Zelf opgestapt uit solidariteitquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:16 schreef Fortitudo het volgende:
bosz ontaslagen of zelf opgestapt?
zelfde vraag vooor jansen?
Die wacht tot Jansen eruitvliegt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Volgens de VI heeft Feyenoord al maandenlang een akkoord met Larsson, waar ie blijft weet alleen niemand. Ook is de zestienjarige Daniel Alund aangetrokken.
WTF?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Volgens de VI heeft Feyenoord al maandenlang een akkoord met Larsson, waar ie blijft weet alleen niemand. Ook is de zestienjarige Daniel Alund aangetrokken.
Nee volgend seizoen pas.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Been heeft denk ik al getekend bij Feyenoord en zit vrijdag op de bank. Mark my words.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
In die reportage over het trainingskamp in de nieuwe VI.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:42 schreef Happel het volgende:
Waar staat dat van Larsson eigenlijk?
Papieren versie, pagina 94.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:42 schreef Happel het volgende:
Waar staat dat van Larsson eigenlijk?
Die zijn het grootste probleem in deze situatie, dus wat mij betreft wel. Ik ga ook niet meer naar Heerenveen overmorgen. Ze zoeken het maar uit, al zullen ze mij niet zo snel missen daar.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:55 schreef SCH het volgende:
Ik hoop toch echt dat het legioen zich nog een beetje tegen de spelers afzet, want wat hebben die zich amateuristisch gedragen zeg.
mooi gebaar van het legioenquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:08 schreef knars het volgende:
Net op RR: fans voor de Kuip waren onrustig, tot Verbeek naar buiten kwam Hij heeft nog eens uitgelegd dat de chemie op was en werd nonstop toegezongen.
Wat een onrecht dat een van de beste trainers van Nederland er zo uitgewerkt wordt doordat de spelers er geen zin meer in hebben
Ja joh. En volgend jaar grote verhalen vertellen tegen hun tegenstanders van Top Oss en Fortunaquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef Suijk het volgende:
Zouden die spelers nu trots in slaap vallen vanavond. Zo van, dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Zullen wel zitten te feesten in de Skihut.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef Suijk het volgende:
Zouden die spelers nu trots in slaap vallen vanavond. Zo van, dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen.
zouden we allemaal eens moeten doen , gewoon een wedstrijd met zijn allen niet komen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Die zijn het grootste probleem in deze situatie, dus wat mij betreft wel. Ik ga ook niet meer naar Heerenveen overmorgen. Ze zoeken het maar uit, al zullen ze mij niet zo snel missen daar.
Maar dat is korte termijn, voor de langere termijn zal er nog wel meer moeten gebeuren.
Opkankeren met Don Leo!quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Beenhakker voor technisch directeur.
quote:14/1/2009 - Verbeek: spelers keken me niet meer aan
(Gepost door K)
BRON: Telegraaf.nl
Volgens Gertjan Verbeek keken de spelers hem tijdens de training van vandaag niet meer aan. "Er was iets gebeurd in de groep, maar ik wist niet wat. Maar ik voelde het al bij het betreden van het veld. De spelers keken me niet meer aan. Het ging vooral om de non-verbale communicatie. De training verliep ook teleurstellend. Daaruit heb ik mijn conclusies getrokken en ben ik naar de directie gestapt."
Niet te geloven gewoon.quote:
quote:Bosz: "bijtekenen had ik sowieso niet gewild"
Peter Bosz zegt dat hij nergens spijt van heeft als technisch directeur. ''Mijn vertrek heeft één voordeel. Nu hoef ik ook geen vragen meer te beantwoorden of ik al heb bijgetekend. Overigens, dat kan ik nu wel zeggen, dat had ik toch niet gedaan'', verklapte Bosz met een glimlach.
Ken jij trouwens die getinte gast met die zwarte lange haren met een ponny? Volgens mij is hij van indonesiese afkomst.quote:
Nee, geen flauw idee.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ken jij trouwens die getinte gast met die zwarte lange haren met een ponny? Volgens mij is hij van indonesiese afkomst.
Niet grappig.quote:
Ik zie hem wel altijd tijdens uitwedstrijden. Is dat iemand van de oude garde ofzo?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:26 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Hij heb wel een oldskool matje!
Vind ik ook een beetje overdreven. Verbeek heeft ook kanten waar je terecht kritiek op mag/moet hebben. Alleen de manier waarop die zaakje is gespeeld stink aan alle kanten, en kent alleen maar verliezers.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:08 schreef knars het volgende:
Net op RR: fans voor de Kuip waren onrustig, tot Verbeek naar buiten kwam Hij heeft nog eens uitgelegd dat de chemie op was en werd nonstop toegezongen.
Wat een onrecht dat een van de beste trainers van Nederland er zo uitgewerkt wordt doordat de spelers er geen zin meer in hebben
Dat hangt geheel van de wedstrijd van vrijdag af.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ben heel benieuwd hoe de spelers ontvangen worden tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd. En of er nog doeken hangen.
Bekt lekker hè.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
"Kankerbestuur"
Niveautje jongens, ongelooflijk
Emoties.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
"Kankerbestuur"
Niveautje jongens, ongelooflijk
In en in triest.quote:
Waarom is dat relevant?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik zie hem wel altijd tijdens uitwedstrijden. Is dat iemand van de oude garde ofzo?
Och wat makkelijk. Bevestigd maar weer hoe ik erover denk.quote:
Pff, ga je morele verhaaltje ergens anders houden..quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
In en in triest.
Kinderachtig als je met "kanker" scheld, dan ben je niet bijster slim.
weinig verrassend in Rotterdamquote:
Ik zeg niet dat hij heilig is, ik ben al een tijdje van hem onder de indruk. Heb wel eens interviews van hem gelezen in zijn Heerenveen tijd (volgens mij hadden wij toen nog Erwin Koeman) waarin hij zijn visie op leren en trainen uiteenzette en daar was hij echt professioneel mee bezig. Dat is een indruk die ik van een Ernie Brandts of een Willem van Hanegem nou niet bepaald heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:28 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Vind ik ook een beetje overdreven. Verbeek heeft ook kanten waar je terecht kritiek op mag/moet hebben. Alleen de manier waarop die zaakje is gespeeld stink aan alle kanten, en kent alleen maar verliezers.
De spelersgroep hoeft echt niet trots te zijn op de manier hoe zij die gespeeld hebben, ben ook benieuwd of er nog iets van een verklaring/lezing van hun kant komt.
Ga je opvoeding opnieuw doen!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Pff, ga je morele verhaaltje ergens anders houden..
Daar was dan ook geen reden toe?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry hoor, maar toen het bij ons gebeurde werd er ook hard gelachen
Jawel, maar die reden is hier nu ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Daar was dan ook geen reden toe?
Hij heeft inderdaad interessant invalshoeken en benadert alles professioneel, maar als manager komt hij gewoon te kort, ook tactisch was hij niet altijd even strek.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:35 schreef knars het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij heilig is, ik ben al een tijdje van hem onder de indruk. Heb wel eens interviews van hem gelezen in zijn Heerenveen tijd (volgens mij hadden wij toen nog Erwin Koeman) waarin hij zijn visie op leren en trainen uiteenzette en daar was hij echt professioneel mee bezig. Dat is een indruk die ik van een Ernie Brandts of een Willem van Hanegem nou niet bepaald heb.
En grapjes maken achter zn rug om.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef TC03 het volgende:
Verbeek zal vast wel fouten hebben gemaakt, maar ik kan me toch niet aan de indruk dat onttrekken dat de selectie van Feyenoord, ondanks de hoge gemiddelde leeftijd, toch uit een kleuterklas je bestaat.Niet de trainer aankijken tijdens de trainingen...
![]()
![]()
Dat van vanochtend kan ook nog eens vanuit schuldgevoel zijn, omdat ze de dolk al in zijn rug hadden gestoken door naar de RvC te stappen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef TC03 het volgende:
Verbeek zal vast wel fouten hebben gemaakt, maar ik kan me toch niet aan de indruk dat onttrekken dat de selectie van Feyenoord, ondanks de hoge gemiddelde leeftijd, toch uit een kleuterklas je bestaat.Niet de trainer aankijken tijdens de trainingen...
![]()
![]()
Zullen ze denk ik ook wel merken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:50 schreef blueangel_ het volgende:
Nog ooit meegemaakt dit
Ik hoop dat die luie honden genadeloos afgemaakt worden door het Legioen.
Dat zou kunnen. Maargoed, nu hebben ze de druk op zichzelf gelegd, en de ogen van het Legioen zullen extra kritisch priemen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:51 schreef knars het volgende:
[..]
Dat van vanochtend kan ook nog eens vanuit schuldgevoel zijn, omdat ze de dolk al in zijn rug hadden gestoken door naar de RvC te stappen.
Helemaal mee eens. Natuurlijk kan je niet eens zijn met je trainer maar hoe de selectie zich heeft opgesteld tegenover de trainer is gewoon kinderachtig en respectloos. Resultaten kan je niet alleen op de trainer afschuiven, het zijn toch uiteindelijk de spelers die op het veld staan en moeten winnen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef TC03 het volgende:
![]()
![]()
Om de avond af te sluiten met een biertje in de skihutquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:59 schreef Sloggi het volgende:
Misschien dat Timmer, Lucius, De Cler en Hofland samen de hond uit kunnen laten. Met een beetje geluk breken ze hun enkels. Of misschien kunnen ze met z'n allen uit eten gaan en hun hamstrings afscheuren als ze opstaan om van tafel te gaan...
Ik lag me de tering als Verbeek naar Utrecht komtquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:
En een serieuze reactie:
Het werd tijd dat er opgeruimd werd. Verbeek is slechts een matige trainer (zie wat hij bij Heerenveen gedaan heeft, weinig) die niet geschikt is voor een niet lopend team. .
Ik zou me trouwens krom lachen (wat een woordspeling he!) als van Hanegem die kant op komt. De vraag is dan of je er beter van wordt.
Boehoe, ze schelden met kanker.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ga je opvoeding opnieuw doen!
quote:Ook Eric Gudde dacht aan vertrek
Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord heeft woensdag ook overwogen om zijn functie neer te leggen. De voormalig directeur van de belastingsdienst in Rotterdam had het naar eigen zeggen emotioneel heel moeilijk met het vertrek van achtereenvolgens trainer Gertjan Verbeek, technisch directeur Peter Bosz en assistent-trainer Wim Jansen.
'Rationeel sta ik er anders in', liet hij woensdagavond weten. 'Ik denk er nog wel heel wisselend over. Maar Feyenoord moet door en ik ook. Met Leon Vlemmings voorlopig op de bank. We hebben een klemmend beroep op hem gedaan om de honneurs waar te nemen. Na ruggenspraak met Verbeek heeft hij daarmee ingestemd. Gelukkig maar.'
Gudde, die in december nog zei dat Verbeek de kerst van 2009 (ook) zou halen, wilde en kon woensdagavond na een slopende dag nog niet naar de iets langere termijn kijken. Er zullen toch opvolgers voor het opgestapte trio moeten komen.
'Daarvoor is het nu allemaal nog te vers. Het vertrek van Peter Bosz vind ik ook uitermate pijnlijk en vervelend. Daardoor is Feyenoord technisch fors onthoofd. Hij heeft in de afgelopen drie seizoenen heel wat neergezet. Maar ook hij heeft de ranglijst tegen gehad. Zijn afscheid is eveneens een groot verlies voor Feyenoord.'
Het waren dus wedstrijdbeelden van Feyenoord?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vette amateurbeelden op 1
Kippenvel
Verbeekquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vette amateurbeelden op 1
Kippenvel
Leonardo voorop.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
Gudde zal wel 7 kleuren hebben gescheten
Hij kijkt hem recht in zijn ogen aan.
De waarheid moet op tafel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:16 schreef golfer het volgende:
Verhaal van die voorzitter van de FSV bij P&W valt mij mee.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:16 schreef golfer het volgende:
Verhaal van die voorzitter van de FSV bij P&W valt mij mee.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef Houniet het volgende:
[..]
De waarheid moet op tafel.
Het wordt trouwens om 0020 HH voor de mensen die deels iets gemist hebben.
Hij heeft toch al eens gezegd dat hij dat niet zou doen, omdat hij te emotioneel betrokken is bij F? Of heb ik het verkeerd?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze Willem maar niet aanstellen als trainer. Dat gaat echt helemaal niks worden. Die man is uitgerangeerd.
Zal wel door de spelers worden bepaald...quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:23 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de opstelling van vrijdag.
Hij heeft opeens geen verstand van voetbal meer?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze Willem maar niet aanstellen als trainer. Dat gaat echt helemaal niks worden. Die man is uitgerangeerd.
Ik vind hem toch een beetje zwakjes over komen. Ik weet niet of hij de druk wel aan kan bij zo'n grote clubquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:24 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Hij heeft opeens geen verstand van voetbal meer?
Ik denk dat het best weleens kan werken. Tegen Van Hanegem kijken ze misschien op.
Willem zijn lot ligt in handen van zijn vrouw Marianne.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik vind hem toch een beetje zwakjes over komen. Ik weet niet of hij de druk wel aan kan bij zo'n grote club
zal toch hetzelfde wel zijn ongeveer ? Vlemmings was al assistent trainerquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:23 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
![]()
Wat voorzitter van de FSV zegt: de druk komt nu wel bij de spelers te liggen. Daar hebben ze 't ook helemaal zelf naar gemaakt maar ik betwijfel of ze dit aankunnen. Ben wel benieuwd naar de opstelling van vrijdag.
Het is idd de schuld van de jodenquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:27 schreef Jasza het volgende:
hamas hamas joden aan het gas.
ja wanneer hebben we daar een keer gewonnen ? lang geleden bij Heerenveenquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:31 schreef SCH het volgende:
Wel mooi dat het nu net 2 x tegen de oude club van Verbeek is. Dat heeft God weer mooi verzorgd
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Buijs definitief naar ADO.
Mooi kut voor Bosz. Kan hij Buijs niet meer bijschrijven bij het lijstje van verkocht van de VI
quote:dit bericht is anderhalf uur geleden op een ander forum gedropt door een niet te achterhalen bron.
voor wat het waard is..............lees het en trek je conclusie.
Gertjan Verbeek is vanmiddag per direct ontslagen als trainer van bekerwinnaar Feyenoord, in zijn kielzog tonen assistent trainer Wim Jansen en techinsch directeur Peter Bosz zich solidair.
Vanmorgen kwamen de spelersgroep, technische staf en technisch directeur Peter Bosz bijeen. Een spoedvergadering was het thema, even na de middag begon het onrustig te worden, en veel geschreeuw klonk er dan ook vanuit het Maasgebouw, waarna niet veel later 3 spelers richting kantoor gingen van onno Jacobs en Eric Gudde, de spelers die er liepen waren Giovanni van Bronckhorst, Kevin Hofland en Henk Timmer.
Ongeveer een uur later kwamen de drie spelers terug na een gesprek met de mannen en de raad van commissarissen. Waarna Gertjan Verbeek niet veel later mokkend door de gangen liep van het Maasgebouw scheldend en tierend zijn ongenoegens laten blijken naar de spelersgroep toe, niet veel was verstaanbaar maar een zin was duidelijk te horen:'@!#$, dit heb ik van mijn levensdagen nog niet meegemaakt.' Waanschijnlijk doelend op het feit dat de spelersgroep de regering is in De Kuip.
Peter Bosz werd inmiddels al bedreigd evenals Wim Jansen en ook een andere Feyenoord medewerker Andre Staffleu moest het ontgelden.
Alles werd eigenlijk al in een sneltreinvaart duidelijk: Gertjan Verbeek was ontslagen, Peter Bosz en Wim Jansen dienden hun ontslag in, terwijl de raad van commisarissen niet op de wensen in konden gaan vanwege ontbrekende financiele middelen, werd duidelijk dat er een anonieme bron zich had aangemeld om de afkoopsom van Verbeek te voldoen (een ruime jaarsalaris) maar deze bron stelde hierbij ook een voorwaarde: deze man die de naam David Hart heeft wilde deze noodlijdende club uit de brand helpen maar wel op de voorwaarde dat hij Feyenoord helemaal zou gaan regeren en ik weet als medewerker van de club en om anoniem te blijven zal u mijn naam niet lezen dat dhr Hart Feyenoord een voorstel heeft gedaan de club over te nemen voor het bedrag van 150 Miljoen EURO, inclusief de schulden op zich te nemen, de schulden die 18 Miljoen EURO bedragen. De vastgoed makelaar David Hart is een miljonair, zijn vermogen worden geschat op circa 355 Miljoen EURO. Hart, is supporter van Feyenoord en wilde niks voor de club doen zolang Peter Bosz er de scepter zwaaide.
De akte zal nog deze week ondertekend worden en Hart zal aanstaande maandag na de wedstrijd tegen SC Heerenveen een persconferentie gaan beleggen in De Kuip.
Naar alle waanschijnlijkheid heeft David Hart al in de afgelopen dagen contact gezocht met diverse mensen in de voetbalwereld om hen te polsen voor een eventuele komst naar Feyenoord. De namen die hardnekkig circuleren zijn Willem van Hanegem als technisch adviseur, Martin van Geel (Roda JC, en ex speler van Feyenoord) als technisch directeur, Mario Been (NEC Nijmegen) is waanschijnlijk tweede keus, want diverse bronnen in het Maasgebouw bevestigen dat David Hart pasgeleden een gesprek heeft gehad met Frank Rijkaard. Ook zijn oud Feyenoorders gepolst terug te keren in De Kuip zoals Henk Fraser (ADO Den Haag) en Ruud Heus (Willem 11).
De kans lijkt ook aanzienlijker te worden dat ook Jacobs, Gudde en vd Well het veld moeten gaan ruimen, de deal lijkt al in krannen en kuiken en zeer spoedig zal men wederom een persconferentie gaan beleggen dat zal gaan gebeuren na de eredivisiewedstrijd tegen SC Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion, door deze heisa lijken we gered, tegen de wil in van het Legioen die nu wel erg agressief beginnen te worden rondom de Kuip, want het was een wens van de supporters dat wij niet zouden worden opgekocht het is wel gebeurd maar klinkt gek we zijn nu wel uit de schulden.
Te mooi om waar te zijn.quote:
Daarom voor wat het waard isquote:
Een havenbaron!quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Daarom voor wat het waard is![]()
Die David Hart bestaat wel als je een beetje google zoekt dan zie je dat hij wat in de havens doet.
te mooi om waar te zijnquote:
Over havenbaronnen gesproken.quote:
Als het een Feyenoorder is die het beste met de club wil dan zie ik het probleem niet zo?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n vastgoedondernemer die de touwtjes in handen gaat nemen? Lijkt me niks.
Slechter dan dit wordt het toch nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo'n vastgoedondernemer die de touwtjes in handen gaat nemen? Lijkt me niks.
nee, maar om dan een broodje aap verhaal te geloven. Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Slechter dan dit wordt het toch niet.
Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht van oude vedettes en ego's die niet in de spiegel kunnen of willen kijken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Waar halen ze ook t lef vandaan?! 12e plek en dan eisen stellen![]()
nee, maar ik hoop wel dan dat giovanni er niet een van was... Overigens, juist omdat het "vedettes'" waren die n grote smoel hadden, had je ze best eruit kunnen gooien. Alleen gio heeft iets toegevoegd, en misschien hofland. Verder waren de smaakmakers toch echt wijnaldum, biseswar, fer en tiendalli.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:02 schreef Catullus het volgende:
[..]
Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht van oude vedettes en ego's die niet in de spiegel kunnen of willen kijken.
quote:Hallo, ik bel terug’, luidt de korte voicemail van Gertjan Verbeek als ik hem gisteravond rond zes uur probeer te bereiken.
Hoewel het vermoeden bestaat dat hij op dat moment nog in gesprek is met mensen van Feyenoord heeft hij zijn telefoon niet uitgezet. Het toestel gaat eerst vier maal over alvorens op de korte maar krachtige boodschap te springen. Hoewel Verbeek normaal gesproken altijd terugbelt, verwacht ik dat deze avond niet. Begrijpelijk na alle verrassende ontwikkelingen.
Op zich ben ik benieuwd of het verhaal klopt dat hij zelf de handdoek heeft geworpen. Het is moeilijk voor te stellen, Verbeek kennende. Enkele uren voor het vertrek van Verbeek liet president-commissaris Van Well zelfs nog weten dat er van een ontslag absoluut geen sprake was. Een dag eerder had ook ‘boegbeeld’ Gudde op de nieuwjaarsreceptie nog alle vertrouwen in de oefenmeester uitgesproken. Dezelfde man die enkele weken geleden nog met zekerheid wist te melden dat Verbeek de kerst van 2009 zou halen.
Ook technisch directeur Peter Bosz liet afgelopen zaterdag in deze krant optekenen dat Feyenoord met Gertjan een trainer in huis had die uitstekend bij de visie van Feyenoord paste. Het siert Bosz dat hij zich solidair met de oefenmeester verklaart. Al kon hij moeilijk anders.
Het geeft echter wel aan dat Feyenoord drie jaar na het vertrek van voorzitter Jorien van den Herik niets is opgeschoten. Nadat de grote, kale leider met pek en veren de Kuip was uitgedragen, schreef de Commissie Kerkum een rapport vol bindende adviezen. Eéntje daarvan luidde: ,,Een transparante organisatie die voldoet aan alle eisen van goed bestuur, die beter financierbaar en slagvaardiger is en die herkenbaar is voor hen die Feyenoord een warm hart toedragen.’’
Vooral de echte fan zou zich weer betrokken moeten voelen bij de club. Daar is verdomd weinig van terechtgekomen.
De vraag is of je daar op dit moment moet willen werken. Die vraag legde ik gisteravond voor aan Mario Been.
,,Ik vind het zo moeilijk, Wil,’’ was zijn antwoord. Hij vertelde nog niet te zijn benaderd door Feyenoord, maar ook hij had alle berichten rondom zijn persoontje gehoord en gelezen. ,,Ik laat het wel op me af komen.’’
Ik herinnerde hem aan een interview dat ik twee maanden eerder met hem had gehad. Op mijn vraag of hij nu trainer bij Feyenoord zou willen zijn, antwoordde hij destijds resoluut met nee. ,,Twee jaar geleden wel. Toen had ik het helemaal willen opbouwen, maar nu niet.’’
Door de telefoon hoor ik hem balen als ik hem aan die uitspraak herinner. ,,Lekker handig van mij om dat te roepen.’’
In alles proef je dat de oefenmeester van NEC klaar is voor de omhelzing met zijn grote liefde Feyenoord.
Logisch ook, want bij NEC kan Been het absoluut niet beter doen dan dat hij het tot nu toe heeft gedaan. Met het vertrek van zijn aanvoerder Wisgerhof geeft de club bovendien aan niet alles op alles te zetten om de groep bij elkaar te houden.
Daar staat tegenover dat Been net een sterk verbeterd contact heeft getekend met een pittige afkoopsom. Bovendien verlengde de club uit Nijmegen zijn contract op het moment dat het elftal voor geen meter draaide. Toch moet hij het doen.
Ik raadde Been aan om even naar cafe ‘Het Haantje’ in Rotterdam te gaan. Daar hangt namelijk een levensgroot portret van Ernst Happel. Voor elke wedstrijd van NEC gaat Been daar even naar toe om met de overleden Oostenrijkse trainer te praten. ,,Nee, dit moet ik helemaal zelf doen,’’ zucht Been door de telefoon.
Eén ding is duidelijk: Feyenoord kan bellen. Been belt zeker terug.
Column AD van Wilfred Genee.
Ik denk dat Been dit zooitje ook niet aan de praat krijgt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |