abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65160596
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

En de post hiervoor
[..]

En de post erna
[..]

Ik kan me vergissen, maar m.i. bevestigen de rokers hun eigen egoisme.
[..]

Exactly, roken we komen er samen wel uit lukt nooit door het egoisme van de roker. Vandaar dat het rookverbod op de werkplek ook het rookverbod op de werkplek is, zonder uitzonderingen. En als de roker een serieuze discussiepartner wil zijn zal hij/zij zich toch opener moeten opstellen en niet in het eigen enge ikke ikke ikke wereldje blijven hangen van waaruit ze roepen hoe eng de niet rokers zijn.
ik ben roker en ik ga als ik bij iemand op bezoek ben en ik wil roken lekker buiten staan te roken of ik rook gewoon niet.
Dat is toch aardig sociaal vind ik.

Maar wat ik van de niet-rokers zo jammer vind (en nee niet elke niet-roker) dat ze als je al buiten bent gaan staan en een kaugommetje hebt gepakt dat ze dan nog gaan zeggen dat het roken stinkt....of wat voor commentaar ze ook erop hebben.

Ja roken stinkt idd, je haren stinken als je in een kroeg bent geweest en je gaat onder de douche staan... je kleding moet na een avond meteen in de wasmachine ... je huis stinkt naar de rook... enz enz enz.

Nou en?
ik ruik liever rook dan een persoon die een halve fles eau de cologne op zijn/haar nek heeft zitten!
Daar word ik persoonlijk meer onwel van dan een beetje nicotinelucht!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_65160995
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:04 schreef prupke het volgende:

[..]

ik ben roker en ik ga als ik bij iemand op bezoek ben en ik wil roken lekker buiten staan te roken of ik rook gewoon niet.
Dat is toch aardig sociaal vind ik.

Maar wat ik van de niet-rokers zo jammer vind (en nee niet elke niet-roker) dat ze als je al buiten bent gaan staan en een kaugommetje hebt gepakt dat ze dan nog gaan zeggen dat het roken stinkt....of wat voor commentaar ze ook erop hebben.

Ja roken stinkt idd, je haren stinken als je in een kroeg bent geweest en je gaat onder de douche staan... je kleding moet na een avond meteen in de wasmachine ... je huis stinkt naar de rook... enz enz enz.

Nou en?
ik ruik liever rook dan een persoon die een halve fles eau de cologne op zijn/haar nek heeft zitten!
Daar word ik persoonlijk meer onwel van dan een beetje nicotinelucht!!

Tja, roken stinkt, dat is nou eenmaal zo. Ikzelf kan er goed tegen, heb daar niet zo'n last van. Onze jongste zoon rookt (maar wel buiten) en als hij daarna in mijn buurt komt dan ruik ik dat wel en dat vind ik toch wel stinken, maar ik ga daar geen punt van maken. Wat hij wil, moet hij weten, als hij dat dan zichzelf maar aandoet en niet een ander daarmee lastig valt. Dus nee, ik schaar mij niet onder de niet rokers die constant daar tegen een roker over gaat zeiken.

En ik ben het ook 100% eens met je opmerking over de eau de cologne!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_65163766
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:50 schreef Montagui het volgende:

Feit: Het is niet bewezen dat meeroken schadelijk is
Dus lult meneer uit zijn nek.
quote:
Feit: Roken geeft overlast
Je bedoelt dat je zelf besluit in een rookhol te gaan zitten en dan gaat klagen over de rook? Dat is geen overlast, dat is gezeur. Als je ergens voor kiest is het dus geen overlast.
quote:
M.b.t. feit 1 en 2: Voorkomen is beter dan genezen en met name omdat je het je niet jezelf aandoet maar door een ander wordt veroorzaakt.
Voorkomen van de niet bestaande schade? Als jij in een rookhol gaat zitten dan doe je het jezelf aan.
quote:
M.i. bedoel je met je vrije wil van burgers het egoisme van de roker. De vrije wil van de burger is dat hij met meerderheid der stemmen voor het rookverbod is.
Nee, dat is kuddelogica. De vrije wil van de burger is iets anders dan die van een schaap.
quote:
En als een kleine minderheid dan zegt 'daar doe ik lekker niet aan mee', dan lijkt me dat toch sterk rieken naar egoisme.
Waarom zou ik mee moeten doen met iets dat ik niet wil? Ik doe ook niet mee met dat achterlijk gefitness wat de meerderheid leuk schijnt te vinden. Dat de meerderheid mij er graag bij wil hebben zodat het voor hen gezelliger wordt snap ik heel goed, maar je kunt het niet altijd krijgen zoals je het hebben wilt. Rookvrij uitgaan doe je maar zonder mij, ik red me wel zonder antirokers. Om mij dan met wetten te gaan dwingen om aan de gezelligheid van anderen bij te dragen is pas egoistisch.
quote:
De niet rokers willen best dialoog om te proberen een constructieve oplossing te vinden, maar de rokers willen maar 1 ding.
De constructieve oplossing bestaat er dan in dat het roken bestreden moet worden en dat antirokers elke willekeurige tent binnen kunnen lopen 1 keer per jaar en dat de luchtkwaliteit dan naar hun wens is. Ik wil best meedenken over een constructieve oplossing, maar als het uitgangspunt is dat mensen die geen keuzes kunnen maken en tegen zichzelf beschermd moeten worden omdat ze het niet kunnen laten een rookhol binnen te stappen terwijl ze niet van rook houden, dan houdt het op.
quote:
Tja, dan wordt het lastig. Probeer eens verder te kijken dan alleen je eigen verslaving.
Dat lukt prima als het gaat om de rookvrije werkplek, andermans huis en kinderen en met publiek geld gesubsidieerde poppodia. Maar er zijn hier een paar duizend kroegen waaruit je kunt kiezen, beetje raar dat de staat die dan allemaal moet dwingen om de minderheid van het publiek te behagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65163774
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:07 schreef Gia het volgende:
Trouwens, carnaval is een straatfeest en op straat mag je roken.
Tuurlijk, een echt straatfeest in februari. In Rio is het een straatfeest ja, daar waar het rond die tijd van het jaar vriest is het een kroegfeest.
pi_65163838
-spam-
Aan spam doen we niet, je kan een adbanner kopen: http://www.fok.nl/adplanner

[ Bericht 51% gewijzigd door BrandX op 18-01-2009 09:54:06 ]
pi_65163882
Nederland: hoeveel regels zijn er al en hoeveel gaan er nog komen?

PS: Nederland heeft 1.150.000 ambtenaren.
nothing will change without a rebel
  zondag 18 januari 2009 @ 10:10:31 #247
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_65164409
quote:
Op zondag 18 januari 2009 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tuurlijk, een echt straatfeest in februari. In Rio is het een straatfeest ja, daar waar het rond die tijd van het jaar vriest is het een kroegfeest.
Ook met carnaval komt Gia klaarblijkelijk niet nin de kroeg...
pi_65164553
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 22:07 schreef Gia het volgende:
Als het met carnaval wordt toegestaan, dan blijven daarna meer kroegen dan nu het rookverbod overtreden.

Trouwens, carnaval is een straatfeest en op straat mag je roken.
Probeer maar eens een kroeg binnen te komen in Den Bosch met carnaval. Die zijn echt lekker leeg.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:58:13 #250
3542 Gia
User under construction
pi_65167274
quote:
Op zondag 18 januari 2009 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in het zuiden van het land. En hier is het hoofdzakelijk een straatfeest. Het deel wat in de kroegen zit zijn de gezinnen. En om nou te gaan paffen waar peuters en kleuters bij zijn......!!
pi_65167322
quote:
Op zondag 18 januari 2009 09:55 schreef bendk het volgende:
Nederland: hoeveel regels zijn er al en hoeveel gaan er nog komen?

PS: Nederland heeft 1.150.000 ambtenaren.
Van dat gemakkelijke overheids gebash.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:01:38 #252
3542 Gia
User under construction
pi_65167392
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Probeer maar eens een kroeg binnen te komen in Den Bosch met carnaval. Die zijn echt lekker leeg.
De straten anders ook niet. Tuurlijk zijn de kroegen vol, maar de straten ook.

Er zijn nogal wat boemeltochten, over straat dus. Optochten met mensen langs de kant van de weg. Iedere dag!! Hier in Helmond hebben ze Kloonendag. Dan moet je tig kroegen bezocht hebben en je overal laten keuren op je kloonenkostuum. Dat gaat dus ook over straat.

Met carnaval zie je meer volk op straat dan in een doorsnee weekend.

En dat de kroegen dan gewoon ook vol zitten hoeft voor het rookverbod geen verschil te maken. Vol is vol, of dat met carnaval is of buiten carnaval. Gewoon niet roken.
pi_65167397
Het rijk heeft ongeveer 115.000 ambtenaren in dienst, net zoveel als in 1980.

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1474682

Je had er dus een 0 teveel bij bedacht.
pi_65168130
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. Alle drugs legaliseren
Prima, maar we weten natuurlijk allemaal dat verslaafden goed zijn in het nemen van hun verantwoording
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65168755
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:01 schreef Niek. het volgende:
Het rijk heeft ongeveer 115.000 ambtenaren in dienst, net zoveel als in 1980.

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1474682

Je had er dus een 0 teveel bij bedacht.
Daar staat rijksambtenaren, maar je hebt verschillende soorten ambtenaren zoals gemeenteambtenaren en andere soorten raamzitters
nothing will change without a rebel
pi_65168806
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:23 schreef xenobinol het volgende:
Prima, maar we weten natuurlijk allemaal dat verslaafden goed zijn in het nemen van hun verantwoording
Verantwoording leg je af en verantwoordelijkheid neem je. We hebben hier weer iemand die verslaafd is geraakt aan bemoedering? Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen keuze. Als je niet in de rook wilt zitten moet je niet de beslissing nemen ergens heen te gaan waar gerookt wordt.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:45:29 #257
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65168891
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Verantwoording leg je af en verantwoordelijkheid neem je. We hebben hier weer iemand die verslaafd is geraakt aan bemoedering? Neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen keuze. Als je niet in de rook wilt zitten moet je niet de beslissing nemen ergens heen te gaan waar gerookt wordt.
En die beslissing is dus nu en masse genomen
Life is what you make it.
pi_65169041
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon in het zuiden van het land. En hier is het hoofdzakelijk een straatfeest. Het deel wat in de kroegen zit zijn de gezinnen. En om nou te gaan paffen waar peuters en kleuters bij zijn......!!
Dus we beschermen jou er mee. Voor kleuters kan ik het idd wel opbrengen
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:52:47 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65169225
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Carnaval vergelijken met de normale situatie. Ben je nou zo dom of doe je maar alsof?
Oh dus met speciale situaties zitten de kroegen wel vol ondanks rookverbod.. blijven de rokers dan niet thuis? Ik dacht immers dat als er niet gerookt mocht worden ze pertinent niet in de kroegen meer komen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 18 januari 2009 @ 13:54:56 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65169302
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is geen argument tegen legalisatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')