abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65193674
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ja.
En hoe is dat kind na die ervaring?
Nog steeds dat leuke speelse kind, of het in elkaar gedoken kind wat geen vertrouwen in andere volwassenen meer heeft?

Prima trouwens dat jij vindt dat ze een tweede kans verdienen hoor, persoonlijk kan ik dat soort figuren missen als kiespijn.
Maar wat dat betreft is het misschien maar goed dat we in een democratie leven.
Hoewel ik dan nog steeds niet begrijpt dat het leven van de dader vaak belangrijker wordt geacht dan dat van het slachtoffer.
pi_65197395
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Volgens jou kunnen ze dat wel, maar ik denk dat het in de optiek van het lelijke maagdelijke gedrocht anders zal zijn. Die weet zeker dat hij nooit iets zal krijgen.

Ik vind het hoe dan ook een rare gedachtengang dat mensen tot verkrachting zouden overgaan als ze de nood maar hoog genoeg achten. Volgens mij moet er meer mis zijn dan alleen een aantrekkingskracht plus frustratie. Een drang om macht uit te oefenen of zo?
Dat maagdelijk gedrocht kan altijd nog naar een hoer gaan, en houdt altijd nog hoop dat hij nog wel ooit eens een meisje tegen het lijf zal lopen, de pedofiel weet dat hij een drang heeft die zijn hele leven niet (legaal) beantwoord kan worden.

Ik weet niet of het een juiste vergelijking is, maar veel mannen worden in de gevangenis ook homo bij gebrek aan vrouwen, misschien toont dat wel aan dat de drang in bepaalde situaties zó groot is, dat maatschappelijke normen wat makkelijker opzij worden gezet?
-
pi_65197508
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:15 schreef splendor het volgende:

Ik weet niet of het een juiste vergelijking is, maar veel mannen worden in de gevangenis ook homo bij gebrek aan vrouwen, misschien toont dat wel aan dat de drang in bepaalde situaties zó groot is, dat maatschappelijke normen wat makkelijker opzij worden gezet?
Een vergelijking die hier natuurlijk niet opgaat, in de gevangenis hebben ze nu eenmaal geen keuze.
Deed ie het maar met iemand van hetzelfde geslacht met dezelfde leeftijdscategorie, iets wat geheel normaal en geaccepteerd is, mede doordat beide dezelfde vrije keuze hebben.
Maar laten we vooral verwerpelijk gedrag goedkeuren of goedpraten
Het is al absurd dat er begrip voor dat soort mensen is.

Het zal me trouwens niks verbazen als sommigen dit ook goed praten:

Uit de telegraaf.
Meisjes uitgehuwelijkt aan kikker

AMSTERDAM - In een Indiaas dorp zijn twee zevenjarige meisjes uitgehuwelijkt aan twee kikkers.

Dit om het dorp te beschermen tegen mysterieze ziektes.
De meisjes, Vigneswari and Masiakanni, werden in traditionele huwelijkskleding gestoken en in het afgelegen dorp Pallipudupet in de echt verbonden met twee kikkers die voor de gelegenheid uit het moeras waren gehaald.

[ Bericht 8% gewijzigd door klipper op 19-01-2009 08:35:32 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 08:37:32 #79
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65197635
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Een vergelijking die hier natuurlijk niet opgaat, in de gevangenis hebben ze nu eenmaal geen keuze.
Deed ie het maar met iemand van hetzelfde geslacht met dezelfde leeftijdscategorie, iets wat geheel normaal en geaccepteerd is, mede doordat beide dezelfde vrije keuze hebben.
Maar laten we vooral verwerpelijk gedrag goedkeuren of goedpraten
Het is al absurd dat er begrip voor dat soort mensen is.
Je hebt een probleem...
je lijkt niet normaal rationeel te kunnen denken laat staan normaal te kunnen redeneren
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_65230010
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 19:21 schreef Nee het volgende:
Stigmatisering werkt averechts. Een gemiddelde pedofiel is echt niet dom, en voordat iemand overgaat op misbruik is daarvoor al lang over nagedacht. Wanhoop en eventuele depressie fungeren als de trigger.
Als we onze maatschappij zo inrichten dat het voor pedoseksuele aantrekkelijker wordt om hulp te zoeken zul je zien dat er minder misbruik voorkomt, imo.
Ik zie pedofilie als een vreselijke geaardheid. Niet vreselijk als in kwaadaardig, maar vreselijk om te hebben. Je zit namelijk je hele leven gevangen in je eigen lust, als het ware. Ben je goedwillend dan wil en kun je er nooit uiting aan geven. Ben je kwaadwillend, dan kan het wel.

We zullen er dus op de een of andere manier voor moeten zorgen dat we of de lustgevoelens kunnen onderdrukken zodat er geen risico op misbruik bestaat; of we moeten een manier verkrijgen om de kwaad- van de goedwillenden te scheiden.

Laten we ook voor ogen houden dat er m.i. een verschil bestaat tussen pedofielen en kindermisbruikers. Niet elke pedofiel is kindermisbruiker en andersom. Ik heb dus ook niks tegen pedofielen, net zoals ik niks tegen hetero's heb. Ik heb wel iets tegen kindermisbruikers, net zoals ik wel iets tegen verkrachters heb.

Verder vind ik dat Nee wel een goed punt heeft. Wou ik toch ff quoten

[ Bericht 15% gewijzigd door PAA-053 op 19-01-2009 23:39:10 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 23:43:11 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65230353
pedofilie is inderdaad in mijn ogen een van de meest gruwelijke psychiatrische afwijkingen en zij die in de fout gaan mogen lang gestraft worden en daarna een lang behandeltraject in. Waar ik niet zo goed tegenkan is bijvoorbeeld de heksenjacht van een Yvonne van H. daar krijg ik zowat nog meer gruwels van.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65232617
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:23 schreef BasEnAad het volgende:
-Ik zie het als een geaardheid, zolang je er niets mee doet is er niets aan de hand.
-Pedofielen zijn ook mensen, ze moeten dus gewoon meedoen in de maatschappij. Misschien onder toezicht. Maar met kinderen werken is uitgesloten natuurlijk.
Dat kan ook. Er zijn pedofielen die bijvoorbeeld zelf voor chemische castratie kiezen. Het is ook een geaardheid, alleen feit is dat er dwang en verkeerde machtsverhoudingen aan te pas komen als je er iets mee doet, en daarom is het strafbaar. En terecht natuurlijk.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_65246888
ik zag het eerst als een geaardheid.. maar er zijn toch wel verschillen..
een ' normale' hetero of homoseksueel voelt zich aangetrokken tot of mannen of vrouwen (allebei kan natuurlijk ook), ongeacht de leeftijd (binnen grenzen), je kunt verliefd worden op iemand van 18, maar ook op iemand van 48, ligt aan de persoon..
maar bij pedofielen gaat het juist om het feit dat het kinderen zijn.. stel een pedo wordt verliefd op iemand van 10.. blijft die liefde dan als dat kind opgroeid, volwassen wordt.. of raakt hij/zij dan de interesse kwijt? als dat zo is, lijkt het me meer kenmerken van een soort fetish hebben (al gaan fetishes over voorwerpen maargoed), en geen gewone geaardheid. het gaat dan meer om het feit dat het een kind is, dan om de persoon zelf..
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:55:38 #84
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_65345947
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Er zijn meer meisjes op de wereld. Een pedofiel kan nooit aan zijn trekken komen.
Mensen die andere mensen verkrachten, en dat doen vanuit sexuele frustratie... Is dat dan ook begrijpelijk? Ik vind het ziek.. Ookal zijn ze nog zo de lelijk en vervelend, dat ze de rest van hun leven geen sexuele partner kunnen vinden.

Toch ben ik het er deels wel mee eens dat pedofilie een geaardheid is. Meer iig dan een ziekte. Maarja, ik denk niet dat al het kindermisbruik voortkomt uit pedofilie.

Zou het niet zo zijn, dat sommige kindermisbruikers kinderen misbruiken omdat ze euhm, een soort machtspositie willen. Net zoals dat bij gewone verkrachtingen vaak het geval is? Dan doet de sexuele aantrekkingskracht van een kind er eigenlijk niet zo toe denk ik, en dan heeft chemische castratie ook weinig nut. Het probleem is dan denk ik ook, dat ze door de maatschappij als pedo worden gezien terwijl ze dat niet zijn in feite
  zondag 25 januari 2009 @ 01:26:50 #85
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_65375157
Ik weet niet of het onder geaardheid valt. Ik denk dat pedofilie een diepgeworteld psychisch probleem is en meer te maken heeft met persoonlijkheidsstoornissen. Vooral als je kijkt naar pedofielen die het praktiseren. Normale mensen doen zoiets niet, alleen al omdat iedereen met een beetje gevoel het niet kan opbrengen een kind schade te berokkenen. Mensen die naar Thailand gaan om zich te vergrijpen aan kinderen denken daar schijnbaar niet bij na en zijn alleen bezig hun eigen lusten te bevredigen. Kijk naar die pedopartij die een paar jaar geleden in het nieuws kwam. Die mensen vonden het zelfs oneerlijk dat pedoseksualiteit verboden was. Ze kijken alleen naar hun eigen behoeftes.
  zondag 25 januari 2009 @ 03:37:34 #86
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_65376774
Ze mogen zoveel mogelijk met kindertjes omgaan als ze willen, zolang ze hun handen thuis houden. Dan gaan ze zich straks thuis maar aftrekken op dat meisje in dat balletpakje van 7 jaar.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_65377083
quote:
Op zondag 25 januari 2009 03:37 schreef Armoed het volgende:
Ze mogen zoveel mogelijk met kindertjes omgaan als ze willen, zolang ze hun handen thuis houden. Dan gaan ze zich straks thuis maar aftrekken op dat meisje
Ook als dat meisje je bloedeigen dochtertje is? Dat vind je een prettige wetenschap, dat een pedo zich op haar aftrekt (ook al raakt hij haar met geen vinger aan)?
quote:
in dat balletpakje van 7 jaar.
Je bedoelt toch dat het meisje 7 jaar is, niet het balletpakje
Of hij heeft bovendien een fetish
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')