Stelling: Door vertakkingen in de media , door het positioneren van wetenschappers op sleutelposities in oost en west, door het leveren van wapens aan opstandelingen etc etc etc hebben uiteindelijk de Nazi's alsnog de werelddominantie bereikt die ze nastreefden, al hebben ze het plan in '45 een beetje moeten bijstellenquote:In de naoorlogse tijd ontmoet Prins Bernhard in elk geval gevluchte Duitsers. Zo ontmoet hij in 1951 in Argentinië bijvoorbeeld de in dienst van Peron getreden vliegtuigontwerper Kurt Tank. Maar ook ontmoet hij er de gevluchte Nederlandse SS'er Wim Sassen die als tolk voor hem optreedt. Zowel Tank als Sassen zijn later ook betrokken bij wapenhandel
euh.. verdiep je eens in de doelen die ze hadden.. Vernietiging van de Joden was een (leuk bedachte) dekmantel om economische heerschappij te verkrijgenquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef existenz het volgende:
We spreken nog steeds geen duits, de joden zijn nog niet uitgeroeid, duitsland is nog steeds even groot etc.. etc.., dus hoe kunnen de duitsers gewonnen hebben als geen van hun doelen daadwerkelijk bereikt zijn?
Ik ben het niet helemaal met je eens op dit punt. Praktisch gezien was het onmogelijk om iedereen die een connectie had met de nazi's te veroordelen. Kijk naar onze wijlen prins Claus, die heeft nog in de Wehrmacht gedient. Volgens mij is Bernhard zelfs nog lid geweest van de NSDAP...quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:48 schreef teamlead het volgende:
Stelling: Door vertakkingen in de media , door het positioneren van wetenschappers op sleutelposities in oost en west, door het leveren van wapens aan opstandelingen etc etc etc hebben uiteindelijk de Nazi's alsnog de werelddominantie bereikt die ze nastreefden, al hebben ze het plan in '45 een beetje moeten bijstellen
De Jodenvervolging was ongelofelijk wreed en onmenselijk. Dáár is wat mij betreft geen discussie over. De uitroeiing van het Joodse volk was één van de speerpunten van de Nazi's. Iedereen die de holocaust gaat proberen te ontkennen draag ik persoonlijk voor bij de FA's voor een banquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:05 schreef 49euro het volgende:
Om eerlijk te zijn verbaas je me een beetje met deze berichtgeving (niet dat ik het niet geloof hoor), aangezien de rijkste families in de wereld Joods bloed hebben (Rockefeller, Rothschild etc.) kan ik het me moeilijk voorstellen dat zij zoiets zouden toelaten, tenzij zij rijk zijn geworden door de Nazi's. In dat geval denk ik dat wat Lambiekje en velen andere beweren dat deze mensen rijk zijn geworden door de tweede werekd oorlog. Wanneer je die gedachte in je achterhoofd houdt is het moeilijk voor te stellen dat onze geschiedenisboeken wel de waarheid over de tweede wereldoorlog vertellen.
Na het nazoeken van je bericht kwam ik het volgende artikel tegen:
http://www.verzet.org/content/view/1618/69/
Dit artikel bevestigd toch wel een beetje jou gedachte, ben benieuwd wie hier meer van weet, laten we alleen niet terugvallen op de Holocaust.
Waarom is Lambiekje nog niet gebanned dan? Hij heeft in dit forum meerdere keren de holocaust gebagatelliseerd en ook ontkent.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
De Jodenvervolging was ongelofelijk wreed en onmenselijk. Dáár is wat mij betreft geen discussie over. De uitroeiing van het Joodse volk was één van de speerpunten van de Nazi's. Iedereen die de holocaust gaat proberen te ontkennen draag ik persoonlijk voor bij de FA's voor een ban
Dat zou ik niet te snel als dominante strategie beweren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. verdiep je eens in de doelen die ze hadden.. Vernietiging van de Joden was een (leuk bedachte) dekmantel om economische heerschappij te verkrijgen
lijkt me een discussie die niet in dit topic thuis hoortquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:19 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Waarom is Lambiekje nog niet gebanned dan? Hij heeft in dit forum meerdere keren de holocaust gebagatelliseerd en ook ontkent.
Het doel was om een duizend-jarig rijk te creeren. De jodenvernietiging kwam pas in 1942 op gang, een van de eerdere plannen was om de joden te verschepen naar Madagascar.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:20 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel als dominante strategie beweren.
reageer dan gewoon nietquote:
Subdoel was het verwijderen van het Joodse ras, zo zagen de Duitser de Joden, uit de Duitse samenleving.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het doel was om een duizend-jarig rijk te creeren. De jodenvernietiging kwam pas in 1942 op gang, een van de eerdere plannen was om de joden te verschepen naar Madagascar.
Precies. Geen enkele van de oorspronkelijke doelen is bereikt, dus winnen zequote:Op woensdag 14 januari 2009 12:01 schreef existenz het volgende:
We spreken nog steeds geen duits, de joden zijn nog niet uitgeroeid, duitsland is nog steeds even groot etc.. etc.., dus hoe kunnen de duitsers gewonnen hebben als geen van hun doelen daadwerkelijk bereikt zijn?
omfg, heb je zijn intro wel gelezenquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Geen enkele van de oorspronkelijke doelen is bereikt, dus winnen ze
wat zijn volgens jou dan die oorspronkelijke doelenquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Geen enkele van de oorspronkelijke doelen is bereikt, dus winnen ze
welnee. Meer dan een TT lezen hoeft niet johquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:52 schreef 49euro het volgende:
[..]
omfg, heb je zijn intro wel gelezen
Oorlog is een van de meest lucratieve manieren om geld te verdienen, zowel voor, tijdens als na de oorlog. Wat dat betreft heb je wel gelijk, maar dan zou ik het niet toespitsen op de Nazi`s, maar eerder op allen die zich in de oorlog nadrukkelijk hebben gemanifesteerd op militair, economisch en cultureel gebied.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
De Jodenvervolging was ongelofelijk wreed en onmenselijk. Dáár is wat mij betreft geen discussie over. De uitroeiing van het Joodse volk was één van de speerpunten van de Nazi's. Iedereen die de holocaust gaat proberen te ontkennen draag ik persoonlijk voor bij de FA's voor een ban
Dat gezegd hebbende: de vraag waar nooit écht een antwoord op gekomen is, is uiteindelijk waarom de Joden in de ogen van Adolf and friends zo verderfelijk waren. Talloze theoriën zijn er voorbij gekomen.
Stel: je streeft naar het domineren van de wereld. Je wéét dat de rijkste families op aarde van Joodse afkomst zijn en je weet dat het beheersen van de wereldeconomie uiteindelijk de enige manier is om je dominantie te verwezenlijken....
Dan is de Jodenvervolging (mits goed ingekleed) niet eens zo heel onlogisch...
Als je dan tegenwoordig ziet dat alleen al in Nederland publieke én commerciële omroepen (RTL) een geschiedenis hebben waarin Nazi-gelden een belangrijke rol spelen zijn er wmb 2 mogelijkheden:
- mensen hebben onder de Nazi's bakken met geld verdiend en proberen na de oorlog een soort van legitimiteit te creeëren
- de strijd voor werelddominantie wordt voortgezet, maar nu met andere middelen
IG Farben, Bayer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:50 schreef 49euro het volgende:
je bevestigd alleen wat hij verteld hooor?
Verder zijn bedrijven als IG Farben en volkswagen groot geworden door nazi werkkampen. Je kunt dus wel zeker stellen dat het nazi zijn van toen nog symbolisch in onze samenleving zit.
De "nazi`s" zoals deze in 40-45 rondliepen bestaan niet meer. Degene die Duitsland in die tijd in de oorlog bestuurden hebben inderdaad hun imperium opgebouwd met oorlogsgeld. Echter, dit zijn geen "nazi`s", eerder sympathisanten van een groot en sterk Duitsland.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat zijn volgens jou dan die oorspronkelijke doelen
Maar zélfs dan: ze hebben nog steeds niet verloren.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |