lijkt wel Zeeburgachtig..quote:
Das toch geen Amsterdam?quote:Op woensdag 14 januari 2009 02:05 schreef bikkeltje2 het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt Diemen wel, ik pas.
OK gaan we cryptisch hintenquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee, de hint... ehhh...
Hier wonen mensen wel degelijk in gelul.
OK ... Ik ga er mee aan de slagquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
Beetje wel ja. Boekenkasten vol gelul. Degelijk gelul.
Doe rustig aan hoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 08:18 schreef chufi het volgende:
[..]
OK ... Ik ga er mee aan de slag
Kan wel ff duren, moet er ook nog bij werken en zo....
Heel goed jongenquote:
Juist een blok meerquote:
quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:31 schreef m3nster het volgende:
chufi heeft em goedkun je de score ook even doen. Dat gaat zo ongemakkelijk op dit mobieltje :-/
Nee toevallig nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:43 schreef m3nster het volgende:
hmmm Is dat toevallig het venetiëplein op knsm eiland?
Zat ik toevallig in de buurt?quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:43 schreef m3nster het volgende:
Van der palmkade!!
Ik herkende het niet vanaf deze kant!
Al heb ik daar toch eens een huis bezichtigd
Ja makkelijk praten achteraf idd. Helaas. Maar ik zit verder goed hoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:52 schreef m3nster het volgende:
Volgens mij had je in die tijd moeten kopen daar.. Dan had je een leuke winst gemaakt
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja makkelijk praten achteraf idd. Helaas. Maar ik zit verder goed hoor
dit soort oude foto's vind ik niet echt handig om te raden, leuk als je Amsterdamse geschiedenisboeken opgevreten hebt, maar om in deze foto's het hedendaagse amsterdam te herkennen wordt erg moeilijk.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:56 schreef m3nster het volgende:
[..]
Nu ik nog :;')
In het kader van oude foto's, hier de nieuwe Zoek de Straat:
[ afbeelding ]
JohnDDD Had hem helemaal goedquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:19 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn eerste ingeving was de Singel tussen Spui en Koningsplein maar misschien kan dat helemaal niet
svp een hint en als deze straat NIET binnen de amsterdamse gemeentegrens ligt graag een andere foto. bvd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:37 schreef JohnDDD het volgende:
Misschien is ie wel te moeilijk, de straat is in elk geval behoorlijk bekend (berucht?). Ik heb in die straat gewoond maar ik moet zeggen dat ik 'm op de foto ook maar moeilijk herken.
Inderdaad, beide ambu's zijn afkomstig uit Kennermerland en Velsen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:52 schreef Wupppie het volgende:
laatste foto is geen Amsterdam.
Ambulance staat een 12 op, en dat is kennemerland.
Dit was wel de weg die ik bedoelde.quote:
dit is absoluut niet de wenckebachweg! iig niet die in Amsterdamquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit was wel de weg die ik bedoelde.
Herkende je 'm van de foto? Of is het 'm echt niet op de foto? Ik heb de foto gevonden door de googlen op de naam van de weg maar eerlijk gezegd ben ik nu gaan twijfelen of het 'm echt is.
Dat koepeltje was van de St.Catharina-kerk. Die staat er nu niet meer. Op de plaats staat nu de nieuwe UvA Bieb.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
Ik herkende links meteen de hekken van de Aula Magna van de UvA en verderop het huidige gebouw van de Universiteitsbibliotheek, hoewel ik de koepel links boven moeilijk kon plaatsen, waar is die van ?
Nee ik herkende hem niet maar omdat het een beruchte straat was dacht die komt mogelijk in aanmerking, jammer van het puntquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit was wel de weg die ik bedoelde.
Herkende je 'm van de foto? Of is het 'm echt niet op de foto? Ik heb de foto gevonden door de googlen op de naam van de weg maar eerlijk gezegd ben ik nu gaan twijfelen of het 'm echt is.
ik moet toch maar weer eens naar de tuinsteden gaan want ik herken allen de voorste flats.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:10 schreef chufi het volgende:
Dr H Colijn straat Parkrand gebouw. Zie het nu liggen
[ afbeelding ]
Kans is groot dat die binnen 2 jaar ook weg zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:17 schreef Thorical het volgende:
[..]
ik moet toch maar weer eens naar de tuinsteden gaan want ik herken allen de voorste flats.
Aan de voorkant ligt natuurlijk een straat. Maar een omschrijving van de plek waar de foto genomen is mag ook.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:26 schreef m3nster het volgende:
ehmm ik ben dan wel blond:) maar zoeken we hier een straat?is dat soms het sloterparkbad?
Dat ding ligt niet in Westquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:44 schreef Wupppie het volgende:
volgens mij dat ding in West, maar daar is het water weer te breed voor...
Amstelveen doen we niet toch? Het is wel randje trouwensquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:57 schreef bikkeltje2 het volgende:
Gokje: raadhuis in Amstelveen bij de poel?
@Maizena: leuk om te horten / zien / lezen betreft die info over het torentje waar nu de UB staat. (Wat is dat toch een vreselijk lelijk gebouw, die UB, zowel van binnen als van buiten!)
Wat mij betreft niet en doen we strikt binnen de gemeente-grens Mokum.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Amstelveen doen we niet toch? Het is wel randje trouwens
is dat op hoogte AJ Ernstraat???quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Iets precieser, ter hoogte van ?
Hij is wel goed hoor
Is goed t.h.v de Kalfsjeslaan, dus binnen de stadsgrenzenquote:
Zie je wel dat ik Noord niet zo goed ken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:45 schreef m3nster het volgende:
Naja 2 of 3 foto's geleden was in Noord
Echt niet .. Noord is boven het IJ niet Spaarndammerbuurt toch? Misschien dat het 2 topics geleden was dat de laatste straat uit Noord langs is geweest.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:45 schreef m3nster het volgende:
Naja 2 of 3 foto's geleden was in Noord
Meeuwenlaan is toch echt wel noord.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Echt niet .. Noord is boven het IJ niet Spaarndammerbuurt toch? Misschien dat het 2 topics geleden was dat de laatste straat uit Noord langs is geweest.
OK sorry. Die had ik gemist vandaagquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:02 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Meeuwenlaan is toch echt wel noord.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:57 schreef bikkeltje2 het volgende:
Gokje: raadhuis in Amstelveen bij de poel?
@Maizena: leuk om te horten / zien / lezen betreft die info over het torentje waar nu de UB staat. (Wat is dat toch een vreselijk lelijk gebouw, die UB, zowel van binnen als van buiten!)
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:46 schreef Induhskaai het volgende:
http://www.molenvansloten.nl/
[ afbeelding ]
Tsja, Noord, dat ken ik dus echt niet en dat van die molen wist ik helemaal niet. Wel leuk!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:55 schreef chufi het volgende:
Dan zijn er dus 2
https://www.noord.amsterdam.nl//smartsite.shtml?id=9844
Ja, kloptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:20 schreef fotoloog het volgende:
hogeweg?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind de Amstel ter hoogte van de sluizen erg fraai. Mooie waterkant, mooie panden.
Verder heb ik niet zo bijster veel met grachten, eigenlijk.
Wat betekend dat?quote:
Ben ik dus er nooit geweestquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:44 schreef svh125 het volgende:
Nee, je zit in een te rijke buurt, het is niet in zuid.
Lineauspad ?quote:
Tis bestaat met een Tquote:
En Lineauspad is met dubbel Nquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Tis bestaat met een T
en kijk hier
[ afbeelding ]
maar of dat de juiste straat is weet ik niet, tis wel met dubbel NN
Edit had ik al wel gedaan voor deze replyquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef m3nster het volgende:
[..]
En Lineauspad is met dubbel N
Edit: Daar las ik overheen... hahahah
OK \quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef svh125 het volgende:
Linnaeuspad kende ik ook niet. Heb het net gecheckt bij postcode. Het bestaat wel, alleen even nummers. Het is alleen niet wat er op de foto staat. Wel heel erg dichtbij.
Anders doet Roi zowel de punten en het nieuwe straatje/plaatjequote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:53 schreef chufi het volgende:
[..]
OK \
Als jij de punten doet, mag Roi een nieuwe straatfoto plaatsen
quote:
dacht ik ook, alleen heeft die aan 2 kanten rijen flats staan.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:26 schreef chufi het volgende:
Doe ik de Von Liebigweg
Dacht ik ook maar die bocht loopt andersomquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:29 schreef Wupppie het volgende:
[..]
dacht ik ook, alleen heeft die aan 2 kanten rijen flats staan.
Op de foto is de linkerzijde geloof ik 1 lange flat
Dus in heel Oost-Watergraafsmeer aan de randquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:31 schreef svh125 het volgende:
Nee, nog steeds niet goed. En jullie hebben mij niet horen zeggen dat het in Jerusalem is toch?
Die straat aan het water dus of gaat het nu om de achterkant waar een paar hoge bouwkranen staan?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:54 schreef Wupppie het volgende:
WHoot!!
[ afbeelding ]
Het gaat om de straat waar zo druk aan gebouwd wordt.
Mag ik dan meerdere antwoorden geven ??quote:Op zondag 18 januari 2009 00:23 schreef Wupppie het volgende:
Nee, helaas.
ik ga slapen, morgenochtend/middag zijn jullie de eersten!
Polderweg is goed!quote:Op zondag 18 januari 2009 14:10 schreef Maizena het volgende:
Vooraanzicht is de Ringvaart er achter werd/wordt druk gebouwd aan de Polderweg.
Dat herkende ik dus ookquote:Op zondag 18 januari 2009 15:50 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat moet em zijn met de vd Palmkade op de achtergrond
Nou ik dacht dus eerst aan de Stopera in de achtergrond en zat dus in de verkeerde buurt te spittenquote:
Helemaal goedquote:
Nee dusquote:Op zondag 18 januari 2009 21:27 schreef m3nster het volgende:
De kleur kwam vanwege de weersomstandigheden van(ocht)middag..
Dus niemand die noord kent?
Zoiets dacht ik ook dusquote:Op maandag 19 januari 2009 13:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
Aan de bouwstijl te zien ergens achter de Meeuwenlaan.
Leeuwerikstraat?
Mooi zo dan heb jij de puntenquote:Op maandag 19 januari 2009 18:36 schreef JohnDDD het volgende:
dat is de motorwal als ik me niet vergis, ik woonde precies 20m rechts van dit plaatje
Ik heb ook niets tegen Noord. De keren dat ik er ben geweest zijn echter wel op een hand te tellen en voor dit topic erg weinig ervaringquote:Op maandag 19 januari 2009 18:41 schreef JohnDDD het volgende:
Heb ik met veel plezier een half jaar gewoond trouwens. Noord heeft een slechte naam, maar het zat 10 minuten van Centraal, en het uitzicht (3e verdieping) op de stad was magnifiek. Verder gewoon rustig, hoewel ik wel verhalen heb gehoord over drugsdealers en heroïnehoertjes op mijn verdieping maar dat schijnt al jaren niet meer zo te zijn.
Volgens mij hebben ze het redelijk weten op te ruimen daar. De enige junk die er nu nog woont is vrij onschuldig en heeft mij een racefiets verkocht voor 5 euro.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:56 schreef m3nster het volgende:
De beruchte motorwal .. De keren dat ik daar was, nou laat ik maar niks zeggen, want het was daar een behoorlijke zooi qua junks en dergelijke{Back in 2004}
Op zich niks mis mee, maar goed
Noord is best leuk, maar voor eventjes..
Ik heb je plaatje gevonden en daaronder staat Deurloostraat, daar rijdt geen tram door...wel door de kruisende Scheldestraat.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:13 schreef JohnDDD het volgende:
Bonushint: de tram heeft er geen halte, en de enige halte nog komt nadat hij door die straat is gereden is volgns mij het eindpunt van de lijn.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
oeps ik ben niet zo'n ster met plaatjes posten
punt voor Maizena, ik heb haast hopelijk kan iemand anders de tussenstand even doen
Vooruitquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
oeps ik ben niet zo'n ster met plaatjes posten
punt voor Maizena, ik heb haast hopelijk kan iemand anders de tussenstand even doen
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:44 schreef chufi het volgende:
[..]
Vooruit
Tussenstand
43 Maizena
34 Manono
27 m3nster
23 chufi
20 Roi
11 Scrutinizer
7 Computergirl
6 Bikkeltje2
6 Gellius
6 Hagelkaas
6 Omnifacer
6 vronie
6 Z
5 Wupppie
5 Bananenman
5 Pappie_Culo
5 thettes
5 UIO_AMS
5 PhysicsRules
5 Fotoloog
4 Induskaai
4 SpecialK
4 Thorical
3 L. Denninger
3 Lotjeb
3 svh125
2 JohnDDD
2 Lienelien
1 Againzender
Waarom spel je mijn naam steeds verkeerdquote:
Ik heb je naam ook aangepast, hopelijk gaat het vanaf nu goedquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:22 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Waarom spel je mijn naam steeds verkeerd
H@H@H@H@H@H@H@.....geraden voor officieel geplaatst...uniek...bijzonder...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb je naam ook aangepast, hopelijk gaat het vanaf nu goed
straat : Kleersloot
Ja tochquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:33 schreef m3nster het volgende:
Viel weinig te raden? De naam van de foto was kleersloot.jpg
Er ging iets fout bij Photobucket, ik had wel degelijk een andere naam gegeven en ook nog eens ge-edit...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:33 schreef m3nster het volgende:
Viel weinig te raden? De naam van de foto was kleersloot.jpg
De 2e keer stond er idd een andere naamquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:38 schreef Maizena het volgende:
[..]
Er ging iets fout bij Photobucket, ik had wel degelijk een andere naam gegeven en ook nog eens ge-edit...
Maar het blijft een mooi plaatjequote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:36 schreef chufi het volgende:
Eerste plaatje op kleersloot is
http://www.ivn.nl/uploads/amsterdam/kleersloot.JPG
Lohmanstraatquote:
Juist das snel, zonder hquote:
De witte of de zwarte...?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:45 schreef chufi het volgende:
True
ondertussen zie ik mn oude auto staan op het huidige plaatje
Rhijnvis Feithstraat?quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:30 schreef Maizena het volgende:
[..]
De witte of de zwarte...?
Loman ja...leuk topic ook...nee, ken geen serie over Loman...wie is dat dan?
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Is goedquote:
Kan ook niet anders, ik ben in die straat geborenquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:03 schreef Maizena het volgende:
[..]
Is goedIs idd. ook verdonkeremanen.
![]()
Tussenstand:
44 Maizena
34 Manono
27 m3nster
24 chufi
20 Roi
11 Scrutinizer
7 Computergirl
6 Bikkeltje2