abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:30:06 #26
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_65025236
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Frapant dat je vroeger nooit iets over ADHD hoort en dat niet een groot deel van de jeugd het heeft :S
Frapant dat vroeger de mensen de auto niet pakten maar het paard, frapant dat je vroeger niet ouder werd dan zeg 35, frapant dat we vroeger niet met vakantie gingen, frapant dat je dood ging aan een griepje...........

Naarmate de tijd en de wetenschap vordert zullen er nieuwe diagnoses worden gedaan. Het feit dat je wel of geen ADHD hebt is verder geen enkel waardeoordeel dus waar wil je heen met je kortzichtige 'snelle' gevolgtrekkingen? Past trouwens keurig in een ADHD profiel zo'n benadering
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:30:31 #27
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_65025249
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:22 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Precies. Zelfde als met RSI. Hoor je ook amper meer wat van..
Bullshit
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_65025258
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan mag er een grondig onderzoek komen waarom er plotseling de laatste jaren vele duizenden kinderen geboren zijn met een neurologische handicap.
Misschien omdat ze daarvoor gewoon een paar extra tikken van hun ouders kregen in plaats van dat er met ze naar een arts werd gegaan?
quote:
Of naar de diagnostiek, wordt er teveel onder ADHD gegooid dat er niet thuis hoort maar de schuld is van opvoeding en voeding?
Dat is best mogelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:07:26 #29
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_65026645
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Dit legt de denkwijze mooi uit.
top dat filmpje ... ik heb ook zo de trap bestormd
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_65026695
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:55 schreef Angelcakes het volgende:

[..]

ik denk dat er toen wel degelijk kinderen waren met adhd maar dat de diagnose nooit gesteld was
omdat men er toen nog geen naam voor had...
Toen was je gewoon een kutkind, nu ben je een ADHD kind.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:08:47 #31
52357 Lambiekje
pi_65026701
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:23 schreef tho_Omas het volgende:
ADHD lijkt mij geen modeziekte. Het is wel iets meer dan alleen heel druk zijn voor sommige kinderen.
Het is JUIST een modeziekte.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_65027061
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is JUIST een modeziekte.
Waarom. Het is wel degelijk een serieus gedragsprobleem. Zeker in combinatie met ASS.
pi_65027113
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
Misschien omdat ze daarvoor gewoon een paar extra tikken van hun ouders kregen in plaats van dat er met ze naar een arts werd gegaan?
En wat is daar mis mee? Ik zeg niet dat het fenomeen niet bestaat, alleen wordt het nu gemedicaliseerd omdat er medicijnen voor te koop zijn. Dat is een beetje de trend in de wereld van de farmacie, eerst is er een medicijn, vaak ontdekt als bijwerking, en dan ontstaat er ineens een ziekte met bijbehorende diagnostiek.

Ik ben niet zo'n voorstander van tikken, maar als de keuze is tussen het drogeren van je kinderen en het disciplineren dan lijkt me dat laatste beter. Het is een afwijkend functioneren van de hersenen, hoewel de percentages steeds groter worden en je kunt afvragen of het nog wel een afwijking is of dat het normaal is, niet per se beter of slechter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65027199
Zo lang de insteek van het draadje "ADHD is onzin en komt door foute voeding" is, is het geen nieuws, maar gewoon weer same shit, same asshole...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65027221
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat is een beetje de trend in de wereld van de farmacie, eerst is er een medicijn, vaak ontdekt als bijwerking, en dan ontstaat er ineens een ziekte met bijbehorende diagnostiek.
Begin jij nou ook al?
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:13:08 #36
19242 yavanna
Results may vary.
pi_65029015
Er wordt niet zomaar even een diagnose gesteld en dat vervolgens kinderen of volw. volgestopt worden met medicatie. Ik vind het een prima iets dat er steeds meer bekend word en daar evt naar gehandeld kan worden, met als een doel dat het de persoon zelf helpt.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:15:34 #37
52357 Lambiekje
pi_65029106
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:18 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Waarom. Het is wel degelijk een serieus gedragsprobleem. Zeker in combinatie met ASS.
ja dat klopt .. maar waarom heeft iemand een druk gedragsprobleem. ? En waarom met 2000% sinds 1997.
Dat moet je je afvragen. Waar komt dat door dat men OPEENS zoveel drukker is.

Het is gewoon een mode ziekte. Precies wat Weltschmerz zegt.
pi_65029241
Dit ernstig probleem ligt aan de opvoeding van de kinderen.Te weinig aandacht geven aan hun kinderen en alleen maar aan werken denken en shoppen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:21:16 #39
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65029522
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:21 schreef Drugshond het volgende:
Vol met lekkere E-nummers. En na het eten van zo'n zakje voel ik me ook (een beetje) chemisch.
E-nummers kunnen ook een dierlijke oorsprong hebben. Hoewel dat in DIT geval natuurlijk niet voor de hand ligt.

Maarre, je krijgt iedere dag ik weer niet hoeveel van die stoffen binnen.
pi_65029751
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:13 schreef yavanna het volgende:
Er wordt niet zomaar even een diagnose gesteld en dat vervolgens kinderen of volw. volgestopt worden met medicatie. Ik vind het een prima iets dat er steeds meer bekend word en daar evt naar gehandeld kan worden, met als een doel dat het de persoon zelf helpt.
En wie denk je dat er zorgt dat er steeds meer bekend wordt en wie die blijde boodschap bij de huisartsen brengt?

Als meer dan 5% van de kinderen tussen 9 en 12 gedrogeerd moeten worden dan hebben die kinderen geen gedragsprobleem maar is er een probleem in de omgang met gedrag van bepaalde kinderen.
pi_65029837
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:22 schreef DS4 het volgende:
Zo lang de insteek van het draadje "ADHD is onzin en komt door foute voeding" is, is het geen nieuws, maar gewoon weer same shit, same asshole...
ADHD is geen onzin, maar het komt mi wel degelijk door foute voeding

Zo is er een tijdje terug een kleurtje M&M uit de handel genomen, de blauwe als ik het goed herinner, want daarvan was het gewoon overduidelijk, dat kinderen er hyperactief van werden ..

en tja, met al die toevoegingen van tegenwoordig, al die kleurstoffen, smaakstoffen, stabilisatoren, emulgatoren en weet ik wat nog meer, liggen meer en soortgelijke reacties als op die blauwe kleurstof van de M&M's in het verwachtingspatroon

dat zal dan denk ik ook de reden zijn waarom je het in donker Afrika niet/minder tegenkomt, daar wordt veel minder voorbewerkt voedsel gegeten
pleased to meet you
pi_65030975
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

ADHD is geen onzin, maar het komt mi wel degelijk door foute voeding
Vind je het heel erg dat ik zoiets liever uit wetenschappelijk onderzoek zie volgen dan uit "ik geloof dat"?
quote:
Zo is er een tijdje terug een kleurtje M&M uit de handel genomen, de blauwe als ik het goed herinner, want daarvan was het gewoon overduidelijk, dat kinderen er hyperactief van werden ..
WTF! Blauwe M&M's mogen niet meer? Dat waren de lekkerste!!!!

Maar goed, alle gekheid op een stokje, hyperactief worden is geen ADHD.
quote:
en tja, met al die toevoegingen van tegenwoordig, al die kleurstoffen, smaakstoffen, stabilisatoren, emulgatoren en weet ik wat nog meer, liggen meer en soortgelijke reacties als op die blauwe kleurstof van de M&M's in het verwachtingspatroon
Momenteel menen de deskundigen dat voeding ADHD wel kan aanwakkeren, maar niet dat het er door kan ontstaan.
quote:
dat zal dan denk ik ook de reden zijn waarom je het in donker Afrika niet/minder tegenkomt, daar wordt veel minder voorbewerkt voedsel gegeten
Of minder artsen... minder gereguleerde maatschappij, waardoor het minder opvalt... enz.

Even de appels en de peren ieder een eigen hoek geven.
pi_65032504
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Ik zeg niet dat het fenomeen niet bestaat, alleen wordt het nu gemedicaliseerd omdat er medicijnen voor te koop zijn. Dat is een beetje de trend in de wereld van de farmacie, eerst is er een medicijn, vaak ontdekt als bijwerking, en dan ontstaat er ineens een ziekte met bijbehorende diagnostiek.
Zullen we dit soort onzin maar even achterwege laten?
Je zou best kunnen stellen dat er sprake is van overdiagnose, maar stellen dat er medicatie is om kinderen kalm te krijgen en er vervolgens maar een ziektebeeld bij verzonnen is gaat wel wat ver.
quote:
Ik ben niet zo'n voorstander van tikken, maar als de keuze is tussen het drogeren van je kinderen en het disciplineren dan lijkt me dat laatste beter.
Tsja, je kunt een kind met het syndroom van Down ook gaan meppen omdat ie het maar niet wil begrijpen. Over het algemeen heeft dergelijke behandeling van kinderen een negatief effect op het kind wat zich uiteindelijk ook weer vertaald in een negatief effect op de maatschappij.
quote:
Het is een afwijkend functioneren van de hersenen, hoewel de percentages steeds groter worden en je kunt afvragen of het nog wel een afwijking is of dat het normaal is, niet per se beter of slechter.
Wat als het zelfmoordneigingen zou betreffen en niet de symptomen van ADHD bijvoorbeeld? Gewoon 'normaal' noemen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_65032653
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja dat klopt .. maar waarom heeft iemand een druk gedragsprobleem. ? En waarom met 2000% sinds 1997.
Dat moet je je afvragen. Waar komt dat door dat men OPEENS zoveel drukker is.

Het is gewoon een mode ziekte. Precies wat Weltschmerz zegt.
Mensen zijn ook vaak geneigd hun kinderen zelf te diagnostiseren. Er is dus sprake van te makkelijke vaststelling van ADHD zou je kunnen zeggen. Zo gezien kun je het een modeziekte noemen. Maar de ziekte zelf is wel degelijk een probleem dat bestaat itt. sommige andere modeziekten.
pi_65033670
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Zullen we dit soort onzin maar even achterwege laten?
Je zou best kunnen stellen dat er sprake is van overdiagnose, maar stellen dat er medicatie is om kinderen kalm te krijgen en er vervolgens maar een ziektebeeld bij verzonnen is gaat wel wat ver.
Dat stel ik niet. Feit is dat bepaald gedrag tot ziektebeeld is gebombardeerd. En dan is er ook een pilletje voor. En als je onderzoek wilt doen naar pedagogische wijzen om dat gedrag in goede banen te leiden, hoef je niet te rekenen op financiering door bepaalde partijen. En verkijk je er niet op, ik moet de naam even opzoeken maar er is een nieuwe aandoening bij kinderen waarvan de aanwijzingen toch wel heel erg sterk zijn dat deze aandoening niet zou hebben bestaan zonder het commerciele belang. Als er geld te verdienen is, is er geen aanleiding om naief te zijn.
quote:
Tsja, je kunt een kind met het syndroom van Down ook gaan meppen omdat ie het maar niet wil begrijpen. Over het algemeen heeft dergelijke behandeling van kinderen een negatief effect op het kind wat zich uiteindelijk ook weer vertaald in een negatief effect op de maatschappij.
Als een kind zich moeilijk kan concentreren dan is dat natuurlijk lastig. Maar als ouders en school daar geen antwoord op hebben dan lijkt mij dat een probleem daarvan, en geen aanleiding om een kind te drogeren. En anders is niet per definitie slechter, dan is de makkelijkste weg natuurlijk om er een pilletje in te stoppen zodat dat kind heel relaxed over een rekensommetje gebogen zit. Maar als nu 5% adhd heeft, dan hadden in de jaren 50
ook veel kinderen adhd. Maar toen bleven ze wel in de klas keurig over hun sommetjes gebogen zitten. Dat is dan dus een kwestie van discipline. Nou ben ik geen voorstander van kadaverdiscipline, maar het gaat wel om gedrag en gedrag is beinvloedbaar. Zonder te drogeren. En als ik moet kiezen tussen drogeren en billenkoek dan vind ik dat nog niet zo'n eenvoudige keuze.
quote:
Wat als het zelfmoordneigingen zou betreffen en niet de symptomen van ADHD bijvoorbeeld? Gewoon 'normaal' noemen?
Zelfmoordneigingen is extreem, maar het lijkt mij ook niet dat je alle kinderen tot blije vrolijkheid moet drogeren omdat je vindt dat ze zo horen te zijn. De een is nou eenmaal wat somberder dan de ander. Bij zelfmoordneigingen is er natuurlijk wel een heel groot probleem en als andere middelen geen oplossing bieden dan zijn medicijnen wel een optie. Maar een leven dat beeindigd wordt is wel heel wat anders dan lastig zijn en onvoldoendes scoren.
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:13:44 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_65044469
Kijk als ouder ook maar eens naar wat voor voedsel het kind binnenkrijgt. Chocola bijvoorbeeld, misschien kan z/hij daar niet goed tegen. Al die Chemische rotzooi van snoepjes? Eens een week geen chips, kijken of je dan verandering merkt...smaakversterkers...zulke dingen.
Kan heel goed dat een kind druk wordt van bepaalde chemische stoffen.... en al die E-nummers in voedsel.
pi_65051490
ADHD en hyperactiviteit zijn twee verschillende dingen. Hyperactiviteit is een symptoom van ADHD, maar het kan uiteraard ook op zichzelf staan. Voor zover ik weet is ADHD een aangeboren aandoening, heeft te maken met bijvoorbeeld roken tijdens het zwangerschap. Hyperactiviteit is vaak een tijdelijk iets en gerelateerd aan voeding. Ik zie vaak om mij heen dat jongere kinderen van 4 tot 5 jaar gaan janken om cola en dat hun ouders daar zodanig van geïrriteerd raken dat ze toch maar besluiten om toe te geven. Hetzelfde geldt voor koffie en thee. Sorry, maar dat zijn mijns inziens niet de dingen die kinderen horen te drinken - uiteraard moet elke ouder dat zelf weten. Gevolg is dat de kinderen niet naar bed willen gaan, constant rondrennen en gaan krijsen als ze niet meer koffie, cola of thee krijgen. Ze krijgen gewoon een enorme energieboost van dergelijke cafeïne houdende dranken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:56:39 #50
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65054790
Zeg, de mensen die de medicicatie voor dit soort verzonnen stoornissen voorschrijven willen nog wel gratis op vakantie van de bonus die ze krijgen van de farmaceutische industrie hoor....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')