Net zoals de techniek je nu ook in de steek kan laten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probleem is dat je wel van techniek afhankelijk bent, en als de boel het niet doet, heb je dus geen alternatief, daarnaast krijg je gewoon een boete als er controle komt.
Dat had ik dan even gemist, maar dat is dan dus een gemiste kans. Ik hoop dat dat niet zo blijft want dan is er geen meerwaarde.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees eens even wat voordat je wat roept.
Voor trein moet je EERST kaartje kopen, enkeltje, retour gaat niet meer
daarna mag je INCHECKEN met dat gekochte KAARTJE
gewoon relaiteit, nou 2x in de rij staan om een kaartje te kopen lijkt me 2x zoveel moeitequote:Op woensdag 14 januari 2009 21:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In en uitchecken kan veel sneller dan strippenkaart af laten stempelen.
En hoeveel extra moeite het is om 2 enkeltjes te kopen weet ik niet. Dat heb ik nog niet kunnen proberen.
Blijkt steeds maar weer dat jij perse alleen maar de nadelen wilt zien.
ik dus ook niet, mede hierdoorquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat had ik dan even gemist, maar dat is dan dus een gemiste kans. Ik hoop dat dat niet zo blijft want dan is er geen meerwaarde.
Maar is het überhaupt getest met treinen? Ik dacht alleen stads- / streekvervoer?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik dus ook niet, mede hierdoor
komt bij dat je bij abonnementen 2 chipkaarten moet hebben als je overstapt op een andere vervoerder
Het lijkt mij dat je bovenstaande punten alletwee moet kunnen verhelpen, maar dat is niet gebeurt in de laatste 3 jaar testperiode
volgens mij kan het praktisch ook niet ivm zwartrijden dmv overstappen ofzo, of je moet op alle perrons poortjes plaatsenquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat had ik dan even gemist, maar dat is dan dus een gemiste kans. Ik hoop dat dat niet zo blijft want dan is er geen meerwaarde.
Op een anonieme kaart staat gewoon een saldo, kortom als je door storing niet kan uitchecken, dan is er geen mogelijkheid om dat later terug te storten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als ze kapot zijn, is het wat anders (en dat kunnen ze nakijken, lijkt me). Maar als je zelf zo stom bent om te vergeten uit te checken, dan vind ik het volkomen logisch dat je iets extra's moet betalen.
Ik hoorde ook op de radio dat het vervoersbedrijf meer aan de OV-chipkaart verdient 'dan waar ze recht op hebben'. WTF?En de topman van de Rabobank verdient zeker ook meer dan 'waar hij recht op heeft'? Wat nou privatisering?
De vervoersregels zeggen dat je ten alle tijden een geldig vervoersbedrijf dient te hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:31 schreef Isegrim het volgende:
Bij de RET is het nu zo dat je gratis reist als de automaten niet werken. Dat heb ik althans al eens meegemaakt. Zou mooi debiel zijn als ze daar een boete voor geven terwijl de strippenkaart niet meer bestaat.
NS heeft in Rotterdam-Hoek van Holland lijn getest, ging dramatischquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar is het überhaupt getest met treinen? Ik dacht alleen stads- / streekvervoer?
Nee maar je kunt het we claimen bij een loket toch?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op een anonieme kaart staat gewoon een saldo, kortom als je door storing niet kan uitchecken, dan is er geen mogelijkheid om dat later terug te storten.
Ooit meegemaakt dat de conducteur zijn stempelmachine niet werkte?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net zoals de techniek je nu ook in de steek kan laten.
Bewijs.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
De vervoersregels zeggen dat je ten alle tijden een geldig vervoersbedrijf dient te hebben.
Juist bij het loket, moet je heel formulier invullen, en dan kunnen ze het erop storten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee maar je kunt het we claimen bij een loket toch?
Ja maar dat gaat echt gebeuren hoor, dan kan je je boete evt aanvechten denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bewijs.
Nu kan dat ook nog want je kunt de strippenkaart as alternatief gebruiken. Straks kan dat niet meer en lijkt het me onhoudbaar om mensen te gaan beboeten terwijl het systeem eruit ligt.
Tja, zo vaak zal het niet gebeuren dat het misgaat. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat álle apparaten in een tramwagen eruit lagen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist bij het loket, moet je heel formulier invullen, en dan kunnen ze het erop storten.
en 5 chipkaarten hebben he, anders kan je die ook nog kopen !!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja.
Lang niet meer met de trein geweest.
Dan moet je met 5 mensen alsnog een aparte transactie doen
Je valt in herhaling. Wil je alles 5 keer bespreken ofzo?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
en 5 chipkaarten hebben he, anders kan je die ook nog kopen !!!
Ik 2x in een maand bij de NS, pinautomaatstoring door heel Nederlandquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, zo vaak zal het niet gebeuren dat het misgaat. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat álle apparaten in een tramwagen eruit lagen...
Ik geloof dat niet. Dat kunnen ze nooit hardmaken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat echt gebeuren hoor,
Daar is vast iets op te verzinnen. In Parijs hebben ze al jaren een soortgelijk systeem, dus het kan blijkbaar.quote:Sowieso ben je dan de lul want als je niet hebt ingecheckt door een storing, kan je ook niet uitchecken, dus niet meer naar buiten !!!!
Ja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ooit meegemaakt dat de conducteur zijn stempelmachine niet werkte?
De stempel van een conducteur stuk?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja.
En tegenwoordig heb je ook stempelautomaten in bussen en bij metro's zonder stempelaar.
Net als bij strippenkaarten dus. Die raken ook zoeken en worden ook op voorhand gekocht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:42 schreef raptorix het volgende:
Wat de mensen vergeten is dat de vervoerders steenrijk worden niet alleen omdat kaarten met krediet zoek raken, maar ook omdat al het tegoed in bezit van de organisatie is die op die manier even 100 miljoen in kas heeft.
Ook voor de trein?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik geloof dat niet. Dat kunnen ze nooit hardmaken.
[..]
Daar is vast iets op te verzinnen. In Parijs hebben ze al jaren een soortgelijk systeem, dus het kan blijkbaar.
Jij zat alweer in de trein.. Ik zat nog in de busquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
De stempel van een conducteur stuk?
nee tuurlijk nietquote:
True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net als bij strippenkaarten dus. Die raken ook zoeken en worden ook op voorhand gekocht.
In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.quote:
En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.quote:
En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
True, het wordt trouwens pas echt lol als anarchisten met RFID tasers aan de slag gaan, zal leuke claims opleveren.
ja RER, snelle metroverbindingquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Parijs is ook een ondergrondse trein. Daarbij moet je in en uit checken met magneet kaartjes.
ja lekker simpel, je kan nooit vergeten uit te checken daar !!!! ideaal systeem, klantvriendelijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
En volgens mij is het daar gewoon elektronisch stempelen, als je kaart er door heen haalt is er een credit af.
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik snap de ophef hierover niet. Het lijkt mij volkomen logisch dat er een bepaald tarief wordt berekend als je vergeet uit te checken. Dat is JOUW fout. Ik vind het al bizar dat je dat geld blijkbaar kunt terughalen. Een heleboel mensen hebben dat alleen niet gedaan (te lui) en dat is nu de schuld van het bedrijf?
Schiet mij maar lek.
Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpelquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En dat gebeurd hoevaak al in Rotterdam en Londen?
Daar worden die systemen al lang gebruikt. Nog geen meldingen geweest van dergelijke "anarchisten".
ja simpel en duidelijkquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef raptorix het volgende:
Kaartjes
Eén kaartje kost ¤ 1,50 en is geldig voor één rit voor één persoon. Het kaartje is ook geldig voor de bus en voor de zogenaamde RER, lijnen die tot ver buiten Parijs als trein verder gaan. Zolang U binnen de grote rondweg van Parijs blijft, kunt U met dit kaartje ondergronds reizen. Dat betekent dat U zo vaak kan overstappen als U wilt want de geldigheid verloopt pas op het moment dat U de metro verlaat.
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
Maar is het ook de moeite waard?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal gerust gaan gebeuren, de techniek is vrij simpel
Het is de enige manier, om het zo te doen, anders zouden mensen natuurlijk gewoon niet uitchecken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zie het als borg. Net als wanneer je iets huurt. Of beltegoed van een telefoon of strippenkaart. Betaal je ook voordat je het gebruikt.
Ik zie ook niet wat er bizar aan is.
Dat merk je toch helemaal niet normaal gesproken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat ik op voorhand iets moet betalen waar ik geen gebruik van maak. Zie het als een rit (zoals het nu is) laten we zeggen Ede => Arnhem, maar je moet betalen t/m Nijmegen. Als je dan in Arnhem uitstapt krijg je je resterende geld terug.
tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar is het ook de moeite waard?
Het is ook mogelijk om geld te vervalsen, gebeurd ook niet zoveel.
Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar is het ook de moeite waard?
Het is ook mogelijk om geld te vervalsen, gebeurd ook niet zoveel.
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk, mensen zullen altijd blijven zwartrijden. Bankpassen worden toch ook geskimd ?Wat is dan het verschil met een chipkaart van het OV ?
Er zullen zeker mensen zijn die dat gaan doen. Maar dat is het risico wat de vervoerders nemen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moest eens weten, ik heb gekkere hobbies gezien.
Snap het nu even, het hele idee achter de OV-Chipkaart is niet het betalen van reizen, maar een concurrent te worden van de chipknip, dat is ook het model in Hong Kong.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een bankpas kun je makkelijk 1.000den euro plunderen.
Een OV chipkaart heeft niet zoveel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |