abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65071462
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef Black_Tulip het volgende:

Wat is dat toch met mensen die net hun post editten als je aan het replyen bent.. Ik snap eigenlijk niet zo wat je met je laatste zin bedoelt.
Ben soms nogal snel met reageren en dan kom ik er nog achter dat ik iets wil toevoegen, moet dat maar eens afleren.

Laatste was persoonlijk en doet er niet echt toe, weet niet eens waarom ik het heb toegevoegd.

Je hebt wel gelijk dat het oppassen is bij mensen die snel van slag zijn, beetje rekening houden kost dan ook niet veel moeite en bespaard een hoop gedoe.
Genieten is toegestaan!!!
pi_65071698
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:52 schreef Topspin het volgende:
Ben soms nogal snel met reageren en dan kom ik er nog achter dat ik iets wil toevoegen, moet dat maar eens afleren.
Dat geeft niet hoor, ik edit zelf ook regelmatig, alleen dan meer omdat ik er nog spel- typ- en stijlfouten uit wil halen En gelukkig overkomt het me niet vaak dat iemand de oorspronkelijke post quote..
quote:
Laatste was persoonlijk en doet er niet echt toe, weet niet eens waarom ik het heb toegevoegd.
Dat is geen punt, maar ik begrijp gewoon niet wat je wil zeggen met die laatste zin. Wil je nou wel of niet wat meer tijd nemen voor mensen en waarom doe je dat dan wel/niet?
pi_65071756
Om het niet te editten, met rekening houden bedoel ik dan opmerkingen plaatsen die een hoop onheil kunnen veroorzaken in het echt. Iemand die verlangt dat iets stel op sprong moet gebeuren terwijl het totaal niet uitkomt is wat anders vind, tenzij het zo dringend is dat het prioriteit heeft.
pi_65071949
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:59 schreef Topspin het volgende:
Om het niet te editten, met rekening houden bedoel ik dan opmerkingen plaatsen die een hoop onheil kunnen veroorzaken in het echt. Iemand die verlangt dat iets stel op sprong moet gebeuren terwijl het totaal niet uitkomt is wat anders vind, tenzij het zo dringend is dat het prioriteit heeft.
Nou begrijp ik je nog minder geloof ik.

Je bedoelt dus dat je graag even de tijd neemt voor anderen tenzij iets meteen moet gebeuren en dat niet kan, maar dat je dan wel moet uitkijken met hoe je formuleert dat je geen tijd hebt?
pi_65072031
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:58 schreef Black_Tulip het volgende:

Dat is geen punt, maar ik begrijp gewoon niet wat je wil zeggen met die laatste zin. Wil je nou wel of niet wat meer tijd nemen voor mensen en waarom doe je dat dan wel/niet?
Zelf neem ik al genoeg tijd als mensen me nodig hebben, maar komt het dan niet uit dan stel ik het ff uit als het echt niet uitkomt. Als iemand gaat verhuizen help ik vrijwillig mee, ze hoeven me niet eens te vragen, stel ik zelf voor maar dan weet ik van te voren op welk tijdstip. Duitsers wijs ik in het Duits de weg en mensen laat ik met weinig boodschappen voor. Luisteren naar mensen lukt me ook redelijk goed. Maar is de dag minder dan kies ik dus wel eerder eens voor mezelf.

Ging ook meer om de OP van de TS waarbij de ander zowat beledigd is wanneer niet direct respons komt.
pi_65072137
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:03 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nou begrijp ik je nog minder geloof ik.

Je bedoelt dus dat je graag even de tijd neemt voor anderen tenzij iets meteen moet gebeuren en dat niet kan, maar dat je dan wel moet uitkijken met hoe je formuleert dat je geen tijd hebt?
Zo moeilijk is het toch niet

Iemand commentaar leveren op een manier van leven is wat anders dan een dienst bewijzen als het niet uitkomt. Dan zeg je bij die dienst die bewezen moet worden, over 1 uur of morgen. In het andere geval is het zwijgen of tactisch zeggen om mensen niet in het harnas te jagen waardoor er alleen maar meer stress optreedt.

Over dat helpen van mensen ligt ook aan de situatie. Als ik thuis kom van de winkel en ik moet binnen 5 minuten weer weg omdat ik een afspraak heb en de buurman vraagt me bijvoorbeeld iets dat maar 1 minuut duurt dan boeit het niet en doe ik het wel. Duurt het 10 minuten dan is het logisch dat ik nee zeg. Nogmaals bij dringende andere verplichtingen en soms niet vanwege een echt mindere dag Is mijn oma net overleden en vraagt iemand me om te verhuizen dan is het ook in mijn ogen logisch dat ik nee zeg omdat ik dan denk dat ze ook iemand anders zouden kunnen vragen. En zo zijn er meer mogelijke situaties. En dan ook de uitleg geven waarom niet wat het duidelijk kan maken.

Zal het topic laten rusten nu anders blijf ik editten, sommige topics ook

[ Bericht 6% gewijzigd door Topspin op 15-01-2009 15:28:52 ]
pi_65086157
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:05 schreef Topspin het volgende:
Zelf neem ik al genoeg tijd als mensen me nodig hebben, maar komt het dan niet uit dan stel ik het ff uit als het echt niet uitkomt. Als iemand gaat verhuizen help ik vrijwillig mee, ze hoeven me niet eens te vragen, stel ik zelf voor maar dan weet ik van te voren op welk tijdstip. Duitsers wijs ik in het Duits de weg en mensen laat ik met weinig boodschappen voor. Luisteren naar mensen lukt me ook redelijk goed. Maar is de dag minder dan kies ik dus wel eerder eens voor mezelf.
Dat herken ik wel hoor. Ik ben ook wel eens behulpzaam (al is het minder vaak dan jij als ik het zo hoor).
quote:
Ging ook meer om de OP van de TS waarbij de ander zowat beledigd is wanneer niet direct respons komt.
Ik denk dat het meer gaat om de manier waarop de buurman de reactie krijgt dan om het pure feit dat een ander geen tijd voor hem heeft.
pi_65086256
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:07 schreef Topspin het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het toch niet
quote:
Over dat helpen van mensen ligt ook aan de situatie. Als ik thuis kom van de winkel en ik moet binnen 5 minuten weer weg omdat ik een afspraak heb en de buurman vraagt me bijvoorbeeld iets dat maar 1 minuut duurt dan boeit het niet en doe ik het wel. Duurt het 10 minuten dan is het logisch dat ik nee zeg. Nogmaals bij dringende andere verplichtingen en soms niet vanwege een echt mindere dag Is mijn oma net overleden en vraagt iemand me om te verhuizen dan is het ook in mijn ogen logisch dat ik nee zeg omdat ik dan denk dat ze ook iemand anders zouden kunnen vragen. En zo zijn er meer mogelijke situaties. En dan ook de uitleg geven waarom niet wat het duidelijk kan maken.
Daar ben ik het wel mee eens. Het punt is dat je bij iets dat 10 minuten duurt ook even 1 minuut de tijd kan nemen om uit te leggen waarom je geen tijd hebt. Dat zal iemand doorgaans meer waarderen dan dat je in 5 seconden langs fietst en roept 'sorry, geen tijd'. Zoiets vind ik eigenlijk alleen gepast als je je bijvoorbeeld moet haasten omdat je anders je vliegtuig mist, of omdat je in rotvaart een naaste naar het ziekenhuis moet brengen.
quote:
Zal het topic laten rusten nu anders blijf ik editten, sommige topics ook
Dat moet je zelf weten
pi_65091834
Mijn ervaring met moeilijke mensen is wanneer jij je toleranter opstelt, je alleen maar kwetsbaarder wordt, en weer de grens bij je opgezocht wordt.
pi_65098035
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:14 schreef F04 het volgende:
Mijn ervaring met moeilijke mensen is wanneer jij je toleranter opstelt, je alleen maar kwetsbaarder wordt, en weer de grens bij je opgezocht wordt.
he, nou dat is de waarheid als een koe

simmu denkt aan haar schoonfamilie, die lui hebben geen bord voor hun kop maar een 5 meter lange 3 meter dikke muur. voorbeeld: op de geboortekaartjes van selene stonden rusttijden. commentaar van schoonzus: "nou, dat vind ik niet nodig hoor", en dus hield ze zich er niet aan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65098120
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:03 schreef simmu het volgende:
commentaar van schoonzus: "nou, dat vind ik niet nodig hoor"
Wat ontzettend onbeschoft en moest je toen je kind ook uit zn bed halen zeker?
pi_65098154
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:14 schreef F04 het volgende:
Tolerantie is een spel waarmee je ze ook met om de oren kan slaan.
***** Kraak.....
pi_65098421
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:08 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat ontzettend onbeschoft en moest je toen je kind ook uit zn bed halen zeker?
ja, dat wilde ze wel, maar jij dacht toch niet dat ik dat deed he

schoonma deed ook mee, die stond om half 9 'savonds aan de deur, toen ik al naar bed wilde (3 dagen na de 20 uur durende bevalling met vacuumschaar en knip, en een in- en uitwendige ontsteking erachteraan). haar commentaar: "ja, maar de andere opa's en oma's hebben selene al vaker gezien". schoonfamilie: breek me de bek niet open. mijn oplossing was 200 kilometer verderop gaan wonen zonder vaste telefoon in drenthe. "sorry, geen ontvangst" en verder negeren die hap. zielig ivm selene, maar het is niet anders. ze zijn gewoonweg te bot, onbeschoft en lullig. we hebben het 3 maanden lang netjes en aardig geprobeerd. we hebben geprobeerd ze uit te leggen dat het zo niet de bedoeling is, maar het werkt niet. soms moet je dan gewoon voor je eigen gezin kiezen en schijt aan de rest!
pi_65098455
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:21 schreef simmu het volgende:
schijt aan de rest!
Ja dat.
***** Kraak.....
pi_65098574
nja, aan het einde van die week heb ik er ook bij staan janken hoor. ik vond het zo erg dat ze maar niet mee wilden werken. maar je kan andere mensen nu eenmaal niet dwingen zich netjes te gedragen.
pi_65098590
Zeer moeilijk om een zinnig antwoord te geven. Je hebt het namelijk over verbale communicatie, de gesprekken dus.
Wat je zegt en hoe je iets zegt maakt de combinatie of het effectief is. Daarbij moet je bedenken, dat hoe je iets zegt 80% van de communicatie-invloed heeft bij die ander.
In dit geval zou ik je moeten horen maar ook zien communiceren....
nothing will change without a rebel
pi_65098637
Dat communicatie gelul steeds.
***** Kraak.....
pi_65099398
Ik ben toch blij, dat de Mod het topic open heeft gelaten (>1000 hits).

Er zijn hier hele goede dingen gezegd, die mijn ogen hebben geopend.
Het leven is toch een grote leerschool en het is de bedoeling, dat je van je fouten leert.

Gezien dat ik, ondanks een moeilijke tijd, vrij bot ben geweest in de familie, heb ik maar een mail gestuurd, met oprechte excuses en gezegd, dat ik eindelijk verantwoordelijkheid wil nemen.
pi_65100191
Tof, ik hoop dat ze er goed op reageren

En simmu, groot gelijk heb je, maar het is wel jammer dat het zo moet inderdaad.
pi_65106209
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:55 schreef Rolex1 het volgende:
Ik ben toch blij, dat de Mod het topic open heeft gelaten (>1000 hits).

Er zijn hier hele goede dingen gezegd, die mijn ogen hebben geopend.
Het leven is toch een grote leerschool en het is de bedoeling, dat je van je fouten leert.

Gezien dat ik, ondanks een moeilijke tijd, vrij bot ben geweest in de familie, heb ik maar een mail gestuurd, met oprechte excuses en gezegd, dat ik eindelijk verantwoordelijkheid wil nemen.
Zo zie je maar waar een Fok topic allemaal goed voor kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')