abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:48:55 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65023834
"De nazi's zijn in mei 1945 verslagen, berecht en veroordeeld en het kwaad is met wortel en tak uitgeroeid"
Dat is zo (een beetje kort door de bocht) de officiele lezing over wat er met nazi's gebeurd is na het einde van WOII.
Inmiddels weten we "beter"... Werner von Braun en anderen gingen werken voor de Amerikanen en zijn "gede-nazificeerd" en een paar bad-guys zijn ontsnapt naar Argentinië waar ze vervolgens gestorven zijn of ontvoerd door de Israelische geheime diensten

Maar goed.. zoals zovaak is de officiele lezing nauwelijks vol te houden zodra er vragen gesteld gaan worden

Onze eigen "grootste familie van Nederland" heeft via Reinder Zwolsman, een onroerendgoedmagnaat met verdachte Tweede Wereldoorlog Sicherheitsdienst-connecties, en Pieter Schelte Heerema, een ex-SS officier en offshore-ondernemer die samen met de Teixeira de Mattos-bank het REM-eiland stichten een nazi-financiering als achtergrond.
De MediaMarkt is volgens sommigen opgebouwd met SS-geld hoewel dat door het bedrijf zelf ontkend wordt

En dan zijn er nog zaken als
quote:
In de naoorlogse tijd ontmoet Prins Bernhard in elk geval gevluchte Duitsers. Zo ontmoet hij in 1951 in Argentinië bijvoorbeeld de in dienst van Peron getreden vliegtuigontwerper Kurt Tank. Maar ook ontmoet hij er de gevluchte Nederlandse SS'er Wim Sassen die als tolk voor hem optreedt. Zowel Tank als Sassen zijn later ook betrokken bij wapenhandel
Stelling: Door vertakkingen in de media , door het positioneren van wetenschappers op sleutelposities in oost en west, door het leveren van wapens aan opstandelingen etc etc etc hebben uiteindelijk de Nazi's alsnog de werelddominantie bereikt die ze nastreefden, al hebben ze het plan in '45 een beetje moeten bijstellen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_65024300
We spreken nog steeds geen duits, de joden zijn nog niet uitgeroeid, duitsland is nog steeds even groot etc.. etc.., dus hoe kunnen de duitsers gewonnen hebben als geen van hun doelen daadwerkelijk bereikt zijn?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_65024345
Er zijn inderdaad veel hedendaagse bedrijven opgestart met fondsen die voortkomen uit WOII, maar de dominantie die de nazi's nastreefden zat 'm in hun ideologie denk ik, niet geografisch of economisch...
De ideologieën van de jaren 30 worden nu verfoeid (zeker officieel toch) en de joden zijn er nog steeds en hebben nu een eigen staat (waar ze zelf de fascistische toer opgaan fwiw).
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:05:14 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65024431
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef existenz het volgende:
We spreken nog steeds geen duits, de joden zijn nog niet uitgeroeid, duitsland is nog steeds even groot etc.. etc.., dus hoe kunnen de duitsers gewonnen hebben als geen van hun doelen daadwerkelijk bereikt zijn?
euh.. verdiep je eens in de doelen die ze hadden.. Vernietiging van de Joden was een (leuk bedachte) dekmantel om economische heerschappij te verkrijgen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_65024453
Om eerlijk te zijn verbaas je me een beetje met deze berichtgeving (niet dat ik het niet geloof hoor), aangezien de rijkste families in de wereld Joods bloed hebben (Rockefeller, Rothschild etc.) kan ik het me moeilijk voorstellen dat zij zoiets zouden toelaten, tenzij zij rijk zijn geworden door de Nazi's. In dat geval denk ik dat wat Lambiekje en velen andere beweren dat deze mensen rijk zijn geworden door de tweede werekd oorlog. Wanneer je die gedachte in je achterhoofd houdt is het moeilijk voor te stellen dat onze geschiedenisboeken wel de waarheid over de tweede wereldoorlog vertellen.

Na het nazoeken van je bericht kwam ik het volgende artikel tegen:
http://www.verzet.org/content/view/1618/69/

Dit artikel bevestigd toch wel een beetje jou gedachte, ben benieuwd wie hier meer van weet, laten we alleen niet terugvallen op de Holocaust.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:09:50 #6
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65024561
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:48 schreef teamlead het volgende:

Stelling: Door vertakkingen in de media , door het positioneren van wetenschappers op sleutelposities in oost en west, door het leveren van wapens aan opstandelingen etc etc etc hebben uiteindelijk de Nazi's alsnog de werelddominantie bereikt die ze nastreefden, al hebben ze het plan in '45 een beetje moeten bijstellen
Ik ben het niet helemaal met je eens op dit punt. Praktisch gezien was het onmogelijk om iedereen die een connectie had met de nazi's te veroordelen. Kijk naar onze wijlen prins Claus, die heeft nog in de Wehrmacht gedient. Volgens mij is Bernhard zelfs nog lid geweest van de NSDAP...

Je moet een lijn trekken op welke mensen je gaat veroordelen en welke niet. Er zijn wat ongelukkige keuze's gemaakt (Wehrner von Braun) maar je kunt hier niet eeuwig mee doorgaan.

En nee hun doel van een duizendjarig rijk is compleet in duigen gevallen. Natuurlijk zaten er wat ex-nazi's op "hoge" posities maar niet genoeg voor een duizendjarig rijk.

Een interessante film om te kijken is Conspiracy; deze film gaat over de Wannsee conventie en wat daar vermoedelijk is besproken. Aan het eind van de film krijg je een opsomming te zien wat er met deze personen na de oorlog is gebeurt... verbazingwekkend hoeveel mensen slechts een korte celstraf kregen of zelfs zijn vrijgesproken.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:13:51 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65024668
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:05 schreef 49euro het volgende:
Om eerlijk te zijn verbaas je me een beetje met deze berichtgeving (niet dat ik het niet geloof hoor), aangezien de rijkste families in de wereld Joods bloed hebben (Rockefeller, Rothschild etc.) kan ik het me moeilijk voorstellen dat zij zoiets zouden toelaten, tenzij zij rijk zijn geworden door de Nazi's. In dat geval denk ik dat wat Lambiekje en velen andere beweren dat deze mensen rijk zijn geworden door de tweede werekd oorlog. Wanneer je die gedachte in je achterhoofd houdt is het moeilijk voor te stellen dat onze geschiedenisboeken wel de waarheid over de tweede wereldoorlog vertellen.

Na het nazoeken van je bericht kwam ik het volgende artikel tegen:
http://www.verzet.org/content/view/1618/69/

Dit artikel bevestigd toch wel een beetje jou gedachte, ben benieuwd wie hier meer van weet, laten we alleen niet terugvallen op de Holocaust.
De Jodenvervolging was ongelofelijk wreed en onmenselijk. Dáár is wat mij betreft geen discussie over. De uitroeiing van het Joodse volk was één van de speerpunten van de Nazi's. Iedereen die de holocaust gaat proberen te ontkennen draag ik persoonlijk voor bij de FA's voor een ban

Dat gezegd hebbende: de vraag waar nooit écht een antwoord op gekomen is, is uiteindelijk waarom de Joden in de ogen van Adolf and friends zo verderfelijk waren. Talloze theoriën zijn er voorbij gekomen.

Stel: je streeft naar het domineren van de wereld. Je wéét dat de rijkste families op aarde van Joodse afkomst zijn en je weet dat het beheersen van de wereldeconomie uiteindelijk de enige manier is om je dominantie te verwezenlijken....
Dan is de Jodenvervolging (mits goed ingekleed) niet eens zo heel onlogisch...

Als je dan tegenwoordig ziet dat alleen al in Nederland publieke én commerciële omroepen (RTL) een geschiedenis hebben waarin Nazi-gelden een belangrijke rol spelen zijn er wmb 2 mogelijkheden:
- mensen hebben onder de Nazi's bakken met geld verdiend en proberen na de oorlog een soort van legitimiteit te creeëren
- de strijd voor werelddominantie wordt voortgezet, maar nu met andere middelen
pi_65024853
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Jodenvervolging was ongelofelijk wreed en onmenselijk. Dáár is wat mij betreft geen discussie over. De uitroeiing van het Joodse volk was één van de speerpunten van de Nazi's. Iedereen die de holocaust gaat proberen te ontkennen draag ik persoonlijk voor bij de FA's voor een ban

Waarom is Lambiekje nog niet gebanned dan? Hij heeft in dit forum meerdere keren de holocaust gebagatelliseerd en ook ontkent.
pi_65024891
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

euh.. verdiep je eens in de doelen die ze hadden.. Vernietiging van de Joden was een (leuk bedachte) dekmantel om economische heerschappij te verkrijgen
Dat zou ik niet te snel als dominante strategie beweren.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:21:47 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65024950
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:19 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Waarom is Lambiekje nog niet gebanned dan? Hij heeft in dit forum meerdere keren de holocaust gebagatelliseerd en ook ontkent.
lijkt me een discussie die niet in dit topic thuis hoort En die ik hier dus ook niet wil voeren

(hint: we hebben een FB-topic )
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:23:47 #11
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65025019
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:20 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te snel als dominante strategie beweren.
Het doel was om een duizend-jarig rijk te creeren. De jodenvernietiging kwam pas in 1942 op gang, een van de eerdere plannen was om de joden te verschepen naar Madagascar.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_65025303
In de VS is Werner von Braun een held en worden zijn misdaden voor het gemakt vergeten.
Maar Werner von Brain is zeker geen lievertje en de arbeidsomstandigheden in zijn "Mittelwerke" waren allesbehalve plesant.

Helaas is het zo dat geschiedenis geschreven wordt door de overwinnaars en als de overwinnaars er belang bij hebben schrappen ze ook enkele paragrafen.....
pi_65025365
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:37:58 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65025504
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:34 schreef Logician het volgende:
reageer dan gewoon niet
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:42:25 #15
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65025681
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:23 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Het doel was om een duizend-jarig rijk te creeren. De jodenvernietiging kwam pas in 1942 op gang, een van de eerdere plannen was om de joden te verschepen naar Madagascar.
Subdoel was het verwijderen van het Joodse ras, zo zagen de Duitser de Joden, uit de Duitse samenleving.
Eerst door middel van verplaatsing, toen dat niet meer kon/ lukte door verschillende redenen is er gekozen voor de schoorsteen
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:48:55 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65025962
Ontopic, denk ik wel dat je kan spreken van een soort van overwinning van de Nazi's.
Ondanks de verschrikkingen die uit naam van de ideologie zijn uitgevoerd blijven mensen deze ideologie gebruiken (of misbruiken want vele Neonazi's zijn, volgens mij, niet eens volgers van de Nazi-ideologie maar "gewone" racisten). De Nazi-ideologie blijft voortleven.

Om daar nou de Mediamarkt mee lastig te vallen gaat mij een beetje ver. Rij door Duitsland heen en je ziet tientallen, grote, bedrijven die goed hebben geboerd bij het werk van de Nazi's. Vooral in de geneeskundige hoek.

En och, zo word "onze" Telegraaf ook beschuldigd (vooral Meki vindt het leuk) en regelmatig een Nazi-krant genoemd (al was Hakkie, zoon van de oprichter, inderdaad wel fout te noemen en die kreeg het toch voor het zeggen bij de Telegraaf)..
pi_65026015
je bevestigd alleen wat hij verteld hooor?

Verder zijn bedrijven als IG Farben en volkswagen groot geworden door nazi werkkampen. Je kunt dus wel zeker stellen dat het nazi zijn van toen nog symbolisch in onze samenleving zit.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
pi_65026053
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef existenz het volgende:
Precies. Geen enkele van de oorspronkelijke doelen is bereikt, dus winnen ze
pi_65026102
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

omfg, heb je zijn intro wel gelezen
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:53:16 #20
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65026123
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

wat zijn volgens jou dan die oorspronkelijke doelen

Maar zélfs dan: ze hebben nog steeds niet verloren.....
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:53:39 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_65026139
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:52 schreef 49euro het volgende:

[..]

omfg, heb je zijn intro wel gelezen
welnee. Meer dan een TT lezen hoeft niet joh
pi_65026149
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende: de vraag waar nooit écht een antwoord op gekomen is, is uiteindelijk waarom de Joden in de ogen van Adolf and friends zo verderfelijk waren. Talloze theoriën zijn er voorbij gekomen.

Stel: je streeft naar het domineren van de wereld. Je wéét dat de rijkste families op aarde van Joodse afkomst zijn en je weet dat het beheersen van de wereldeconomie uiteindelijk de enige manier is om je dominantie te verwezenlijken....
Dan is de Jodenvervolging (mits goed ingekleed) niet eens zo heel onlogisch...

Als je dan tegenwoordig ziet dat alleen al in Nederland publieke én commerciële omroepen (RTL) een geschiedenis hebben waarin Nazi-gelden een belangrijke rol spelen zijn er wmb 2 mogelijkheden:
- mensen hebben onder de Nazi's bakken met geld verdiend en proberen na de oorlog een soort van legitimiteit te creeëren
- de strijd voor werelddominantie wordt voortgezet, maar nu met andere middelen
Oorlog is een van de meest lucratieve manieren om geld te verdienen, zowel voor, tijdens als na de oorlog. Wat dat betreft heb je wel gelijk, maar dan zou ik het niet toespitsen op de Nazi`s, maar eerder op allen die zich in de oorlog nadrukkelijk hebben gemanifesteerd op militair, economisch en cultureel gebied.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 12:54:44 #23
230491 Zith
pls tip
pi_65026186
Ik dacht dat de Joden achter de BNW zaten, maar nu dus de Nazi's?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:54:54 #24
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_65026191
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:50 schreef 49euro het volgende:
je bevestigd alleen wat hij verteld hooor?

Verder zijn bedrijven als IG Farben en volkswagen groot geworden door nazi werkkampen. Je kunt dus wel zeker stellen dat het nazi zijn van toen nog symbolisch in onze samenleving zit.
IG Farben, Bayer.
Volkswagen, Porsche.
En och, stiekem heeft de hele gezondheidszorg wel nut gehad van bepaalde onderzoeken van SS-doktoren.
Oorlog is nog altijd de beste omstandigheid voor technologische vooruitgang.
Dat betekend niet dat de Nazi's "gewonnen" zouden hebben daardoor.

Het enige waardoor je zou kunnen zeggen dat ze hebben gewonnen is dat er nog genoeg mensen zijn die de ideologie aanhangen.. Althans, een poging tot doen. Vind ik.
pi_65026204
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat zijn volgens jou dan die oorspronkelijke doelen

Maar zélfs dan: ze hebben nog steeds niet verloren.....
De "nazi`s" zoals deze in 40-45 rondliepen bestaan niet meer. Degene die Duitsland in die tijd in de oorlog bestuurden hebben inderdaad hun imperium opgebouwd met oorlogsgeld. Echter, dit zijn geen "nazi`s", eerder sympathisanten van een groot en sterk Duitsland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')