Geen rijschool, gewoon één instructeur met één auto. Die man heet Hoekstra, in Wageningen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Waarom is iedereen zo duur uit? Ik was in totaal nog geen 1200 kwijt, heb daarvoor 15 lessen gehad van 100 minuten, prima instructeur + theorie- en praktijk-examen.
Bij welke rijschool les je Casparov?
IS DAT ZO?quote:Op zondag 1 maart 2009 23:30 schreef fespo het volgende:
[..]
bedoel je de Gevaarherkenning vragen waarvan 13 van de 25 vragen fout mag hebben?
Ah ok, op kamers gegaan dus blijkbaar.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:32 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Geen rijschool, gewoon één instructeur met één auto. Die man heet Hoekstra, in Wageningen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1925560/vernieuwd-rijexamen-alweer-aangepast.htmlquote:Vernieuwd rijexamen alweer aangepast
Uitgegeven: 2 maart 2009 05:50
Laatst gewijzigd: 2 maart 2009 05:52
RIJSWIJK - Vaste routes in rijexamens zijn vanaf maandag verleden tijd. Kandidaten krijgen in het vervolg pas tijdens het examen zelf te horen waar ze naartoe moeten rijden. Het CBR schafte de vaste rijroute af omdat leerlingen de routes uit hun hoofd leerden.
De vaste bestemming waar kandidaten zonder instructies naartoe moesten rijden was onderdeel van het per 1 januari 2008 vernieuwde rijexamen. Het doel was beginnende bestuurders zelfstandig en veilig te leren rijden.
Opleiders en examinatoren klaagden na de invoering ervan dat van proactief rijden geen sprake was omdat de examenkandidaten de route tijdens de lessen al vaak geoefend hadden.
Locaties
Vanaf maandag voert het CBR het variabele oriëntatiepunt in. Dat kunnen bekende locaties zijn zoals een gemeentehuis, een disco of een zwembad.
Ook het theorie-examen is vanaf maandag anders. In plaats van vijf vragen over gevaarherkenning die niet meetelden voor de uitslag van het examen bevat het schriftelijk examen voortaan 25 gevaarherkenningsvragen die wel bepalend zijn voor het eindresultaat.
Volgens het CBR ontstond er in de maanden januari en februari een run op het theorie-examen oude stijl.
quote:
Wehe, ik had dat al precies zo met mijn examen vorig jaar februari.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:25 schreef Naamah het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1925560/vernieuwd-rijexamen-alweer-aangepast.html
Ohw, wat ben ik blij dat ik het al heb, met dit soort veranderingen!
Wat maakt een rijschool/opleiding de beste? Percentage's? de instructuer? de begeleiding?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:43 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Maar die zijn ook de beste, toch?
Heel veel succes!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:40 schreef Alec690 het volgende:
Morgen de eerste (en hopelijk direct de laatste) keer afrijden. Vorig jaar april begonnen, twee keer een instructeur gehad die het bedrijf verliet en nu na 10 maanden eindelijk afrijden.
De tussentijdse toets een 2 maanden terug ging goed, vrijstellingen gehaald dus die hoef ik morgen in ieder geval niet meer te doen. Toch is dit weer anders, toen mocht ik fouten maken en kreeg ik een advies. Enige puntje van kritiek toen was dat ik mijn snelheid beter moet minderen als ik op kruispunten, rotonde's, etc af rijd.
Ik denk dat ik maar een beetje nonchalant in de auto ga zitten en het over me heen laat komen. Eigenlijk pas sinds net een kleine spanning. Ik wil het zo graag hebben nu, heb geen zin meer om te lessen en bakken met geld te betalen.
Ik ga slapen, morgen 09:05 afrijden. Eerst nog een uurtje lessen en dan zien we het wel.
Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op maandag 2 maart 2009 22:40 schreef Alec690 het volgende:
Morgen de eerste (en hopelijk direct de laatste) keer afrijden. Vorig jaar april begonnen, twee keer een instructeur gehad die het bedrijf verliet en nu na 10 maanden eindelijk afrijden.
De tussentijdse toets een 2 maanden terug ging goed, vrijstellingen gehaald dus die hoef ik morgen in ieder geval niet meer te doen. Toch is dit weer anders, toen mocht ik fouten maken en kreeg ik een advies. Enige puntje van kritiek toen was dat ik mijn snelheid beter moet minderen als ik op kruispunten, rotonde's, etc af rijd.
Ik denk dat ik maar een beetje nonchalant in de auto ga zitten en het over me heen laat komen. Eigenlijk pas sinds net een kleine spanning. Ik wil het zo graag hebben nu, heb geen zin meer om te lessen en bakken met geld te betalen.
Ik ga slapen, morgen 09:05 afrijden. Eerst nog een uurtje lessen en dan zien we het wel.
Jup. Maar ik heb nu wat gemist geloof ikquote:Op zondag 1 maart 2009 23:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ah ok, op kamers gegaan dus blijkbaar.
Nee, ik geef maar 1 hint: Melanchthon Schiebroekquote:Op maandag 2 maart 2009 23:47 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Jup. Maar ik heb nu wat gemist geloof ik
Oftewel, dat verklaart het slagingspercentage van 80%........mensen te lang laten lessen.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:54 schreef DeHovenier het volgende:
Je hebt ruime rijervaring, de laatste 20 lessen alleen maar gereden...damn
12 van de 25 goed hebben wtfquote:Op maandag 2 maart 2009 10:29 schreef fespo het volgende:
[..]
![]()
Vanaf 1 maart 2009 slaag je voor het vernieuwde theorie-examen als:
* je 12 vragen goed hebt (van de 25) van het onderdeel gevaarherkenning;
* je 35 vragen goed hebt (van de 40) van de onderdelen verkeersregels en verkeersinzicht.
Bron: http://cbr.nl/1025.pp#828
Ah. Wie ben jij dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nee, ik geef maar 1 hint: Melanchthon Schiebroek.
Boe!!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:58 schreef Arek het volgende:
net gezakt voor de 3e x... faalangstiemand tips? geldklopperij dat cbr
Ik heb wel tips voor je met betrekking tot faalangst, maar ik denk dat je het daar met je instructeur/trice ook wel over hebt? Nog een keer zakken (of nu al...?) en dan ga je naar een speciaal examen wat rustiger etc. is, juist voor zo een persoon als jij, klinkt misschien lullig maar zo is het wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:58 schreef Arek het volgende:
net gezakt voor de 3e x... faalangstiemand tips? geldklopperij dat cbr
Hij zal het wel niet voor niets zeggen, hij weet of je goed rijd of niet goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:00 schreef Arek het volgende:
mijn rijschool instructeur die zegt dat ik ff naar de dokter moest gaan heb ik gedaan ook wat voor gekregen maar niet geholpen.. het is gewoon kut want nu moet ik weer een maand wachten en me rijschoolinstructeur vond het ook nog zo nodig om te zeggen om er maar 6 lesjes bij te doen a 65 euro. dat schiet bij mij dus in het verkeerde keelgat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |