abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:28:06 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73647467
Hier ook een positief bericht, en wel over Iberia.

onlangs boekte ik een retourvlucht Amsterdam-Madrid en tijdens het boekingsproces werd me direct een Iberia Plus (frequent flyer miles) lidmaatschap aangeboden. De naam die ik voor aanmelding bij Iberia Plus invulde bij contactgegevens, bleek later echter ook op het ticket te komen, terwijl daar natuurlijk de naam zou moeten staan zoals in het paspoort vermeld. Conclusie: ongeldig ticket...

Eén telefoontje met Iberia was gelukkig genoeg. Ze cancelden de vlucht (gratis) en ik kon voor dezelfde prijs opnieuw boeken. Prima van Iberia!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:35:14 #252
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73647669
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Hier ook een positief bericht, en wel over Iberia.

onlangs boekte ik een retourvlucht Amsterdam-Madrid en tijdens het boekingsproces werd me direct een Iberia Plus (frequent flyer miles) lidmaatschap aangeboden. De naam die ik voor aanmelding bij Iberia Plus invulde bij contactgegevens, bleek later echter ook op het ticket te komen, terwijl daar natuurlijk de naam zou moeten staan zoals in het paspoort vermeld. Conclusie: ongeldig ticket...

Eén telefoontje met Iberia was gelukkig genoeg. Ze cancelden de vlucht (gratis) en ik kon voor dezelfde prijs opnieuw boeken. Prima van Iberia!
Ik vlieg echt nooit meer met Iberia. De vluchten zijn ALTIJD vertraagd (tussen de 10-30 minuten) Het instap proces wat ze gebruiken slaat nergens op, de stewardessen zijn onvriendelijk en spreken vaak zeer slecht engels, de piloten zelf zien het ook niet meer zitten en flikkeren dat vliegtuig iedere keer op de landingsbaan alsof het een oude fiets is.
Dan moet je ook nog eens betalen voor je eten in het vliegtuig... 7 euro voor een kurkdroog broodje...

Ondanks dat Ibearia betere vliegtuigen heeft van Amsterdam naar Madrid, vlieg ik liever op de ongunstige tijden van de KLM.

Dit is gebasseerd op 10 vluchten dit jaar naar Madrid met Iberia.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:57:24 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73648286
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:35 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik vlieg echt nooit meer met Iberia. De vluchten zijn ALTIJD vertraagd (tussen de 10-30 minuten) Het instap proces wat ze gebruiken slaat nergens op, de stewardessen zijn onvriendelijk en spreken vaak zeer slecht engels, de piloten zelf zien het ook niet meer zitten en flikkeren dat vliegtuig iedere keer op de landingsbaan alsof het een oude fiets is.
Dan moet je ook nog eens betalen voor je eten in het vliegtuig... 7 euro voor een kurkdroog broodje...
Vertraging van een half uur boeit me niet, ik spreek Spaans en bij Ryanair moet je ook betalen voor eten.
Oh, heb je wel een seen landing met Ryanair in Santander meegemaakt? Dát is bumpy...

Ik ben overigens pas één keer eerder met Iberia naar Spanje gevlogen en toen had ik alleen op de terugweg (vanuit Barcelona) úren vertraging. Dat was echter door een bom die afging op Barajas.
pi_73650168
Geen eigen ervaring maar vroeg me af of mensen ervaringen hebben met Lufthansa en United Airlines ? Ga begin volgende maand naar america heen met United airlines die uitgevoerd wordt door Lufthansa en terug met United airlines ?!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:01:07 #255
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73654086
LH is prima. Duitse degelijkheid. United... tja netzoals alles uit de VS
:O
pi_73673625
Heeft iemand ervaring met de volgende maatschappijen (Amterdam - London en retour)

Britisch Midland
Britisch Airways
pi_73673727
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI. BMI heeft daarentegen weer een betere klantenservice en is vaak net iets goedkoper op de route AMS-LHR. Voor dat uurtje vliegen zou ik voor de goedkoopste gaan met de gunstigste vliegtijden. (tenzij je natuurlijk miles bij een bepaalde alliantie wilt sparen)
pi_73673862
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI.
Ligt aan de tijd van de vlucht:

http://travel.blog.nl/nie(...)ijden-tijdens-vlucht
quote:
British Airways schaft de gratis maaltijden tijdens de vlucht af. In een poging om kosten te besparen, krijgen passagiers vanaf aanstaande maandag geen eten meer na 10:00 uur ’s ochtends.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73673868
We konden kiezen tussen, KLM, BA en BMI

Alleen BMI vliegt pas om 13:55 uur naar londen en er waren geen vroege vluchten beschikbaar.

BA en KLM hadden iets betere tijden, maar BMI was het goedkoopst (KLM het duurst)
Ik lang op Heathrow en overnacht in een hotel bij Earl's Court.
pi_73674123
Oh verrek, dat was ik vergeten ja. Dan is er eigenlijk helemaal geen verschil als je toch geen eten krijgt. KLM is behoorlijk duur in vergelijking met de andere maatschappijen. Waarom vlieg je trouwens niet op Gatwick met EasyJet of BA? Dat scheelt toch 40 euro op een retourtje vaak.
pi_73674361
Dan moet ik weer mijn hotel apart boeken, en dan ben ik alsnog meer kwijt.
pi_73675184
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
pi_73675380
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef charmed_angel het volgende:
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
Ze hebben (net als meeste airlines tegenwoordig) volgens mij geen gewichtslimiet meer, enkel een maximaal afmeting. Je mag trouwens een stuk handbagage meenemen plus een "personal item", wat dus een handtas, laptoptas of iets dergelijks is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:23:16 #264
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73675445
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef charmed_angel het volgende:
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
gewoon ff op hun webpage kijken.... staan als het goed is alle regels en voorwaarden....
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73675826
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:23 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

gewoon ff op hun webpage kijken.... staan als het goed is alle regels en voorwaarden....
nee kon niks vinden. Alleen de afmetingen, en daar voldoet mijn koffertje aan :-)

Denk dat het dan wel BMI wordt. Alleen jammer dat ze zo laat vliegen. maar ik hoef dan niet op mijn koffer te wachten, dus ik kan gelijk vertrekken naar mijn hotel Vlieg dan om 13:55 uur En terug 18:20 uur
pi_73675919
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI. BMI heeft daarentegen weer een betere klantenservice en is vaak net iets goedkoper op de route AMS-LHR. Voor dat uurtje vliegen zou ik voor de goedkoopste gaan met de gunstigste vliegtijden. (tenzij je natuurlijk miles bij een bepaalde alliantie wilt sparen)
Belangrijkste voordeel (en de reden waarom ik 95% van de tijd met BA vlieg) is dat je met BA vliegt op Terminal 5. Deze is inmiddels wel echt een stuk relaxter dan de oude terminals en maakt het minimale verschil in kosten voor mij al meer dan goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73679154
We vliegen met BA om 10:40 uur. bedankt voor jullie informatie!
pi_73679444
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:54 schreef copyfile het volgende:
Geen eigen ervaring maar vroeg me af of mensen ervaringen hebben met Lufthansa en United Airlines ? Ga begin volgende maand naar america heen met United airlines die uitgevoerd wordt door Lufthansa en terug met United airlines ?!
Ervaring met United in 2005 was prima. Heenweg zou krap worden met overstap in Washington. Hebben ze omgeboekt via Londen. Vanaf Londen mochten we dan Business Class vliegen en we kregen kaarten voor de Red Carpet club. In het vliegtuig werd dat echter omgezet naar First Class, nog beter dus!

Terugweg ongevraagd (en onbetaald) economy+ gekregen, lekker veel beenruimte dus. Binnenlandse vluchten waren normaal. Al vond ik de wachttijden en incheckprocedures ook een stuk beter ten opzichte van hoe dat in Nederland gaat. Stewardessen allemaal vriendelijk en alles op tijd.


Ik ben zelf dan weer benieuwd naar ervaringen met Continental Airlines.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:26:20 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74398093
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing Fokker 5- (DUS-AMS)
Boeing 747-400 (AMS-BKK)
Boeing 747-M (Combi) BKK-AMS)

Traject?
Dusseldorf - Amsterdam - Bangkok - Amsterdam

Prijs?
425 Euro retour

Vertraging?
Op de heenreis 30 minuten doordat wij moesten wachten op de transferpassagiers, waaronder ik dus, want als het vliegtuig vanaf Amsterdam wel stipt om 20.45 was weggegaan waren er nog teveel lege plaatsen en had ik in een hotel moeten verblijven.
Op de terugweg 1 uur en 30 minuten, wat perfect was, aangezien ik op deze manier mijn aansluitende vlucht naar Dusseldorf zou missen. (En KLM doet wat moeilijk als je eerder uitstapt, echter, ze kunnen mij niet dwingen met een andere vlucht te gaan als door hun toedoen een eerdere connectie niet is gehaald, en zo kon ik na 30 minuten zonder veel gezeur mijn koffer in Amsterdam krijgen, anders doen ze wat lastiger*). Daarnaast kreeg je per persoon een voucher van 200 THB, en dat kan je mooi gebruiken voor een maaltijd in Bangkok
* Sowieso heeft het personeel in Bangkok de opdracht om de koffer naar de eindbestemming te zenden, KLM wil natuurlijk voorkomen dat passagiers teveel gebruik gaan maken van goedkope tickets met vertrek van andere luchthavens en dan op de terugweg eerder uitstappen.

Bezetting?
100% Heenreis (Economy Klasse/ Business Klasse)
100% Terugreis (Economy Klasse) 6 plaatsen vrij in de business klasse bij boarding complete, maar die zullen ongetwijfeld opgevuld zijn door KLM personeel na vertrek).

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg goed. Hoewel de stewardess een fout maakte met het uitdelen van de speciale maaltijden, de ochtendmaaltijd verwisselde met het diner. Al maakt dat in mijn geval niet zoveel uit aangezien ik een fruitmaaltijd heb.
Op de terugweg was er een stewardess die niet weet wat een gangpad plaats bij het uitdelen van speciale maaltijden is, en in een nachtvlucht gaat vragen of de stoel weer omhoog kan tijdens de maaltijdservice, snel gecorrigeerd overigens door een wat jongere steward die aangaf dat dat echt niet kan, iedereen zit zo, en het heeft geen zin om de stoel naar voren te doen, degene die voor mij zit op een nachtvlucht hoeft dat ook echt niet te doen.

Lekker eten?
Ik had een fruitmaaltijd, en die zijn over het algemeen goed, daarnaast krijg je voldoende drinken aangeboden, en kan je eventueel wat extra's halen in de Galley. (Ze komen in de nacht ook langs met dienbladen, maar als je iets anders wilt kan je dat vragen of zelf halen).

Entertainment?
Tja.... KLM is wel begonnen met het upgraden van de 747-serie, maar hoewel het entertainmentkastje onderin al is aangebracht om deze ook daadwerkelijk uit te rusten met een dergelijk systeem en de schermen (nu nog plastic) al achter de stoffering zijn aangebracht, is het nog niet actief.
Dus ben je veroordeeld tot af en toe een waar ben je nu kaartje en niet te volgen films of serie's....

In de Fokker 50 kon ik 30 minuten lang genieten van een niet al te hoge snelheid over Nederland te vliegen.

Algehele indruk?
KLM blijft wel een degelijke maatschappij, met online check-in en de mogelijkheid om dit 30 uur van te voren te doen, en ook vooraf al manage mijn boeking de stoelen al uit kunnen kiezen is gewoon goed.
Het eten, in mijn geval speciale maaltijden, waren prima, en de verzoring is goed.
De beenruimte is natuurlijk niet super goed, maar ik had in alle gevallen een gangpadplaats, alhoewel ik wel tegen de stoel voor mij aankwam, in vergelijking met Finnair, Thai Airways of Air Asia X welke ik dit jaar ook heb genomen is KLM daadwerkelijk slechter in dat opzicht, maar weer gelijk aan Air Berlin.
Wel vliegt KLM relatief snel, een 747 is gewoon een wat betere keus op zo'n lange afstand dan een Airbus 330 of 340.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf is goed te bereiken via de ICE vanaf Utrecht, en hoe laat ik er ook kom, het is er nooit druk, dus ben je zo ingechecked.
Veiligheidscontrole is een beetje pietluttig als het gaat om vloeistoffen, die moeten bij elkaar zitten, terwijl op Schiphol of op Bangkok er niet naar gekeken wordt, wel zijn er voldoende securityscanners in gebruik zodat er maximaal 3 of 4 mensen voor je staan.
Met een Fokker 50 aankomen op Schiphol betekent met de bus naar de Schengen-terminal (ABC-pier), en dan moet je nog een eind lopen naar de internationale terminal, er stond daar een belachelijk lange rij tussen Schengen en Non-Schengen, waardoor ik maar via de bagagehal naar buiten liep om via Terminal 2 naar de Non-Schengen terminal te gaan. Anders dan dat is connecten via Schiphol als ze wat meer mensen zouden inzetten bij de paspoortcontrole goed te doen.
Bangkok airport heeft tegenwoordig de securitycontrole direct achter de paspoortcontrole geplaatst, zodat je tenminste nog een flesje water kunt kopen om aan boord mee te nemen.
(Vanuit een professioneel oogpunt heb ik wel moeite met deze maatregel, en getuige de extra controlevereisten voor Qantas, BA en EL AL alsnog bij de gate ben ik niet de enige, dit is wel een vooruitgang op passagiersgebied.
Tevens zijn de stoelen bij de gate nu uitgerust met kussentjes, zodat je niet meer op een hele koude stoel zit, het enige nadeel is dat ze toch vonden dat de passagier zich toch niet te comfortabel moest voelen en ook extra aircon-units bij de gate geplaatst hebben zodat het alsnog belachelijk koud wordt.
(En nee, er is geen logica om de aircon op 20 graden te zetten rond middernacht, of om welke tijd dan ook).

[ Bericht 2% gewijzigd door ozzietukker op 04-11-2009 20:31:30 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74399485
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Amsterdam - Edinburgh vv

Prijs?
160 euro retour (2 weken vantevoren geboekt; KLM was 390 euro, BA 280 met overstap)

Vertraging?
15 minuten te vroeg op de heenweg
20 minuten te vroeg op de terugweg


Bezetting?
90% Heenreis
100% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Zeer correct en gezellig personeel. Voor de zakelijk reizigers (40%) snelle service of met rust gelaten, voor de feestvierders (40%) een gezellig praatje en een grapje (bij elk biertje werd gezegd dat het de laatste was en bij opbod werd verkocht) en voor de rest (weekendtripper, familiebezoeker) genoeg aandacht (een oudere vrouw die langs de feestvierders naar het toilet moest, werd daar bijvoorbeeld netjes mee geholpen).
Ook een duidelijk praatje van de captain op heen- en terugweg.

Lekker eten?
Niets geprobeerd, maar zag er niet slecht uit

Entertainment?
raampje om naar buiten te kijken, 50 aangeschoten Schotten (zowel heen als terug)

Algehele indruk?
Easyjet lijkt door de midlife crisis heen. Een vorige keer vloog ik nog met een halflege oude Boeing met versleten stoelen en oud personeel, nu ziet het er weer uit als de eerste keer dat ik met Easyjet vloog zeven(?) jaar terug. Inchecken kan 2 weken van tevoren dus ook geen probleem met printen van je boardingcard.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol vertrokken van de H-pier. Na het 'wacht in lounge' - wat standaard is voor vertrekken vanaf deze pier, veranderde melding in de lounge meteen in 'gate gaat sluiten'. Omdat je dan nog door de beveiiliging moet, bleek iedereen die gewacht had, pas bij de gate (H1, zelfs) aan te komen toen het boarden al lang begonnen was.
Op de terugweg bleek er een uitgang afgesloten, waardoor iedereen nog een stuk moest omlopen om bij de uitgang bij de D-pier eruit te kunnen. Uiteindelijk wel al op de geplande landingstijd op het NS-station, inclusief landing op de Polderbaan (wat voor de H-pier ook niet veel uitmaakt)

Edinburgh is klein en je bent in een half uur met de bus die elke tien minuten rijdt in het centrum. Er zijn weinig shops en bars, dus late arrival is mogelijk en aan te raden.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 21:08:51 #271
45833 crew  Fogel
pi_74400012
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

Iets over de luchthavens?
Met een Fokker 50 aankomen op Schiphol betekent met de bus naar de Schengen-terminal (ABC-pier), en dan moet je nog een eind lopen naar de internationale terminal, er stond daar een belachelijk lange rij tussen Schengen en Non-Schengen, waardoor ik maar via de bagagehal naar buiten liep om via Terminal 2 naar de Non-Schengen terminal te gaan. Anders dan dat is connecten via Schiphol als ze wat meer mensen zouden inzetten bij de paspoortcontrole goed te doen.
Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74408420
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Splinternieuwe Airbus 319 (3 dagen oud volgens de captain), dus kennelijk gekocht voor deze nieuwe route.

Traject?
Amsterdam - Madrid vv

Prijs?
ca. 110 euro retour alles bij elkaar (incl. ruimbagage)

Vertraging?
ca. 10 minuten te laat op de heenweg
ca. 2 uur te laat op de terugweg

Bezetting?
5% Heenreis
85% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Niet goed, niet slecht. Gewoon zoals je mag verwachten.

Lekker eten?
Niets gekocht.

Entertainment?
Ehm, EasyJet heeft een inflight magazine en daar stonden een paar aardige stukjes in.

Algehele indruk?
Precies zoals je van een lowcost airline zou verwachten, denk ik.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol vertrokken en aangekomen via de M-pier. Dus geen slurven, maar trappen (en door de regen lopen). Ook nauwelijks wat te beleven in de bijbehorende lounge 4: qua horeca is er alleen een Grab & Fly en er is één taxfree winkel, met precies de dingen die je niet wilt hebben. Joepie. Er is niet eens een pinautomaat. Er vertrekken (nog?) vrijwel geen vluchten van de M-pier (5 per dag ofzo). Normaal gesproken kom ik op Schiphol de tijd wel door als ik aan de vroege kant ben, met kijken naar onbetaalbare horloges, koffie drinken, rondslenteren, etc, maar in lounge 4 zit je echt van God en iedereen verlaten.

Dan Madrid Barajas. Een gunstig punt van deze luchthaven is het metrostation, waarmee je makkelijk de stad in komt (hoewel je - waar je ook heen wilt - altijd lijkt te moeten overstappen). Behalve dat is het een vreselijke plek. Alles ziet er oud en lelijk uit, er zijn nauwelijks winkeltjes of horeca (althans in terminal 1) en wat er is, is veel te duur om voor taxfree door te gaan. Het grondpersoneel is onbeschoft en/of sloom.
  donderdag 5 november 2009 @ 08:50:33 #273
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74409764
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
Volgens mij niet bij de transit.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 5 november 2009 @ 10:04:36 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74411194
quote:
Op donderdag 5 november 2009 01:55 schreef k_man het volgende:

Dan Madrid Barajas. Een gunstig punt van deze luchthaven is het metrostation, waarmee je makkelijk de stad in komt (hoewel je - waar je ook heen wilt - altijd lijkt te moeten overstappen). Behalve dat is het een vreselijke plek. Alles ziet er oud en lelijk uit, er zijn nauwelijks winkeltjes of horeca (althans in terminal 1) en wat er is, is veel te duur om voor taxfree door te gaan. Het grondpersoneel is onbeschoft en/of sloom.
Ja, vreemd die metro. Perfect en fijnmazig net, maar dan niet even een betere lijn naar het centrum!

Overigens is Terminal 4 (van Barajas) wel fantastisch, zowel qua architectuur als service. Daar zit Iberia én het geld vooral, dus het lijkt erop dat de rest langzaam uitgefaseerd wordt.
pi_74411244
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij niet bij de transit.
Maar als je in transit blijft, kom je toch niet door de douane ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 10:14:54 #276
45833 crew  Fogel
pi_74411463
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als je in transit blijft, kom je toch niet door de douane ?
Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74411480
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.
Douane of paspoortcontrole ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 10:17:53 #278
45833 crew  Fogel
pi_74411544
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Douane of paspoortcontrole ?
De paspoortcontrole inderdaad, sorry voor de verwarring.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74415427
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:56 schreef DutchTrain het volgende:
Edinburgh is klein en je bent in een half uur met de bus die elke tien minuten rijdt in het centrum. Er zijn weinig shops en bars, dus late arrival is mogelijk en aan te raden.
Wilde je niet zeggen "af te raden"?
Als er geen shops en bars zijn, is het toch juist hartstikke saai?!
 FR
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 12:29:51 #280
45833 crew  Fogel
pi_74415481
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:27 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Wilde je niet zeggen "af te raden"?
Als er geen shops en bars zijn, is het toch juist hartstikke saai?!
Wrijf die jetlag eens uit je ogen
Hij geeft een aanbeveling om juist laat op het vliegveld te komen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74418246
quote:
Op donderdag 5 november 2009 01:55 schreef k_man het volgende:
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Splinternieuwe Airbus 319 (3 dagen oud volgens de captain), dus kennelijk gekocht voor deze nieuwe route.

Traject?
Amsterdam - Madrid vv
Nog even een aanvulling:

In dit toestel waren de stoelen niet verstelbaar. Rugleuning kon dus niet naar achteren en da's irritant. Zeker als je - op de terugweg - in de sardientjesklasse reist. Gelukkig zat ik aan het gangpad en was de middelste stoel vrij, zodat er nog enigszins beenruimte was.
Op de heenweg werd me verzocht bij de nooduitgang plaats te nemen. Het toestel was vrijwel leeg en er moeten daar mensen zitten. Nou, geen probleem. Extra beenruimte.
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 14:48:18 #282
45833 crew  Fogel
pi_74420137
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog even een aanvulling:

In dit toestel waren de stoelen niet verstelbaar. Rugleuning kon dus niet naar achteren en da's irritant. Zeker als je - op de terugweg - in de sardientjesklasse reist. Gelukkig zat ik aan het gangpad en was de middelste stoel vrij, zodat er nog enigszins beenruimte was.
Op de heenweg werd me verzocht bij de nooduitgang plaats te nemen. Het toestel was vrijwel leeg en er moeten daar mensen zitten. Nou, geen probleem. Extra beenruimte.
Easyjet heeft toch uitsluitend sardineklasse? Het hele concept is toch om zoveel mogelijk volk in een vliegtuig te proppen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74420232
Jawel, maar ook bij Easyjet hebben ze een eerste rij en een paar rijen bij de nooduitgangen.

Ik snap ook wel dat de rugleuningen niet naar achteren kunnen. Als dat wel kan, heeft degene achter je een gebroken neus als je opeens je stoel verstelt...

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 14:52:27 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 17:50:51 #284
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74427112
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
737-800

Traject?
Charleroi - Madrid vv

Prijs?
geen idee, ticket gekregen van vriendin

Vertraging?
Niet noemenswaardig. Op de terugweg dreigde een lastige passagier roet in het eten te gooien (en dreigden we door de heftige discussie over handbagage onze slot te missen), maar toen kwam de captain eigenhandig in de cabine, wat ervoor zorgde dat de passagier snel toegaf en we dadelijk konden vertrekken.

Bezetting?
95% Heenreis o.i.d.
95% Terugreis o.i.d.

Vriendelijk personeel?

Het hele Ryanairconcept waarbij je de ganse tijd wordt lastiggevallen met wat ze willen verkopen staat me niet aan. Echter, op zich was het personeel wel vriendelijk. Ook tijdens de heftige discussie waarbij ze heel wat naar het hoofd kregen door de passagier in kwestie, bleven ze vriendelijk zoals het hoort.

Lekker eten?

Niets gekocht.

Entertainment?
Nope, wel prachtige zonsopgang gezien in de terugweg.

Algehele indruk?
Van A naar B en terug. Het deuntje op het einde dat de vluchten op tijd aankwamen vond ik vreselijk, net zoals de verschillende passagiers die daaropvolgend enthousiast begonnen te klappen.

Iets over de luchthavens?
Eerste maal in de nieuwe terminal van Charleroi geweest, wat een verbetering is en goed is zonder meer.

Madrid Barajas, zie k_man. Toen ik terugvloog woensdagmorgen lagen overal Chelseasupporters te slapen, wachtend op hun vlucht. Leverde best een grappig zicht op.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 5 november 2009 @ 19:24:53 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74430053
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
Van Non-Schengen naar Schengen hebben ze wel een speciale fast-lane voor mensen met een korte connectie, maar andersom zag ik die niet so snel.
Gelukkig heb ik al vaker met dit bijltje gehad en ga in principe altijd via de bagagehal en dan Terminal 2 weer de Schengen Terminal in, dit keer wilde ik de officiele route volgen, maar zag daar toch maar weer vanaf.
(Ik snap het ook niet, juist in de avonduren en in de ochtend is het ontzettend druk door de vele overstappers, waarom is het niet mogelijk om wat meer mensen bij de paspoortcontrole in te zetten?)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:44:32 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74460255
Maatschappij?
Iberia

Toestel?
Heen Airbus A320 en terug A321

Traject
Amsterdam - Madrid v.v.

Prijs?
109 euro

Vertraging
heen: geen
terug: 30 minuten, waarvan onderweg 15 minuten werd ingehaald.
Reden: door turbulentie was het vliegtuig te laat op Barajas aangekomen.

Bezetting?
Heen: 95%
Terug: 100%

Vriendelijk personeel?
Ja! Het Engels van de gezagvoerder was wat slecht te verstaan, zijn Spaans daarentegen prima.
Bovendien werd ongevraagd een gratis krant en water aangeboden door de stewardessen.

Lekker eten?
Op de terugweg een blikje tonic gekocht (¤ 2,50), verder gratis water.

Entertainment?
Twee inflight magazines en kranten

Algehele indruk?
Dik tevreden, vooral qua ruimte in het vliegtuig. Op de heenreis had ik een stoel bij de nooduitgang gereserveerd (gratis). Op de terugweg was er sowieso een zee van ruimte voor de knieën, het leek alsof de ruimte van buisinessclass behouden was gebleven in economy (Airbus 321)

Iets over de luchthavens?
Schiphol: voor vertrek prima, voor aankomst een ramp! Taxiën vanaf de polderbaan, vervolgens een kwartier door smalle gangen lopen (bijna alle loopbanden uit) en dan nog een kwartier wachten op de bagage. Al met al zat ik pas vijf kwartier na landen in de trein naar Utrecht...
En Schiphol is een beetje verouderd, vergeleken met Barajas.

Barajas: Terminal 4 is prachtig. Absoluut het mooiste vliegveld dat ik ooit heb gezien, met ongelooflijke architectuur en voorzien van veel winkels, prima bewegwijzering en vooral: voldoende ruimte en capaciteit. Het is zelfs een bezoek op zich waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 06-11-2009 17:53:36 ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:52:57 #287
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74460509
Maatschappij?
Vueling

Toestel?
geen idee

Traject
Madrid - Barcelona

Prijs?
34 euro

Vertraging
geen

Bezetting?
100%

Vriendelijk personeel?
ja, gewoon vriendelijk

Lekker eten?
niets op

Entertainment?
Inflight magazine

Algehele indruk?
De beenruimte was zeer beperkt, beetje vergelijkbaar met Ryanair. Ik ben 1.95m, mijn knieën passen derhalve nauwelijks tussen de stoelen. Maarja, de vlucht duurt niet eens een uurtje

Iets over de luchthavens?
Barajas: Terminal 4 is nog steeds prachtig. Via de metro overigens prima bereikbaar vanuit de stad (¤ 2)

Barcelona: Terminal 1 is nieuw, licht en voorzien van vele winkels en eetgelegenheden. De verbinding met de stad is alleen niet optimaal: je moet met de (gratis) shuttlebus eerst naar de oude terminal en dan met de niet-zo-frequente trein naar de stad (¤ 2,85).
pi_74477560
Maatschappij?
Cityjet

Toestel?
Avro RJ85

Traject
Amsterdam - London City - Amsterdam

Prijs?
nvt.

Vertraging
geen

Bezetting?
Heen 95%, terug 50%

Vriendelijk personeel?
prima, de piloot verontschuldigde zich nog voor het slechte weer in Amsterdam, maar dat was volgens hem buiten de invloed van Cityjet

Lekker eten?
BLT sandwisch was best aardig voor een vliegtuigbroodje

Entertainment?
Air France Inflight magazine

Algehele indruk?
prima service

Iets over de luchthavens?
City Airport is een verademing na altijd op Stansted gevlogen te hebben Binnen 2 minuten ingecheckt en door de security, DLR naast de deur.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74561469
Maatschappij?
Lan Airlines

Toestel?
Airbus 340

Traject?
Frankfurt - Madrid

Prijs?
780¤ voor Frankfurt-Madrid-Santiago-Mendoza,Santiago-Madrid-Frankfurt

Bezetting?
Ik denk zo aan de 90%.

Vertraging?
op tijd vertrokken

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk

Eten?
Je kreeg een broodje en een snack, niks op aan te merken.

Entertainment?
Personal entertainment, echt bomvol met muziek en nieuwe films.Gewoon perfect.

Algehele indruk?
Beste maatschappij waarmee ik tot nu toe gevlogen heb.Moderne toestellen met super vriendelijk personeel en goed eten.Ook goeie beenruimte.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Frankfurt zeer groot en modern.Niets over aan te merken.
Madrid ook groot en modern.Lijkt nog maar net te staan.Erg leuk.Werd alleen tijdens het overstappen de verkeerde kant opgestuurd en stond ineens bij de uitgang.En het personeel sprak er toch slecht tot geen Engels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Terpentin07 op 10-11-2009 01:52:26 ]
pi_74561758
Maatschappij?
Iberia

Toestel?
Airbus 340

Traject?
Madrid - Santiago - Madrid

Bezetting?
90% heen, 70% terug

Vertraging?
1 uur op de heenreis.We werden niet geïnformeerd wat er aan de hand was en de stewardessen konden ook geen info geven.Leuk als je daarna maar 45 minuten overstaptijd hebt.Op de terugweg op tijd vertrokken en de kapitein heeft vaak informatie gegeven.

Vriendelijk personeel?
Ik had al lage verwachtingen door de slechte recensies maar jeetje wat waren de stewardessen op de heenvlucht onvriendelijk tegen de mensen.Verdraaiden de ogen,knalden eten op het tafeltje of liepen gewoon door bij een vraag.En allemaal hadden al bijna de pensioenleeftijd bereikt.De enige die een beetje vriendelijk was was de steward :p
Op de terugvlucht was het weer beter.Ook al was er weer een zuurpruim aanwezig.Maar de rest was wel redelijk vriendelijk.En de kapitein gaf voor de landing nog de gatenummers door van aansluitende vluchten.

Eten?
De stewardessen kwamen per vlucht 2 keer langs met eten en drinken.Wat ik zelf wat weinig vind op een 14 uur vlucht.Natuurlijk kon je naar de stewardessen lopen, maar ten eerste werd je behandeld alsof je stoorde en ten tweede moest ik iedere keer mijn buren wakker maken in het middenvak.De kwaliteit van het eten was wel oké.Typisch vliegtuigeten,pasta met salade en een toetje.

Entertainment?
Wat is dat :p In tegenstelling tot Lan had je maar drie tv's aan de bovenkant hangen met blockbusters als Maverick en Gorilla's in the Mist :p Radio stelde ook teleur.Dezelfde 15 songs werden steeds herhaald op het popkanaal.Het leukste was dat de tv op de heenvlucht het eerste uur steeds in en uitklapte wat een irritant geluid gaf.Op de terugvlucht zaten wij bij de nooduitgang en daar ging de tv al na 15 minuten kapot :p.En het leuke is dan dat je vanuit die plek geen andere tv's kan zien.Dus 14 uur zonder entertainment,leuk.Gelukkig had ik een goed boek mee.

Algehele indruk?
Iberia is tot nu toe de slechtste maatschappij waarmee ik gevlogen heb.Onvriendelijk personeel en armoedig uitgeruste toestellen.Enige pluspuntje is dat zij ons plaatsten bij de nooduitgang gegeven hebben.Maar zelfs die plek was kut omdat de mensen die ruimte als hanplek hadden uitverkoren :p. Waarschijnlijk de laatste keer dat ik met Iberia gevlogen heb.Behalve als de prijs niet te toppen is natuurlijk hehe.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Madrid al boven beschreven.Santiago was verrassend modern.Goede bewegwijzering en je moest niet ver lopen.Ook goede en goedkope horeca.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 10-11-2009 17:10:20 ]
pi_74578231
Maatschappij?
Wizz air

Toestel?
Airbus a320

Traject?
Eindhoven - Katowice - Eindhoven

Bezetting?
zo'n 90% heen en terug

Vertraging?
10 minuten op de terugweg

Vriendelijk personeel?
Allemaal vriendelijke stewardessen.

Eten?
niks gehad

Entertainment?
Tijdschrift

Algehele indruk?
Ik dacht dat Ryanair de minste beenruimte had, maar Wizz air weet het te presteren er nog net iets minder van te maken. Op de heenweg gelukkig aan de nooduitgang kunnen zitten, maar terug niet en dat was toch minder prettig.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Beide klein, simpel en overzichtelijk
Too much is never enough!
pi_74580765
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:01 schreef The6thgate het volgende:
Algehele indruk?
Ik dacht dat Ryanair de minste beenruimte had, maar Wizz air weet het te presteren er nog net iets minder van te maken. Op de heenweg gelukkig aan de nooduitgang kunnen zitten, maar terug niet en dat was toch minder prettig.
Had je voor priority boarding betaald of niet?

Toen ik laatst uit Praag met ze terugvloog mochten alleen priority mensen daar zitten, werd gecontroleerd adv. je boarding pass. Dus ook prio-passagiers die als laatste instappen kunnen dan nog een emergency row plek krijgen. (wat opzich netjes is gezien het instappen via een bus in Praag, want ik zou geen airline weten die dit ook zo doet )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74581013
Bij Wizz Air kun je de plaatsen bij de nooduitgang reserveren, tegen betaling van een toeslag. Dat heb ik niet gedaan.

Toen ik met ze vloog en - vanwege de bus inderdaad - als een van de eersten in het toestel was, werd mij gevraagd om bij de nooduitgang plaats te nemen. Er waren onvoldoende reserveringen en volgens de veiligheidsregels moet een deel van die plaatsen bezet zijn.

Iedereen die later het vleigtuig in kwam en verlekkerd naar de lege plekken naast mij keek, werd echter resoluut weggestuurd: nee meneer, voor deze plaatsen moet u reserveren...
pi_74581163
Dat ook nog ja, eerst iedereen wegsturen, en uiteindelijk om mensen moeten vragen daar te gaan zitten vanwege veiligheidsregels

Maar ik zie inderdaad dat ze een extra legroom service aanbieden naast de pre-boarding service
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:12:56 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74581635
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Dat ook nog ja, eerst iedereen wegsturen, en uiteindelijk om mensen moeten vragen daar te gaan zitten vanwege veiligheidsregels

Maar ik zie inderdaad dat ze een extra legroom service aanbieden naast de pre-boarding service
Het is wel leuk bedacht op management nivo zo'n extra legroom service (extra inkomsten en dergelijke), maar ik moet er toch niet aan denken dat je dit uit moet voeren.
Steeds mensen wegsturen of verhinderen dat ze ergens kunnen gaan zitten is ook vervelend, daarnaast zal de gemiddelde passagier geen goed gevoel hieraan overhouden.

Er zijn overigens meer maatschappijen die dit doen, Air Asia heeft er ook een handje van dat je niet op de nooduitgangplaatsen mag plaatsnemen als het je stoel niet is. Al leert de ervaring dat vriendelijk vragen en aangeven dat je anders wat opgevouwen zit dat ze je alsnog toelaten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:18:06 #296
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74581813
Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
Heen: 777-200 naar Singapore, 777-300 naar Melbourne (Economy)
Terug: 777-300 naar Singapore, 777-200 naar Amsterdam (Economy)

Traject?
Amsterdam - Singapore - Melbourne

Prijs?
1450 euri (febr. 2008)

Vertraging?
Geen, kan me het iig niet herinneren.

Bezetting?
95% heen en terug

Vriendelijk personeel?
Onwijs vriendelijk, doen alles om het naar je zin te maken. Op de terugvlucht naar Amsterdam werkte de afstandbediening van het entertainment niet. Bleek al afgebroken te zijn bij vertrek. Meteen doorgegeven en dacht misschien een upgrade te krijgen naar Business Class (tja, je betaalt er ook voor). Bleken linksachterin nog 2 stoelen naast elkaar leeg te zijn en niemand naast me, ach.. dat neem ik dan maar voor lief die extra beenruimte. Tevens aanwezig per vlucht: dekentje, kussentje, sokken en tandenborstelsetje.

Lekker eten?
Prima eten, natuurlijk Aziatisch (noodles/rijst met kip of lams), ontbijt was ook prima.

Entertainment?
Erg goed, de nieuwste films waren te bekijken op het touch screen scherm evenals tv-programma's in verschillende catagorieen, nieuwe muziek cd's en een aantal games oa. Pokemon

Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!

Iets over de luchthavens?
Singapore Changi Airport is groot, verder gratis internet en een goedkoop hotel in het vliegveld. Op de terugreis had een stopover van 8 uur, dus besloot een kamer te boeken om te slapen. Voor 6 uurtjes was ik omgerekend 25 euro kwijt voor een kamer met eigen badkamer en airco. Verder kun je uitstekend shoppen en overal ligt tapijt, zal wel iets typisch Aziatisch zijn. Melbourne Tullamarine is niet bijzonder. Kan me er nog weinig van herinneren. Werd iig bij aankomst door de douane eruitgepikt om wat vragen te beantwoorden en werd gefouilleerd.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74582081
Iemand ervaring met London-Kuala Lumpur of omgekeerd met Air Asia?

Heb Air Asia regelmatig gebruikt voor korte vluchten (tot 2 uur) in Azie zelf en was dik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Vraag me af hoe zo'n lange vlucht gaat? Ik neem aan dat ze daarvoor grotere toestellen gebruiken? De tickets zijn goedkoop, dus gratis eten en entertainment zal er wel niet inzitten. Vind ik niet erg gezien de prijs, maar is het verder allemaal wel een beetje comfortabel?
pi_74582709
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:26 schreef gifkwal het volgende:
Iemand ervaring met London-Kuala Lumpur of omgekeerd met Air Asia?

Heb Air Asia regelmatig gebruikt voor korte vluchten (tot 2 uur) in Azie zelf en was dik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Vraag me af hoe zo'n lange vlucht gaat? Ik neem aan dat ze daarvoor grotere toestellen gebruiken? De tickets zijn goedkoop, dus gratis eten en entertainment zal er wel niet inzitten. Vind ik niet erg gezien de prijs, maar is het verder allemaal wel een beetje comfortabel?
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7

Dat vond ik ervan, gezien de prijs betaald vond ik het erg ok Is het prijsverschil met een reguliere airline kleiner dan zou ik gaan twijfelen. Je moet immers ook nog een ticket naar Stansted erbij rekenen + het kost weer wat extra tijd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74583167
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Had je voor priority boarding betaald of niet?

Toen ik laatst uit Praag met ze terugvloog mochten alleen priority mensen daar zitten, werd gecontroleerd adv. je boarding pass. Dus ook prio-passagiers die als laatste instappen kunnen dan nog een emergency row plek krijgen. (wat opzich netjes is gezien het instappen via een bus in Praag, want ik zou geen airline weten die dit ook zo doet )
Hadden we niet voor betaald. Op de heenweg was het een vriendelijke stewardess die zei dat we idd moesten reserveren, maar mochten er plaatsen over blijven zou ze ons nog halen. Even later kwam ze idd speciaal ons nog van een aantal rijen verder halen en mochten we er zitten. Hetzelfde trucje op de terugweg werkte helaas niet Ergens wel handig om er een aparte service van te maken (zou er zelf wellicht voor betalen met 1.91m waarvan vooral die lengte in m'n benen zit), maar wanneer ik half opgevouwen zit en vervolgens zie dat er nog 5 plekken over blijven is het best frustreren
Too much is never enough!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:15:58 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74583665
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:46 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7

Dat vond ik ervan, gezien de prijs betaald vond ik het erg ok Is het prijsverschil met een reguliere airline kleiner dan zou ik gaan twijfelen. Je moet immers ook nog een ticket naar Stansted erbij rekenen + het kost weer wat extra tijd.
Of dit, inmiddels al 6 maanden oude verslag.

http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')