abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65131522
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen is afhankelijk van het financiële gedrocht dat gecreëerd is. Daarom worden banken nu gesteund met belastinggeld. We zijn niet afhankelijk van de horeca. Je kan uitstekend een leven hebben zonder naar een rook-kroeg te gaan. Je kan de horeca niet vergelijken met de openbare weg of het financiële systeem. Bij horeca heb je een keuze.
Kan weldegelijk, je kiest toch ook zelf op welke bank jij je geld zet?
quote:
Ik neem alle verantwoordelijkheid voor de gevolgen van roken in de kroeg. Het zijn juist de anti-rokers die de verantwoordelijkheid niet nemen.
Dus ook de verantwoordelijkheid om zelf bij een bedrijf jezelf te verzekeren tegen ziektekosten zonder overheidsbemoeienis..
quote:
Bij horeca (en drugs, sex en dood in het algemeen) kan iedereen voor zichzelf beslissingen nemen. Op de openbare weg en met het huidige financiële systeem kan dat niet. Je kan uitstekend regels bedenken voor de weg en banken en mensen verder persoonlijke beslissingen zelf laten nemen.
Dat kan in theorie misschien, maar het is erg inconsistent en erg onzinnig om te denken dat zo'n maatschappij een succes wordt. Een beetje visie is noodzakelijk. Ben je voor vrijheid, of ben je voor regelzucht? Een beetje halfslachtig doen wat jou zo uit denkt te komen is de achterdeur uit natuurlijk.
Als de overheid de zorg (mede) betaalt, volgt daar gewoonweg uit dat de overheid zich met jouw gezondheid gaat bemoeien. Dat is onlosmakelijk verbonden. Snap je zoiets zelf nu echt niet?

Het is vrijheid én eigen verantwoordelijkheid, of geen van beiden. Aan jou de keus.
pi_65132231
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:13 schreef DS4 het volgende:
Mijn auto hoor je aankomen, dat kan ik je echt vertellen...
Zo'n mooie luchtgekoelde Porsche?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 01:29:45 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65132346
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:38 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Kan weldegelijk, je kiest toch ook zelf op welke bank jij je geld zet?
[..]
Als alle banken omvallen of genationaliseerd worden is die keuze er niet.
quote:
Dus ook de verantwoordelijkheid om zelf bij een bedrijf jezelf te verzekeren tegen ziektekosten zonder overheidsbemoeienis..
[..]
Prima
quote:
Dat kan in theorie misschien, maar het is erg inconsistent en erg onzinnig om te denken dat zo'n maatschappij een succes wordt. Een beetje visie is noodzakelijk. Ben je voor vrijheid, of ben je voor regelzucht? Een beetje halfslachtig doen wat jou zo uit denkt te komen is de achterdeur uit natuurlijk.
De overheid heeft zich niet te bemoeien met persoonlijke keuzes. Dat is gewoon consistent.
quote:
Als de overheid de zorg (mede) betaalt, volgt daar gewoonweg uit dat de overheid zich met jouw gezondheid gaat bemoeien. Dat is onlosmakelijk verbonden. Snap je zoiets zelf nu echt niet?
Het is goedkoper om te roken, dus dan is de overheid verkeerd bezig met het terugdringen van roken.
quote:
Het is vrijheid én eigen verantwoordelijkheid, of geen van beiden. Aan jou de keus.
Dat is helemaal niet de keuze. Regels als het moet. Verkeer, moord, ok. Dood, sex, drugs, eigen verantwoordelijkheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65135259
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

Zo'n mooie luchtgekoelde Porsche?
Met cupuitlaat om fietsers beter te waarschuwen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65135283
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De overheid heeft zich niet te bemoeien met persoonlijke keuzes. Dat is gewoon consistent.
Helemaal niet. Jij verzint zelf wat jij wil beslissen en noemt dat een persoonlijke keuze... Maar dat plakplaatje verandert niets aan de feitelijke situatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:50:28 #281
pi_65146904
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Jij verzint zelf wat jij wil beslissen en noemt dat een persoonlijke keuze... Maar dat plakplaatje verandert niets aan de feitelijke situatie.
Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook. Als je zo de definitie van persoonlijke beslissingen om zeep denkt te helpen ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65147787
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook. Als je zo de definitie van persoonlijke beslissingen om zeep denkt te helpen ben je nog hypocrieter dan ik al dacht.
Je doet ook niemand iets aan als jij een eigen bank begint en je eigen geld uitgeeft, waarom dan wel banken dwingen mee te doen aan één geldsysteem? In feite ben je net zo hypocriet als DS4. Vrijheid is ook aan jou niet besteed tenzij het jouzelf aangaat als roker. Als je écht voor vrijheid bent, ben je dat op alle terreinen.

Het gebruik van drugs kan weldegelijk leiden tot asociaal gedrag. Ikzelf vind dan echter dat die mensen die er niet mee om kunnen gaan (dronken automobilisten, vechtersbazen enz) op de daad en niet de eventuele oorzaak gepakt moeten worden. Dan dupeer je namelijk óók diegenen die wel redelijk netjes omgaan met hun weekendpleziertje.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:33:31 #283
pi_65148092
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:22 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Je doet ook niemand iets aan als jij een eigen bank begint en je eigen geld uitgeeft, waarom dan wel banken dwingen mee te doen aan één geldsysteem? In feite ben je net zo hypocriet als DS4. Vrijheid is ook aan jou niet besteed tenzij het jouzelf aangaat als roker. Als je écht voor vrijheid bent, ben je dat op alle terreinen.
Dan worden we het hier niet over eens, mijn stelling is duidelijk en consistent.
quote:
Het gebruik van drugs kan weldegelijk leiden tot asociaal gedrag. Ikzelf vind dan echter dat die mensen die er niet mee om kunnen gaan (dronken automobilisten, vechtersbazen enz) op de daad en niet de eventuele oorzaak gepakt moeten worden. Dan dupeer je namelijk óók diegenen die wel redelijk netjes omgaan met hun weekendpleziertje.
Het vrband met 1 financieel systeem (of 1 wegennet) ontgaat me.
pi_65148246
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan worden we het hier niet over eens, mijn stelling is duidelijk en consistent.
Duidelijk wel, consistent des te minder. Er is niets consistents aan vrijheid bepleiten op momenten dat het jezelf aangaat en jou goed uitkomt, maar vrijheid verwerpen als je (onterecht) vreest voor andermans vrijheden.
quote:
Het vrband met 1 financieel systeem (of 1 wegennet) ontgaat me.
Helaas wel ja.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:22:58 #285
pi_65149423
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Duidelijk wel, consistent des te minder. Er is niets consistents aan vrijheid bepleiten op momenten dat het jezelf aangaat en jou goed uitkomt, maar vrijheid verwerpen als je (onterecht) vreest voor andermans vrijheden.
Je bent toch niet te stom om onderscheid te maken tussen persoonlijke zaken als drugs, sex en dood, en zaken als verkeer en diefstal? Je loopt nu gewoon dom te trollen.
pi_65149885
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik doe niemand iets aan als ik zelf drugs gebruik. De anti-rokers gaan vrijwillig naar een plek waar gerookt word om te klagen over de rook.
Hier kan ik het wel mee eens zijn

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2009 19:46:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')