ze zijn nog niet op de helft hequote:Op zondag 18 januari 2009 17:48 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Al 21.000 ledenHet gaat toch nog redelijk vlot. Ik had verwacht dat het na de 1e dag onwijs langzaam zou gaan. Maar ze gaan het wel redden.
jaquote:Op zondag 18 januari 2009 18:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze zijn nog niet op de helft he.
en moet het voor 1`april?
Dat komt neer op 5000 nieuwe leden in de afgelopen week, niet slecht. Ze hebben nog 10 weken te gaan, dus ze moeten vanaf deze week gemiddeld 3000 nieuwe leden per week trekken. Ik denk dat het nog wel flink in gaat zakken en dat het heel lastig gaat worden om die 50.000 grens te halen voor 1 april.quote:Op zondag 18 januari 2009 17:48 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Al 21.000 ledenHet gaat toch nog redelijk vlot. Ik had verwacht dat het na de 1e dag onwijs langzaam zou gaan. Maar ze gaan het wel redden.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan niet in de keuken kijken, maar ze schijnt goede dossierkennis te hebben en ik had het gevoel dat ze rustig en zorgvuldig te werk ging in een duidelijk vastgesteld plan.
Buiten de schreeuwerige media heb ik genoeg genuanceerde meningen gelezen van mensen die haar een bekwame minister vonden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:55 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo'n beetje iedereen van uiterst links tot uiterst rechts het er mee eens was dat het een dramatische minister was.
1% tegen 99%quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Buiten de schreeuwerige media heb ik genoeg genuanceerde meningen gelezen van mensen die haar een bekwame minister vonden.
quote:PowNed, het werven gaat beginnen!
Zo, we gaan beginnen! Zonder ook maar 1 euro aan marketing hebben we inmiddels bijna de helft van onze leden voor PowNed binnen. Met nog 71 dagen te gaan, betekent dit dat we gemiddeld 387 nieuwe leden per dag moeten werven. Ofwel, PowNed gaat er komen! Want vanaf vandaag starten we pas echt met werven. Zo werd Nederland vanochtend wakker met een full color pagina in de Televaag en een spread (2 pagina’s met een nietje er doorheen) in Sp!ts. Toch wel handig, zo’n zusje. Maar die drie lullige pagina’s zijn nog maar het begin. Niet alleen blijven we wakker Nederland en de gemiddelde NS-jaarkaarthouder de komende 71 dagen lastig vallen informeren met ons testbeeld, vanaf volgende week gaan we groots los op televisie. En met groots, bedoelen we ook echt groots. Hierover later meer. Daarom zal naast de grootschalige print- en televisiecampagne vanaf maandag ook de luisteraar van 3FM, Radio 538, Q Music, Sky Radio en Veronica tot aan vervelens aan toe te horen krijgen dat PowNed echt nodig is. Verder nog nieuws? Ja, er worden op dit moment honderdduizend zeer lastig te verwijderen stickers gedrukt, vlaggen gefabriceerd en promotiemeisjes geselecteerd. Maar alles op zijn tijd. Hier de PDF zoals deze vandaag op dode boom is te bewonderen. Print hem uit, stuur hem door, steek hem in de brand (wel eerst uitprinten) hang hem voor je raam, plak hem voor je televisie of plak hem wild (bewijs graag naar Dumpert). Opeten is ook een optie, evenals het inscannen ervan. Wij gaan schoon schip maken in Hilversum! Nog geen lid? HIERRR...
We worden genoemd!quote:PowNed is bedoeld voor wat wij de netwerkgeneratie noemen. Actief lid van de informatiemaatschappij. Altijd verbonden met internet (mobiel of niet) en met elkaar. Onze netwerken zijn grotendeels virtueel.
De zichtbare cohesie is klein. Maar ze vormen een groep. Een groep van honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen. Een groep sterk verdeeld in politieke opvattingen, in smaak, in afkomst en levensbeschouwing. Toch zoeken ze elkaar dagelijks weer op. Want ze zijn de netwerkgeneratie. Ze flocken samen op weblogs, op fora als Fok! en op MSN en Hyves. Ze zijn niet bevreesd voor technologie, ze zijn er mee opgegroeid en vinden technologie net zo spannend als een broodrooster.
Het is een groep die multitaskend en netwerkend opgroeit en nu al groter is dan de naoorlogse babyboomgeneratie.
Ze hebben sociale codes, scherpen hun opinies en opvattingen aan elkaar. Kennen het klappen van de zweep. Deze groep heeft recht op haar eigen omroep. Een omroep die voortkomt uit het sociale fiber van deze netgeneratie.
We hebben te maken met een licht cynische groep die -hoewel in de praktijk best gezagsgetrouw is- weinig op heeft met autoriteit. Want hoe kan dit ook anders? Op het moment dat een minister president ergens een persconferentie geeft, is het deze groep die zijn uitspraken onder een vergrootglas legt. Die feilloos doorheeft hoe gezag werkt, hoe oude structuren vechten om te overleven.
Gezagsdragers worden op internet -tot hun ongenoegen- gefileerd en doorgelicht op hun inconsequenties door honderdduizend man tegelijkertijd. Een groep die heel weinig op heeft met goede doelen en instanties, omdat ze binnen drie muisklikken en vier zoekopdrachten de geoliede pr-machine van ongeacht welk instituut dan ook, onderuit weten te halen met bewijzen dat het 'anders zit'. Dat is de kracht van het netwerk. Informatie verspreidt zich sneller dan ooit tevoren. De informatiemaatschappij, dat zijn wij!
Zij voelen zich niet serieus genomen door de traditionele media. Ze prikken met hun zogenaamde ‘bullshitdetector’ door de meningen en stellingen van oude media heen.
Wij maken PowNed voor mensen die de hedendaagse televisie één grote herhaling en 'oude meuk' vinden. Waarom? Discussies voeren ze niet door naar Rondom Tien te kijken, maar door MEE te doen op een forum of weblog. Amerikaanse tv-series hebben ze al lang gedownload en bekeken en weer weggegooid. Muziekbeleving gaat via internet. Oh, en komt er wel een keer iets leuks op televisie? Dan horen we dat via weblogs of de media. Of via een krabbel op Hyves. Uitzending gemist? Dan zien we dat toch wel op GeenStijl, Dumpert, Youtube of Uitzending Gemist. PowNed streeft innovatieve oplossingen na die de verbinding gaan maken. Tussen de verschillende media en tussen de doelgroep en radio en TV.
Wij maken PowNed voor mensen die geïnteresseerd zijn in nieuws en opinie. Het zijn nieuwsgrazers, ze halen hun nieuws uit de meest onmogelijke uithoeken. Of het nu CNN is, dan wel de BBC, maar ook de regionale kranten/omroepen als de weblogs. Kortom, de nieuwsbehoefte is er wel, alleen wordt de netwerkgeneratie tot op heden niet goed aangesproken door de media.
Nee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:35 schreef pfaf het volgende:
Hebben mensen nu werkelijk de illusie dat een paar uurtjes in de week GS-tv ook maar íets gaat veranderen in omroepland?
quote:door Thomas van Aalten
Dit mediaweekend was weer in handen van de deugnietenkapel van GeenStijl. In het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom had je carnavalsverenigingen die Ons Reetke, de Billezuupers en de Ballonnekes heetten. In de virtuele weilanden heet zo’n vereniging GeenStijl die met zijn gammele praalwagens scoort met andermans uutglieêrs met als gedroomd hoogtepunt de blote piel van de burgervoader. Maar wat doen de media? Ze behandelen ze als enge machthebbers, het Paard van Troje vol markante programmamakers in het toekomstige publieke bestel.
Word lid van Llink, schreef ik eerder deze week nog in een column op een andere website. Al is het maar om GeenStijl te sarren. Inmiddels wil ik daar iets aan toevoegen. Word lid van Powned.tv! Rol de loper uit voor Dominique Weesie, geef hem het mooiste marmeren bureau op het mediapark, met een internetverbinding van 5 GB per nanoseconde. Laat de door hem aangedragen programmamakers Herman Koch en Prem Radhakishun (zoals hij suggereerde tijdens de uitzending van TV-moment van het jaar) aanrukken in gouden limousines, geef Rutger Castricum een exclusieve smoking van Milanese snit, laat Balkenende zeggen dat Powned.tv zijn favoriete omroep is en dan… en dan… en dan?
GeenStijl opereert immers onder dezelfde omstandigheden als een groep hangjongeren die de lokale snackbars onaangenaam verrast. Delletje in het vet, weglopen zonder te betalen. Even uitproberen. Volgende keer een grillpan van Tefal aanbieden. Zag je zijn gezicht? Hu-hu-hu. Als ze na twee weken dezelfde trucs in een sterrenrestaurant hebben uitgehaald, is er weinig lol meer over. Even een pik tekenen op de muur, stiekem de burgervoader afluisteren om te kijken of-ie z’n blote piel nog in de naad van Tante Bonnie heeft gestoken.
Zodra de breekijzer- en knipoog-tv van GeenStijl is ingebed en onderdeel wordt van het establishment (en dat is onvermijdelijk met zo’n stap), verdwijnt het branie-karakter waar het nu zo prat op gaat. Nu redt Weesie er zich nog uit, maar ik geef het hem te doen. Beraad met de zendercoördinator, vergaderingen, kijkcijfers. Af en toe een stukkie tikken met een link is tot daar aan toe; reaguurders zitten de hele dag op hun werk en vinden het wel best, comments volpissen in de baas zijn tijd. Maar als er een paar uur televisie en radio in de week van Powned.tv komt – echt, het gaat maar om een paar uur, al die moeite – gaan de fans dan roepen tegen de speakers van de flatscreen en de radio, bij wijze van comment? Deden ze dat ook bij Trots op Onze Jongens (oei, herinnert u zich dat nog?) van Veronica, een samenwerkingsverband met GeenStijl? Nope. Dat trokken de gelkoppen uit Bemmel niet. Die snappen Jensen, omdat die z’n grappen nog van de autocue plukt. De ironie van een oranje tank, het woord ’spin doctor’, allemaal veel te moeilijk.
Een keer in de week in de lift moonen naar Daniël Dekker, Ron Stoeltie of Roek Lips is vast om te gillen, maar wat komt daarna? Een varkensboerderij oprichten en landbouwsubsidie vangen ‘omdat het kan’? Een musical schrijven over Francisco van Jole en dan geld vangen van het Fonds voor de Kunsten ‘omdat het kan’? Een band beginnen, Rutger & The Castricumshots en geld vangen van Buma Cultuur ‘omdat het kan’? Want het komt allemaal van onze zuur betaalde belastingcentjes want de halve wereld is in handen van stoute meneren en mevrouwen! Ik heb een tip: begin een dakdekkersbedrijf zodat je bij de Makro boodschappen kan doen. Waarom? Je weet waarom.
Ik voorspel dat de handen regelmatig in een haardos verdwijnen.
‘Waar zijn we aan begonnen, dit omroepbestel is nog ouderwetser en politieker dan we dachten, voor wie deden we het ook al weer?’
‘Niet lullen over wie, maar omdat het kán, Dominique!’
‘Oh ja, kut, ik moet zo naar die vergadering in de Net 3-vleugel, daar is het koffieapparaat stuk. Pff, hoeveel BN-ers hebben we al in de maling genomen, hoeveel onderste stenen hebben we al boven en vooral: hoeveel politici kunnen we nog naaien? Shit, echt, zo weinig? Wanneer ga je naar het binnenhof? O, je bent al terug? Wat, is het DV-bandje stuk? Nee hè. En we moeten nog een heel seizoen…’
Pesten, puberen en pissen moet je niet reguleren. GeenStijl gedijt bij de toevallige vondst, het jachtige moment, een oneliner, de juiste temperatuur van het frituurvet en dan het nasissen van de comments. Als je dat moet uitsmeren over meerdere televisie- en radioprogramma’s, wordt het een domper, hoeveel ‘publiek geld’ er mee gemoeid is.
Ze zijn bovendien dertig jaar te laat want Sjef van Oekel kon op de publieke omroep voor een theatergordijn minutenlang een tekst lullen en dan verwilderd roepen: ‘waar gaat het nu eigenlijk allemaal om?’ En dat met niets anders twee publieke netten. Daarom was het briljant. Het vluchtige karakter van GeenStijl in de mediajungle past niet in die traditie, hoe graag ze het zouden willen.
Tenzij ze, en daar hoop ik stiekem op, beroepscollaborateur Dijkshoorn alias P. Kouwes alle zendtijd geven, met een zilvergeschminkte kop en een rits meelworsten rond zijn nek gezwachteld terwijl hij zijn verhalen voorleest. Dat geeft de burger moed.
Kortom, word lid van Powned.tv en de tijd zal het leren. En over vijf jaar nog eens deze bijdrage lezen.
En dit heeft te maken met GS/PowNed, omdat ...quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:35 schreef w8jij17 het volgende:
Iedereen lid worden! Het is tijd dat we het woord respect compleet verkrachten en iets doen tegen de linkse media-terreur. Laat landen als Afrika en India kapotvallen, we hebben het hier al moeilijk genoeg.
Gewoon, omdat het kan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dit heeft te maken met GS/PowNed, omdat ...
Neenquote:Op zondag 25 januari 2009 23:17 schreef Gorill0r het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)rt_op_televisie.html
Is de ¤5,72 bij jullie al van je rekening afgeschreven?
Afgelopen week gedaald van 5000 naar 3000 nieuwe leden (en dat terwijl de campagne nu is gestart), ze mogen dus niet verder meer dalen.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat komt neer op 5000 nieuwe leden in de afgelopen week, niet slecht. Ze hebben nog 10 weken te gaan, dus ze moeten vanaf deze week gemiddeld 3000 nieuwe leden per week trekken. Ik denk dat het nog wel flink in gaat zakken en dat het heel lastig gaat worden om die 50.000 grens te halen voor 1 april.
Waarom?? Een beetje verandering kan geen kwaad.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom?? Een beetje verandering kan geen kwaad.
Slechtere programmas dan nu kunnen ze toch niet maken.
Slechtere programma's? De publieke omroepen zijn juist degene die nog kwaliteit leveren op TV.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom?? Een beetje verandering kan geen kwaad.
Slechtere programmas dan nu kunnen ze toch niet maken.
Als de website model staat voor de tvzender ga je nog verrast worden denk ik...quote:Op maandag 9 februari 2009 14:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom?? Een beetje verandering kan geen kwaad.
Slechtere programmas dan nu kunnen ze toch niet maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |