Ik ben er tegen dat de overheid mijn persoonlijke beslissingen (sex, dood, drugs) gaat regelen. En naar de kroeg gaan om daar drugs te gebruiken hoort daar bij. En in een kroeg werken met alle voordelen van dien (roken en af en toe een borrel onder werktijd) horen daar ook bij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dit volgt uit die redenering. En als je gaat zeggen: nee, dit mag natuurlijk niet, dan accepteer je dat de overheid normen op mag leggen. Wat dat betreft zijn de hardcore libertariërs zuiverder in hun redenering. Niet realistisch, maar wel zuiverder.
De vervolgvraag is dan wanneer de overheid dat mag.
Natuurlijk niet. De overheid draait nu een slechte onhandhaafbare wet niet terug, waarom zou ze af zien van invoering omdat de horeca maatregelen had genomen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat de overheid van vooraf aan al van plan was een totaal rookverbod door te voeren - een te betwisten, maar verdedigbare these - zou eerder juist een reden tot het overgaan tot vroeg handelen vormen.
Ik weet zeker dat niet iedereen daar komt om te roken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik schiet niemand dood in een kroeg, mensen komen daar vrijwillig om te roken.
Volhouden!quote:En de schadelijkheid van meeroken is nog steeds niet bewezen.
Nee.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen kroegen en disco´s.
Prima. Alleen vind ik het geen slechte wet en belangrijker de overheid ook niet.quote:Een slechte wet moet je afschaffen, niet een slechte wet (die slecht is voor het imago van de overheid) handhaven omdat het afschaffen van een wet slecht zou zijn voor het imago van de overheid.
Vroeg instappen; je kunt nog experimenteren met verschillende oplossingen, beredeneren wat voor bedrijfsvoering de eventuele verliezen gepaard gaande met een rookverbod het beste kan opvangen etc.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De overheid draait nu een slechte onhandhaafbare wet niet terug, waarom zou ze af zien van invoering omdat de horeca maatregelen had genomen?
Tsja, ik heb ook wel eens in de kroeg een dame een veeg willen geven, maar goed, ook dat mag niet. En daar hoor je niet zo heel veel klachten over.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er tegen dat de overheid mijn persoonlijke beslissingen (sex, dood, drugs) gaat regelen.
Jij mag dat vinden. Maar het is nauwelijks relevant.quote:En naar de kroeg gaan om daar drugs te gebruiken hoort daar bij.
Je had het helemaal niet moeten accepteren. Je had zonder te betalen weg moeten lopen en naar een rookloos restaurant moeten gaan. Dat er nauwelijks rookvrije horeca was was de schuld van slappe zakken zoals jij.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:21 schreef DS4 het volgende:
Nou, in het verleden weldegelijk. Vooral die stinksigaren. Zit je voor potdimme een paar honderd euro te eten komt er ineens zo'n walm overheen. Maar goed, dat was toen zo en dat moest ik toen accepteren. Maar leuk was het niet.
[..]
Je bent een uitstekend voorbeeld van een hypocriete anti-rook fascist die plotseling niet begrijpt wat persoonlijke beslissingen zijn als het hem zo uitkomt. Zolang het om geld gaat mag alles, maar nu is de aap uit de mouw; als meneer ergens last van heeft mag alles verboden worden en is iedere vuile naaistreek geoorloofd om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, ik heb ook wel eens in de kroeg een dame een veeg willen geven, maar goed, ook dat mag niet. En daar hoor je niet zo heel veel klachten over.
Het is zeeeer relevant, want het verbieden eindigt niet waar JIJ toevallig de lijn trekt. Nu is het roken, morgen een van jouw hobby's.quote:[..]
Jij mag dat vinden. Maar het is nauwelijks relevant.
Onzin. Geen enkele oplossing was door de overheid gezien als reden om de wet er niet door te drukken. Net als met paddo's; de minister vraagt een rapport aan, gooit het in de prullenbak en verbied het gewoon. Je bent hopeloos naïef.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Vroeg instappen; je kunt nog experimenteren met verschillende oplossingen, beredeneren wat voor bedrijfsvoering de eventuele verliezen gepaard gaande met een rookverbod het beste kan opvangen etc.
Nee, ik wist van te voren dat je daar mocht roken. En met alle respect, ik ga niet eten bij de McDonalds ipv een goed restaurant omdat ze daar wel een rookvrije sectie hebben.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je had het helemaal niet moeten accepteren. Je had zonder te betalen weg moeten lopen en naar een rookloos restaurant moeten gaan. Dat er nauwelijks rookvrije horeca was was de schuld van slappe zakken zoals jij.
Hoe kom je daar bij? Van mij mag helemaal niet alles als het om geld gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zolang het om geld gaat mag alles,
Dat leidt jij af uit het voorbeeld dat ik mij hield aan een verbod wat mij slecht uit kwam?quote:maar nu is de aap uit de mouw; als meneer ergens last van heeft mag alles verboden worden en is iedere vuile naaistreek geoorloofd om dat voor elkaar te krijgen.![]()
Er zijn al hobby's van mij verboden. Mijn mening is nl. ook vrij irrelevant.quote:Het is zeeeer relevant, want het verbieden eindigt niet waar JIJ toevallig de lijn trekt. Nu is het roken, morgen een van jouw hobby's.
Ten eerste ging het me nou juist om het gedrag op het moment dat er al wel een verbod, of op zijn minst wettelijke regulering, dreigt; waarom zou je op dat moment nog stil blijven zitten als horeca-ondernemer? Uiteindelijk zal je toch moeten bewegen, en dan kun je er beter vroeg bij zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Geen enkele oplossing was door de overheid gezien als reden om de wet er niet door te drukken. Net als met paddo's; de minister vraagt een rapport aan, gooit het in de prullenbak en verbied het gewoon. Je bent hopeloos naïef.
En jij gaat vrijwillig mee met het verder inperken van persoonlijke vrijheden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:10 schreef DS4 het volgende:
Er zijn al hobby's van mij verboden. Mijn mening is nl. ook vrij irrelevant.
Niet per definitie, maar als een verbod redelijk is wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En jij gaat vrijwillig mee met het verder inperken van persoonlijke vrijheden?Jij verdient niets anders dan een dictatuur.
Omdat het geen zin had. De beslissing was al genomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Ten eerste ging het me nou juist om het gedrag op het moment dat er al wel een verbod, of op zijn minst wettelijke regulering, dreigt; waarom zou je op dat moment nog stil blijven zitten als horeca-ondernemer? Uiteindelijk zal je toch moeten bewegen, en dan kun je er beter vroeg bij zijn.
Wat een ironische woordkeus.quote:
Het gaat niet om het accepteren van gezag an sich. Als je denk dat je via "democratie" je met mijn persoonlijke beslissingen kan bemoeien verlies je ieder gezag als overheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar als een verbod redelijk is wel.
Dat jij nu enorm veel moeite hebt om gezag te accepteren kan ik niet bepaald helpen.
Wel of niet roken is in een gelegenheid waar je met anderen bent niet meer een persoonlijke beslissing.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je denk dat je via "democratie" je met mijn persoonlijke beslissingen kan bemoeien verlies je ieder gezag als overheid.
En waar is een democratie anders voor dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om het accepteren van gezag an sich. Als je denk dat je via "democratie" je met mijn persoonlijke beslissingen kan bemoeien verlies je ieder gezag als overheid.
Niemand is gedwongen in de horeca te werken. Het is een persoonlijke beslissing om naar een tent te gaan waar wat voor drugs dan ook gebruikt worden. Als je niet van drugs houd ga je toch lekker wat anders doen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wel of niet roken is in een gelegenheid waar je met anderen bent niet meer een persoonlijke beslissing.
Voor het regelen van zaken die je moet regelen, Ik ben niet voor ongebreidelde economische vrijheid, daar hebben we de huidige crisis aan overgehouden. Maar ik vind wel dat ik over mijn eigen leven mag beslissen. En als mensen welbewust naar een kroeg gaan waar drugs gebruikt worden om daar te feesten of te werken, wie is de overheid dan om mij dat te verbieden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:34 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En waar is een democratie anders voor dan?
Dat is niet waar. Rokers gaan sneller dood, die zijn goedkoper. Niet rokers worden ouder en kosten als bejaarde handenvol geld. En dat geld gaat naar de farmaceutische industrie, 1 van de grootse (Europese) lobbyisten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:34 schreef sneakypete het volgende:
Dat roken zo wordt aangepakt is namelijk onder anderen omdat ziektes de staat geld kosten.
De crisis heeft totaal niets te maken met economische vrijheid, tenzij je kunstmatig gecreeërde vrijheid bedoeld door de Fed met als oogmerk het groothouden van haar slecht presterende kroost.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor het regelen van zaken die je moet regelen, Ik ben niet voor ongebreidelde economische vrijheid, daar hebben we de huidige crisis aan overgehouden. Maar ik vind wel dat ik over mijn eigen leven mag beslissen. En als mensen welbewust naar een kroeg gaan waar drugs gebruikt worden om daar te feesten of te werken, wie is de overheid dan om mij dat te verbieden?
Iedereen is afhankelijk van het financiële gedrocht dat gecreëerd is. Daarom worden banken nu gesteund met belastinggeld. We zijn niet afhankelijk van de horeca. Je kan uitstekend een leven hebben zonder naar een rook-kroeg te gaan. Je kan de horeca niet vergelijken met de openbare weg of het financiële systeem. Bij horeca heb je een keuze.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:09 schreef sneakypete het volgende:
[..]
De crisis heeft totaal niets te maken met economische vrijheid, tenzij je kunstmatig gecreeërde vrijheid bedoeld door de Fed met als oogmerk het groothouden van haar slecht presterende kroost.
Aangezien er niet zoiets is als een vrije bankenmarkt in de VS (noch hier) lijkt je argument me weinig valide.
Daarnaast ben je ongelofelijk naief en inconsistent met je betoog. Je wilt niet dat bankiers vrij mogen ondernemen, maar wel dat dat geldt voor de horeca?
Ik neem alle verantwoordelijkheid voor de gevolgen van roken in de kroeg. Het zijn juist de anti-rokers die de verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Eigenlijk wil je van twee walletjes snoepen. Wél vrijheid, geen eigen verantwoordelijkheid.
Bij horeca (en drugs, sex en dood in het algemeen) kan iedereen voor zichzelf beslissingen nemen. Op de openbare weg en met het huidige financiële systeem kan dat niet. Je kan uitstekend regels bedenken voor de weg en banken en mensen verder persoonlijke beslissingen zelf laten nemen.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik deel je mening aangaande de antirookmaffia, maar het één kan gewoonweg niet zonder het ander. Dat is een illusie die nooit lang standhoudt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |