abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65047952
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Probleem is dat je wel van techniek afhankelijk bent, en als de boel het niet doet, heb je dus geen alternatief, daarnaast krijg je gewoon een boete als er controle komt.
Net zoals de techniek je nu ook in de steek kan laten.
pi_65047960
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

lees eens even wat voordat je wat roept.

Voor trein moet je EERST kaartje kopen, enkeltje, retour gaat niet meer
daarna mag je INCHECKEN met dat gekochte KAARTJE
Dat had ik dan even gemist, maar dat is dan dus een gemiste kans. Ik hoop dat dat niet zo blijft want dan is er geen meerwaarde.
pi_65047985
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:28 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In en uitchecken kan veel sneller dan strippenkaart af laten stempelen.
En hoeveel extra moeite het is om 2 enkeltjes te kopen weet ik niet. Dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Blijkt steeds maar weer dat jij perse alleen maar de nadelen wilt zien.
gewoon relaiteit, nou 2x in de rij staan om een kaartje te kopen lijkt me 2x zoveel moeite

Bij metro kan je zelf kaart afstempelen, in veel gevallen stap je over en dan hoef je helemaal niets te doen
Opnieuw 2 handelingen extra dus, dus ook meer moeite ja
pi_65048001
Bij de RET is het nu zo dat je gratis reist als de automaten niet werken. Dat heb ik althans al eens meegemaakt. Zou mooi debiel zijn als ze daar een boete voor geven terwijl de strippenkaart niet meer bestaat.
pi_65048097
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat had ik dan even gemist, maar dat is dan dus een gemiste kans. Ik hoop dat dat niet zo blijft want dan is er geen meerwaarde.
ik dus ook niet, mede hierdoor

komt bij dat je bij abonnementen 2 chipkaarten moet hebben als je overstapt op een andere vervoerder

Het lijkt mij dat je bovenstaande punten alletwee moet kunnen verhelpen, maar dat is niet gebeurt in de laatste 3 jaar testperiode
pi_65048191
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik dus ook niet, mede hierdoor

komt bij dat je bij abonnementen 2 chipkaarten moet hebben als je overstapt op een andere vervoerder

Het lijkt mij dat je bovenstaande punten alletwee moet kunnen verhelpen, maar dat is niet gebeurt in de laatste 3 jaar testperiode
Maar is het überhaupt getest met treinen? Ik dacht alleen stads- / streekvervoer?
pi_65048192
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

volgens mij kan het praktisch ook niet ivm zwartrijden dmv overstappen ofzo, of je moet op alle perrons poortjes plaatsen
Misschien gebeurt dat wel
pi_65048194
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als ze kapot zijn, is het wat anders (en dat kunnen ze nakijken, lijkt me). Maar als je zelf zo stom bent om te vergeten uit te checken, dan vind ik het volkomen logisch dat je iets extra's moet betalen.

Ik hoorde ook op de radio dat het vervoersbedrijf meer aan de OV-chipkaart verdient 'dan waar ze recht op hebben'. WTF? En de topman van de Rabobank verdient zeker ook meer dan 'waar hij recht op heeft'? Wat nou privatisering?
Op een anonieme kaart staat gewoon een saldo, kortom als je door storing niet kan uitchecken, dan is er geen mogelijkheid om dat later terug te storten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65048236
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:31 schreef Isegrim het volgende:
Bij de RET is het nu zo dat je gratis reist als de automaten niet werken. Dat heb ik althans al eens meegemaakt. Zou mooi debiel zijn als ze daar een boete voor geven terwijl de strippenkaart niet meer bestaat.
De vervoersregels zeggen dat je ten alle tijden een geldig vervoersbedrijf dient te hebben.
pi_65048248
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar is het überhaupt getest met treinen? Ik dacht alleen stads- / streekvervoer?
NS heeft in Rotterdam-Hoek van Holland lijn getest, ging dramatisch
om Rotterdam rust te geven, zijn ze nu bij Lelystad bezig

ook in AMstrdam kan je met de chipkaart reizen in de trein, binnen Amsterdam
pi_65048267
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op een anonieme kaart staat gewoon een saldo, kortom als je door storing niet kan uitchecken, dan is er geen mogelijkheid om dat later terug te storten.
Nee maar je kunt het we claimen bij een loket toch?
pi_65048287
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Net zoals de techniek je nu ook in de steek kan laten.
Ooit meegemaakt dat de conducteur zijn stempelmachine niet werkte?
pi_65048313
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

De vervoersregels zeggen dat je ten alle tijden een geldig vervoersbedrijf dient te hebben.
Bewijs.

Nu kan dat ook nog want je kunt de strippenkaart as alternatief gebruiken. Straks kan dat niet meer en lijkt het me onhoudbaar om mensen te gaan beboeten terwijl het systeem eruit ligt.
pi_65048384
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee maar je kunt het we claimen bij een loket toch?
Juist bij het loket, moet je heel formulier invullen, en dan kunnen ze het erop storten.
Daarnaast vind ik het raar dat je minimaal 5 euro erop moet storten, gister moest ik even snel naar een andere vestiging, op terugweg wou ik kaartje kopen, maar dat kon al niet meer, toen moest ik voor 8 euro een kaart kopen.
pi_65048405
Die "poortjes" gaat inderdaad nog lachen worden als er 1 in een overvolle bus kapot is..
pi_65048412
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bewijs.

Nu kan dat ook nog want je kunt de strippenkaart as alternatief gebruiken. Straks kan dat niet meer en lijkt het me onhoudbaar om mensen te gaan beboeten terwijl het systeem eruit ligt.
Ja maar dat gaat echt gebeuren hoor, dan kan je je boete evt aanvechten denk ik.

Sowieso ben je dan de lul want als je niet hebt ingecheckt door een storing, kan je ook niet uitchecken, dus niet meer naar buiten !!!!
pi_65048455
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Juist bij het loket, moet je heel formulier invullen, en dan kunnen ze het erop storten.
Tja, zo vaak zal het niet gebeuren dat het misgaat. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat álle apparaten in een tramwagen eruit lagen...
pi_65048484
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Owja.

Lang niet meer met de trein geweest.
Dan moet je met 5 mensen alsnog een aparte transactie doen
en 5 chipkaarten hebben he, anders kan je die ook nog kopen !!!
pi_65048522
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

en 5 chipkaarten hebben he, anders kan je die ook nog kopen !!!
Je valt in herhaling. Wil je alles 5 keer bespreken ofzo?
pi_65048525
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja, zo vaak zal het niet gebeuren dat het misgaat. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat álle apparaten in een tramwagen eruit lagen...
Ik 2x in een maand bij de NS, pinautomaatstoring door heel Nederland
pi_65048550
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dat gaat echt gebeuren hoor,
Ik geloof dat niet. Dat kunnen ze nooit hardmaken.
quote:
Sowieso ben je dan de lul want als je niet hebt ingecheckt door een storing, kan je ook niet uitchecken, dus niet meer naar buiten !!!!
Daar is vast iets op te verzinnen. In Parijs hebben ze al jaren een soortgelijk systeem, dus het kan blijkbaar.
pi_65048600
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ooit meegemaakt dat de conducteur zijn stempelmachine niet werkte?
Ja.
En tegenwoordig heb je ook stempelautomaten in bussen en bij metro's zonder stempelaar.
pi_65048622
Wat de mensen vergeten is dat de vervoerders steenrijk worden niet alleen omdat kaarten met krediet zoek raken, maar ook omdat al het tegoed in bezit van de organisatie is die op die manier even 100 miljoen in kas heeft.
pi_65048645
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ja.
En tegenwoordig heb je ook stempelautomaten in bussen en bij metro's zonder stempelaar.
De stempel van een conducteur stuk?
pi_65048651
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef raptorix het volgende:
Wat de mensen vergeten is dat de vervoerders steenrijk worden niet alleen omdat kaarten met krediet zoek raken, maar ook omdat al het tegoed in bezit van de organisatie is die op die manier even 100 miljoen in kas heeft.
Net als bij strippenkaarten dus. Die raken ook zoeken en worden ook op voorhand gekocht.
pi_65048664
[quote]Op woensdag 14 januari 2009 21:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

[..]

Daar is vast iets op te verzinnen. In Parijs hebben ze al jaren een soortgelijk systeem, dus het kan blijkbaar.
[/qu

Nee, in Parijs hoef je niet uit te checken, kan je gewoon doorlopen
In Nederland gaat dat straks niet meer, als je niet incheckt , kan je ook niet uitchecken

In de trein krijg je ook gewoon boete hoor, als jij kan bewijzen dat een automaat niet werkt, krijg je dat terug
pi_65048688
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

[..]

Ook voor de trein?
pi_65048715
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

De stempel van een conducteur stuk?
Jij zat alweer in de trein.. Ik zat nog in de bus

Hoe dan ook, bij trein en bus gaan nu ook wel al eens apparaten stuk.
pi_65048717
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook voor de trein?
Nee, alleen metro volgens mij.
pi_65048726
quote:

[..]

Ook voor de trein?
nee tuurlijk niet
gewoon kaartje kopen, ouderwets he !!

geld alleen voor metro en bus, maar daar hebben ze ook de mogelijkheid om met papieren kaartjes er door heen te gaan, wel zo leuk voor de toeristen

de chipkaart wordt alleen zo in Londen gebruikt, zoals nu in Nederland
met kleine varianten ook in Hong Kong of Singapore dacht ik

[ Bericht 15% gewijzigd door macca728 op 14-01-2009 21:50:28 ]
pi_65048745
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Net als bij strippenkaarten dus. Die raken ook zoeken en worden ook op voorhand gekocht.
True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.
pi_65048764
quote:

[..]

Ook voor de trein?
In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.
pi_65048788
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, alleen metro volgens mij.
En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.
pi_65048821
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.
En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?
Daar worden die systemen al lang gebruikt. Nog geen meldingen geweest van dergelijke "anarchisten".
pi_65048856
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.
ja RER, snelle metroverbinding
pi_65048879
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.
ja lekker simpel, je kan nooit vergeten uit te checken daar !!!! ideaal systeem, klantvriendelijk
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:48:17 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_65048907
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap de ophef hierover niet. Het lijkt mij volkomen logisch dat er een bepaald tarief wordt berekend als je vergeet uit te checken. Dat is JOUW fout. Ik vind het al bizar dat je dat geld blijkbaar kunt terughalen. Een heleboel mensen hebben dat alleen niet gedaan (te lui) en dat is nu de schuld van het bedrijf?

Schiet mij maar lek.
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
pi_65048913
Kaartjes
Eén kaartje kost ¤ 1,50 en is geldig voor één rit voor één persoon. Het kaartje is ook geldig voor de bus en voor de zogenaamde RER, lijnen die tot ver buiten Parijs als trein verder gaan. Zolang U binnen de grote rondweg van Parijs blijft, kunt U met dit kaartje ondergronds reizen. Dat betekent dat U zo vaak kan overstappen als U wilt want de geldigheid verloopt pas op het moment dat U de metro verlaat.
pi_65048947
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:46 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?
Daar worden die systemen al lang gebruikt. Nog geen meldingen geweest van dergelijke "anarchisten".
Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpel
pi_65048974
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef raptorix het volgende:
Kaartjes
Eén kaartje kost ¤ 1,50 en is geldig voor één rit voor één persoon. Het kaartje is ook geldig voor de bus en voor de zogenaamde RER, lijnen die tot ver buiten Parijs als trein verder gaan. Zolang U binnen de grote rondweg van Parijs blijft, kunt U met dit kaartje ondergronds reizen. Dat betekent dat U zo vaak kan overstappen als U wilt want de geldigheid verloopt pas op het moment dat U de metro verlaat.
ja simpel en duidelijk
pi_65048997
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.
Ik zie ook niet wat er bizar aan is.
pi_65049052
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpel
Maar is het ook de moeite waard?
Het is ook mogelijk om geld te vervalsen, gebeurd ook niet zoveel.
pi_65049139
pi_65049193
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.
Ik zie ook niet wat er bizar aan is.
Het is de enige manier, om het zo te doen, anders zouden mensen natuurlijk gewoon niet uitchecken.
pi_65049201
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat merk je toch helemaal niet normaal gesproken? Zal mij een worst wezen.
pi_65049214
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?
pi_65049218
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.
pi_65049292
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.
Een OV chipkaart heeft niet zoveel geld.
pi_65049336
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.
Er zullen zeker mensen zijn die dat gaan doen. Maar dat is het risico wat de vervoerders nemen.
pi_65049391
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.
Een OV chipkaart heeft niet zoveel geld.
Snap het nu even, het hele idee achter de OV-Chipkaart is niet het betalen van reizen, maar een concurrent te worden van de chipknip, dat is ook het model in Hong Kong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')