jaja, ik wist dat je dat ging zeggenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, ik woon in Ierland. Spreek en schrijf de hele dag Engels. Ben niet anders gewend. Bovendien is de naam van de stad London. Dat Nederlanders er weer iets 'vernederlandst' van moeten maken, tja...
Waarom denk je dat ik zoveel op FOK! zit? Moet mijn Nederlands nog wel een beetje bijhouden!!
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:42 schreef lienelien het volgende:
[..]
jaja, ik wist dat je dat ging zeggen
Zullen we alle Chinese steden enzo ook lekker bij hun echte naam noemen?![]()
Ik vind bv Sverige ook een stuk leuker klinken dan Zweden
Oei oei.. moet je via Fok je Nederlands op peil houden?!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
Waarom denk je dat ik zoveel op FOK! zit? Moet mijn Nederlands nog wel een beetje bijhouden!!
Dat verbasteren los je niet op door topografische namen op de oorspronkelijke manier te schrijven. Bij een vreemde taal hoort immers ook een vreemde uitspraak, en hoeveel Nederlanders zullen weten dat je Sverige uitspreekt als 'swèèrje'? Het resultaat zou zijn dat men de weliswaar de oorspronkelijke spelling gebruikt, maar de plaatsnaam nog steeds niet goed uitspreekt of zelfs slechter dan met de Nederlandse spelling.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!
Ik stel er ook geen prijs op als mijn naam verbastert wordt.
Hugh Grant wordt toch ook geen Hugo de Groot genoemd?
Engelsen schrijven weliswaar Paris, net als de Fransen, maar spreken het niet zo uit natuurlijk, en dan heb je nog Munich, The Hague, Flushing (Vlissingen), de boot komt in Engeland van Hook of Holland aan, en boten varen volgens Engelsen over de Rhine.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:38 schreef ElizabethR het volgende:
Ja sorry hoor, ik woon in Ierland. Spreek en schrijf de hele dag Engels. Ben niet anders gewend. Bovendien is de naam van de stad London. Dat Nederlanders er weer iets 'vernederlandst' van moeten maken, tja...
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:48 schreef marq het volgende:
Ah, bekend en typisch geval weer. Natuurlijk zal de expert van de verzekeringsinstantie moeilijk doen bij grote bedragen, al is ¤3,500.= geen groot bedrag. Je kan een poging wagen een onafhankelijke taxateur in de handen te nemen of je eigen verzekeraar.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar zou ik absoluut voor pleiten!!
Ik stel er ook geen prijs op als mijn naam verbastert wordt.
Hugh Grant wordt toch ook geen Hugo de Groot genoemd?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Zet 'm maar ff hier neer, wist niks beters.
En is ook niet als bashtopic ofzo bedoeld.
Wij, als Nederlanders en andere landen doen het ook, geven nu al etterlijke jaren geld aan ontwikkelingslanden.
Dit is natuurlijk een nobel iets waardood we in de hemel zullen belanden.
Maar wat heeft het nou eigelijk opgeleverd?
En hoeveel heeft het nou eigenlijk al gekost als je puur cijfermatig kijkt.
Dit omdat onze economie ook in het slop raakt en daar dieper in gaat zinken de komende tijd.
Waarom wordt dit als iets beschouwd wat ten alle tijden door moet blijven gaan?
quote:ten alle tijden
Ik zat er nog over te twijfelen en ik was te lui om het op te zoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Copycat het volgende:
En vergeet deze niet:
[..]
Daar heeft volgens mij driekwart van Nederland moeite mee. Maar alle drie de woorden in deze constructie fout, is wel een flinke.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:16 schreef Echo99 het volgende:
Hier kun je ook het mijne van denken...
Is het te allen tijde? ik dacht ten allen tijde...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Copycat het volgende:
En vergeet deze niet:
[..]
Daar heeft volgens mij driekwart van Nederland moeite mee. Maar alle drie de woorden in deze constructie fout, is wel een flinke.
Onze Taal zegt: te allen tijde. Dat was ook wat ik dacht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Is het te allen tijde? ik dacht ten allen tijde...
En het voltooid deelwoord?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Pardon?
ik verbaster
jij verbastert
hij verbastert
wij verbasteren
jullie verbasteren
zij verbasteren
Van http://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php
Veel fouter kan nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:02 schreef Adothehague het volgende:
MONTANA in SC het moet niet gekker worden.
MONTANA heb jij nog exclusieve nieuwtjes uit je ajax kamp?
Bijvoorbeeld wie de nieuwe busschaufeir wordt?
quote:Op maandag 16 februari 2009 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben een keer ontslagen van vakantiewerk bij een tuinder omdat ik niet meebidde voor de lunch.
Nooit zo gelachen![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:15 schreef ahlanlabas het volgende:
heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem,
Het is wel erg als een probleem zelfs geen zin heeft.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:15 schreef ahlanlabas het volgende:
goeiedag,
heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem,
Eh, naar waar?quote:ik heb alles gepland om te vertrekken naar mijne nieuwe woonst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |