Kick van 2 maanden?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:45 schreef Renderclippur het volgende:
Het is verdorie niet de kwestie of het wel of niet werkt, het gaat erom dat als er ooit eens iets ook maar één keer fout gaat, dat al een keer teveel is.
Dan moet je met je leuter op de foto, of ga je die ook afhakken?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:58 schreef SkyChat het volgende:
Ik hak gewoon al m'n vingers eraf, mij pak je nooit!!
quote:Gewiste vingerafdruk is probleem aan de grens
Capecitabine, een veelgebruikt kankerremmend medicijn, wist de vingerafdruk, meldde de wetenschapsredactie vandaag. Dat lijkt een vrij onschuldige bijwerking. Maar patiënten die het reliëf van de vingertoppen verliezen, kunnen problemen krijgen bij de douane van de VS. In het tijdschrift Oncology deed een arts uit Singapore al melding hiervan. Een patiënt uit Singapore werd urenlang door de douane in de VS vastgehouden omdat zijn vingerafdruk niet meer klopte. Later vond de arts naar eigen zeggen op weblogs nog meer van dergelijke meldingen.
Capecitabine is verkrijgbaar onder de merknaam Xeloda voorkomt dat kankercellen zich kunnen delen. Het was bekend dat het middel huidontstekingen kan veroorzaken. Het doauneprobleem is nieuw.
Het blijft niet bij de VS. De problemen kunnen we ook in Nederland verwachten. In januari dit jaar stemde de Tweede Kamer in met het Voorstel tot Wijziging van de Paspoortwet. Daarin staat dat iedereen vanaf dit jaar een gezichtsscan en vingerafdrukken moet laten opnemen in zijn nieuwe paspoort. Dat ter voorkoming van illegale immigratie en terrorisme. Alle gegevens uit de paspoorten worden bovendien opgeslagen in een centrale databank, waar de officier van Justitie bij kan.
Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens zou het privacy-gevoelige voorstel ingaan tegen het Europese Verdrag voor Rechten van de Mens. Van de EU moesten er biometrische gegevens in de paspoorten komen, maar de centrale data-opslag is een bedenksel van Nederland. De Eerste Kamer buigt zich nu over het voorstel en vergadert 9 juni hierover.
De arts uit Singapore raadt kankerpatiënten die capecitabine gebruiken vooralsnog aan een verklaring van hun arts mee te nemen als zij naar de VS reizen.
Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. Zou ik eigenlijk een teleurstelling vinden als dat zo isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef LoggedIn het volgende:
Ja, het is uitgesteld om de vakantiedrukte te vermijden..
Jep. De ambtenaren gaan ook op vakantie, en zouden het dan te druk krijgen. Het is tot 21 september uitgesteld door het ministerie.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. Zou ik eigenlijk een teleurstelling vinden als dat zo is
Goedzo, ik moet komende week even mijn paspoort vernieuwen. Voor mij voorlopig even uitstel van executie dusquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Jep. De ambtenaren gaan ook op vakantie, en zouden het dan te druk krijgen. Het is tot 21 september uitgesteld door het ministerie.
Ondertussen heeft de Senaat het wetsvoorstel goedgekeurd. 11 juni was dat geloof ik.
Welke landen? De VS?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:48 schreef Blik het volgende:
hmm, dus dan loop je alsnog een risico dat je uit sommige landen geweerd kan worden omdat je geen vingerafdrukken in je paspoort hebt staan.
Op dit moment nog geen land natuurlijk, echter kan ik het me best voorstellen dat er landen gaan zijn die dat verplicht gaan stellen. En de US heeft natuurlijk scheit aan die termijn van 5 jaar. Daarom wil ik zo'n paspoort met vingerafdrukken, omdat ik de komende jaren ieder jaar wel naar de VS ga vliegen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:50 schreef waht het volgende:
[..]
Welke landen? De VS?
Lijkt me niet echt handig als zij mensen gaan weigeren die geen vingerafdrukken in paspoort hebben voordat er vijf jaren zijn verstreken na invoering.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef Salvad0R het volgende:
ik zal ze nooit afstaan, ongeacht de consequenties.
dan maar zwerver. 1000x liever zwerver dan kankerslaaf.
Op zo'n moment is het terecht natuurlijk, want dan ben je verdacht.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef Blik het volgende:
[..]
totdat je wordt opgepakt wegens slapen op een openbare plaats en je ook je vingerafdrukken moet afgeven
Alsof ik dan in NL blijf.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef Blik het volgende:
[..]
totdat je wordt opgepakt wegens slapen op een openbare plaats en je ook je vingerafdrukken moet afgeven
Ga je dat ook vragen aan de douanebeambte in Amerika of Japan als je binnenkomt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Op zo'n moment is het terecht natuurlijk, want dan ben je verdacht.
Ik wil graag weten waarvan ik verdacht wordt, voor ik mijn vingerafdrukken afgeef aan een ambtenaar.
Nope, kwestie van niet naar die landen gaan tot ik mijn vingerafdrukken niet meer hoef af te geven.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ga je dat ook vragen aan de douanebeambte in Amerika of Japan als je binnenkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |