inderdaad een leuk spelertje.. ook jammer dat ik geen vleugelspel trainquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Woei, lekker allround
Jammer dat ik zelf geen vleugelspel train, voor de liefhebber staat 'ie te koopEn anders train ik 'm eerst nog een stuk op Positiespel/Passen
Hele lekkere speler iddquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Woei, lekker allround
Jammer dat ik zelf geen vleugelspel train, voor de liefhebber staat 'ie te koopEn anders train ik 'm eerst nog een stuk op Positiespel/Passen
Bij mij komen er ook een paar leuke PM'erts aan. Eentje van 15 zit al op redelijk, hopelijk gaat-ie door naar uitstekend. Verder nog eentje van 17 die uitstekend kan halen en één van 16 die goed kan halen. Dat mocht ook wel; ik heb echt een hele tijd alleen maar waailappen gezien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:32 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Hele lekkere speler idd![]()
Het wordt tijd dat mijn opleiding ook weer eens zoiets oplevert!
Ik heb ook net iets iets te lang spelers gehad die rond de 150k opleveren, op zich leuk, maar de echte klappers blijven een beetje weg! Nu heb ik wel 2 spelers van m'n jeugd in m'n a-team lopen inmiddels. Dan levert het de kosten van een trainee op, wat op zich ook wel waardevol is!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:37 schreef rompompom het volgende:
[..]
Bij mij komen er ook een paar leuke PM'erts aan. Eentje van 15 zit al op redelijk, hopelijk gaat-ie door naar uitstekend. Verder nog eentje van 17 die uitstekend kan halen en één van 16 die goed kan halen. Dat mocht ook wel; ik heb echt een hele tijd alleen maar waailappen gezien..
tsssk.. ik heb nu 1tje van 15 die uitstekend kan worden.. verder niks..quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:37 schreef rompompom het volgende:
[..]
Bij mij komen er ook een paar leuke PM'erts aan. Eentje van 15 zit al op redelijk, hopelijk gaat-ie door naar uitstekend. Verder nog eentje van 17 die uitstekend kan halen en één van 16 die goed kan halen. Dat mocht ook wel; ik heb echt een hele tijd alleen maar waailappen gezien..
Dude, 150k is gewoon een prima YP.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:40 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Ik heb ook net iets iets te lang spelers gehad die rond de 150k opleveren, op zich leuk, maar de echte klappers blijven een beetje weg! Nu heb ik wel 2 spelers van m'n jeugd in m'n a-team lopen inmiddels. Dan levert het de kosten van een trainee op, wat op zich ook wel waardevol is!
Weet je wat dat je op kan/gaat leveren? 17j0d en misschien leuke bijstats als Passen en Verdedigen gaat zo richting 1,5-2 miljoen... En dan zeurt 'ie over 'verder niks'..quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:57 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
tsssk.. ik heb nu 1tje van 15 die uitstekend kan worden.. verder niks..
Ja, maar als het 2 en als het meezit 3 keer per seizoen is... dan is het rendabel, heb je een beetje winst, maar maak je niet de klappers waarmee je echt 'rijk' wordt!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef rompompom het volgende:
[..]
Dude, 150k is gewoon een prima YP.! Als je één keer in de drie weken zo'n pull hebt, draai je dikke winst op je JO.
weet je ook dat dit de eerste leuke speler uit mn jeugdopleiding is?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Weet je wat dat je op kan/gaat leveren? 17j0d en misschien leuke bijstats als Passen en Verdedigen gaat zo richting 1,5-2 miljoen... En dan zeurt 'ie over 'verder niks'..
Tja. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik vind zelf de jeugd gewoon een leuke toevoeging, ongeacht of het resultaat opleverd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:03 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
weet je ook dat dit de eerste leuke speler uit mn jeugdopleiding is?
Tevens een goedendagquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tja. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik vind zelf de jeugd gewoon een leuke toevoeging, ongeacht of het resultaat opleverdt.
het zit voornamelijk tegen.. de toevoeging is wel aardig.. had veel beter uitgewerkt kunnen worden naar mijn mening, maar goed het is wel leuk om met 'bekenden' in een competitie te zitten..quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tja. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Ik vind zelf de jeugd gewoon een leuke toevoeging, ongeacht of het resultaat opleverd.
Als het nu tegen zit. Dan kan het wel alleen maar beter worden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:20 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
het zit voornamelijk tegen.. de toevoeging is wel aardig.. had veel beter uitgewerkt kunnen worden naar mijn mening, maar goed het is wel leuk om met 'bekenden' in een competitie te zitten..
het zit al tegen vanaf het begin.. deze 15 jarige speler is het enige echte lichtpuntje.. Het enige nadeel is dat ie kwam op moment dat ik van training was veranderd en ik dus eigenlijk niks meer aan em had.. Ik offer nu mn training op voor em.. in de hoop dat ie wat gaat opleveren..quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als het nu tegen zit. Dan kan het wel alleen maar beter worden.
Persoonlijk heb ik nu 2 verdedigers die goed kunnen worden en 1 uitstekend.
Accepté, dan heb ik iig ook een award. Bij het ontbreken van een fokcup bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
We kunnen jou beter de spellings/grammatica Nazi award geven...
Ik heb ook nog maar 2x een speler gehad die 'uitstekend' kon worden. Een spits die al 17j30d was toen m'n scout er mee aan kwam zetten en een 16j89d die uitstekend Vleugelspel kan halen, echter vanaf zwak Vleugelspel moest komen, terwijl ik op Positiespel zoek/train.. Dat is dus gewoon prut, want levert alsnog niets op..quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:03 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
weet je ook dat dit de eerste leuke speler uit mn jeugdopleiding is?
nou ja matige spelers leveren over het algemeen niet zo heel veel op hoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar 2x een speler gehad die 'uitstekend' kon worden. Een spits die al 17j30d was toen m'n scout er mee aan kwam zetten en een 16j89d die uitstekend Vleugelspel kan halen, echter vanaf zwak Vleugelspel moest komen, terwijl ik op Positiespel zoek/train.. Dat is dus gewoon prut, want levert alsnog niets op..
Ik heb nu voor ruim 1,6 miljoen verkocht aan Jeugdspelers, waarbij keepertje Willy Petersen de helft binnen bracht. Ook nog een 17j0d redelijk (heel hoog) keeper verkocht voor zo'n 280k.. De rest leverde ook maar tot 100-150k op..
Wel heb ik momenteel een eigen PM-trainee (Yoeri Crijnen) die uit m'n JA komt (transferwaarde ttv promoveren ca 500k) en nu dus Matthys Remmerswaal (transferwaarde +- 1,1 mln). Kom ik totaal op ca 3mln in 4 seizoenen. Met dat toppertje van jou zit je straks ruim over de helft daarvan. Tel daarbij al die kleine beetjes op die jouw spelertjes hebben opgebracht en je zit er echt niet zo ver vanaf lijkt me.
Tip:
Gewoon op 1 trainingslinie richten/zoeken en wanneer je een 'topper' hebt, daar helemaal voor gaan. De rest boeit namelijk toch niet, want levert (vrijwel) niets op vergeleken met 1 topper zoals je die nu hebt gescout
Hoe lang ben je bezig met de jeugd, wat de eerste 16 weken heb je sowieso alleen maar bagger...quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:25 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
het zit al tegen vanaf het begin.. deze 15 jarige speler is het enige echte lichtpuntje.. Het enige nadeel is dat ie kwam op moment dat ik van training was veranderd en ik dus eigenlijk niks meer aan em had.. Ik offer nu mn training op voor em.. in de hoop dat ie wat gaat opleveren..
Ik eindig steeds wel bovenin de competitie maar ja daar koop ik niks voor.. ik bungel liever onderaan en heb prachtige spelers..
Even gijs lief aankijken...quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Accepté, dan heb ik iig ook een award. Bij het ontbreken van een fokcup bijvoorbeeld.
Je hebt er toch wel eens wat redelijks uit kunnen halen met een paar matige bijskills? Kom op zeg, bijna iedere week krijg ik minstens één 'matig allrounder' aangeboden, even los van of 'ie interessant/trainbaar is qua leeftijd/gescoute skills. En normaal gesproken kunnen 'matig allrounders' zeker op 1 skill redelijk halen. Het is dus puur een kwestie van de juiste positie voor je spelers bepalen en dat kost even tijd, maar is prima te doen in de JA, zeker met de wissels/individuele instructies die je toe kunt passen tegenwoordigquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
nou ja matige spelers leveren over het algemeen niet zo heel veel op hoor
Je moet gewoon inderdaad je richten op 1 training en dan daar ook speler voor scouten. Dat doe ik althans.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik heb ook nog maar 2x een speler gehad die 'uitstekend' kon worden. Een spits die al 17j30d was toen m'n scout er mee aan kwam zetten en een 16j89d die uitstekend Vleugelspel kan halen, echter vanaf zwak Vleugelspel moest komen, terwijl ik op Positiespel zoek/train.. Dat is dus gewoon prut, want levert alsnog niets op..
Ik heb nu voor ruim 1,6 miljoen verkocht aan Jeugdspelers, waarbij keepertje Willy Petersen de helft binnen bracht. Ook nog een 17j0d redelijk (heel hoog) keeper verkocht voor zo'n 280k.. De rest leverde ook maar tot 100-150k op..
Wel heb ik momenteel een eigen PM-trainee (Yoeri Crijnen) die uit m'n JA komt (transferwaarde ttv promoveren ca 500k) en nu dus Matthys Remmerswaal (transferwaarde +- 1,1 mln). Kom ik totaal op ca 3mln in 4 seizoenen. Met dat toppertje van jou zit je straks ruim over de helft daarvan. Tel daarbij al die kleine beetjes op die jouw spelertjes hebben opgebracht en je zit er echt niet zo ver vanaf lijkt me.
Tip:
Gewoon op 1 trainingslinie richten/zoeken en wanneer je een 'topper' hebt, daar helemaal voor gaan. De rest boeit namelijk toch niet, want levert (vrijwel) niets op vergeleken met 1 topper zoals je die nu hebt gescout
Ja, maar niet iedereen is precies op de hoogte van het verhaal wat jij hier laatst ook neerzette heb ik het idee. Met de sommetjes en zo... nuttige bijdrage trouwens! Maar zo kreeglaatst ook een matig allrounder aangeboden, maar werden alleen 2 skills op 'zwak' genoemd door de scout, 1 in potentie en 1 als niveau waar ie op zat! Dat betekent volgens het verhaal van jou dat ie op minstens 1 niet genoemd niveau nog redelijk/goed kan halen, afhankelijk van of die ander skill van zwak naar matig kan. Toch zou ie voor veel managers denk ik afgewimpeld worden, omdat er 2 keer zwak staat! Die speler van mij haalde vervolgens op het middenveld ook een 6 sterren bij zijn eerste wedstrijd, dus de derde niet genoemde skill zal idd in potentie redelijk/goed zijn!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Je hebt er toch wel eens wat redelijks uit kunnen halen met een paar matige bijskills? Kom op zeg, bijna iedere week krijg ik minstens één 'matig allrounder' aangeboden, even los van of 'ie interessant/trainbaar is qua leeftijd/gescoute skills. En normaal gesproken kunnen 'matig allrounders' zeker op 1 skill redelijk halen. Het is dus puur een kwestie van de juiste positie voor je spelers bepalen en dat kost even tijd, maar is prima te doen in de JA, zeker met de wissels/individuele instructies die je toe kunt passen tegenwoordig
Bij een matig alrounder houdt het in dat 2 skills al op matig zitten, tevens is dit ook het maximum wat een speler op een skill heeft op dat moment (een matig allrounder heeft dus nooit een skill hoger dan matig). Welke dat zijn, zijn random (conditie en SH worden hierin niet meegenomen). Als de 2 skills die de scout noemt niet aan deze waarden voldoen, dan zijn er zelfs 2 andere skills die op matig zitten. En je moet dan ook nog het geluk hebben dat de speler trainbaar is op een van die skills, iets wat ook niet altijd hoeft.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:45 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Ja, maar niet iedereen is precies op de hoogte van het verhaal wat jij hier laatst ook neerzette heb ik het idee. Met de sommetjes en zo... nuttige bijdrage trouwens! Maar zo kreeglaatst ook een matig allrounder aangeboden, maar werden alleen 2 skills op 'zwak' genoemd door de scout, 1 in potentie en 1 als niveau waar ie op zat! Dat betekent volgens het verhaal van jou dat ie op minstens 1 niet genoemd niveau nog redelijk/goed kan halen, afhankelijk van of die ander skill van zwak naar matig kan. Toch zou ie voor veel managers denk ik afgewimpeld worden, omdat er 2 keer zwak staat! Die speler van mij haalde vervolgens op het middenveld ook een 6 sterren bij zijn eerste wedstrijd, dus de derde niet genoemde skill zal idd in potentie redelijk/goed zijn!
heb je dus meer mazzel dan ik heb.. ik heb meestal zwak of slecht allrounder..quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Je hebt er toch wel eens wat redelijks uit kunnen halen met een paar matige bijskills? Kom op zeg, bijna iedere week krijg ik minstens één 'matig allrounder' aangeboden, even los van of 'ie interessant/trainbaar is qua leeftijd/gescoute skills. En normaal gesproken kunnen 'matig allrounders' zeker op 1 skill redelijk halen. Het is dus puur een kwestie van de juiste positie voor je spelers bepalen en dat kost even tijd, maar is prima te doen in de JA, zeker met de wissels/individuele instructies die je toe kunt passen tegenwoordig
Daar heb je inderdaad helemaal niets aan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:57 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
heb je dus meer mazzel dan ik heb.. ik heb meestal zwak of slecht allrounder..
1 op verdedigers en 2 op willekeurige spelers..quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad helemaal niets aan.
Waar laat je je scouts op zoeken trouwens?
Dan zou ik alles op verdedigers zetten. Totdat je alle trainingsplekken hebt opgevuld.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:02 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
1 op verdedigers en 2 op willekeurige spelers..
nou ja ik kan je zeggen.. die 15 jarige heb ik van een scout die op willekeur zocht..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan zou ik alles op verdedigers zetten. Totdat je alle trainingsplekken hebt opgevuld.
Je maakt dan gewoon meer kans om goede spelers te vinden die je kunt trainen.
Ik wil niet zeggen dat het niets opleverd. Ik zeg alleen dat de kans groter is dat de scout dan iets vind voor jou trainingslijn waardoor je niet je training hoeft om te gooien voor 1 speler of zo. Daarnaast zijn de skills over het algemeen gezien iets beter van iemand die op een bepaalde positie is gezocht ten opzichte van iemand die willekeurig is gezocht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:10 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
nou ja ik kan je zeggen.. die 15 jarige heb ik van een scout die op willekeur zocht..
Hmmm in het verhaal wat DiepFries laatst had suggereerde (op basis van een onderzoek) hij iets anders, nl:quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bij een matig alrounder houdt het in dat 2 skills al op matig zitten, tevens is dit ook het maximum wat een speler op een skill heeft op dat moment (een matig allrounder heeft dus nooit een skill hoger dan matig). Welke dat zijn, zijn random (conditie en SH worden hierin niet meegenomen). Als de 2 skills die de scout noemt niet aan deze waarden voldoen, dan zijn er zelfs 2 andere skills die op matig zitten. En je moet dan ook nog het geluk hebben dat de speler trainbaar is op een van die skills, iets wat ook niet altijd hoeft.
Dat is ook een theorie, wat betreft mijn speler zou deze theorie wel van toepassing kunnen zijn... Ik weet niet wat waar is, maar ik vind het allemaal wel interessant!quote:Vaardigheden overall heeft, zoals het nu in het onderzoek op Global bekend is, te maken met de (minimale) potentie van de 3 hoogste skills.
Meestal worden er van die 3 skills 2 in het scoutingsrapport genoemd. Bij Weyerman is dat scoren (potentieel niveau goed) en passen (huidig niveau zwak). Op Global benadert men de hoogte van de skills cijfermatig, om zo tot een gemiddelde te kunnen komen. rampzalig = 1, waardeloos = 2, slecht = 3, zwak = 4, matig = 5, redelijk = 6, goed = 7 en uitstekend = 8.
Redelijk overall zou dan betekenen dat de potentie van de 3 hoogste skills tezamen minimaal 18 is, immers 3x redelijk = 3x 6 = 18. Bekend is scoren - potentie goed = 7 en passen - huidig niveau zwak = 4 (minimaal). 18-7-4 = 7.
Conclusie zou dan zijn dat Weyerman de potentie heeft om ofwel in een nog onbekende 3e skill (minstens) goed = 7 te worden, dan wel dat hij ook in passen nog flink kan stijgen (bijvoorbeeld 2 niveaus naar redelijk - niveau6) en z'n 3e skill lager uitvalt (bijvoorbeeld matig - niveau5)
Vwb. Sjefke:
Jammer dat 'ie nog geen redelijk vleugelspel heeft, ongetwijfeld zit 'ie echter hoog in 'matig'. Overigens klopt het sommetje dan wel weer. Goed (scoren) 7 + Redelijk (vleugelspel) 6 + Matig (passen) 5 = 18
daar zit et em dus.. ik heb tijden op middenvelders gezocht en daar kwam nooit wat uit.. ik zoek 1 keer op willekeur en meteen heb ik zo'n speler.. maar ik heb mn scouts al op verdedigers zoeken gezet..quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat het niets opleverd. Ik zeg alleen dat de kans groter is dat de scout dan iets vind voor jou trainingslijn waardoor je niet je training hoeft om te gooien voor 1 speler of zo. Daarnaast zijn de skills over het algemeen gezien iets beter van iemand die op een bepaalde positie is gezocht ten opzichte van iemand die willekeurig is gezocht.
Het is inderdaad allemaal theorie. Dat van mij is dan ook uit het begin van de jeugd. Zal vast en zeker nog wel zijn aangepast ondertussen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:16 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Hmmm in het verhaal wat DiepFries laatst had suggereerde (op basis van een onderzoek) hij iets anders, nl:
[..]
Dat is ook een theorie, wat betreft mijn speler zou deze theorie wel van toepassing kunnen zijn... Ik weet niet wat waar is, maar ik vind het allemaal wel interessant!
Dat was dan geluk hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:16 schreef ArcturusMengsk het volgende:
[..]
daar zit et em dus.. ik heb tijden op middenvelders gezocht en daar kwam nooit wat uit.. ik zoek 1 keer op willekeur en meteen heb ik zo'n speler.. maar ik heb mn scouts al op verdedigers zoeken gezet..
mja alleen op het verkeerde moment.. net alles op verdedigers ingesteld.. maar goed ik train em wel gewoon..quote:
Het blijft raar:quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal theorie. Dat van mij is dan ook uit het begin van de jeugd. Zal vast en zeker nog wel zijn aangepast ondertussen.
Ik heb hem op verschillende plaatsen opgesteld, maar ik kan alleen alleen op het gebied van vleugelspel lijkt hij daadwerkelijk matig te zijn. Hij moet volgens dF dus nog extra potentie hebben, maar waar? Zou bv conditie mee kunnen spelen?quote:Remond van Wijngaarden looks promising. He is 15 years old and seems to have something extra.
With his inadequate overall skills, this might be the player for us. This player has wretched Scoring at this point in his career. Given the chance to improve his Passing skills, this guy might well reach inadequate in that department.
Flessenopener?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:31 schreef FrituurVetPet het volgende:Ik heb gister mijn rechterduim gekneusd en krijg nu met links geen onaangebroken nieuwe fles cola open
![]()
Conditie en Spelhervatting tellen niet mee voor zover ik weet. Dat gaf ik eerder ook al aan. )quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:30 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Het blijft raar:
[..]
Ik heb hem op verschillende plaatsen opgesteld, maar ik kan alleen alleen op het gebied van vleugelspel lijkt hij daadwerkelijk matig te zijn. Hij moet volgens dF dus nog extra potentie hebben, maar waar? Zou bv conditie mee kunnen spelen?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:31 schreef FrituurVetPet het volgende:Ik heb gister mijn rechterduim gekneusd en krijg nu met links geen onaangebroken nieuwe fles cola open
![]()
Dan nog moet er iets zijn over de speler wat ik nog niet weet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Conditie en Spelhervatting tellen niet mee voor zover ik weet. Dat gaf ik eerder ook al aan. )
Keeper?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:39 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dan nog moet er iets zijn over de speler wat ik nog niet weet.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:31 schreef FrituurVetPet het volgende:Ik heb gister mijn rechterduim gekneusd en krijg nu met links geen onaangebroken nieuwe fles cola open
![]()
Die wat boven jou post staat, dat is ook een flessenopener...quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:40 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |