omdat het budget ernaar is.....quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt iemand die begint meteen een L objectief aangeraden eigenlijk?
Snap dat nooit zo goed.....
quote:
Ik heb de camera samen met mijn moeder gekocht, zijn fotografeert al sinds mijn geboorte met spiegelreflex. Het is dus niet alleen voor mij.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
misschien eens kijken of je eens kunt meeten met een aantal van hier, om te kijken welk soort lens je het fijnst vind?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:13 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik heb de camera samen met mijn moeder gekocht, zijn fotografeert al sinds mijn geboorte met spiegelreflex. Het is dus niet alleen voor mij.
Waarom boeit dat zo'n rood randje? De 17-40 is iets van 600 euro nieuw ofzo daarmeebehoort het tot de goedkoopste van alle L lenzen en zoals eerder al aangegeven is het waardevast. Snap je het nu iets goeder?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom boeit dat zo'n rood randje? De 17-40 is iets van 600 euro nieuw ofzo daarmeebehoort het tot de goedkoopste van alle L lenzen en zoals eerder al aangegeven is het waardevast. Snap je het nu iets goeder?
Dan leg je 300 euro neer voor iets waar je vaker onscherpe foto's uit gaat krijgen waarbij de kleuren minder echt zijn waardoor je al helemaal zin meer hebt in fotografie en je gefrustreerd besluit de zooi te verkopen om er achter te komen dat je 'em voor max 100 euro op marktplaats kwijt kan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee.
Waarom boeit dat rode lijntje idd.
Dat vraag je goed en ik vraag het me ook af.
Wat is er mis met de Sigma of Tamron.
Dat bedoel ik.
Als je een goed exemplaar te pakken hebt van de Tamron 17-50 ga je het verschil echt niet merken in scherpte en kleur. Bouwkwaliteit is misschien minder dan de Canon, maar het is echt niet zo'n prulding als de 50mm 1.8. Enige nadeel zou dan de focusmotor kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan leg je 300 euro neer voor iets waar je vaker onscherpe foto's uit gaat krijgen waarbij de kleuren minder echt zijn waardoor je al helemaal zin meer hebt in fotografie en je gefrustreerd besluit de zooi te verkopen om er achter te komen dat je 'em voor max 100 euro op marktplaats kwijt kan.
Vooroorderen zoals deze die waarschijnlijk nergens op gebaseerd zijn zorgen er voor dat mensen teveel geld uit geven voor iets wat ze (nog) niet nodig hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan leg je 300 euro neer voor iets waar je vaker onscherpe foto's uit gaat krijgen waarbij de kleuren minder echt zijn waardoor je al helemaal zin meer hebt in fotografie en je gefrustreerd besluit de zooi te verkopen om er achter te komen dat je 'em voor max 100 euro op marktplaats kwijt kan.
Qua prijs/kwaliteitverhouding is the 17-40 een perfecte lens zelfs voor beginners. Doe nou niet alsof iedereen 'em hier de 70-200mm IS 2.8 loopt te verkopen.
als je mij daarmee bedoeld?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vooroorderen zoals deze die waarschijnlijk nergens op gebaseerd zijn zorgen er voor dat mensen teveel geld uit geven voor iets wat ze (nog) niet nodig hebben.
En wat scheelt het?
Er werdt 'm wel de 24-70 aangeraden, is bijna even duur.
werdtquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vooroorderen zoals deze die waarschijnlijk nergens op gebaseerd zijn zorgen er voor dat mensen teveel geld uit geven voor iets wat ze (nog) niet nodig hebben.
En wat scheelt het?
Er werdt 'm wel de 24-70 aangeraden, is bijna even duur.
Niet op jou gericht hoor.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je mij daarmee bedoeld?
k heb een aantal afstanden idd genoemd, om erachter te komen waar TS behoefte aan heeft.
denk je dat die snel doorgevoerd zullen worden?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:52 schreef Jarno het volgende:
Als je nog wat wilt kopen in die prijsrange, ga dan wel snel op pad. Gezien de prijsverhogingen die Canon door heeft gevoerd kan je dat wel flink wat geld schelen.
Ja. Sterker nog, de oude voorraden beginnen uit te putten. Lees anders even dit topic op GoT. In Engeland is bijv. de D90 kit bijna 100 pond duurder geworden in 10 dagen. Ok, dat heeft ook te maken met het feit dat heel Europa nu als een gek in de UK aan het bestellen is, maar toch. Er loopt ook een ander topic daar over iemand die na het bestellen bij Kamera Express een prijsverhoging op z'n dak kreeg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
denk je dat die snel doorgevoerd zullen worden?
Het lijstje achter de linque zijn adviesprijzen. Die worden over het algemeen alleen gehanteerd door winkels die op een of andere manier erg aan hun voorraden gehecht zijn of die een zo gegarandeerde klantengroep hebben dat ze zich die adviesprijzen kunnen veroorloven. Het doorvoeren van prijsverhogingen zal niet snel plaatsvinden, zeker niet in tijden van dreigende crisis en recessie e.d. (al sta ik met de huidige economidioterij helemaal nergens meer gek van te kijken)quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:52 schreef Jarno het volgende:
Als je nog wat wilt kopen in die prijsrange, ga dan wel snel op pad. Gezien de prijsverhogingen die Canon door heeft gevoerd kan je dat wel flink wat geld schelen.
Nou goed, hoe dan ook, KE vraagt nu voor de 17-55 80 euro meer dan dat ze in december deden. Dat noem ik een forse prijsverhoging. En bij FK staat de 35L al voor 1199 euro in de lijst, ipv 1099. Dus er zit wel degelijk iets aan te komen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het lijstje achter de linque zijn adviesprijzen. Die worden over het algemeen alleen gehanteerd door winkels die op een of andere manier erg aan hun voorraden gehecht zijn of die een zo gegarandeerde klantengroep hebben dat ze zich die adviesprijzen kunnen veroorloven. Het doorvoeren van prijsverhogingen zal niet snel plaatsvinden, zeker niet in tijden van dreigende crisis en recessie e.d. (al sta ik met de huidige economidioterij helemaal nergens meer gek van te kijken)
k heb zojuist contact gehad met KE, en zij geven aan dat iig de korting die ze nu hebben op een aantal camera's iig nog de maand uit doorlopenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, hoe dan ook, KE vraagt nu voor de 17-55 80 euro meer dan dat ze in december deden. Dat noem ik een forse prijsverhoging. En bij FK staat de 35L al voor 1199 euro in de lijst, ipv 1099. Dus er zit wel degelijk iets aan te komen.
ik heb nog nooit zo'n enorme lading bullshit gehoord.....quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:33 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Als je een goed exemplaar te pakken hebt van de Tamron 17-50 ga je het verschil echt niet merken in scherpte en kleur. Bouwkwaliteit is misschien minder dan de Canon, maar het is echt niet zo'n prulding als de 50mm 1.8. Enige nadeel zou dan de focusmotor kunnen zijn.
Wat is er bullshit aan dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik heb nog nooit zo'n enorme lading bullshit gehoord.....
Omdat het gewoon een lens is die één van de beste prijs/kwaliteits-verhoudingen heeft. Dat rode randje 'boeit' dat de lens daardoor erg waardevast is. Daarnaast is 't geen objectief van 2500 euro, 2e-hands heb je 'm voor 500 euro (schatting). Als hij je dan niet bevalt (kan het me niet voorstellen eigenlijk) kan je hem voor je aankoopprijs ook weer vérkopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee.
Waarom boeit dat rode lijntje idd.
Dat vraag je goed en ik vraag het me ook af.
Wat is er mis met de Sigma of Tamron.
Dat bedoel ik.
de canon is zeker weten scherper.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wat is er bullshit aan dan?
Edit: ik vergelijk dus met de Canon 17-40, dat was ik vergeten te vermelden![]()
Klopt, maar het verschil is echt niet extreem groot. En voor een hobby-fotograaf verwaarloosbaar. Je gaat aan een foto echt niet zien of hij met de Tamron of de Canon is gemaakt, of je moet ze op 100% met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
de canon is zeker weten scherper.
de canon heeft zeker weten betere kleuren
de canon heeft zeker weten minder last van chromatische aberraties
het contrast is beter
Motor is idd stiller/sneller, bouwkwaliteit is beter maar de Tamron valt ook niet zomaar uit elkaar bij portret/landschap fotografie, weatherseal is natuurlijk onzin op een 400D.quote:de focussnelheid is VEEL hoger, de bouwkwaliteit is VEEL hoger,
+ weatherseal
ik vind het verschil aanmerkelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen.... en idd, weatherseal is onzin, maar sommige mensen upgraden hun body ook nog wel eensquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:18 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Klopt, maar het verschil is echt niet extreem groot. En voor een hobby-fotograaf verwaarloosbaar. Je gaat aan een foto echt niet zien of hij met de Tamron of de Canon is gemaakt, of je moet ze op 100% met elkaar vergelijken.
[..]
Motor is idd stiller/sneller, bouwkwaliteit is beter maar de Tamron valt ook niet zomaar uit elkaar bij portret/landschap fotografie, weatherseal is natuurlijk onzin op een 400D.
Mwah, bouwkwaliteit van tamron is meestal niet echt slecht hoor. Het haalt het natuurlijk niet bij de L-serie van canon, maar dat doen er weinig.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik vind het verschil aanmerkelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen.... en idd, weatherseal is onzin, maar sommige mensen upgraden hun body ook nog wel eens
en de bouwkwali van tamron vind ik echt gruwelijk slecht, ik heb nog nooit een tamron lens vastgehouden waar geen speling op de ringen zat...
Eerst zit je te mieren over scherpte, contrast, etc. Die verschillen zijn marginaal, maar dat zeg je er dan niet bij. Goed, prima.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
het contrast is beter
de focussnelheid is VEEL hoger, de bouwkwaliteit is VEEL hoger,
+ weatherseal
en dat voor inderdaad, dubbele prijs... maar dat er amper verschil tussen die lenzen zit is echt onzin
edit: ik heb mijn 17-40 2ehands voor 425 inclusief kenko UV filter.... met nog een paar maanden garantie erop, ZONDER gebruikssporen.... en ik weet zeker dat ik m over een jaar voor dezelfde prijs kwijt kan raken
De QC van Canon vind ik nou niet echt van hoogstaande kwaliteit als ik horrorverhalen mag geloven.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
het contrast is beter
de focussnelheid is VEEL hoger, de bouwkwaliteit is VEEL hoger,
+ weatherseal
en dat voor inderdaad, dubbele prijs... maar dat er amper verschil tussen die lenzen zit is echt onzin
edit: ik heb mijn 17-40 2ehands voor 425 inclusief kenko UV filter.... met nog een paar maanden garantie erop, ZONDER gebruikssporen.... en ik weet zeker dat ik m over een jaar voor dezelfde prijs kwijt kan raken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |