nee klopt, daarom gebeurt het niet ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.
Een OV chipkaart heeft niet zoveel geld.
ja daarom, als ze nou gewoon die duurdere chip nemen, die wel veilig is, maar ja dat kost weer te veel geldquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Haha, ja, ik heb in een tweedehands kledingwinkel gestaan en daar werden ook shirtjes van een gulden gejat.
Jij kunt niet met zekerheid zeggen dat het gaat gebeuren, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee klopt, daarom gebeurt het niet ?
hoeveel mensen worden er beroofd dagelijk van een portemonnee met 10 euro ?
Precies. En dan was jij of iemand anders weer gaan klagen dat het te duur was.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja daarom, als ze nou gewoon die duurdere chip nemen, die wel veilig is, maar ja dat kost weer te veel geld
Als ik nu de trein pak dan koop ik een kaartje en betaal de rit van begin- tot eindpunt, klaar. Ik hoef geen "borg" te betalen zoals jij dat noemt en hoef ook geen extra handelingen uit te voeren als ik de trein uitstap. En ik huur die fucking trein niet, als dat het geval was dan wil ik hem zelf rijden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.
Ik zie ook niet wat er bizar aan is.
Dus jij gebruikt nu ook nooit bus of tram?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik nu de trein pak dan koop ik een kaartje en betaal de rit van begin- tot eindpunt, klaar. Ik hoef geen "borg" te betalen zoals jij dat noemt en hoef ook geen extra handelingen uit te voeren als ik de trein uitstap. En ik huur die fucking trein niet, als dat het geval was dan wil ik hem zelf rijden.
ja en terecht, strippenkaart kost namelijk niets, alleen het OV tariefquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Precies. En dan was jij of iemand anders weer gaan klagen dat het te duur was.
Er wordt nu ook al geklaagd dat een paar euro betalen voor de OV chipkaart te duur is.
Als je dat niet wilt betalen, dan koop je een wegwerp kaart.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en terecht, strippenkaart kost namelijk niets, alleen het OV tarief
betaal je bij je bedrijf ook voor een pasje om binnen te komen, die krijg je toch ook
7,50 is geen paar euro.
Als ik een bus pak dan koop ik bij de sjoof de strippen die ik nodig heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt nu ook nooit bus of tram?
Want dan betaal je ook vooraf.
Toch bijzonder dat er zoveel problemen verzonnen worden.
Dus jij betaalt liever meer dan nodig is, dan vooruit betalenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik een bus pak dan koop ik bij de sjoof de strippen die ik nodig heb.
Die dus nog duurder wordt/ is...quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je dat niet wilt betalen, dan koop je een wegwerp kaart.
Simpel.
er is alleen zekeerheid dat de software en hardware om dit te doen zeer goedkoop beschikbaar isquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij kunt niet met zekerheid zeggen dat het gaat gebeuren, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het niet gaat gebeuren.
Wat verwacht je nou van mij? Dat ik met zekerheid kan vertellen dat al jouw problemen niet gaan gebeuren?
Ja dat weet ik, maar ik ga niet vaak met een bus/ tram. Ik heb meegemaakt dat ik met een gekochte strippenkaart in de bus stond en die was plotseling niet meer geldig, oud model ofzo, prima, dan pak ik de auto wel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus jij betaalt liever meer dan nodig is, dan vooruit betalen
Of weet je niet dat een strippenkaart in de bus relatief veel duurder is dan bij de sigarenzaak een kaart kopen?
Zegt diegene die teveel betaald bij de buschauffeurquote:
Ja geef maar, met abonnement graag en korting die je nu heb. O nee jij niet, maar de bejaarden, die gratis reizen in Rotterdam en kinderen wel. En studenten niet te vergetenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Simpel.
hoeveel gaat dan die wegwerpkaart kosten in de bus ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zegt diegene die teveel betaald bij de buschauffeur
Je maakt jezelf niet bepaald overtuigend door het ene moment trost te vertellen dat je liever teveel betaald en het andere moment loopt te klagen dat je teveel betaald.
Hoeveel schade hebben de Rotterdamse en Londense OV bedrijven door zwartrijden?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
er is alleen zekeerheid dat de software en hardware om dit te doen zeer goedkoop beschikbaar is
bij banken gebeurt het ook, dus bij OV zal het ook gaan gebeuren
Alle electronica wordt gekraakt, waarom deze dan niet ? Terwijl hij al gekraakt is
Het levert jou weinig nadeel op misschien, maar de OV bedrijven wel.
Terwijl dit systeem er is om het veiliger te maken en het zwartrijden bijna onmogelijk te maken.
Dat is in het voordeel van de OV bedrijven, dus mogen zij ook de duurdere chip betalen ja.
Het levert toch goud geld op als er niemand meer zwartrijdt
Je weet wat die dingen kosten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Simpel.
Hou toch eens op met dat gezeur joh. Wat verwacht je nou van mij dat ik alles al precies weet?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoeveel gaat dan die wegwerpkaart kosten in de bus ?
voor niets ? Ja vast
Als je het allemaal zo goed weet, waarom moet jou dan alles diverse malen worden uitgelegd?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja geef maar, met abonnement graag en korting die je nu heb. O nee jij niet, maar de bejaarden, die gratis reizen in Rotterdam en kinderen wel. En studenten niet te vergeten
Nee ik weet er meer van omdat ik er bijna dagelijks mee reis en mijn collega's ook een hoop.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat gezeur joh. Wat verwacht je nou van mij dat ik alles al precies weet?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zegt diegene die teveel betaald bij de buschauffeur
Je maakt jezelf niet bepaald overtuigend door het ene moment trost te vertellen dat je liever teveel betaald en het andere moment loopt te klagen dat je teveel betaald.
Snap je hem...quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik ga niet vaak met een bus/ tram. Ik heb meegemaakt dat ik met een gekochte strippenkaart in de bus stond en die was plotseling niet meer geldig, oud model ofzo, prima, dan pak ik de auto wel.
Wat moet je hier dan met al je vragenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik weet er meer van omdat ik er bijna dagelijks mee reis en mijn collega's ook een hoop.
En ik vraag veel aan TLS en RET
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |