abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65106439
Allemaal leuk en aardig die regels en wetten, maar de politiek moet zich afvragen of zoiets ook te handhaven is. Wat heb je er anders aan?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:24:16 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65106609
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:19 schreef kriele het volgende:
Allemaal leuk en aardig die regels en wetten, maar de politiek moet zich afvragen of zoiets ook te handhaven is. Wat heb je er anders aan?
Problemen zijn er ook niet om opgelost te worden. Ze zijn er voor (en door) politici om carrière mee te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65107097
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe wil je dat in godsnaam handhaven? Dat vergt een nieuwe zeer grote opsporingsinstantie.

Ik geef toe het klinkt eerlijker maar is praktisch niet haalbaar, vandaar ook dat onze wijze bestuurders voor deze ellende hebben gekozen.
Als je tegen kroeg eigenaren zegt dat hun kroeg wordt gesloten als controleurs drie keer zien dat er in hun kroeg gerookt wordt. Moet je zien hoe snel kroeg eigenaren zelf het verbod gaan handhaven.
lollig
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:41:46 #79
pi_65107259
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:36 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Als je tegen kroeg eigenaren zegt dat hun kroeg wordt gesloten als controleurs drie keer zien dat er in hun kroeg gerookt wordt. Moet je zien hoe snel kroeg eigenaren zelf het verbod gaan handhaven.
We maken de horeca kapot!

Straks kinderen en huisdieren afpakken van rokers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65107300
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We maken de horeca kapot!

Straks kinderen en huisdieren afpakken van rokers.
Kroeg eigenaren die de wet overtreden moeten maar orders gaan pikken ofzo.
lollig
pi_65107667
vvd is nooit voor invoering van het rookverbod geweest he... van den beginne af aan al niet dus zitten ze nu een beetje in da scheisse
pi_65107679
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Denk je daar ook zo over wanneer er uit gezondheidsoverwegingen een verbod op alcohol drinken in de kroeg komt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_65107737
Hij pleit toch voor een uitzondering? Dan is die rechtsgeldige grondslag er toch?
pi_65107794
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Denk je daar ook zo over wanneer er uit gezondheidsoverwegingen een verbod op alcohol drinken in de kroeg komt?
Bestaat er zoiets als passief meedrinken?
lollig
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:59:06 #85
pi_65107908
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:43 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Alleen kroeg eigenaren?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:00:10 #86
pi_65107946
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:56 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
pi_65107948
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen kroeg eigenaren?
Iedereen die door het overtreden van de wet zijn baan kwijtraakt moet maar gaan orders pikken.
lollig
pi_65108013
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:56 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als passief paddo's eten? Dat is totaal niet relevant. Het gaat erom dat er een verbod is ingevoerd en dat ondernemers pech hebben als ze daardoor niet overeind kunnen blijven.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:04:10 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65108127
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:53 schreef MP1917 het volgende:
vvd is nooit voor invoering van het rookverbod geweest he... van den beginne af aan al niet dus zitten ze nu een beetje in da scheisse
quote:
Hoogervorst dreigt met rookverbod horeca
Minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid dreigt de horeca volgend jaar een algeheel rookverbod op te leggen, als exploitanten niet snel meer werk maken van het instellen van rookvrije zones in hun zaken. Hij heeft dat donderdag in de Tweede Kamer gezegd.

De minister heeft eerder afspraken gemaakt met de horecabranche over het geleidelijk aan ontwikkelen van een beleid waarbij klanten niet of niet overal meer mogen roken. Het zogenoemde stappenplan ging vorig jaar in en duurt nog tot 1 januari 2009. Uit een evaluatie die Hoogervorst donderdag presenteerde, blijkt dat cafés, restaurants en discotheken zich tot nu toe onvoldoende aan de gemaakte afspraken houden. Volgens Hoogervorst moet daarin snel verandering komen. Als de sector de achterstand begin volgend jaar niet heeft ingehaald, kondigt de minister een rookverbod af voor alle horecazaken. Volgens hem is dat een ,,fluitje van een cent''.

Hoogervorst heeft de evaluatie van het stappenplan nog niet officieel gepresenteerd, maar hij noemde donderdag enkele conclusies uit het rapport: cafés, restaurants en discotheken hadden toegezegd dat in een kwart van de zaken een rookvrije zone voor het publiek zou zijn. Bij de cafés is dat echter maar in 11 procent van de zaken gebeurd, bij restaurants in 20 procent van de gelegenheden. Slechts 11 procent van de discotheken heeft een rookvrije zone. De helft van alle horecazaken zou in 2006 via een bord op de gevel aangeven hoe het rookbeleid in de zaak is geregeld. Iets meer dan een kwart van de bedrijven, 28 procent, heeft dat gedaan.
oh en Hoogervorst is VVD
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65108137
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als passief paddo's eten? Dat is totaal niet relevant. Het gaat erom dat er een verbod is ingevoerd en dat ondernemers pech hebben als ze daardoor niet overeind kunnen blijven.
Ja pech voor hun, ze gaan maar mooi orders pikken.
lollig
pi_65108311
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:04 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ja pech voor hun, ze gaan maar mooi orders pikken.
Het feit dat de overheid de Nanny state gaat uithangen boeit je verder niet?
pi_65108349
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het feit dat de overheid de Nanny state gaat uithangen boeit je verder niet?
Ik snap je niet.
lollig
pi_65108381
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik snap je niet.
Jij slikt elk verbod van overheidswege als zoete koek?
pi_65108593
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij slikt elk verbod van overheidswege als zoete koek?
Nee maar wetten zijn er wel om gehandhaafd te worden. Soms overtreed ik een wet maar ik betaal de boete als ik gesnapt wordt.
lollig
pi_65108634
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:16 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nee maar wetten zijn er wel om gehandhaafd te worden. Soms overtreed ik een wet maar ik betaal de boete als ik gesnapt wordt.
Klinkt precies als wat veel horecaondernemers op dit moment doen niet waar?
pi_65108876
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klinkt precies als wat veel horecaondernemers op dit moment doen niet waar?
Klopt alleen het verschil: als ik de wet overtreed schaad ik geen andere mensen maar als kroegeigenaren het rookverbod negeren is dat slecht voor mijn gezondheid.

Dus wat mij betreft worden kroegen gesloten als ze drie keer het rookverbod genegeerd hebben. Three strikes and you are out.
lollig
pi_65108928
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:22 schreef ub40_bboy het volgende:
als kroegeigenaren het rookverbod negeren is dat slecht voor mijn gezondheid
Prachtig, het nieuwe jaar begint weer goed.
pi_65109080
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:22 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Klopt alleen het verschil: als ik de wet overtreed schaad ik geen andere mensen maar als kroegeigenaren het rookverbod negeren is dat slecht voor mijn gezondheid.

Dus wat mij betreft worden kroegen gesloten als ze drie keer het rookverbod genegeerd hebben. Three strikes and you are out.
Als jij te hard rijdt, vergroot je het risico op een ongeluk en daarmee persoonlijke of materiële schade aan andere mensen. Dat is precies hetzelfde als passief roken. Ik pleit dan ook voor een three strikes systeem voor te hard rijdende automobilisten, nooit meer een rijbewijs!
pi_65109445
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als jij te hard rijdt, vergroot je het risico op een ongeluk en daarmee persoonlijke of materiële schade aan andere mensen. Dat is precies hetzelfde als passief roken. Ik pleit dan ook voor een three strikes systeem voor te hard rijdende automobilisten, nooit meer een rijbewijs!
Of een punten systeem voor kroeg eigenaren wat nu ook voor automobilisten geld.
lollig
  vrijdag 16 januari 2009 @ 14:38:30 #100
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_65109549
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Volgens VVD kamerlid Zijlstra moet er in kroegen gerookt kunnen worden tijdens carnaval. Omdat er toch niet gecontroleerd kan worden.

Ik ben ook benieuwd wanneer Zijlstra met voorstellen komt dat drugs gebruiken tijdens carnaval moet kunnen omdat het toch niet gecontroleerd kan worden. Of door rood licht rijden moet ook maar kunnen hoe moet dat gecontroleerd worden?

De VVD is helemaal de weg kwijt, wat een slechte partij en ik hoop op zetel verlies voor de VVD bij de volgende verkiezingen.
Je hebt vast gister Paul en Witteman gekeken?
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')