abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:39:47 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65109596
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit van coffeeshops gehoord waar je je gekochte waar ook kunt nuttigen?
Dat is nou juist het soort aanpassingen dat - na grondige heroverweging - kan worden gedaan wanneer er nog steeds handhavingsproblemen bestaan; het gedoogbeleid werkte eigenlijk ook best goed, dus ik vind het wat jammer dat men er nu langzaam op aan het terugkomen is. Dat neemt niet weg dat je onmogelijk na koud een half jaar kunt bepalen of, en zoja, op welke manier er handhavingsproblemen zijn en hoe daar iets aan te doen.
pi_65109647
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:22 schreef ub40_bboy het volgende:

als kroegeigenaren het rookverbod negeren is dat slecht voor mijn gezondheid.

Vind je dit zelf ook niet een ongelooflijk domme uitspraak?

Die kroegeigenaar schaadt eventueel alleen jouw gezondheid als jij besluit die kroeg te bezoeken, helaas voor jou is er voldoende keus dus als jij toch besluit om zo'n kroeg te bezoeken ligt de verantwoordelijkheid toch duidelijk bij jou.

Of ben jij er ook al zo eentje die niet met verantwoordelijkheid om kan gaan en deze graag afstaat aan de overheid?
pi_65109926
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:36 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Of een punten systeem voor kroeg eigenaren wat nu ook voor automobilisten geld.
Dat puntensysteem differentieert niet naar het al dan niet overtreden van de wet, maar de mate van overtreding. 10 km / u te hard rijden levert geen punt op. Als je zo'n voorstander van zero tolerance bent inzake het rookverbod, ben je dan ook zo consequent wat verkeersregels betreft?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_65109985
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind je dit zelf ook niet een ongelooflijk domme uitspraak?

Die kroegeigenaar schaadt eventueel alleen jouw gezondheid als jij besluit die kroeg te bezoeken, helaas voor jou is er voldoende keus dus als jij toch besluit om zo'n kroeg te bezoeken ligt de verantwoordelijkheid toch duidelijk bij jou.

Of ben jij er ook al zo eentje die niet met verantwoordelijkheid om kan gaan en deze graag afstaat aan de overheid?
In deze ligt de verantwoordelijkheid bij de overheid en de kroeg eigenaren. Misschien moet je de krant eens gaan lezen dan weet je dat roken in elke uitgaansgelegenheid verboden is.
lollig
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:50:28 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65110053
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:40 schreef Chewie het volgende:
Dat is helaas toch enigszins de tendens van de afgelopen jaren; wat dat betreft heb ik ook het idee dat het rookverbod de noodzakelijke - onvermijdelijke - uitkomst van een jarenlang durend proces is geweest, een proces waarin vragen als handhaving en legitimiteit wellicht onvoldoende onder de aandacht zijn gekomen, omdat het rookverbod er toch wel zou zijn gekomen. Zeker weten doe ik natuurlijk niet, maar Klink staat bijvoorbeeld wel bekend als een minister die makkelijk ideologische overwegingen laat prefaleren boven praktische overwegingen.

De kans is dat we over een aantl jaren zitten opgescheept met regelgeving die niet echt werkt, waar niet op een geloofwaardige wijze gedoogbeleid aan kan worden verbonden, en waarbij de kosten van terugdraaien evengoed erg hoog zijn. Maar goed, dat is enkel een kans, en ik denk eerder nog dat uiteindelijk het verzet tegen het rookverbod in de horeca wel zal afzwakken en uitdoven.
pi_65110173
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat is helaas toch enigszins de tendens van de afgelopen jaren; wat dat betreft heb ik ook het idee dat het rookverbod de noodzakelijke - onvermijdelijke - uitkomst van een jarenlang durend proces is geweest, een proces waarin vragen als handhaving en legitimiteit wellicht onvoldoende onder de aandacht zijn gekomen, omdat het rookverbod er toch wel zou zijn gekomen. Zeker weten doe ik natuurlijk niet, maar Klink staat bijvoorbeeld wel bekend als een minister die makkelijk ideologische overwegingen laat prefaleren boven praktische overwegingen.

De kans is dat we over een aantl jaren zitten opgescheept met regelgeving die niet echt werkt, waar niet op een geloofwaardige wijze gedoogbeleid aan kan worden verbonden, en waarbij de kosten van terugdraaien evengoed erg hoog zijn. Maar goed, dat is enkel een kans, en ik denk eerder nog dat uiteindelijk het verzet tegen het rookverbod in de horeca wel zal afzwakken en uitdoven.
Eerst mocht je niet meer roken in de trein, toen niet meer in restaurants en nu niet meer in de kroeg. Rokers vinden het na een tijdje allemaal prima.
lollig
pi_65110241
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:48 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

In deze ligt de verantwoordelijkheid bij de overheid en de kroeg eigenaren. Misschien moet je de krant eens gaan lezen dan weet je dat roken in elke uitgaansgelegenheid verboden is.
Wat een zwaktebod, duidelijk een gevalletje van iemand die geen verantwoordelijkheid wenst.

Nogmaals wat is het probleem van het kleine aantal kroegen waar je weer mag roken voor jouw gezondheid?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:57:00 #108
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65110341
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:50 schreef Reya het volgende:
Maar goed, dat is enkel een kans, en ik denk eerder nog dat uiteindelijk het verzet tegen het rookverbod in de horeca wel zal afzwakken en uitdoven.
Denk ik ook. Over de euro hoor je ook niemand meer en daarbij werd de discussie door dezelfde paupers met ruggengraat noch politieke invloed gevoerd.

Het beste dat de overheid kan doen, is over een jaar een verbod instellen op barbecueėn in de voortuin. Of op het oranje schilderen van straten tijdens het WK. Dan heeft iedereen het daar over en is het rookverbod alweer uit het kortetermijngeheugen.
pi_65110505
dat rookverbod is zo gek nog niet. Gewoon streng doorvoeren .
pi_65110518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een zwaktebod, duidelijk een gevalletje van iemand die geen verantwoordelijkheid wenst.

Nogmaals wat is het probleem van het kleine aantal kroegen waar je weer mag roken voor jouw gezondheid?
Vrije markt werkt niet altijd.
lollig
pi_65111120
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:01 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Vrije markt werkt niet altijd.
Zeg dan gelijk dat je geen antwoord hebt op die vraag
pi_65111395
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeg dan gelijk dat je geen antwoord hebt op die vraag
Wat wil je dan alles onder de 30 m2 ontheffen van het rookverbod?
lollig
pi_65111504
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:24 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Wat wil je dan alles onder de 30 m2 ontheffen van het rookverbod?
Geeft eerst eens antwoord op de vraag

En nee daar ben ik ook niet voor, de markt kan dat prima zelf. Dat er nu zoveel weerstand is en de wet zoveel overtreden wordt geeft al aan dat er onvoldoende vraag naar rookvrije horeca wat ook nog eens versterkt wordt door de angst van de anti-rokers dat zonder verbod rookvrije horeca niet uitkan (waar je natuurlijk zelf voor moet zorgen, dat kan de overheid niet zoals nu wel blijkt).
pi_65113359
Het is natuurlijk wel een grandioze aanfluiting voor de VVD. Het rookverbod is belachelijk, maar de VVD heeft jarenlang meegedaan met de volksverlakkerij en het voorbereiden van het verbod, en dan gaan ze nu pleiten voor gedogen, waar ze ook tegen waren.

Het is ook nog eens duidelijk dat iemand niet de moeite heeft genomen zijn huiswerk te doen: Als het met carnaval is toegestaan hebben andere kroegen door het hele land ook recht op een gedoogsituatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65113460
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk wel een grandioze aanfluiting voor de VVD. Het rookverbod is belachelijk, maar de VVD heeft jarenlang meegedaan met de volksverlakkerij en het voorbereiden van het verbod, en dan gaan ze nu pleiten voor gedogen, waar ze ook tegen waren.

Het is ook nog eens duidelijk dat iemand niet de moeite heeft genomen zijn huiswerk te doen: Als het met carnaval is toegestaan hebben andere kroegen door het hele land ook recht op een gedoogsituatie.
Het is ook een aanfluiting maar ik snap wel waarom ze er mee komen, dit is namelijk ook gebeurt in Beieren met de oktoberfesten daar werd het rookverbod ook tijdelijk opgeheven omdat ze bang waren minder bezoekers te trekken.
pi_65113663
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:19 schreef Chewie het volgende:
Het is ook een aanfluiting maar ik snap wel waarom ze er mee komen, dit is namelijk ook gebeurt in Beieren met de oktoberfesten daar werd het rookverbod ook tijdelijk opgeheven omdat ze bang waren minder bezoekers te trekken.
Maar de VVD moet gewoon eens beslissen wat ze nou vinden. Vinden ze met al hun gekoketteer met liberalisme dat volwassenen niet zelfstandig kunnen beslissen of ze in de rook dronken willen worden? Dan kunnen ze dat ook niet met carnaval.

Vinden ze dat handelingsbekwame volwassenen wel zelfstandig en zonder de inmenging van dominees en vergelijkbare bemoeizieken kunnen beslissen waar ze wel en niet willen zijn, zelfs met carnaval, pleit dan voor afschaffing van het rookverbod.
pi_65113886
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:29 schreef DS4 het volgende:
Nee, hoor, gewoon bij constatering eerst een boete van 10.000 euro, daarna 3 maanden sluiten, daarna 12 maanden sluiten, daarna uitbater nimmer meer een horecagelegenheid.
Laten we dat maar eens doen. Dan kan iedereen in Nederland zien hoe ontzettend 'gewelddadig' de overheid is. Een beetje eerlijke ondernemers hun broodwinning ontnemen, Nazi-praktijken zijn het.
pi_65113956
Over 10 jaar mogen we thuis nieteens meer roken. Ab Klink ziet er trouwens uit alsof zijn moeder flink heeft doorgerookt tijdens de zwangerschap.
pi_65113970
Ah, DS4 laat zijn liberale inborst ook weer wat ophoesten.
pi_65114172
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Laten we dat maar eens doen. Dan kan iedereen in Nederland zien hoe ontzettend 'gewelddadig' de overheid is. Een beetje eerlijke ondernemers hun broodwinning ontnemen, Nazi-praktijken zijn het.
Drugsdealers zijn ook eerlijke ondernemers.
lollig
pi_65114217
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef ub40_bboy het volgende:
De discussie over de farmaceutische industrie is elders op dit forum.
pi_65114257
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja, helemaal mee eens, daarom pleit ik ook al jaren voor liberalisering van alle drugs. Overigens, drugsdealers die geweldadig zijn zijn geen eerlijke ondernemers.
pi_65114454
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De discussie over de farmaceutische industrie is elders op dit forum.
Nee de discussie over de verslavings industrie is hier.
lollig
pi_65114619
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:46 schreef ub40_bboy het volgende:
Nee de discussie over de verslavings industrie is hier.
Met al die medicijnverslaafden in Nederland ben je inderdaad relatief ontopic. Ware het niet dat niemand met carnaval even een extra stripje seresta's opentrekt lijkt me, dus wat is het verband met dit katholieke feestgebeuren?
pi_65114721
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Volgens VVD kamerlid Zijlstra moet er in kroegen gerookt kunnen worden tijdens carnaval. Omdat er toch niet gecontroleerd kan worden.

Ik ben ook benieuwd wanneer Zijlstra met voorstellen komt dat drugs gebruiken tijdens carnaval moet kunnen omdat het toch niet gecontroleerd kan worden. Of door rood licht rijden moet ook maar kunnen hoe moet dat gecontroleerd worden?

De VVD is helemaal de weg kwijt, wat een slechte partij en ik hoop op zetel verlies voor de VVD bij de volgende verkiezingen.
Ik snap er helemaal niks meer van, is het nou een wet of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')