Ja hoor, dan krijg je geen korting dus, die je nu wel heb voor kinderen en bejaarden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hmmm... Daar heb je gelijk in.
Maar wat is eigenlijk het probleem? Je hoeft echt geen week van tevoren een kaart aan te vragen. Je kunt wegwerpkaarten en anonieme kaarten kopen bij het station.
we zullen het zien 29-01-09 als die 65% andere reizigers ook deze kaart moeten gaan gebruiken in Rotterdam.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Knap van jou dat jij nooit een strippenkaart bent kwijtgeraak. Maar jij bent gelukkig geen toonbeeld van een Nederlandse burger.
En dat jij vind dat de kinderziektes er niet uit zijn dat is jouw mening. Ik hoor ook mensen die het prima vinden werken en voor zover er problemen zijn, wel van mening zijn dat die opgelost worden.
En nu moet je ook telkens aparte kaartjes kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet de treinreis er op laden, dat lukt alleen door de kaarten er stuk voor stuk op te leggen
in Londen zijn die problemen er anders nog steeds.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Knap van jou dat jij nooit een strippenkaart bent kwijtgeraak. Maar jij bent gelukkig geen toonbeeld van een Nederlandse burger.
En dat jij vind dat de kinderziektes er niet uit zijn dat is jouw mening. Ik hoor ook mensen die het prima vinden werken en voor zover er problemen zijn, wel van mening zijn dat die opgelost worden.
Daarom roept het RET en alle andere Chipkaart gebruikers ook op om op tijd die Chipkaart te kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, dan krijg je geen korting dus, die je nu wel heb voor kinderen en bejaarden.
Ik heb er geen probleem mee, ik heb allang een chipkaart, maar ik ga niet alleen van mezelf uit, maar ook van anderen, voor wie het wel een probleem is.
Welke problemen bedoel je dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Londen zijn die problemen er anders nog steeds.
Onzin, je kan meerdere treinkaarten tegelijk kopen, zelfs retourtjes, strippenkaarten kunnen wel 10 personen tegelijk op als het moet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En nu moet je ook telkens aparte kaartjes kopen.
Je kunt alleen een 5 retouren kaart kopen.
Ik heb er 1, die kan ik niet gebruiken voor een abonnement bij een andere vervoerder.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Daarom roept het RET en alle andere Chipkaart gebruikers ook op om op tijd die Chipkaart te kopen.
Als je die eenmaal hebt, is het geen probleem meer.
Je springt echt van de hak op de tak jij.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat er 35 miljoen pond wordt verdiend per jaar omdat mensen verkeerd uitchecken.
Jij vroeg wat voor problemen er spelen in Londen, nou dit dus, mensen doen het blijkbaar na al die jaren nog steeds verkeerdquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je springt echt van de hak op de tak jij.
Wat wil je nou? Is het alleen maar jou bedoeling om de OV chipkaart af te kraken of wil je een serieuse discussie voeren?
Nee hoor je kan meerdere kaartjes gelijk kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En nu moet je ook telkens aparte kaartjes kopen.
Je kunt alleen een 5 retouren kaart kopen.
gelooft hij toch nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:27 schreef raptorix het volgende:
Hier kan je het zelf zien: http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
http://www.nu.nl/economie(...)-strop-voor-ret.htmlquote:Verkeerd uitchecken ov-chipkaart forse strop voor RET
Uitgegeven: 14 januari 2009 17:51
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 17:51
DEN HAAG - De Rotterdamse vervoerder RET heeft in het afgelopen jaar 70.000 euro moeten toeleggen doordat reizigers verkeerd hebben uitgecheckt met hun ov-chipkaart.
Dat maakte Johan Taal, hoofd van de chipkaart bij de RET, woensdag duidelijk tijdens de hoorzitting in de Tweede Kamer over de invoering van het digitale vervoersbewijs.
De RET kreeg in totaal 480.000 euro te veel borg binnen. Ongeveer 330 duizend euro werd terugbetaald aan klanten die hun geld hadden teruggevraagd. Bovendien maakte de RET ruim twee ton aan administratiekosten.
Dinsdag werd duidelijk dat in Rotterdam het afgelopen jaar ruim 220.000 mensen verkeerd uitcheckten bij het verlaten van de tram, metro of bus.
is echt flauwekul, als jij je geld terug wilt hebben, betaal jij ook administratiekosten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:58 schreef Q. het volgende:
En nu kost het de RET weer geld dat mensen hun borg kwijt raken:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-strop-voor-ret.html
hoe kan je dan verkeerd uitchecken, dat kan gewoon nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:58 schreef Q. het volgende:
En nu kost het de RET weer geld dat mensen hun borg kwijt raken:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-strop-voor-ret.html
Ik vraag me trouwens af hoe ze de afstand berekenen op "ronde" trajecten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe kan je dan verkeerd uitchecken, dat kan gewoon niet
Je kan alleen vergeten uit te checken, maar niet verkeerd. Wil niet weten waar ze die kaart dan wel insteken als ze het verkeerd doen
quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe ze de afstand berekenen op "ronde" trajecten.
En als je nou precies een rondje rijdt, is de afstand, dan 0 of 2 piquote:
Je zult wel op de helft uit moeten stappen, ff uit- en inchecken en dan klopt het weer!quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als je nou precies een rondje rijdt, is de afstand, dan 0 of 2 pi
En dat is ook het enige waar je naar kijkt: de Nadelen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:38 schreef macca728 het volgende:
Ik heb gen enkel probleem met de chipkaart, ik signaleer alleen de nadelen. Nadelen die al enige tijd bekend zijn
Owja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:27 schreef raptorix het volgende:
Hier kan je het zelf zien: http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |