
Bundelverkoop is alleen gevaarlijk bij monopoly, Apple heeft geen monopoly.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
En wanneer wordt Apple Mac OS X nou eens aangepakt, daar zit Safari standaard in.
That's hot.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:58 schreef snorfiets het volgende:
Ze moeten gewoon standaard macosx bij windows doen omdat je dan met de jeep op safari naar firefox kan zoeken x
Toch dikke onzinquote:Op zondag 18 januari 2009 11:31 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bundelverkoop is alleen gevaarlijk bij monopoly, Apple heeft geen monopoly.
Het is al gezegd, maar je kan via ftp nog steeds een browser setup downloaden, maar mijn voorkeur is toch om de setups van een aantal browsers mee te leveren in een cd/dvd.
quote:Op zondag 18 januari 2009 03:38 schreef 3lmo het volgende:
google chrome op een andere pc downloaden, usb-stick oid en vervolgens installeren?
We ketenen jou gewoon vast op de dam in Amsterdam en een maand zonder eten noch drinken, en dan met bordjes om je heen dat IE in Windows moet blijven. Dat zal ze leren.quote:
Adblock de hemel in prijzen, ban.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:29 schreef CantFazeMe het volgende:
Firefox + Adblock Plus + NoScript = The bomb.
Tja, om de een of andere reden gaat het pas een rol spelen als je te succesvol wordt. Dan moet je opeens alles eruit slopen en je spullen op een andere manier aanbieden. Vind ik eigenlijk ook een beetje krom.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
En wanneer wordt Apple Mac OS X nou eens aangepakt, daar zit Safari standaard in.
En, heb je ze nou al eens doorgeschakeld?quote:Op zondag 18 januari 2009 03:49 schreef 3lmo het volgende:
[..]
Dat werkt niet meer, prutser.
1995 Belde.
Als standalone, verwijderbare app ja.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nogmaals, safari is een Applicatie en géén onderdeel van het OS.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef Henno het volgende:
[..]
Tja, om de een of andere reden gaat het pas een rol spelen als je te succesvol wordt. Dan moet je opeens alles eruit slopen en je spullen op een andere manier aanbieden. Vind ik eigenlijk ook een beetje krom.
Kun je dat niet dan?quote:Op zondag 18 januari 2009 19:59 schreef Bill_E het volgende:
Maar ik las een goed punt hier. Veel beter als ze de koppelverkoop gaan verbieden. Dus dat je eindelijk eens een ibm/hp/siemens zonder os kan kopen.
En daarbij, dan moeten de pc`s ook duurder worden, want ze verdienen daar ook weer mee enzo.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:59 schreef Bill_E het volgende:
Maar ik las een goed punt hier. Veel beter als ze de koppelverkoop gaan verbieden. Dus dat je eindelijk eens een ibm/hp/siemens zonder os kan kopen.
Neem een fatsoenlijke OS zoals Linux.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Paint
Sloop het er alsjeblieft uit, ik wil een OS, wat ik als applicaties gebruik bepaal ik graag zelf.
Pfff, m`n hardware die op Windows Vista perfect werkt word niet eens ondersteunt door Linuxquote:Op zondag 18 januari 2009 20:09 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Neem een fatsoenlijke OS zoals Linux.
Oh wacht, dat is de enige fatsoenlijke OS!!!11!11!!134![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:D
Dan heb je of een kutdistro of kuthardware (zoals zo'n vage vista-only laptop).quote:Op zondag 18 januari 2009 20:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Pfff, m`n hardware die op Windows Vista perfect werkt word niet eens ondersteunt door Linux
"hun"?quote:Op zondag 18 januari 2009 20:17 schreef Evenveel het volgende:
Haha de EU is jaloers dat Microsoft succes heeft en hun niet
mja ik vergat de erbij te zetten voor laptops. En nee dat kan nietquote:Op zondag 18 januari 2009 20:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Kun je dat niet dan?
Ik had toch echt een tijdje terug een compaq zonder xp gekocht hoor.
Kijk eens verder dan de grote winkelketens.
En daarbij, hoe zouden digibeten dan een OS geinstalleerd krijgen?
Dude... serieus ...quote:Op zondag 18 januari 2009 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
een stukje service naar de klant toe
Je hebt nu toch ook de keuze om een andere applicatie te gebruiken? Het is niet zo dat Windows geen iTunes accepteert omdat ze willen dat jij WMP gebruikt.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Paint
Koop jij ook een auto zonder motor?quote:Op zondag 18 januari 2009 19:59 schreef Bill_E het volgende:
life will find a wayquote:Op zondag 18 januari 2009 10:29 schreef Agiath het volgende:
Leuk voor de mensen die enig verstand hebben van computers.
Maar al die leken die nog net msn kunnen openen? Die gaan straks dus echt flippen
Het zal wel iets voor Windows 7 worden denk ik, voor Windows XP en voorgaande versies heeft het geen zin meer. Die zijn praktisch al EOL of al gefossiliseerd zo lang dood en oud zijn ze.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:42 schreef Farenji het volgende:
Windows zonder IE... ik heb nog nooit zoiets kansloos gehoord. Wat doet MS? Die sloopt IE uit windows en verkreupelt zo het hele OS, want IE is een essentieel deel van windows. ... gevolg: niemand wil die versie, want je kan er niks mee. Maar gelukkig heeft MS een speciale windows versie inclusief IE... en wat wil het toeval? Die is exact even duur als de IE-loze versie!! Wat een geluk!! Dus iedereen kiest uiteraard voor de versie inclusief internet explorer. Terug bij af.
Verkwisting van belastinggeld; Nelie was goed bezig maar hier slaat ze finaal de plank mis. Epic fail.
klopt.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wedden van wel? *kuch*ftp*kuch.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:22 schreef BobbyB het volgende:
Oja, voor al die Einsteins die denken slim te zijn om te zeggen dat je een andere browser kan downloaden met Windows Explorer:
Juist, en laat nu meer dan 95% van de bevolking geen flauw idee hebben wat dat is, dan heb je daar misschien nog een resterende 4% die of niet weten hoe dit werkt via de explorer of geen flauw idee hebben waar die ftp servers te vinden zijn... De overige 1% mag dan browsers gaan installeren voor de rest.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wedden van wel? *kuch*ftp*kuch.
Makkelijk op te lossen door een programma of script op te zetten die dit allemaal voor je doet...quote:Op maandag 19 januari 2009 00:58 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Juist, en laat nu meer dan 95% van de bevolking geen flauw idee hebben wat dat is, dan heb je daar misschien nog een resterende 4% die of niet weten hoe dit werkt via de explorer of geen flauw idee hebben waar die ftp servers te vinden zijn... De overige 1% mag dan browsers gaan installeren voor de rest.
Tuurlijk, maar hoe komt de user hieraan tenzij het meegeleverd is met windows, en verplaats je dan niet gewoon het probleem van geinstalleerd naar het bijna moeten runnen van dat scriptje? Wat mij betreft leveren ze IE mee maar maken ze het deinstalleerbaar..quote:Op maandag 19 januari 2009 01:02 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Makkelijk op te lossen door een programma of script op te zetten die dit allemaal voor je doet...
De leek hoeft niet eens te weten wat FTP is alleen maar zijn muiscursor op de snelkoppeling te klikken...
Ja, denk alleen niet dat dat bedoeld werd door de mensen die dat zeiden. Buiten dat zal je de URL moeten weten.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wedden van wel? *kuch*ftp*kuch.
Dan ben je toch niet zo goed met computers als je denkt.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:07 schreef Ascendancy het volgende:
FTP via cmd toch?
Maar het gaat niet omdat IE er bij zit.
Maar dat je het niet kan verwijderen.
Ik erger me er doodt aan dat wanneer ik in msn een link klik, altijd dat kutIE boven komt
Met andere woorden een hoop werk omdat anderen blijkbaar geen belangrijkere dingen te doen hebben. Als ik Windows installeer wil ik gewoon dat alle basisfunctionaliteit meteen werkt, en niet dat ik eerst nog browsers en mediaspelers moet gaan downloaden (ookal is IE dan misschien kut).quote:Op maandag 19 januari 2009 01:02 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Makkelijk op te lossen door een programma of script op te zetten die dit allemaal voor je doet...
De leek hoeft niet eens te weten wat FTP is alleen maar zijn muiscursor op de snelkoppeling te klikken...
Was vroeger ook geen probleem. IE, netscape ed kreeg je gewoon op cdrom bij de benzinepomp of bij je inbelverbinding.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:53 schreef bukake het volgende:
dan kun je firefox , IE of iets anders in de winkel kopen binnenkort
Tele2, nu met gratis Firefox 4!
Vista is een doodgeboren kindje en nu moet MS wel wat ondernemen om te zorgen dat niet iedereen bij XP blijft hangen omdat 't gewoon prima werkt voor de dingen die je zoal met een PC wil doen.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:49 schreef MaxiTitan het volgende:
Vista is weer een twijfelpunt omdat dit OS een niet zo lang leven beschoren is door de komst van Windows 7.
Inderdaad. Heb ook nog een hele rits Compuserve schijfjes die je altijd overal wel bij zat.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Was vroeger ook geen probleem. IE, netscape ed kreeg je gewoon op cdrom bij de benzinepomp of bij je inbelverbinding.
Windows 7 was al aangekondigd toen Vista uit kwam hoor. Vista is wat dat betreft een soort Win ME geworden.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:37 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Vista is een doodgeboren kindje en nu moet MS wel wat ondernemen om te zorgen dat niet iedereen bij XP blijft hangen omdat 't gewoon prima werkt voor de dingen die je zoal met een PC wil doen.
En die keuze heb je toch?quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Paint
dan moeten mensen zich eens verdiepen in de complexe apparaten die ze bedienen.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:29 schreef Agiath het volgende:
Leuk voor de mensen die enig verstand hebben van computers.
Maar al die leken die nog net msn kunnen openen? Die gaan straks dus echt flippen
Kan jij kiezen uit maar 1 automerk?quote:Op zondag 18 januari 2009 22:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Koop jij ook een auto zonder motor?"Nee, meneer Audi, ik wil er graag een motor van FIAT in, is goedkoper".
Kan jij kiezen uit maar 1 PC fabrikant? Wat ik bedoel is dat je een computer koopt die meteen werkt of een computer koopt die je eerst nog zelf moet installeren. Daar zitten de meeste echt niet op te wachten hoor. En dan zou Apple ook niet standaard Mac OS op hun systemen mogen zetten.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kan jij kiezen uit maar 1 automerk?
...
apple verkoopt een totaalproduct. computer + besturingssysteem. Microsoft levert alleen een besturingssysteem. En omdat ze een bijna monopolie positie hebben hangen daar ook verantwoordelijkheden aan.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kan jij kiezen uit maar 1 PC fabrikant? Wat ik bedoel is dat je een computer koopt die meteen werkt of een computer koopt die je eerst nog zelf moet installeren. Daar zitten de meeste echt niet op te wachten hoor. En dan zou Apple ook niet standaard Mac OS op hun systemen mogen zetten.
MS zet dan dat kleine programmaatje op het bureaublad neer en levert het met Windows. Het gaat er volgens mij niet zo zeer om dat MS IE mee levert maar meer om het feit dat het zo ingegraven zit in het OS. Dit grapje komt nog uit de tijd van de browseroorlog (Netscape vs IE). MS heeft IE toen dusdanig ingegraven dat ze het als smoes konden gebruiken (zonder IE werkt het OS niet goed).quote:Op maandag 19 januari 2009 01:33 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe komt de user hieraan tenzij het meegeleverd is met windows, en verplaats je dan niet gewoon het probleem van geinstalleerd naar het bijna moeten runnen van dat scriptje? Wat mij betreft leveren ze IE mee maar maken ze het deinstalleerbaar..
En met een script hoef je natuurlijk ook geen ftp te gebruiken he.. Je kan prima files binnenhalen met scripts en programmas buiten browsers en ftp om.
Dat "hoop werk" valt reuze mee...quote:Op maandag 19 januari 2009 09:22 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Met andere woorden een hoop werk omdat anderen blijkbaar geen belangrijkere dingen te doen hebben. Als ik Windows installeer wil ik gewoon dat alle basisfunctionaliteit meteen werkt, en niet dat ik eerst nog browsers en mediaspelers moet gaan downloaden (ookal is IE dan misschien kut).
Een klaagbaak zonder paints dat mag ook weer niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Paint
De enigen die daar een probleem mee hebben zijn de mensen die in de informatica werken en de nerds die zichzelf opsluiten op hun zolderkamertje. De andere 95% van de bevolking wil zijn nieuwe laptop gewoon aan kunnen slingeren zonder dat er 20 cd's en 600 menutjes doorlopen moeten worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef Henno het volgende:
[..]
Tja, om de een of andere reden gaat het pas een rol spelen als je te succesvol wordt. Dan moet je opeens alles eruit slopen en je spullen op een andere manier aanbieden. Vind ik eigenlijk ook een beetje krom.
Ze moeten het Windows-monopolie op een andere manier aanpakken... bijvoorbeeld verbieden dat Windows verplicht bij een computer geleverd wordt, vooral het kopen van Windows-loze laptops is op die manier bijna onmogelijk. Het is gewoon ordinaire koppelverkoop d.m.v. afspraken tussen twee verschillende bedrijven.
Dat lijkt mij dan weer problematischer voor MS zelf...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef F04 het volgende:
Behalve IE ook een mogelijkheid om FF te installeren vanaf de cd.
Zal dan leuk worden op een Eee pcquote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef F04 het volgende:
Behalve IE ook een mogelijkheid om FF te installeren vanaf de cd.
Goede samenvatting van het probleem.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:42 schreef Farenji het volgende:
Windows zonder IE... ik heb nog nooit zoiets kansloos gehoord. Wat doet MS? Die sloopt IE uit windows en verkreupelt zo het hele OS, want IE is een essentieel deel van windows. ... gevolg: niemand wil die versie, want je kan er niks mee. Maar gelukkig heeft MS een speciale windows versie inclusief IE... en wat wil het toeval? Die is exact even duur als de IE-loze versie!! Wat een geluk!! Dus iedereen kiest uiteraard voor de versie inclusief internet explorer. Terug bij af.
Verkwisting van belastinggeld; Nelie was goed bezig maar hier slaat ze finaal de plank mis. Epic fail.
Omdat sommige mensen nu eenmaal niks beters te doen hebben. Met echte belangrijke dingen bezig houden is veuls te vermoeiend.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:52 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Goede samenvatting van het probleem.
Er is al een IE-loze Windows versie geweest en die wilde niemand hebben.
Mensen die een andere browser willen hebben weten deze toch wel te vinden. Bovendien snap ik niet waar het om gaat, browsers zijn gratis.
Weet je waarom browsers gratis zijn?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:52 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Goede samenvatting van het probleem.
Er is al een IE-loze Windows versie geweest en die wilde niemand hebben.
Mensen die een andere browser willen hebben weten deze toch wel te vinden. Bovendien snap ik niet waar het om gaat, browsers zijn gratis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |