Kan weldegelijk, je kiest toch ook zelf op welke bank jij je geld zet?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen is afhankelijk van het financiële gedrocht dat gecreëerd is. Daarom worden banken nu gesteund met belastinggeld. We zijn niet afhankelijk van de horeca. Je kan uitstekend een leven hebben zonder naar een rook-kroeg te gaan. Je kan de horeca niet vergelijken met de openbare weg of het financiële systeem. Bij horeca heb je een keuze.
Dus ook de verantwoordelijkheid om zelf bij een bedrijf jezelf te verzekeren tegen ziektekosten zonder overheidsbemoeienis..quote:Ik neem alle verantwoordelijkheid voor de gevolgen van roken in de kroeg. Het zijn juist de anti-rokers die de verantwoordelijkheid niet nemen.
Dat kan in theorie misschien, maar het is erg inconsistent en erg onzinnig om te denken dat zo'n maatschappij een succes wordt. Een beetje visie is noodzakelijk. Ben je voor vrijheid, of ben je voor regelzucht? Een beetje halfslachtig doen wat jou zo uit denkt te komen is de achterdeur uit natuurlijk.quote:Bij horeca (en drugs, sex en dood in het algemeen) kan iedereen voor zichzelf beslissingen nemen. Op de openbare weg en met het huidige financiële systeem kan dat niet. Je kan uitstekend regels bedenken voor de weg en banken en mensen verder persoonlijke beslissingen zelf laten nemen.
Zo'n mooie luchtgekoelde Porsche?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:13 schreef DS4 het volgende:
Mijn auto hoor je aankomen, dat kan ik je echt vertellen...
Als alle banken omvallen of genationaliseerd worden is die keuze er niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:38 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Kan weldegelijk, je kiest toch ook zelf op welke bank jij je geld zet?
[..]
Primaquote:Dus ook de verantwoordelijkheid om zelf bij een bedrijf jezelf te verzekeren tegen ziektekosten zonder overheidsbemoeienis..
[..]
De overheid heeft zich niet te bemoeien met persoonlijke keuzes. Dat is gewoon consistent.quote:Dat kan in theorie misschien, maar het is erg inconsistent en erg onzinnig om te denken dat zo'n maatschappij een succes wordt. Een beetje visie is noodzakelijk. Ben je voor vrijheid, of ben je voor regelzucht? Een beetje halfslachtig doen wat jou zo uit denkt te komen is de achterdeur uit natuurlijk.
Het is goedkoper om te roken, dus dan is de overheid verkeerd bezig met het terugdringen van roken.quote:Als de overheid de zorg (mede) betaalt, volgt daar gewoonweg uit dat de overheid zich met jouw gezondheid gaat bemoeien. Dat is onlosmakelijk verbonden. Snap je zoiets zelf nu echt niet?
Dat is helemaal niet de keuze. Regels als het moet. Verkeer, moord, ok. Dood, sex, drugs, eigen verantwoordelijkheid.quote:Het is vrijheid én eigen verantwoordelijkheid, of geen van beiden. Aan jou de keus.
Met cupuitlaat om fietsers beter te waarschuwen...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo'n mooie luchtgekoelde Porsche?
Helemaal niet. Jij verzint zelf wat jij wil beslissen en noemt dat een persoonlijke keuze... Maar dat plakplaatje verandert niets aan de feitelijke situatie.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid heeft zich niet te bemoeien met persoonlijke keuzes. Dat is gewoon consistent.
Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook. Als je zo de definitie van persoonlijke beslissingen om zeep denkt te helpen ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Jij verzint zelf wat jij wil beslissen en noemt dat een persoonlijke keuze... Maar dat plakplaatje verandert niets aan de feitelijke situatie.
Je doet ook niemand iets aan als jij een eigen bank begint en je eigen geld uitgeeft, waarom dan wel banken dwingen mee te doen aan één geldsysteem? In feite ben je net zo hypocriet als DS4. Vrijheid is ook aan jou niet besteed tenzij het jouzelf aangaat als roker. Als je écht voor vrijheid bent, ben je dat op alle terreinen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook. Als je zo de definitie van persoonlijke beslissingen om zeep denkt te helpen ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.
Dan worden we het hier niet over eens, mijn stelling is duidelijk en consistent.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:22 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je doet ook niemand iets aan als jij een eigen bank begint en je eigen geld uitgeeft, waarom dan wel banken dwingen mee te doen aan één geldsysteem? In feite ben je net zo hypocriet als DS4. Vrijheid is ook aan jou niet besteed tenzij het jouzelf aangaat als roker. Als je écht voor vrijheid bent, ben je dat op alle terreinen.
Het vrband met 1 financieel systeem (of 1 wegennet) ontgaat me.quote:Het gebruik van drugs kan weldegelijk leiden tot asociaal gedrag. Ikzelf vind dan echter dat die mensen die er niet mee om kunnen gaan (dronken automobilisten, vechtersbazen enz) op de daad en niet de eventuele oorzaak gepakt moeten worden. Dan dupeer je namelijk óók diegenen die wel redelijk netjes omgaan met hun weekendpleziertje.
Duidelijk wel, consistent des te minder. Er is niets consistents aan vrijheid bepleiten op momenten dat het jezelf aangaat en jou goed uitkomt, maar vrijheid verwerpen als je (onterecht) vreest voor andermans vrijheden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan worden we het hier niet over eens, mijn stelling is duidelijk en consistent.
Helaas wel ja.quote:Het vrband met 1 financieel systeem (of 1 wegennet) ontgaat me.
Je bent toch niet te stom om onderscheid te maken tussen persoonlijke zaken als drugs, sex en dood, en zaken als verkeer en diefstal? Je loopt nu gewoon dom te trollen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:39 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Duidelijk wel, consistent des te minder. Er is niets consistents aan vrijheid bepleiten op momenten dat het jezelf aangaat en jou goed uitkomt, maar vrijheid verwerpen als je (onterecht) vreest voor andermans vrijheden.
Hier kan ik het wel mee eens zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |