abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65204152
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:35 schreef SeLang het volgende:
RBS -35% as we speak
Wie belegt er dan ook in financials... .
pi_65204171
wat een giller
pi_65204265
Zou Brown al met z'n blackberry aan 't spelen zijn?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65204272
ASML doet het lekker. Dat aandeel gaat lekker zakken de komende half jaar.
pi_65204275
dat volume !
pi_65204348
amsl daagt idd uit om short te gaan
pi_65204436
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:52 schreef M.Melandri het volgende:
amsl daagt idd uit om short te gaan
De cijfers vielen mee, maar ik denk dat 2009 een compleet drama gaat worden. Zeker als de recessie langer gaat duren dan de verwachting.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:56:47 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65204495
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Mwah, in Europa zijn financials nog steeds 20% van de totale marktkapitalisatie. Als de beurs uiteindelijk op koopwaardig niveau komt dan koop ik aandelen over de hele breedte, in lijn met de beurskapitalisatie van de verschillende sectoren. Dat is dus inclusief financials (wat daar dan van over is).

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 13:00:00 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65204611
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef pberends het volgende:

[..]

RSB heeft -uiteraard- net als Fortis een te dure overname gedaan vlak voor de credietcrisis. Dat hakt er in en een scenario gelijkwaardig aan Fortis is dan ook niet denkbeelder. Staat niet direct in een één-op-één relatie tov andere financials.
The End Times are wild
pi_65204716
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:06 schreef lammegiraf het volgende:
ik heb zojuist mijn pakket Aegon en ING van de hand gedaan...mijn gevoel zegt dat het niet goed gaat ondanks Obama. hou alleen mn SL226 nog een tijdje aan. woensdagavond vlak voor sluiten op short.
"Financials can easily double before they go to zero"

Als je er vanaf bent zou ik adviseren uberhaupt niet meer in financials te beleggen. Veel te link, je weet niet wat er op de balans staat en de afschrijvingen, hoe groot ze ook zijn, zullen niet de laatste afschrijvingen zijn. Kijk overigens niet op als Aegon en ING de komende maanden een rendement van 50% geven, maar ik zou het er niet op wagen. Beleg dan liever in afgestrafde grondstofintensieve fondsen en industrials.
pi_65204722
ik heb 3/4 van mijn longs verkocht( -32% ), ik heb niet zon vertrrouwen in een obama rally
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65204834
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mwah, in Europa zijn financials nog steeds 20% van de totale marktkapitalisatie. Als de beurs uiteindelijk op koopwaardig niveau komt dan koop ik aandelen over de hele breedte, in lijn met de beurskapitalisatie van de verschillende sectoren. Dat is dus inclusief financials (wat daar dan van over is).

[ afbeelding ]
Wat daar nog van over is idd. Dat zullen er niet veel meer zijn is mijn vermoeden.

Spreiding is goed, maar waarom je zo breed zou willen beleggen is mij een raadsel. Je moet goed nadenken over wat de komende decennia booming gaat worden. Dat is niet de telecom, dat zijn niet de financials, maar waarschijnlijk vooral grondstoffen- en mogelijk ook solar-bedrijven. Je moet kijken waarvan de "fundamentals not impaired" zijn.
pi_65204859
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:02 schreef edwinh het volgende:
ik heb 3/4 van mijn longs verkocht( -32% ), ik heb niet zon vertrrouwen in een obama rally
Met long gaan ben je gewoon te laat, ik ga nu ook niet meer long. Ik wacht de mogelijke euforie later deze week even af en dan ga ik mogelijk weer short.
pi_65204891
Kan iemand mij uitleggen waarom ASML omhoog gaat
pi_65204902
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:23 schreef Lemans24 het volgende:
Pberends, wat denk je trouwens van Nyrstar, op dit moment? Ze worden weer lekker goedkoop, maar zullen dat vast niet lang blijven. Lijkt me ook wel een leuk aandeeltje.
Koop overigens nooit aandelen als de AEX boven de 250 staat. Er komen nog zat kansen om aandelen te kopen als de AEX onder de 250 staat.
pi_65204937
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:07 schreef edwinh het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ASML omhoog gaat
Puur sentiment, ik denk dat ze flink gaan zakken de komende tijd. Op middellange termijn zal ASML sowieso als een baksteen gaan zakken.
  maandag 19 januari 2009 @ 13:13:11 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65205119
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat daar nog van over is idd. Dat zullen er niet veel meer zijn is mijn vermoeden.

Spreiding is goed, maar waarom je zo breed zou willen beleggen is mij een raadsel. Je moet goed nadenken over wat de komende decennia booming gaat worden. Dat is niet de telecom, dat zijn niet de financials, maar waarschijnlijk vooral grondstoffen- en mogelijk ook solar-bedrijven. Je moet kijken waarvan de "fundamentals not impaired" zijn.
Als iets overhyped is, dan is het wel renewable energy. Kan enkel bestaan dankzij overheidssubsidies (waar gaan overheden straks het geld vandaan halen?) en kunnen onder eerlijke economische omstandigheden op geen enkeel manier concurreren met traditionele energievoorziening.

Hooguit in een heel specifiek bedrijf, bijvoorbeeld utra-efficiente zonnepanelen of extreem zuinige chips zou ik wel willen zitten. Maar er zit verder al zoveel onterechte verwachting in die fondsen. En dubbelop omdat de belegger belastingvoordeel krijgt, omdat het hip is om deze aandelen te hebben en omdat de gehele markt zelf al gesubsidieerd is.

Los daarvan komt een crisis er echt aan. Dat betekent goedkope grondstoffen en dus ook goedkope energie. Dan zakken investeringen in alternatieve energiebronnen als een baksteen.
The End Times are wild
pi_65205169
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Puur sentiment, ik denk dat ze flink gaan zakken de komende tijd. Op middellange termijn zal ASML sowieso als een baksteen gaan zakken.
hopelijk want dan kan ik eindelijk weer eens winst draaien op een sprinter
pi_65205227
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef pberends het volgende:
SNS Anaal op 3 euro... weer 4,5% eraf.
heb je nog lons berends?
pi_65205300
WTF koersdoel voor AMSL 16-01-2009
Caris & Company Ben Pang Neutral↓ 170,00
pi_65205310
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Of ze gaan zakken is niet heel interessant IMO. De vraag is of ze weer gaan stijgen. In mijn beperkte visie denk ik er zo over:
Nyrstar produceert zink. (10% marktaandeel)
Galvanisering is één van de meeste gebruikte anti-corrosiemethoden.
Momenteel wordt er flink bezuinigd op nieuwe uitgaven en materieel gaat langer mee.
In een gezonde economie gaat er 1 tot 1.5% van het BNP op aan corrosiepreventie of afschrijvingen.
Na de kredietcrisis wordt er massaal geld uitgegeven aan nieuw materieel.
Nyrstar stijgt

Een lange termijn aandeeltje voor mij dus
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65205345
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:16 schreef edwinh het volgende:

[..]

heb je nog lons berends?
Ik heb 0 posities atm. Vanochtend m'n longs verzilvert op AEX +2,5%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')