Zie: Vanaf juni vingerafdrukken in paspoortquote:Vanaf 28 juni 2009 zijn alle Nederlandse burgers vanaf twaalf jaar verplicht om twee vingerafdrukken in te leveren bij aanvraag van een nieuw paspoort of identiteitskaart. Deze afdrukken zullen vervolgens in een landelijke of Europese database terechtkomen.
Het Europees Parlement heeft met deze regelgeving woensdag ingestemd, waardoor alle nieuwe Europese identiteitsbewijzen van twee vingerafdrukken moeten worden voorzien. In 2006 was al bekend dat de Europese Commissie dit wilde, dus geheel nieuw is deze 'instemming' niet.
Met deze maatregel zegt men de veiligheid te willen vergroten en identiteitsfraude tegen te gaan. Echter kwam pas nog aan het licht dat vingerafdrukken helemaal niet zo waterdicht zijn.
In December 2008 keurde het Europese Hof voor de Rechten van de Mens een Britse wet af die het de regering mogelijk maakte om DNA-profielen en vingerafdrukken van mensen zonder strafblad te bewaren. Uit deze uitspraak bleek ook dat je niet enkel DNA-profielen of enkel vingerafdrukken mag bewaren van mensen zonder strafblad.
Wanneer zal de eerste rechtszaak worden aangespannen?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef BasEnAad het volgende:
BIG BROTHER!
Alsof je iets te kiezen hebt in deze BIGBROTHER-maatschappijquote:
WTF is dit voor post?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:51 schreef iszinloos het volgende:
1984
Bitches
Freedom is Slavery
Zie je in room 101!!!
[ [url=its a conspiracy]afbeelding[/url] ]
quote:Op woensdag 14 januari 2009 @ 17:50 schreef Donstyle het volgende:
Nu is het nog maar je Vingerafdruk (wat ook al schandalig is) maar over een paar jaartjes, als je weer een nieuwe moet hebben, zit er een chip in met GPS o.i.d. en ID kaart moet je bij je hebben. Big Brother is watching you. more and more and more and more
quote:Op woensdag 14 januari 2009 @ 17:52 schreef Skya het volgende:
Hee, ik denk dat ik eens wat schuurpapier pak en dan lekker mn vingers goed ga 'bewerken' zodat de afdrukken onleesbaar zijn
FP-users.quote:Op woensdag 14 januari 2009 @ 17:48 schreef Boringfart het volgende:
Dan maar geen paspoort.
Maar het is natuurlijk wel zo. Ik hoef niet in een onbetrouwbare politiestaat te wonen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef Lakitu het volgende:
[..]
So sad.Overigens net zo zielig als de mensen die n.a.v. zo'n bericht 'Big Brother' schreeuwen.
FP sowiesoquote:
Ik hoop idd dat het een keer doordringt bij de politiek dat het de foute kant opgaat.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:56 schreef Agiath het volgende:
Top weer hoor jongens? kankereuropa, wanneer gaan we eens weg uit die shitzooi
Ben je niet de enige. Maar ja, het is tegen het terrorisme hequote:Ik ben liever ID-loos.
Ik blijf bij mijn principes, dus dat wordt een spannende tijd.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:21 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Ben je niet de enige. Maar ja, het is tegen het terrorisme he
Ik vraag gewoon begin juni een paspoort aan, heb ik nog wat tijd voordat ik verplicht naar het buitenland moet uitwijken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:23 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn principes, dus dat wordt een spannende tijd.
Klopt (dat uitstellen). Helaas is mijn liefde voor Nederland te groot om alles achter te laten. Goed, er zullen vast meer mensen zijn, dus dat zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:24 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon begin juni een paspoort aan, heb ik nog wat tijd voordat ik verplicht naar het buitenland moet uitwijken.
Begrijp ik goed dat je zonder ID-kaart of paspoort door het leven wilt gaan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Klopt (dat uitstellen). Helaas is mijn liefde voor Nederland te groot om alles achter te laten. Goed, er zullen vast meer mensen zijn, dus dat zien we dan wel weer.
Ik moet het even bekijken allemaal, maar ik sluit niets uit. Dit soort zaken staan haaks op mijn principes. Ik moet maar zien of ik mijzelf wil verloochenen. Misschien kies ik daar wel voor. Ik vind het ongelofelijk lastig.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:31 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je zonder ID-kaart of paspoort door het leven wilt gaan?
Mooi als mensen principes hebben, maar om nou compleet zonder ID door het leven te gaan../quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:35 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik moet het even bekijken allemaal, maar ik sluit niets uit. Dit soort zaken staan haaks op mijn principes. Ik moet maar zien of ik mijzelf wil verloochenen. Misschien kies ik daar wel voor. Ik vind het ongelofelijk lastig.. Gelukkig heb ik nog een paar jaartjes, en zal ik niet alleen zijn.
Dus je moet maar braaf alles over je heen laten komen wat de overheid je opdraagt?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mooi als mensen principes hebben, maar om nou compleet zonder ID door het leven te gaan../
De reden waarom deze wereld steeds prettiger wordt voor meer mensen is vanwege de individuen met principes. Individuen die gevochten hebben, en soms tegen de hoogste prijs, namelijk dood.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mooi als mensen principes hebben, maar om nou compleet zonder ID door het leven te gaan../
Dat zeg ik toch niet? Ik vind het ook écht een dumbass idee, maar je complete ID daarvoor opgeven..quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dus je moet maar braaf alles over je heen laten komen wat de overheid je opdraagt?
Als je het écht een dumbass idee vindt zou je ook bereid zijn het op te geven.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik vind het ook écht een dumbass idee, maar je complete ID daarvoor opgeven..
Ik zou het nooit doen, maar het getuigt wel van een partij kloten.
Je hebt mensen, en je hebt mensen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
maar je complete ID daarvoor opgeven..
Ik zou het nooit doen, maar het getuigt wel van een partij kloten.
Spijker op der kopf.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:10 schreef Chriz2k het volgende:
Nederland is toch overrated, chillen op een tropisch eiland FTW.
Ik weet het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:18 schreef LordNemephis het volgende:
Ik zou het wel willen opgeven.
Dat ID-bewijs is ingevoerd tegen terrorisme. Bijkomstigheid, zo is gebleken, is dat het een geweldige melkkoe is geworden die de overheid waarschijnlijk niet graag zou willen missen. En ik kan me maar niet aan het idee onttrekken dat het met terrorisme geen ruk te maken heeft.
Hoe zit dat eigenlijk, stel dat je om een kulreden wordt aangehoudenen een boete krijgt omdat je geen ID bij je hebt, mag en kan je dan in beroep gaan tegen die boete omdat het onterecht is (immers, niks met oorspronkelijke doel, terrorisme tegen gaan, te maken)?
Maar Registratiedienst zonder registratie, hoe wil je dat dan doen met werk? Als je 'es bij een andere werkgever aan de slag wilt zul je toch je ID moeten overhandigen...
Interessantquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:34 schreef Salsaneck het volgende:
Cursus vingerafdrukken hoaxen
http://worldthechanges.punt.nl/?id=419538&r=1
Jammer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Zie: Vanaf juni vingerafdrukken in paspoort
So sad.Overigens net zo zielig als de mensen die n.a.v. zo'n bericht 'Big Brother' schreeuwen.
en over 5 jaar danquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:46 schreef Mikkie het volgende:
Komt het mij even goed uit dat ik rond de 20e juni een nieuw paspoort moet gaan halen.
Euhm, er zit al een RFID chip in je paspoort, die ze met fijne RFID-scanners kunnen scannen wanneer je langsloopt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |