abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65616170
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:30 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ja daar was ik al lid maar ook hier gaat het over hardlopen, dus ja

ik loop betere tijden zonder muziek hoor dan gaan de hersens echt op 0, met muziek is het meer 0,5 maar tijdens trainingen is (eigen) muziek toch wel lekker
Ik zou het ook niet prettig vinden om zonder muziek te lopen hoor.
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65639250
Vanmiddag training 7 van het eerste deel gelopen, gaat nog steeds goed, ik probeer het nu echt helemaal af te maken en daarna ook nog door te gaan...
pi_65659828
Hopelijk regent het morgenavond niet, heb geen zin om in de regen te lopen...
  maandag 2 februari 2009 @ 16:06:16 #104
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65659940
Dan maak je maar zin.
pi_65660536
Haha, nee als het regent ga ik echt niet.
pi_65660611
Zijn er ook hardloopschema's voor op je mp3 speler met moderne muziek (die je nu op de radio hoort)?
pi_65672405
Zelf maken

Nee ff serieus. Op deze site staan er een aantal: http://www.hardloopmuziek.com/

Je moet er voor betalen om te downloaden, maar een beetje creatieve geest weet wel hoe je ze kan opnemen terwijl je ze afspeelt op de site (dat kan wel gratis).

Succes.

[ Bericht 67% gewijzigd door michail8 op 02-02-2009 21:33:01 ]
pi_65672562
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:26 schreef michail8 het volgende:
Zelf maken
Hoe?
pi_65672781
http://www.trainingwiththestars.com/prod/podcast/podcasthome.htm

Hier nog meer, en deze zijn wel gratis te downloaden. Gewoon googlen op 'hardloopschema op mp3'.
pi_65673022
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:35 schreef michail8 het volgende:
http://www.trainingwiththestars.com/prod/podcast/podcasthome.htm

Hier nog meer, en deze zijn wel gratis te downloaden. Gewoon googlen op 'hardloopschema op mp3'.
Ik bedoel moderne muziek, zoals je bijvoorbeeld op 3FM hoort (Coldplay / The Killers / Keane etc.).
pi_65673227
Ik heb ze niet gedownload van die laatste site, maar is dat geen moderne muziek dan? Anders moet je een half uurtje van je favo radiozender opnemen ofzo (hiermee bijvoorbeeld).
pi_65673308
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:46 schreef michail8 het volgende:
Ik heb ze niet gedownload van die laatste site, maar is dat geen moderne muziek dan? Anders moet je een half uurtje van je favo radiozender opnemen ofzo (hiermee bijvoorbeeld).
Bedankt, ga ik doen.
pi_65673408
Ga je er dan ook zelf doorheen lullen, dat je fier op jezelf bent enzo?
pi_65673462
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:50 schreef michail8 het volgende:
Ga je er dan ook zelf doorheen lullen, dat je fier op jezelf bent enzo?
Hehe, leuk idee. Maar nee.

Ik denk dat ik gewoon de telefoon pak met ingebouwde radio, dat wil ook.
pi_65673744
Mja, maar telefoon is gelijk zo groot... dat loopt volgens mij niet relaxt.
pi_65673769
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:58 schreef michail8 het volgende:
Valt volgens mij best mee.
  maandag 2 februari 2009 @ 23:04:12 #117
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65676759
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:58 schreef michail8 het volgende:
Dacht ik ook, maar ik voel hem niet eens. Gewoon in m'n linker vestzak.
pi_65714670
Ik heb me maar even aangemeld bij een hardloopgroepje voor beginners want ik liep te hard en kon het slecht volhouden, die minuten. Het uur na nordic walking is er een hardloopgroep, waar ik dus ook in mee loop.
2 x meegeweest en het gaat enorm goed. Je loopt toch als beginner lekkerder in een groep vind ik zelf. Hoewel ik totaal geen 'groepjesmens' ben en ook nooit zal worden, voel ik me er toch prettig bij.
Het stimuleert net iets meer dan in je uppie.
En wat ook leuk is dan, is dat er mensen zijn die altijd een heel eind langzamer zijn dan jou
Niet sarcastisch bedoeld maar je voelt je wel wat gesterkt daardoor.

Ik kan slechts 1 avond per week mee, dus daar laat ik het dan bij en de 2e keer per week doe ik mijn eigen schema, die de trainer opgeeft. Eind februari stopt het, dus dan ga ik Evy weer raadplegen, vanaf les 10 zo'n beetje denk ik dan. En dan maak ik het af. Maar in principe zou ik eind februari de 5 kilometer ook moeten kunnen lopen, de loopgroep kan dat ook.

Je leert er ook wel een hoop van, hoe je een goede warming up en cooling down doet. En je leert je tempo beter vinden vind ik, je kletst wat met je buurman of vrouw en dan weet je gelijk of je het goede tempo hebt.

Dus ik maak dit eerst even af, daarna ga ik vanaf maart weer met Evy verder dus. Met muziek is toch wel leuker, doch zoals ik zei, in zo'n groepje voel je je ook wel fijn.

Denken jullie dat het kwaad kan om op 1 avond eerst een uur te nordiccen in tamelijk hoog tempo en daarna nog een uur te gaan hardlopen? zou dat teveel kunnen zijn voor je spieren?

Morgen hou ik een complete rustdag. Maar vanmiddag was ik ook al dik een uur wezen nordiccen met de trouwe viervoeter dus ik ben wel zeer actief bezig al zeg ik het zelf. Vind het gewoon reuze leuk.

Iemand nog tips of opmerkingen?

Vanavond trouwens in de sneeuw gelopen, man wat een weer zeg. Ik zei al tegen de rest, je voelt je net Rocky Bilboa zo door die sneeuwvlokken te rennen.
pi_65733381
Net training 8 gedaan van start to run en Evy was weer al fier op me.
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:44:10 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65734418
Eind november in les 14 afgehaakt (batterij van m'n mp3 was leeg ) en daarna 'kwam het er steeds niet van'

Vanavond weer beginnen. Ik begin maar met les 7, lijkt me wel weer een leuke instromer

Runningshirt (lange mouw) + dikke longsleeve, zal dat genoeg zijn?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65737591
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:44 schreef E.T. het volgende:
Eind november in les 14 afgehaakt (batterij van m'n mp3 was leeg ) en daarna 'kwam het er steeds niet van'

Vanavond weer beginnen. Ik begin maar met les 7, lijkt me wel weer een leuke instromer

Ik zou ook een broek aandoen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:21:25 #122
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65737707
quote:

Meer dan genoeg. Gisteren ook maar weer eens een stukje gelopen, met een longsleeve hema shirt incl. normaal shirt. En dat was warm zat.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:50:09 #123
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_65745291
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:17 schreef northernlight81 het volgende:

Droog!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:29:40 #125
3011 E.T.
pi_65749039
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:17 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

De altijd fijne en onvoorspelbare gezinslogistiek gooide m'n avondschema door de war. Morgen nieuwe kans
Toch jammer dat drie kinderen niet altijd doen wat ik wil
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65763433
quote:
Ik zou het daar te koud voor vinden. Ik loop in een thermo longsleeve, daarover een gewone longsleeve, en daarover een pull-over.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:39:59 #127
3011 E.T.
pi_65777435
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:54 schreef michail8 het volgende:

[..]

Ik zou het daar te koud voor vinden. Ik loop in een thermo longsleeve, daarover een gewone longsleeve, en daarover een pull-over.
Ik had spijt van m'n longsleeve Ik had het veel te warm, kon m'n warmte iig niet kwijt.

Les 7 was trouwens iets te optimistisch na 2 maanden niets doen
Zaterdag les 5 maar doen.
pi_65811212
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:39 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik had spijt van m'n longsleeve Ik had het veel te warm, kon m'n warmte iig niet kwijt.

Les 7 was trouwens iets te optimistisch na 2 maanden niets doen
Zaterdag les 5 maar doen.
Het is wel snel warm als je loopt natuurlijk

Ik moet zeggen dat ik het vaker lees dat mensen moeite hebben met oppakken na een tijd niets gedaan te hebben. Ik had na ruim 4 maanden niets doen geen moeite whatsoever met het oppakken van de lessen, gelukkig maar.

Ik ga zondag weer, morgen klussen.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_65824869
Straks is les 10 aan de beurt

Ik vond het echt verbazingwekkend hoe mijn conditie opeens is toegenomen afgelopen week. Van de ene op de andere keer kon ik opeens wél alles zonder moeite uitlopen, terwijl ik daarvoor eigenlijk geen enkele verbetering had gezien Bouw je conditie niet geleidelijk op?

En nog twee vraagjes voor de lopers hier:
Heeft iemand nog tips voor een fijne kleine mp3-speler? De enige vereiste is dat ik hem moet kunnen bevestigen/omhangen en dat ie goedkoop is (ik gebruik hem toch alleen voor het lopen) De gsm die ik nu gebruik is al iets te vaak uit m'n zak gevallen.
En verder vroeg ik me af wat je nou het beste kan dragen als het regent/miezert? Ik ren nu gewoon altijd in een t-shirt/longsleeve + fleece trui + trainingsbroek. Een regenjas leek me nou niet echt een optie
  zaterdag 7 februari 2009 @ 12:20:54 #130
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65826002
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:15 schreef SiTuSavais het volgende:
Straks is les 10 aan de beurt

Ik vond het echt verbazingwekkend hoe mijn conditie opeens is toegenomen afgelopen week. Van de ene op de andere keer kon ik opeens wél alles zonder moeite uitlopen, terwijl ik daarvoor eigenlijk geen enkele verbetering had gezien Bouw je conditie niet geleidelijk op?

En nog twee vraagjes voor de lopers hier:
Heeft iemand nog tips voor een fijne kleine mp3-speler? De enige vereiste is dat ik hem moet kunnen bevestigen/omhangen en dat ie goedkoop is (ik gebruik hem toch alleen voor het lopen) De gsm die ik nu gebruik is al iets te vaak uit m'n zak gevallen.
En verder vroeg ik me af wat je nou het beste kan dragen als het regent/miezert? Ik ren nu gewoon altijd in een t-shirt/longsleeve + fleece trui + trainingsbroek. Een regenjas leek me nou niet echt een optie
Ik vind een iPod Shuffle heel fijn, die heeft ook zo'n clipje dat je hem aan je broek ofzo kan hangen. Ik weet niet aan welke prijs je zat te denken maar die van mij kostte ¤60 voor 2 GB, en er was ook een 1 GB versie die ¤45 kostte, maar da's alweer een tijdje geleden dus misschien dat ze nu goedkoper zijn. Er zit alleen geen scherm op, da's soms wel jammer..
pi_65827322
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:20 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ik vind een iPod Shuffle heel fijn, die heeft ook zo'n clipje dat je hem aan je broek ofzo kan hangen. Ik weet niet aan welke prijs je zat te denken maar die van mij kostte ¤60 voor 2 GB, en er was ook een 1 GB versie die ¤45 kostte, maar da's alweer een tijdje geleden dus misschien dat ze nu goedkoper zijn. Er zit alleen geen scherm op, da's soms wel jammer..
Ik heb zelf even gezocht en de Creative Zen Stone Plus (hele mond vol, 4GB) leek me ook wel wat maar 35 euro, met schermpje en met radio. Ik weet alleen niet zeker of er een hoesje+clip bijzit.
Anders is de iPod Shuffle ook wel een goed idee
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:22:32 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65831287
Ik vraag me af of er een clip op dat Stone ding zit, men wilde mij er in ieder geval een raar polsbandtasje bij verkopen maar dat leek me niks. Ik heb gewoon zo'n shuffle ding aangeschaft. En vandaag hardloopschoenen
pi_65843805
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:22 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vraag me af of er een clip op dat Stone ding zit, men wilde mij er in ieder geval een raar polsbandtasje bij verkopen maar dat leek me niks. Ik heb gewoon zo'n shuffle ding aangeschaft. En vandaag hardloopschoenen
Zit er bij, samen met een siliconenhoesje, dus als hij valt, leeft hij vast ook nog Ik heb hem gisteren gehaald, lijkt me prima om mee te hardlopen (nahja, niet dat ik zo hard ga ).

Leuk Ga je net beginnen?
  zondag 8 februari 2009 @ 13:50:01 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65846205
Nee, ik was al begonnen begin van het jaar maar ik had geen goede schoenen. Maar moest eerst maar eens proberen van mezelf. En goed gedrag wordt beloond. Dus nieuwe goede schoenen En veel plezier met je mp3-speler!
pi_65879560
Ik ben ook begonnen, ook Evy. Meteen maar het tweede deel ook even binnengehaald (om naar de 10km te trainen). Gaat aardig goed moet ik zeggen, ben nu bij les 4..
  maandag 9 februari 2009 @ 22:31:01 #136
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_65897239
Zojuist les 19 van serie 1 gelopen, voor het eerst in de regen, ik vond het eigenlijk verrassend verfrissend.

Als ik nu zo mijn 1e lessen kijk (gemeten met Nike+ sensor) heb ik dik veel progressie gemaakt. Leek me zelfs onwaarschijnlijk om in een paar weken zoveel vooruitgang te boeken. 170% sneller en een hoop minder wandelpauzes tussendoor.
pi_65899182
Verbazend dat je conditie zo snel vooruitgaat! Ben nu bij les 19 en ging goed! Heb gisteren de coopertest gedaan en ik kwam uit in de categorie "goede conditie" echt supermooi!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_65927553
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:21 schreef DaDude1987 het volgende:
Verbazend dat je conditie zo snel vooruitgaat! Ben nu bij les 19 en ging goed! Heb gisteren de coopertest gedaan en ik kwam uit in de categorie "goede conditie" echt supermooi!
Vind ik ook Ik had écht een baggerconditie want ik deed al heel lang niet meer aan intensieve sport. Nou heb ik nog steeds een slechte conditie, maar ik merk de afgelopen 2 weken echt al verbetering. En ik zit pas bij les 12 (morgen).Het is ook zo'n mooi idee dat je eigenlijk in nog geen jaar van 0 naar 10km kan.
Ik vind 10km echt een heldendaad
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:13:57 #139
32422 engessa
Who's dirty?
pi_65946368
Iemand enig idee of die Nike+ sensor ook te gebruiken is in andere schoenen dan nikes? Er is namelijk geen enkele Nike schoen die ik fatsoenlijk pas maar het hele nike+ systeem vind ik erg tof en zou ook motiverend kunnen werken.
Of mis ik op de website van Nike gewoon een generieke sensor die je bv op je veters kunt binden?
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:20:15 #140
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_65946596
Ja, dat werkt gewoon. Echter moet de sensor wel goed vast zitten, dus hou daar rekening mee.

*Makkelijke How To*
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:55:42 #141
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_65947730
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:13 schreef engessa het volgende:
Iemand enig idee of die Nike+ sensor ook te gebruiken is in andere schoenen dan nikes? Er is namelijk geen enkele Nike schoen die ik fatsoenlijk pas maar het hele nike+ systeem vind ik erg tof en zou ook motiverend kunnen werken.
Of mis ik op de website van Nike gewoon een generieke sensor die je bv op je veters kunt binden?
geen probleem...ik gebruik 'm ook op andere schoenen

zondag voor het eerst in maanden weer eens hardgelopen...vorig jaar de Evy-reeks gedaan, en nu was ik van plan bij les 6 te beginnen...bleek aan het einde les 10 te zijn geweest, maar het ging lekker...vrijdag weer!

dus tvp
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:13 #142
32422 engessa
Who's dirty?
pi_65947959
Ik zie het idd, je kunt zelfs op ebay zakjes en houders bestellen (zoeken op nike+ sensor pouch of lacelid).. Vet hendig!
pi_65965564
Net les 7 gelopen op m'n nieuwe schoenen:

vrijdag 13 februari 2009 @ 18:51:32 #144
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66030218
Nog 2,5 week en dan kan ik volgens Evy 32 minuten aan één stuk lopen. Heb er al zin in.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 februari 2009 @ 22:50:57 #145
163650 Greys
pi_66102570
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

geen probleem...ik gebruik 'm ook op andere schoenen

zondag voor het eerst in maanden weer eens hardgelopen...vorig jaar de Evy-reeks gedaan, en nu was ik van plan bij les 6 te beginnen...bleek aan het einde les 10 te zijn geweest, maar het ging lekker...vrijdag weer!

dus tvp
Wat is er met de mooiweerloper gebeurd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 februari 2009 @ 23:02:41 #146
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66103089
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is er met de mooiweerloper gebeurd?
die wil z'n conditie weer een beetje op peil krijgen voor hij op vakantie gaat

vandaag weer gelopen!

ben je nu niet trots op me?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 februari 2009 @ 23:09:20 #147
163650 Greys
pi_66103360
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef Abbadon het volgende:
ben je nu niet trots op me?
Heel!
En jaloers! Op je doorzettingsvermogen!

En een beetje weemoedig dat ik dit soort dingen niet meer weet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66270245
Hier een nieuwe Start-to-Run fanaat.

Les 9 zojuist doorstaan. Ging niet geheel soepeltjes. Maar goed, vorige week ziek geweest dus 't zal wel weer goed komen. Nu 2 dagen genieten van de verbetering in mijn conditie!

Moet zeggen dat ik er zeker in het begin super veel energie van kreeg. Nu vooral spierpijn... Maar wat wil je ook wanneer je zo'n 9x in de week sport.
pi_66476914
Wat doen jullie trouwens aan opwarming? Ik begin nu aan de lessen die starten met langere stukjes (5 minuten) en ik merkte bij de vorige lessen al dat ik minimaal 2 renstukjes nodig heb om een beetje warme benen te krijgen.
Tijdens die eerste twee keer rennen, voelen mijn benen echt heel erg stijf/licht pijnlijk.

Ik merkte overigens de afgelopen week (week 6) wel dat ik niet meer uitgeput raak Alleen stijve benen dus.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:50:55 #150
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66479016
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:50 schreef SiTuSavais het volgende:
Wat doen jullie trouwens aan opwarming? Ik begin nu aan de lessen die starten met langere stukjes (5 minuten) en ik merkte bij de vorige lessen al dat ik minimaal 2 renstukjes nodig heb om een beetje warme benen te krijgen.
Tijdens die eerste twee keer rennen, voelen mijn benen echt heel erg stijf/licht pijnlijk.

Ik merkte overigens de afgelopen week (week 6) wel dat ik niet meer uitgeput raak Alleen stijve benen dus.
Meestal begin ik met eerst een minuutje lopen, gevolgd door rek- en strekoefeningen...maar echt warm wordt ik inderdaad ook altijd pas tijdens de eerste renstukjes...na afloop dan ook nog rekken en strekken en goed uitlopen, meestal zeker nog een minuut of 5 wandelen na afloop...een beetje pijn en stijfheid hoort er overigens gewoon bij
pi_66479525
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:50 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Meestal begin ik met eerst een minuutje lopen, gevolgd door rek- en strekoefeningen...maar echt warm wordt ik inderdaad ook altijd pas tijdens de eerste renstukjes...na afloop dan ook nog rekken en strekken en goed uitlopen, meestal zeker nog een minuut of 5 wandelen na afloop...een beetje pijn en stijfheid hoort er overigens gewoon bij
Ok mooi Ik vind het niet erg verder, maar ik vroeg me af of ik misschien iets hartstikke fout deed ofzo.
Maar geen spierpijn achteraf hier, zeker niet als ik even onder de warme douche spring
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:21:28 #152
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66480062
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:06 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ok mooi Ik vind het niet erg verder, maar ik vroeg me af of ik misschien iets hartstikke fout deed ofzo.
Maar geen spierpijn achteraf hier, zeker niet als ik even onder de warme douche spring
Als het goed is is de opbouw zo gemaakt dat je met een kleine warming up/cooling down gewoon de les kan lopen belangrijkste is dat je geen spierpijn hebt inderdaad...
pi_66504762
Ik ben nu al een dikke maand niet meer geweest.
pi_66505768
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:59 schreef Marurk het volgende:
Ik ben nu al een dikke maand niet meer geweest.

Waarom? Het is alleen maar fijner weer geworden
pi_66505853
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:33 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Waarom? Het is alleen maar fijner weer geworden
Druk, druk, druk.
Maar kan nou dus weer 10 lessen teruggaan ofzo.
Toch maar weer eens proberen op te pakken vanaf maandag.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:17:19 #156
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66514924
Mijn schema is uit. Ik kan een half uur hardlopen
En nu de grote vraag: en nu? Behalve gewoon doorlopen natuurlijk.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:19:49 #157
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66514997
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
er zijn nog 30 lessen, van een half uur naar een uur

net ook weer gelopen: klik
pi_66515072
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
gefeli!

Deel II van Evy doen? Of gaan trainen voor een specifieke loopwedstrijd, altijd erg leuk! En met publiek loop je makkelijk een stuk verder dan een half uur
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:26:45 #159
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_66515208
Thanks

Maar met publiek loop ik vooral heel hard naar huis Ik zal dat Evy gebeuren eens uitzoeken. Ik had nu een ander schema, gewoon gekregen van iemand. Geen idee waar dat precies vandaan kwam. Maar een uur kunnen lopen klinkt wel goed Bijna onmogelijk hehe.
pi_66532180
Ik heb Evy de laan uit gebonjourd . De liedjes vond ik toch wel erg vervelend worden bij langere stukjes. Dus nou maak ik m'n eigen mixje
Heeft iemand het schema van de tweede reeks? (Dus, de minuten rennen en wandelen)
Oh Het gaat vooral om versnellingen. Dat is niet zo handig.

[ Bericht 17% gewijzigd door SiTuSavais op 28-02-2009 11:13:14 ]
pi_66543578

Ik had Evy 1 bijna uit... in Oktober.. toen door tijdgebrek/gebrek aan ruggegraat ivm herfst/winter-vroeg donker-prutweer niet meer gelopen... Maandag ga ik weer beginnen... (inmiddels wel weer gestopt met roken, ben alleen kwijt hoe lang alweer, maar geloof vanaf januari dus verwacht wel dat het redelijk snel weer op pijl moet zijn... Ga proberen in te stromen bij les 6!)
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 maart 2009 @ 10:24:06 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66574235
Zo ook weer begonnen met hardlopen. Vanmorgen les 1 gelopen . Heerlijk weer vanmorgen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 1 maart 2009 @ 12:57:12 #163
175950 Marurk
Baggeraar
pi_66577572
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 02:03 schreef NieTTus het volgende:

Ik had Evy 1 bijna uit... in Oktober.. toen door tijdgebrek/gebrek aan ruggegraat ivm herfst/winter-vroeg donker-prutweer niet meer gelopen... Maandag ga ik weer beginnen... (inmiddels wel weer gestopt met roken, ben alleen kwijt hoe lang alweer, maar geloof vanaf januari dus verwacht wel dat het redelijk snel weer op pijl moet zijn... Ga proberen in te stromen bij les 6!)
Herkenbaar.
Heb je Evy serie 1 zo goed als af, en dan kun je weer opnieuw beginnen.

pi_66630695
En dan heb je gelopen en vraag je je af waarom je nou eigenlijk zo lang gewacht hebt!
Les 4 gedaan, en had eigenlijk les 5 meteen wel weer kunnen doen! Heerlijk om weer begonnen te zijn!
  maandag 2 maart 2009 @ 22:32:16 #165
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66634951
* Jojogirl meldt zich ook weer.

Ik ben er ff een tijdje uitgeweest (verhuizing, feestdagen en meer van dat soort "smoezen"), maar nu ben ik weer lekker bezig. Vanavond les 19 gelopen en nu al bang voor les 20. Wat gaat het schema daar ineens hard zeg.
Verder ben ik van plan om op 22 maart een 5 km loop te gaan doen, eens kijken hoe lang ik daar dan over ga doen
pi_66642881
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl meldt zich ook weer.

Ik ben er ff een tijdje uitgeweest (verhuizing, feestdagen en meer van dat soort "smoezen"), maar nu ben ik weer lekker bezig. Vanavond les 19 gelopen en nu al bang voor les 20. Wat gaat het schema daar ineens hard zeg.
Verder ben ik van plan om op 22 maart een 5 km loop te gaan doen, eens kijken hoe lang ik daar dan over ga doen
Hey, daar zit ik ook ongeveer Gaat wel lukken!
Net les 21 gedaan. Zalig, die snelle vooruitgang, ik ben totaal niet buiten adem na de eerste 10 minuten, toen ik begon moest ik al naar adem snakken na 2 minuten
pi_66701264
Zijn er naast Evy nog andere mp3-loopschema's de moeite waard? Ik vind Evy's muziekkeuze niet zo top.
pi_66702567
En les 5 er weer opzitten.. Heb het idee dat het wat te makkelijk loopt, ik heb nog behoorlijk adem over als ik weer moet gaan 'uitlopen'. Is het verstandig om toch wat lessen hoger te gaan zitten, of kan ik beter gewoon de lessen in volgorde blijven volgen?

(ter info, ik loop op maandag, woensdag en vrijdag, en op dinsdag en donderdag doe ik RPM...Weekend is rust )
pi_66703543
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:45 schreef NieTTus het volgende:
En les 5 er weer opzitten.. Heb het idee dat het wat te makkelijk loopt, ik heb nog behoorlijk adem over als ik weer moet gaan 'uitlopen'. Is het verstandig om toch wat lessen hoger te gaan zitten, of kan ik beter gewoon de lessen in volgorde blijven volgen?

(ter info, ik loop op maandag, woensdag en vrijdag, en op dinsdag en donderdag doe ik RPM...Weekend is rust )
Bouw het gewoon lekker op, dus geen lessen skippen maar gewoon doorlopen. Dan is de overgang toch minder groot en bouw je je conditie op een betere manier op.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_66704038
Oke, dan trek ik hem zo gewoon door Was al bang dat ik anders gewoon weer te hard van stapel loop

Thnx!!
pi_66705682
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:18 schreef NieTTus het volgende:
Oke, dan trek ik hem zo gewoon door Was al bang dat ik anders gewoon weer te hard van stapel loop

Thnx!!
Verstandig inderdaad. Ik merkte toen ook dat ik aan die minuten wandelen meer dan genoeg had, maar toch maar niets gaan forceren. Ik begon immers van het nulpunt, en ik merk nu wel dat wanneer ik een tijd niet gelopen heb, het stukken soepeler gaat, gewoon omdat de basis goed is geweest
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:58:51 #172
4177 Jojogirl
pi_66708336
4x minuten gelopen

Maar wat gaat het schema hier snel zeg. In één week van 5-6-7-8 minuten lopen naar 10-10-12. Echt bizar. Ben benieuwd of ik dat ga redden.
pi_66709159
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:58 schreef Jojogirl het volgende:
4x minuten gelopen

Maar wat gaat het schema hier snel zeg. In één week van 5-6-7-8 minuten lopen naar 10-10-12. Echt bizar. Ben benieuwd of ik dat ga redden.
De 4x8 vond ik persoonlijk stukken vermoeiender dan de 10-10-12
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:23:23 #174
4177 Jojogirl
pi_66709379
Ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat zijn Ik vond het weer opstarten na de wandelpauzes nu wel vervelend, maar was ook nog wel aan het einde van de 8 minuten toe. Maarja, tot nu toe haal ik het elke keer toch weer, dus het zal wel goedkomen
pi_66717432
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:18 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

De 4x8 vond ik persoonlijk stukken vermoeiender dan de 10-10-12
Als je eenmaal loopt, dan gaat het toch wel goed
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_66743061
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:26 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Als je eenmaal loopt, dan gaat het toch wel goed
True, ik vind het altijd vervelend om te stoppen omdat het op het eind pas echt lekker gaat. Dat heb ik daarnet dan ook maar niet gedaan: 15+21 minuutjes ipv 2x15, die 30 minuten gaan helemaal goedkomen
pi_66744739
Jullie zijn goed bezig!!!

Morgen ga ik les 6 lopen
maaaaaar ik heb er wel zin in
(in deze hele week door sporten en ubergezond eten 2 kilo kwijt dus trots!!)
pi_66804031
Net les 9 gelopen.. Gaat best lekker!
pi_66809266
Les 23 achter de rug Ik heb mijn nieuwe hobby gevonden. Maar twee van mijn tenen zijn wel blauw aan het worden Terwijl de schoenen niet te klein lijken te zijn. Ik hoop maar dat het aan de sokken ligt...
pi_66810647
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef SiTuSavais het volgende:
Les 23 achter de rug Ik heb mijn nieuwe hobby gevonden. Maar twee van mijn tenen zijn wel blauw aan het worden Terwijl de schoenen niet te klein lijken te zijn. Ik hoop maar dat het aan de sokken ligt...
Naadloze sokken Dat hele gedoe van extra support en verbeterde warmteafvoer kan me weinig schelen maar naadlozen sokken zijn echt ideaal

Afgelopen vrijdag 10 minuten gelopen, nog beetje pijn in m'n rechterbeen maar ik verwacht over een week of drie wel van start te kunnen gaan
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:41:37 #181
175950 Marurk
Baggeraar
pi_66813872
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Naadloze sokken Dat hele gedoe van extra support en verbeterde warmteafvoer kan me weinig schelen maar naadlozen sokken zijn echt ideaal

Afgelopen vrijdag 10 minuten gelopen, nog beetje pijn in m'n rechterbeen maar ik verwacht over een week of drie wel van start te kunnen gaan
Ik heb nog steeds de draad niet opgepikt.
En ik wil mijn lichaam toch wel in vorm blijven houden eigenlijk. Heb het ook altijd super gevonden, dat rennen, maar heb de laatste tijd echt gebrek aan motivatie.
Iemand dus tips op mij weer aan het rennen te krijgen? Denk dat ik morgen maar gewoon echt eens moet gaan. Luiwammes die ik ben!
pi_66816400
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:41 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds de draad niet opgepikt.
En ik wil mijn lichaam toch wel in vorm blijven houden eigenlijk. Heb het ook altijd super gevonden, dat rennen, maar heb de laatste tijd echt gebrek aan motivatie.
Iemand dus tips op mij weer aan het rennen te krijgen? Denk dat ik morgen maar gewoon echt eens moet gaan. Luiwammes die ik ben!
Het opstellen van een schema werkt voor mij. Dan 'moet' je gaan lopen zeg maar, anders kan je het niet afvinken op je schema.
  zondag 8 maart 2009 @ 02:04:56 #183
175950 Marurk
Baggeraar
pi_66816424
quote:
Op zondag 8 maart 2009 02:03 schreef michail8 het volgende:

[..]

Het opstellen van een schema werkt voor mij. Dan 'moet' je gaan lopen zeg maar, anders kan je het niet afvinken op je schema.
Ja, zo'n schema had ik.
Toch maar gaan proberen dan.
* geeft zichzelf een schop onder z'n kont
  zondag 8 maart 2009 @ 08:08:14 #184
3011 E.T.
pi_66818316
Ik heb een beetje hetzelfde Marurk.
Vol goede moed begonnen bij les 7 ofzo.. dat bleek te hoog gegrepen en daarbovenop meteen een blessure erbij.
Blessure is nu wel zo'n beetje over... maar toch..

Heb dan nog wel het excuus dat ik echt nog geen mogelijkheid heb gehad en m'n oppas bewaar ik liever voor momenten dat ik het echt nodig heb zeg maar. Swets moet dus weer gewoon vaker thuis zijn..

Eigenlijk is het gewoon altijd weer de schuld van mannen
pi_66818468
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:41 schreef Marurk het volgende:
Heel veel zelfdiscipline om de lessen van Evy door te komen. Dat is echt het moeilijkste deel om door te komen. De maanden er na zou je er zoveel plezier in moeten hebben dat je wel 5x in de week wil hardlopen
pi_66818647
quote:
Op zondag 8 maart 2009 09:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Heel veel zelfdiscipline om de lessen van Evy door te komen. Dat is echt het moeilijkste deel om door te komen. De maanden er na zou je er zoveel plezier in moeten hebben dat je wel 5x in de week wil hardlopen
Dat ja En vanaf week 6 of 7 ga je met sprongen vooruit, terwijl het nauwelijks meer moeite kost, ik vond dat het vanaf die 4x8 les ook gewoon echt leuk werd. al moet ik toegeven dat ik Evy er toen uitgemikt heb en zelf voortaan een mixje maak Gewoon inplannen dat lopen, geen dagen overslaan, als je voorziet dat een keer niet kan, die pauze van 2 dagen verschuiven etc. Dat laatste doe ik zelf wel, maar misschien is dat een probleem voor heel blessuregevoelige mensen?
  zondag 8 maart 2009 @ 10:22:04 #187
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66818987
pffff....

Net les 16 gelopen...niet zo veel tijd vandaag, dus die maar voor de 2e keer gedaan ipv les 17, om nog wat energie over te houden, maar mijn god, wat ben ik stuk!...echt zelden zo in mijn bene gevoeld als nu....gek genoeg wel verder gelopen dan de vorige les 16, en les 13...

vreemd....
  maandag 9 maart 2009 @ 22:36:51 #188
4177 Jojogirl
pi_66878323
Gewoon iets te hard van start gegaan Abbadon en daardoor verder gelopen, maar jezelf opgeblazen o.i.d.?

Hier les 21 vandaag. Zonder MP3speler want die had ff een lege batterij. Zo maar even opladen dus. In plaats daarvan dus zonder muziek, maar met telefoon gelopen voor de tijd. Ging wel weer ok dus ik hobbel lekker verder richting de 5k.
pi_66888951
Gisteren les 7 gelopen, ging echt prima! heb het weer helemaal te pakken!!
(nou moet ik zeggen dat het weer ook wel meewerkt, langer licht en minder regen )
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:22:12 #190
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_66889951
Holy mother of god!

Gisteren voor het eerst sinds een maand (! laatste keer was 5/2) gelopen. Het was zwaaaar!
Afzien mên, gauw doorzetten, en volhouden. Door ziekte is het in de slomp geraakt... Veel te lang gewacht met weer rennen.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_66901961
ah, hier zitten jullie

ik ga weer beginnen.

In de OP staat dat ik als doel de Zeven Heuvelenloop had.

Die heb ik tenauwernood gehaald en ga nu weer voor deze loop (en de Marikenloop) trainen, zodat ik m dit keer iets makkelijker (en sneller) uitloop!

Nu ben ik even op zoek naar dat overzicht (Excel?) van alle Evy-lessen.. weet iemand waar die staan?
Ja doei.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:24:19 #192
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66903175
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:36 schreef Jojogirl het volgende:
Gewoon iets te hard van start gegaan Abbadon en daardoor verder gelopen, maar jezelf opgeblazen o.i.d.?

ja, misschien gewoon te hard gestart...en de forse wind zal ook niet geholpen hebben...naja, vrijdag weer, en dan zien we wel mezelf niet opgeblazen in ieder geval, want ik was al met al redelijk snel weer hersteld...

komend weekend les 17 en 18
pi_66913514
-edit-

gebruik geen hardloopschema, verkeerde topic
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_66913828
Vandaag dus weer gelopen

Evy serie 1
Les 19
5, 6, 7, 8 minuten

Na de 7 Heuvelen trotseren en daarna niet meer lopen was dit precies genoeg om weer rustig op te gaan bouwen.
Wil nu niet alleen op uithouden maar ook op tempo gaan trainen, dus dat kan ik met deze opbouw hopelijk prima doen.

Mr. MoBlo loopt ook mee dus het is wel lekker gezellig, maar ga misschien wel mn eigen muziekjes doen met dit opbouw schema, dus vraag me daarom af of mensen ergens dat overzicht van de tijden hebben liggen
Ja doei.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:24:26 #195
245726 BanaBox
U never know whats inside.
pi_66915749
Ga gwoon naar een atletiek vereniging...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:32:47 #196
4177 Jojogirl
pi_66916179
Ik heb het wel ergens MoBlo, maar niet op de laptop. Zal morgen wel ff kijken of ik het kan vinden en dan mail-PM ik je wel.

Edit: Ik heb het online al gevonden: http://www.sport.be/starttorun/downloads/0tot5kmin10weken.xls
pi_66918060
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:24 schreef BanaBox het volgende:
Ga gwoon naar een atletiek vereniging...
bedankt voor deze bijdrage

fijne avond nog!

@Jojo: computergirl had m me gemailed reeds, maar bedankt!

Ga er als SOG over een week ofzo maar's mee aan de slag. Eigen Evy maken met LEUKE muziekjes, en dan zelf inspreken dat ik fier op mezelf ben
Ja doei.
pi_66940775
Ik meld me hier ook maar even...

Tijdje geleden weer begonnen, ik loop wat onregelmatig, ik probeer in ieder geval 2 lessen per week te lopen.

Net les 9 gedaan, en dat ging lekker.. Ik zag al dat week 4 hetzelfde is als week 3, dus dat word een rustig weekje, en daarna er weer flink tegenaan geloof ik..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66951092
Deze week begonnen, ik doe op dinsdag ook nog bodydeck en donderdag bodystep, dus 5 dagen in de week aan de bak. Zit nu dus op les 2, vrijdag les 3 dan maar, gaat prima tot nog toe
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:04:01 #200
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66953837
Ik heb het schema op mijn site dus, bongercorp.com/start2run, de laatste week ineens honderden hits per dag en nu ben ik dus gewoon door m'n bandbreedte heen, terwijl ik 7500 GB bandbreedte heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')