Had je toch moeten weten, als fel anti-roker ben jij toch wekelijks naar de kroeg geweest sinds 1 juli. Ken je die van die niet-rokers die na invoering van het rookverbod massaal naar de kroeg zouden gaan?..........ze gingen niet.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh dus met speciale situaties zitten de kroegen wel vol ondanks rookverbod.. blijven de rokers dan niet thuis? Ik dacht immers dat als er niet gerookt mocht worden ze pertinent niet in de kroegen meer komen...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:29 schreef akveor het volgende:
Aaangezien sp3c m'n topic heeft gesloten: Rokers, de nieuwe paria's van Nederland. en me doorverwezen heeft naar dit topic, plemp ik het hier ook nog maar een keer:
<heel verhaal>
Wat een gelul weer! Waar haal je die onzin toch altijd vandaan. Ik ben een Brabantse, uit de buurt van Eindhoven, vier elk jaar carnaval en kom de kroeg niet uit. Alleen om van de ene kroeg naar de andere te lopen en om even een blik te werpen als er een bekende mee doet in een optocht en dan snel weer rillend naar binnen. De meeste mensen die naar een carnavalsoptocht kijken (met kinderen) zijn overigens geen carnavalsvierders hoor, die gaan na de optocht weer netjes naar huis. Verder duurt het feest van 13.00 uur 's middags tot 02.00 uur 's nachts en dan zijn die peuters en kleuters van jou allang naar huis. En als ze er 's middags zijn en niet tegen de rook kunnen gaan ze maar naar buiten. Peuters en kleuters horen niet in de kroeg. Ik zou ze daar tenminste niet mee naar toe nemen met die harde muziek en al die ordinaire taferelen die zich vooral met carnaval afspelen.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in het zuiden van het land. En hier is het hoofdzakelijk een straatfeest. Het deel wat in de kroegen zit zijn de gezinnen. En om nou te gaan paffen waar peuters en kleuters bij zijn......!!
Maar met carnaval blijven ze dus niet thuis. Omdat je in een normale situatie het ergens anders ook gezellig kunt maken bij iemand anders thuis met een drankje, hapje en een sigaretje. Maar met carnaval gaat dat moeilijker he. Om nou met acht man verkleed door de huiskamer de polonaise te gaan doen..... Nee hoor, dan gaan we maar gezellig naar de kroeg en met dat rookverbod nemen we het dan maar niet zo nauw.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh dus met speciale situaties zitten de kroegen wel vol ondanks rookverbod.. blijven de rokers dan niet thuis? Ik dacht immers dat als er niet gerookt mocht worden ze pertinent niet in de kroegen meer komen...
Ze is een geflipte trauma-mamma die haar eigen wereldje tot wereldreligie wil verheffen.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een gelul weer! Waar haal je die onzin toch altijd vandaan.
quote:Op zondag 18 januari 2009 17:21 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Maar met carnaval blijven ze dus niet thuis. Omdat je in een normale situatie het ergens anders ook gezellig kunt maken bij iemand anders thuis met een drankje, hapje en een sigaretje. Maar met carnaval gaat dat moeilijker he. Om nou met acht man verkleed door de huiskamer de polonaise te gaan doen..... Nee hoor, dan gaan we maar gezellig naar de kroeg en met dat rookverbod nemen we het dan maar niet zo nauw.
Welke principes? Het principe dat carnaval bij uitstek de gelegenheid is om je door gereformeerden de wet te laten voorschrijven en braaf op je gezondheid te letten?quote:Op zondag 18 januari 2009 17:33 schreef MikeyMo het volgende:
en zo gemakkelijk gaan de principes de deur uit
Ja, welke principes? Het is niet zo dat er niet meer naar de kroeg gegaan wordt uit principe, maar gewoon omdat het er niet zo gezellig meer is en je het dan ergens anders gezelliger kunt maken waar wel gerookt mag worden. Wat heeft dat nu met principes te maken. Wat ben je soms toch een vreemd mannetje qua gedachten.....quote:Op zondag 18 januari 2009 17:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en zo gemakkelijk gaan de principes de deur uit
Wat een achterlijk gezever. Ten eerste heb ik grote kinderen, die gaan niet eens meer mee.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een gelul weer! Waar haal je die onzin toch altijd vandaan. Ik ben een Brabantse, uit de buurt van Eindhoven, vier elk jaar carnaval en kom de kroeg niet uit. Alleen om van de ene kroeg naar de andere te lopen en om even een blik te werpen als er een bekende mee doet in een optocht en dan snel weer rillend naar binnen. De meeste mensen die naar een carnavalsoptocht kijken (met kinderen) zijn overigens geen carnavalsvierders hoor, die gaan na de optocht weer netjes naar huis. Verder duurt het feest van 13.00 uur 's middags tot 02.00 uur 's nachts en dan zijn die peuters en kleuters van jou allang naar huis. En als ze er 's middags zijn en niet tegen de rook kunnen gaan ze maar naar buiten. Peuters en kleuters horen niet in de kroeg. Ik zou ze daar tenminste niet mee naar toe nemen met die harde muziek en al die ordinaire taferelen die zich vooral met carnaval afspelen.
Als je sigaret zó belangrijk voor je is dat je gewoon rookt in ziekenhuizen of bij kinderen, dan kun je blijkbaar best even zonder principes.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Principes hebben we buiten, op het balkon of in de principeruimte. Je kunt toch wel even zonder principes?
Het zijn juist de ouderen die het meeste rokenquote:
En als jij braaf op bed gaat is het geen straatfeest meer, maar laat iedereen zich vollopen in de dan mistige kroeg. Ook dit jaar zal dit gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
Wat een achterlijk gezever. Ten eerste heb ik grote kinderen, die gaan niet eens meer mee.
Ten tweede is niet iedereen zo'n koukleum als jij, als je al het volk op straat ziet met carnaval.
Er is minsten net zoveel volk op straat als in de kroeg.
Enneh, met carnaval is het heel normaal dat mensen met kleine kinderen overdag naar de kroeg gaan. Kindermatinee heet dat. Dat jij dan zo nodig onder de ogen van die kleintjes jan en alleman af moet gaan staan likken zegt meer over jou dan over die jonge gezinnen.
Alsof de kroeg alleen voor jongeren is!
Ik heb er geen behoefte aan en het is principieel onjuist om je kinderen te indoctrineren met gewoontes als het bezoeken van gelegenheden waar harddrugs worden gebruikt.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En als jij braaf op bed gaat is het geen straatfeest meer, maar laat iedereen zich vollopen in de dan mistige kroeg. Ook dit jaar zal dit gebeuren.
Tegen een rookvrije kindermatinee 's middags bestaat geen grote weerstand hier, schat ik.
Nog nooit zo jankerd meegemaakt als jij, die alles wat je niet bevalt zo aanvalt.quote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een achterlijk gezever. Ten eerste heb ik grote kinderen, die gaan niet eens meer mee.
Ten tweede is niet iedereen zo'n koukleum als jij, als je al het volk op straat ziet met carnaval.
Enneh, met carnaval is het heel normaal dat mensen met kleine kinderen overdag naar de kroeg gaan. Kindermatinee heet dat. Dat jij dan zo nodig onder de ogen van die kleintjes jan en alleman af moet gaan staan likken zegt meer over jou dan over die jonge gezinnen.
Met die kinderen van jou bedoel ik de kinderen waar je het over hebt, niet je eigen kinderen....quote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Gia het volgende:
[..]
oh jah inderdaadquote:Op zondag 18 januari 2009 17:17 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een gelul weer! Waar haal je die onzin toch altijd vandaan. Ik ben een Brabantse, uit de buurt van Eindhoven, vier elk jaar carnaval en kom de kroeg niet uit. Alleen om van de ene kroeg naar de andere te lopen en om even een blik te werpen als er een bekende mee doet in een optocht en dan snel weer rillend naar binnen. De meeste mensen die naar een carnavalsoptocht kijken (met kinderen) zijn overigens geen carnavalsvierders hoor, die gaan na de optocht weer netjes naar huis. Verder duurt het feest van 13.00 uur 's middags tot 02.00 uur 's nachts en dan zijn die peuters en kleuters van jou allang naar huis. En als ze er 's middags zijn en niet tegen de rook kunnen gaan ze maar naar buiten. Peuters en kleuters horen niet in de kroeg. Ik zou ze daar tenminste niet mee naar toe nemen met die harde muziek en al die ordinaire taferelen die zich vooral met carnaval afspelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |