Overuren worden dus niet betaalt (daar is die bonus voorquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er zoal nog te doen dan in het weekend?
Afijn jij zegt het, maar ik heb eerlijk gezegd heel veel moeite om het te geloven. Het blijft toch loondienst. En ik snap ook niet dat ze dan niet een paar mensen extra aannemen van het geld dat men uitspaart door mensen minder overuren te laten draaien.
Ja, maar dan heb je de volgende ochtend vrij, lijkt me. Tenminste, als je baas niet wil dat domme fouten gemaakt door zijn werknemers hem de kop gaan kosten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Halcon, je hebt ook de weekenden nog natuurlijk. Veel juniors hebben misschien 1 weekend in de maand vrij, dat tikt ook aan. Daarbij werk je als het druk is soms van 9 in de ochtend tot 3 uur in de nacht, soms maanden lang (grote deals enzo). Ook wel eens hele nachten gewoon niet naar huis en doorwerken, maar goed, dat gebeurde bij mij vrij zelden gelukkig.
Precies. Incidenteel gebeuren dit soort dingen, dat zie je wel vaker bij deadlines in de financiële wereld. Het hele jaar voeren ze geen ruk uit, en als de getallen moeten kloppen gaan ze ineens een paar dagen achter elkaar 16 uur per dag aan de slag.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zondag valt er vrij weinig te handelen volgens mij. Ik geloof er niets van dat dit structureel is. Wellicht incidenteel eens wat zaken doen in het weekend, maar ik geloof niet dat dit structureel is...
Precies. Weet je hoeveel mensen je aan kunt nemen van die bonus?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:56 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Overuren worden dus niet betaalt (daar is die bonus voor)
lekker efficientquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies. Weet je hoeveel mensen je aan kunt nemen van die bonus?
Geen ruk uitvoeren wil ik niet zeggen, maar als ik om me heen kijk dan zit er in werktempo wel een groot verschil tussen het moment net voor een deadline en het moment ruim voor een deadline.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies. Incidenteel gebeuren dit soort dingen, dat zie je wel vaker bij deadlines in de financiële wereld. Het hele jaar voeren ze geen ruk uit, en als de getallen moeten kloppen gaan ze ineens een paar dagen achter elkaar 16 uur per dag aan de slag.
Goed punt. Die baas zou beter twee mensen aan kunnen nemen die die mensen beiden 45 uur per week kunnen laten werken dan er eentje 90 uur per week kunnen laten werken. Waarschijnlijk kunnen die twee het met 40 uur per week ook wel af.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je de volgende ochtend vrij, lijkt me. Tenminste, als je baas niet wil dat domme fouten gemaakt door zijn werknemers hem de kop gaan kosten.
Ja, dat kan inderdaad efficient zijn. Voor twee van die uitgebluste types zet je dan één frisse neer. In plaats van 2x90 wordt het dan 3x50. En die bonus schrappen heh.quote:
Bij geen enkele. Jij?quote:Bij welke bank heb jij eigenlijk gewerkt?
Ja, oké, ik overdreef het een beetje...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen ruk uitvoeren wil ik niet zeggen
Probleem is alleen dat die 2e man er dus niet is, was een gigantisch personeelstekort in die branche. Plus dat het voor sommige functies ook niet kanquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:06 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, dat kan inderdaad efficient zijn. Voor twee van die uitgebluste types zet je dan één frisse neer. In plaats van 2x90 wordt het dan 3x50. En die bonus schrappen heh.
Dus eigenlijk lul je maar wat in het wilde weg zonder dat je ook maar een flauw idee hebt hoe het er echt aan toe gaatquote:Bij geen enkele. Jij?
Wat jij zegt klopt gewoon niet. Incidenteel wel, structureel niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:11 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat die 2e man er dus niet is, was een gigantisch personeelstekort in die branche. Plus dat het voor sommige functies ook niet kan
[..]
Dus eigenlijk lul je maar wat in het wilde weg zonder dat je ook maar een flauw idee hebt hoe het er echt aan toe gaat
Ligt er aan wat je tijdkader is, de afgelopen 5 jaar was er toch zeker een probleem. De komende 5 jaar denk ik overigens niet dat er een probleem is vwb personeelquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat jij zegt klopt gewoon niet. Incidenteel wel, structureel niet.
Ik denk dat je met 60-70 uur als norm wel aardig zit. Met soms uitschieters naar 90u en soms ook wat minder. Op je contract staat overigens gewoon dat je een werkweek hebt van 36uquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:16 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, ik wil het niet helemaal afkraken, want ik geloof heus wel dat er keihard gewerkt wordt en er lange dagen worden gemaakt. Gemiddeld ook een stuk langer dan een "normale" werkdag, en de ene dag een beetje langer dan de andere uiteraard. Maar 90 uur als norm vind ik echt een beetje... ongeloofwaardig.
Ik ontken niet dat er een probleem was, maar iemand structureel 90 uur per week laten werken is geen oplossing. Je kunt dan beter een goedwillende kracht die net wat minder capabel is ernaast zetten. Diegene is namelijk zeker niet minder dan de ander die er in die week al 80 uur op heeft zitten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:30 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je tijdkader is, de afgelopen 5 jaar was er toch zeker een probleem. De komende 5 jaar denk ik overigens niet dat er een probleem is vwb personeel
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zondag valt er vrij weinig te handelen volgens mij. Ik geloof er niets van dat dit structureel is. Wellicht incidenteel eens wat zaken doen in het weekend, maar ik geloof niet dat dit structureel is...
het is echt waar, ze werken daar in het weekend gewoon door. Je maakt echt wel 80 uur per week.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er zoal nog te doen dan in het weekend?
Afijn jij zegt het, maar ik heb eerlijk gezegd heel veel moeite om het te geloven. Het blijft toch loondienst. En ik snap ook niet dat ze dan niet een paar mensen extra aannemen van het geld dat men uitspaart door mensen minder overuren te laten draaien.
Ik heb toevallig gisteren American Psycho gezien. Dat vind ik wel een film die bij dit topic past.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:39 schreef Richie_Rich het volgende:
Misschien komt er dan ook een bail-out voor Colombiaanse drugsboeren
Dat gaat zeker bij alle banken niet zo. Veel managers zien immers wel in dat ze beter 2 mensen 50 kunnen laten werken dan 1 iemand 90 uur.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:13 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
[..]
het is echt waar, ze werken daar in het weekend gewoon door. Je maakt echt wel 80 uur per week.
Hehe het is dus wachten tot een geflipte investment banker z'n collega met een bijl gaat bewerken?quote:Op zondag 1 februari 2009 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb toevallig gisteren American Psycho gezien. Dat vind ik wel een film die bij dit topic past.
Het zou best kunnen. Het deel over drugsgebruik in die film lijkt me best aannemelijk, net zoals de manier waarop veel van die lui met elkaar omgaan. Een bepaald type persoon in combinatie met drugsgebruik en nog meer stress door de crisis, zou best kunnen leiden tot een Patrick Bateman.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hehe het is dus wachten tot een geflipte investment banker z'n collega met een bijl gaat bewerken?
7*13 dan kom je wel aan de 90. Volgens Drive-r worden de weekenden weleens overgeslagen. Niet dat dat gezond is, maar het zou best kunnen voorkomen. Maar het lijkt me niet dat zoiets jaren kan doorgaan dan ga je er aan kapot.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:33 schreef Halcon het volgende:
Ik zit er nu een te lezen en de beste man maakt 13 uur. Dan kom je dus nooit aan die 90. Als het elke dag zo gaat en er geen dagen tussen zitten dat hij wat minder uren draait.
Kortom: men heeft het aardig druk, maar 90 uur zoals eerder werd genoemd is wat overdreven.
Overigens doet men wel bijvoorbeeld fitness als een soort van pauze. Dat zou men in NL ook moeten doen.
Yep, maar zoals ik al zei lijkt me dat niet een structureel iets. Simpelweg omdat het niet vol te houden is en er dan veel fouten gemaakt kunnen worden. Daar zit je baas ook niet op te wachten.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:44 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
7*13 dan kom je wel aan de 90. Volgens Drive-r worden de weekenden weleens overgeslagen. Niet dat dat gezond is, maar het zou best kunnen voorkomen. Maar het lijkt me niet dat zoiets jaren kan doorgaan dan ga je er aan kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |