abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:23:19 #61
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65157423
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is dit dan een dissident? Hoe moet men dit kristalheldere standpunt wegen ten opzichte van jouw aanname?
Kun jij dat misschien duiden?
Mijn god man, waarom moet ik in godsnaam een suf filmpje bekijken van een obscure site om te horen hoe iemand verwoordt wat er in het handvest staat. Dat kon je ook gewoon typen: 'he voyeur, zullie hebben een handvest en dat zegt lelijke dingen'. Als je dat filmpje zelf bekijkt of gewoon het handvest leest zie je dat het deels citaten uit de Koran zijn en dat die gaan over de dag des oordeels.
Daarvan zei ik dus al dat die niet in hun 2009 zakagenda staat, dus dat ze daar niet zo mee bezig zijn.

De Hamas leiding heeft verscheidene malen gezegd dat men bereid is tot een langdurend verdrag (10 jaar of meer) waarin het leven en laten leven is op voorwaarde dat de Palestijnen op de Westbank en in de Gaza strook hun eigen leven en economie kunnen opbouwen.
Here we are now, entertain us.
pi_65157431
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:09 schreef Zith het volgende:

[..]

Je snapt zelf toch ook wel hoe de politiek werkt? Lees ander even Il Principe van Machiavelli...
Dit voorbeeld staat natuurlijk niet op zichzelf en vanaf welk punt is het dan buiten de realiteit om te zeggen 'maar ze bedoelen het eigenlijk anders'?
Gelet de activiteiten die men daarnaast ontplooit is het volgens mij niet gek om zoiets enige aandacht te geven. en niet af te doen als nietszeggende retoriek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65157486
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:14 schreef Py het volgende:

[..]

HJa dan gaan we weer in het oorzaak-gevolg-verhaal en zitten we straks weer in het stenen tijdperk. Want dan ga ik weer zeggen dat die toegangen niet voor niets zijn geblokkeerd en dat Hamas als eerste de wapenstilstand heeft geschonden. En zo gaat het dan door.
Dat moet je doorbreken als je een oplossing zoekt. Inventariseren wat er nu aan scheelt en dat proberen recht te zetten.
Goed punt.
quote:
[..]

Ja smokkel. Jihadistische Hamas is internationaal erkend als terreurorganisatie. Niemand wil met ze praten want er valt niet mee te praten want ze hebben een missie --> zie handvest. Daarin staat trouwens ook waar vrouwen en kinderen voor dienen.
Nee, Hamas is democratisch gekozen als grootste partij van Gaza. En iedereen drong erop aan om mee te doen en iedereen vond het eerlijke verkiezingen.
En door ze prompt na de verkiezingen uit te sluiten als gespreksparnter, is op meerdere manieren erg dom.
quote:
[..]

Vraag maar aan Fatah, daar heeft Hamas in Gaza helemaal geen last meer van
Nee, Fatah stribbelde tegen en probeerde de uitkomst van de verkiezingen te ontkrachten.
quote:

[..]

Ik zeg maar wat joh
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65157487
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Veel lezen over het onderwerp.
Je moet hun handvest eens proberen weinig pragmatiek veel ideologisch gedogma
pi_65157511
quote:
[b]Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Mr_Memory het volgende:[/i]
Jammer dat je het zo zwart/wit ziet
Ik zie het niet zwart-wit. Waarom zou ik het zwart-wit zien? Ik heb niks met Hamas, ik heb er zo mijn meningen over, maar het is Olmert geweest die opdracht heeft gegeven tot deze massaslachting onder de Palestijnen, niet Hamas. Het is Olmert geweest die deze sadistische, zinloze misdaad heeft geïnitieerd, niet Hamas.
pi_65157550
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:22 schreef Py het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet netjes nee. Die nederzettingsjoden zijn ook een stel geniepige smeerlappen
Het woord geniepig is precies goed.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65157568
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:23 schreef voyeur het volgende:

[..]

Mijn god man, waarom moet ik in godsnaam een suf filmpje bekijken van een obscure site om te horen hoe iemand verwoordt wat er in het handvest staat. Dat kon je ook gewoon typen: 'he voyeur, zullie hebben een handvest en dat zegt lelijke dingen'. Als je dat filmpje zelf bekijkt of gewoon het handvest leest zie je dat het deels citaten uit de Koran zijn en dat die gaan over de dag des oordeels.
Daarvan zei ik dus al dat die niet in hun 2009 zakagenda staat, dus dat ze daar niet zo mee bezig zijn.

De Hamas leiding heeft verscheidene malen gezegd dat men bereid is tot een langdurend verdrag (10 jaar of meer) waarin het leven en laten leven is op voorwaarde dat de Palestijnen op de Westbank en in de Gaza strook hun eigen leven en economie kunnen opbouwen.
Ja en in mijn ogen betekent dat dat ze zich 10 jaar in alle rust van vanalles en nog wat kunnen aanschaffen om op jaar 10, dag 1, Israel ermee aan te gaan vallen.
Sorry, maar dat handvest doet dat soort dingen met me
pi_65157664
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:22 schreef Py het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet netjes nee. Die nederzettingsjoden zijn ook een stel geniepige smeerlappen
nog geniepiger is het om de kolonisten die eerst in Gaza hebben gewoond nu in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank te zetten .. tegen gemaakte afspraken in (geen nieuwe nederzettingen) ..
pleased to meet you
  Donald Duck held zaterdag 17 januari 2009 @ 23:33:36 #69
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65157746
Hoe zien de Palestijnen het nu eigenlijk? Ze durven dit toch niet als overwinning te beschouwen zeker?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65157783
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed punt.
Alhoewel een lekker potje de geschiedenis in discussieren op zn tijd ook wel lekker is
quote:
[..]

Nee, Hamas is democratisch gekozen als grootste partij van Gaza. En iedereen drong erop aan om mee te doen en iedereen vond het eerlijke verkiezingen.
En door ze prompt na de verkiezingen uit te sluiten als gespreksparnter, is op meerdere manieren erg dom.
[..]
Nja dat was een beetje inconsequente actie ja. Niet handig idd.
quote:
Nee, Fatah stribbelde tegen en probeerde de uitkomst van de verkiezingen te ontkrachten.
[..]
Fatah stribbelde tegen dus moord je ze uit? De Fatah-leden stonden aan de poorten van Israel te rammelen om binnen gelaten te worden. Zo doen we dat tegenwoordig niet meer.
pi_65157804
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zien de Palestijnen het nu eigenlijk? Ze durven dit toch niet als overwinning te beschouwen zeker?
Dat denk ik wel
pi_65157879
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:31 schreef moussie het volgende:

[..]

nog geniepiger is het om de kolonisten die eerst in Gaza hebben gewoond nu in een nieuw gebouwde nederzetting op de Westbank te zetten .. tegen gemaakte afspraken in (geen nieuwe nederzettingen) ..
Ja ook dat is sneu. En dan zeggen dat het geen nieuwe zijn want het zijn die van Gaza.

Ik ben wel fel tegen Hamas maar dat wil niet zeggen dat ik die jodentruken niet zie
pi_65157913
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie het niet zwart-wit. Waarom zou ik het zwart-wit zien? Ik heb niks met Hamas, ik heb er zo mijn meningen over, maar het is Olmert geweest die opdracht heeft gegeven tot deze massaslachting onder de Palestijnen, niet Hamas. Het is Olmert geweest die deze sadistische, zinloze misdaad heeft geïnitieerd, niet Hamas.
Het is Hamas die opdracht heeft gegeven om in 2008 alleen al zo'n 3000 raketten richting Israel te schieten.
Niet geleid, dus kunnen op ieder burgerdoel vallen.
Dat er niet veel doden vallen maakt niet uit, het gaat om het idee. Het leven in die steden is ook totaal ontregeld. Sterker nog, zomaar raketten afvuren op burgerdoelen is ook een oorlogsmisdaad.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65158011
Kan Israel wel (tijdelijk) stoppen, maar stopt Hamas ook?
pi_65158080
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:40 schreef Specularium het volgende:
Ze hadden dacht ik gezegd van niet maar dat kan in de tussen tijd veranderd zijn.
pi_65158099
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel
Dat denk ik niet, juist Hamas is nu aan zet.
Hamas zit in een spagaat, nu stoppen is gezicht verlies, doorgaan is verlies van de publieke opinie.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65158126
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:34 schreef Py het volgende:

[..]

Alhoewel een lekker potje de geschiedenis in discussieren op zn tijd ook wel lekker is
[..]

Nja dat was een beetje inconsequente actie ja. Niet handig idd.
[..]

Fatah stribbelde tegen dus moord je ze uit? De Fatah-leden stonden aan de poorten van Israel te rammelen om binnen gelaten te worden. Zo doen we dat tegenwoordig niet meer.
beetje inconsequent .. dat is nou echt wel een understatement waar je U tegen zegt .. eerst aandringen op meedoen, en toen waren ze dus ook al een terroristische organisatie en dan dit ?

Ik zag toevallig een paar dagen terug te luisteren naar de persconferentie van Bush, voor de uitslag bekend werd .. heel loflied op de democratie, power to the people who tell their leaders where they go wrong ..
pleased to meet you
pi_65158134
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:28 schreef Py het volgende:

[..]

Ja en in mijn ogen betekent dat dat ze zich 10 jaar in alle rust van vanalles en nog wat kunnen aanschaffen om op jaar 10, dag 1, Israel ermee aan te gaan vallen.
Sorry, maar dat handvest doet dat soort dingen met me
Oh, en wou je zeggen dat Israel in die tijd geen wapens ontwikkelt?
Hoezo eenzijdig?
pi_65158145
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, juist Hamas is nu aan zet.
Hamas zit in een spagaat, nu stoppen is gezicht verlies, doorgaan is verlies van de publieke opinie.
In ieder geval hopen dat het een tijdje rustig blijft daar
pi_65158174
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:40 schreef Specularium het volgende:
Hamas stopt niet met rakketten af te vuren richting Israel.
Of er moet geen enkele Israelische militair in de gazastrook zijn.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')