Ook voor de trein?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik geloof dat niet. Dat kunnen ze nooit hardmaken.
[..]
Daar is vast iets op te verzinnen. In Parijs hebben ze al jaren een soortgelijk systeem, dus het kan blijkbaar.
Jij zat alweer in de trein.. Ik zat nog in de busquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
De stempel van een conducteur stuk?
nee tuurlijk nietquote:
True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net als bij strippenkaarten dus. Die raken ook zoeken en worden ook op voorhand gekocht.
In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.quote:
En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.quote:
En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.
ja RER, snelle metroverbindingquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.
ja lekker simpel, je kan nooit vergeten uit te checken daar !!!! ideaal systeem, klantvriendelijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap de ophef hierover niet. Het lijkt mij volkomen logisch dat er een bepaald tarief wordt berekend als je vergeet uit te checken. Dat is JOUW fout. Ik vind het al bizar dat je dat geld blijkbaar kunt terughalen. Een heleboel mensen hebben dat alleen niet gedaan (te lui) en dat is nu de schuld van het bedrijf?
Schiet mij maar lek.
Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpelquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?
Daar worden die systemen al lang gebruikt. Nog geen meldingen geweest van dergelijke "anarchisten".
ja simpel en duidelijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef raptorix het volgende:
Kaartjes
Eén kaartje kost ¤ 1,50 en is geldig voor één rit voor één persoon. Het kaartje is ook geldig voor de bus en voor de zogenaamde RER, lijnen die tot ver buiten Parijs als trein verder gaan. Zolang U binnen de grote rondweg van Parijs blijft, kunt U met dit kaartje ondergronds reizen. Dat betekent dat U zo vaak kan overstappen als U wilt want de geldigheid verloopt pas op het moment dat U de metro verlaat.
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
Maar is het ook de moeite waard?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpel
Het is de enige manier, om het zo te doen, anders zouden mensen natuurlijk gewoon niet uitchecken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.
Ik zie ook niet wat er bizar aan is.
Dat merk je toch helemaal niet normaal gesproken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar is het ook de moeite waard?
Het is ook mogelijk om geld te vervalsen, gebeurd ook niet zoveel.
Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar is het ook de moeite waard?
Het is ook mogelijk om geld te vervalsen, gebeurd ook niet zoveel.
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?
Er zullen zeker mensen zijn die dat gaan doen. Maar dat is het risico wat de vervoerders nemen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.
Snap het nu even, het hele idee achter de OV-Chipkaart is niet het betalen van reizen, maar een concurrent te worden van de chipknip, dat is ook het model in Hong Kong.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.
Een OV chipkaart heeft niet zoveel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |