abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:28:06 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73647467
Hier ook een positief bericht, en wel over Iberia.

onlangs boekte ik een retourvlucht Amsterdam-Madrid en tijdens het boekingsproces werd me direct een Iberia Plus (frequent flyer miles) lidmaatschap aangeboden. De naam die ik voor aanmelding bij Iberia Plus invulde bij contactgegevens, bleek later echter ook op het ticket te komen, terwijl daar natuurlijk de naam zou moeten staan zoals in het paspoort vermeld. Conclusie: ongeldig ticket...

Eén telefoontje met Iberia was gelukkig genoeg. Ze cancelden de vlucht (gratis) en ik kon voor dezelfde prijs opnieuw boeken. Prima van Iberia!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:35:14 #252
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73647669
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:28 schreef Lemans24 het volgende:
Hier ook een positief bericht, en wel over Iberia.

onlangs boekte ik een retourvlucht Amsterdam-Madrid en tijdens het boekingsproces werd me direct een Iberia Plus (frequent flyer miles) lidmaatschap aangeboden. De naam die ik voor aanmelding bij Iberia Plus invulde bij contactgegevens, bleek later echter ook op het ticket te komen, terwijl daar natuurlijk de naam zou moeten staan zoals in het paspoort vermeld. Conclusie: ongeldig ticket...

Eén telefoontje met Iberia was gelukkig genoeg. Ze cancelden de vlucht (gratis) en ik kon voor dezelfde prijs opnieuw boeken. Prima van Iberia!
Ik vlieg echt nooit meer met Iberia. De vluchten zijn ALTIJD vertraagd (tussen de 10-30 minuten) Het instap proces wat ze gebruiken slaat nergens op, de stewardessen zijn onvriendelijk en spreken vaak zeer slecht engels, de piloten zelf zien het ook niet meer zitten en flikkeren dat vliegtuig iedere keer op de landingsbaan alsof het een oude fiets is.
Dan moet je ook nog eens betalen voor je eten in het vliegtuig... 7 euro voor een kurkdroog broodje...

Ondanks dat Ibearia betere vliegtuigen heeft van Amsterdam naar Madrid, vlieg ik liever op de ongunstige tijden van de KLM.

Dit is gebasseerd op 10 vluchten dit jaar naar Madrid met Iberia.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:57:24 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73648286
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:35 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik vlieg echt nooit meer met Iberia. De vluchten zijn ALTIJD vertraagd (tussen de 10-30 minuten) Het instap proces wat ze gebruiken slaat nergens op, de stewardessen zijn onvriendelijk en spreken vaak zeer slecht engels, de piloten zelf zien het ook niet meer zitten en flikkeren dat vliegtuig iedere keer op de landingsbaan alsof het een oude fiets is.
Dan moet je ook nog eens betalen voor je eten in het vliegtuig... 7 euro voor een kurkdroog broodje...
Vertraging van een half uur boeit me niet, ik spreek Spaans en bij Ryanair moet je ook betalen voor eten.
Oh, heb je wel een seen landing met Ryanair in Santander meegemaakt? Dát is bumpy...

Ik ben overigens pas één keer eerder met Iberia naar Spanje gevlogen en toen had ik alleen op de terugweg (vanuit Barcelona) úren vertraging. Dat was echter door een bom die afging op Barajas.
pi_73650168
Geen eigen ervaring maar vroeg me af of mensen ervaringen hebben met Lufthansa en United Airlines ? Ga begin volgende maand naar america heen met United airlines die uitgevoerd wordt door Lufthansa en terug met United airlines ?!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:01:07 #255
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73654086
LH is prima. Duitse degelijkheid. United... tja netzoals alles uit de VS
:O
pi_73673625
Heeft iemand ervaring met de volgende maatschappijen (Amterdam - London en retour)

Britisch Midland
Britisch Airways
pi_73673727
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI. BMI heeft daarentegen weer een betere klantenservice en is vaak net iets goedkoper op de route AMS-LHR. Voor dat uurtje vliegen zou ik voor de goedkoopste gaan met de gunstigste vliegtijden. (tenzij je natuurlijk miles bij een bepaalde alliantie wilt sparen)
pi_73673862
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI.
Ligt aan de tijd van de vlucht:

http://travel.blog.nl/nie(...)ijden-tijdens-vlucht
quote:
British Airways schaft de gratis maaltijden tijdens de vlucht af. In een poging om kosten te besparen, krijgen passagiers vanaf aanstaande maandag geen eten meer na 10:00 uur ’s ochtends.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73673868
We konden kiezen tussen, KLM, BA en BMI

Alleen BMI vliegt pas om 13:55 uur naar londen en er waren geen vroege vluchten beschikbaar.

BA en KLM hadden iets betere tijden, maar BMI was het goedkoopst (KLM het duurst)
Ik lang op Heathrow en overnacht in een hotel bij Earl's Court.
pi_73674123
Oh verrek, dat was ik vergeten ja. Dan is er eigenlijk helemaal geen verschil als je toch geen eten krijgt. KLM is behoorlijk duur in vergelijking met de andere maatschappijen. Waarom vlieg je trouwens niet op Gatwick met EasyJet of BA? Dat scheelt toch 40 euro op een retourtje vaak.
pi_73674361
Dan moet ik weer mijn hotel apart boeken, en dan ben ik alsnog meer kwijt.
pi_73675184
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
pi_73675380
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef charmed_angel het volgende:
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
Ze hebben (net als meeste airlines tegenwoordig) volgens mij geen gewichtslimiet meer, enkel een maximaal afmeting. Je mag trouwens een stuk handbagage meenemen plus een "personal item", wat dus een handtas, laptoptas of iets dergelijks is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:23:16 #264
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73675445
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef charmed_angel het volgende:
Bij BMI, hoeveel kilo mag de handbagage zijn?
gewoon ff op hun webpage kijken.... staan als het goed is alle regels en voorwaarden....
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73675826
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:23 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

gewoon ff op hun webpage kijken.... staan als het goed is alle regels en voorwaarden....
nee kon niks vinden. Alleen de afmetingen, en daar voldoet mijn koffertje aan :-)

Denk dat het dan wel BMI wordt. Alleen jammer dat ze zo laat vliegen. maar ik hoef dan niet op mijn koffer te wachten, dus ik kan gelijk vertrekken naar mijn hotel Vlieg dan om 13:55 uur En terug 18:20 uur
pi_73675919
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Beide maatschappijen zijn prima. Bij BA krijg je nog wel wat te eten en drinken aan boord in tegenstelling tot BMI. BMI heeft daarentegen weer een betere klantenservice en is vaak net iets goedkoper op de route AMS-LHR. Voor dat uurtje vliegen zou ik voor de goedkoopste gaan met de gunstigste vliegtijden. (tenzij je natuurlijk miles bij een bepaalde alliantie wilt sparen)
Belangrijkste voordeel (en de reden waarom ik 95% van de tijd met BA vlieg) is dat je met BA vliegt op Terminal 5. Deze is inmiddels wel echt een stuk relaxter dan de oude terminals en maakt het minimale verschil in kosten voor mij al meer dan goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73679154
We vliegen met BA om 10:40 uur. bedankt voor jullie informatie!
pi_73679444
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:54 schreef copyfile het volgende:
Geen eigen ervaring maar vroeg me af of mensen ervaringen hebben met Lufthansa en United Airlines ? Ga begin volgende maand naar america heen met United airlines die uitgevoerd wordt door Lufthansa en terug met United airlines ?!
Ervaring met United in 2005 was prima. Heenweg zou krap worden met overstap in Washington. Hebben ze omgeboekt via Londen. Vanaf Londen mochten we dan Business Class vliegen en we kregen kaarten voor de Red Carpet club. In het vliegtuig werd dat echter omgezet naar First Class, nog beter dus!

Terugweg ongevraagd (en onbetaald) economy+ gekregen, lekker veel beenruimte dus. Binnenlandse vluchten waren normaal. Al vond ik de wachttijden en incheckprocedures ook een stuk beter ten opzichte van hoe dat in Nederland gaat. Stewardessen allemaal vriendelijk en alles op tijd.


Ik ben zelf dan weer benieuwd naar ervaringen met Continental Airlines.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:26:20 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74398093
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing Fokker 5- (DUS-AMS)
Boeing 747-400 (AMS-BKK)
Boeing 747-M (Combi) BKK-AMS)

Traject?
Dusseldorf - Amsterdam - Bangkok - Amsterdam

Prijs?
425 Euro retour

Vertraging?
Op de heenreis 30 minuten doordat wij moesten wachten op de transferpassagiers, waaronder ik dus, want als het vliegtuig vanaf Amsterdam wel stipt om 20.45 was weggegaan waren er nog teveel lege plaatsen en had ik in een hotel moeten verblijven.
Op de terugweg 1 uur en 30 minuten, wat perfect was, aangezien ik op deze manier mijn aansluitende vlucht naar Dusseldorf zou missen. (En KLM doet wat moeilijk als je eerder uitstapt, echter, ze kunnen mij niet dwingen met een andere vlucht te gaan als door hun toedoen een eerdere connectie niet is gehaald, en zo kon ik na 30 minuten zonder veel gezeur mijn koffer in Amsterdam krijgen, anders doen ze wat lastiger*). Daarnaast kreeg je per persoon een voucher van 200 THB, en dat kan je mooi gebruiken voor een maaltijd in Bangkok
* Sowieso heeft het personeel in Bangkok de opdracht om de koffer naar de eindbestemming te zenden, KLM wil natuurlijk voorkomen dat passagiers teveel gebruik gaan maken van goedkope tickets met vertrek van andere luchthavens en dan op de terugweg eerder uitstappen.

Bezetting?
100% Heenreis (Economy Klasse/ Business Klasse)
100% Terugreis (Economy Klasse) 6 plaatsen vrij in de business klasse bij boarding complete, maar die zullen ongetwijfeld opgevuld zijn door KLM personeel na vertrek).

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg goed. Hoewel de stewardess een fout maakte met het uitdelen van de speciale maaltijden, de ochtendmaaltijd verwisselde met het diner. Al maakt dat in mijn geval niet zoveel uit aangezien ik een fruitmaaltijd heb.
Op de terugweg was er een stewardess die niet weet wat een gangpad plaats bij het uitdelen van speciale maaltijden is, en in een nachtvlucht gaat vragen of de stoel weer omhoog kan tijdens de maaltijdservice, snel gecorrigeerd overigens door een wat jongere steward die aangaf dat dat echt niet kan, iedereen zit zo, en het heeft geen zin om de stoel naar voren te doen, degene die voor mij zit op een nachtvlucht hoeft dat ook echt niet te doen.

Lekker eten?
Ik had een fruitmaaltijd, en die zijn over het algemeen goed, daarnaast krijg je voldoende drinken aangeboden, en kan je eventueel wat extra's halen in de Galley. (Ze komen in de nacht ook langs met dienbladen, maar als je iets anders wilt kan je dat vragen of zelf halen).

Entertainment?
Tja.... KLM is wel begonnen met het upgraden van de 747-serie, maar hoewel het entertainmentkastje onderin al is aangebracht om deze ook daadwerkelijk uit te rusten met een dergelijk systeem en de schermen (nu nog plastic) al achter de stoffering zijn aangebracht, is het nog niet actief.
Dus ben je veroordeeld tot af en toe een waar ben je nu kaartje en niet te volgen films of serie's....

In de Fokker 50 kon ik 30 minuten lang genieten van een niet al te hoge snelheid over Nederland te vliegen.

Algehele indruk?
KLM blijft wel een degelijke maatschappij, met online check-in en de mogelijkheid om dit 30 uur van te voren te doen, en ook vooraf al manage mijn boeking de stoelen al uit kunnen kiezen is gewoon goed.
Het eten, in mijn geval speciale maaltijden, waren prima, en de verzoring is goed.
De beenruimte is natuurlijk niet super goed, maar ik had in alle gevallen een gangpadplaats, alhoewel ik wel tegen de stoel voor mij aankwam, in vergelijking met Finnair, Thai Airways of Air Asia X welke ik dit jaar ook heb genomen is KLM daadwerkelijk slechter in dat opzicht, maar weer gelijk aan Air Berlin.
Wel vliegt KLM relatief snel, een 747 is gewoon een wat betere keus op zo'n lange afstand dan een Airbus 330 of 340.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf is goed te bereiken via de ICE vanaf Utrecht, en hoe laat ik er ook kom, het is er nooit druk, dus ben je zo ingechecked.
Veiligheidscontrole is een beetje pietluttig als het gaat om vloeistoffen, die moeten bij elkaar zitten, terwijl op Schiphol of op Bangkok er niet naar gekeken wordt, wel zijn er voldoende securityscanners in gebruik zodat er maximaal 3 of 4 mensen voor je staan.
Met een Fokker 50 aankomen op Schiphol betekent met de bus naar de Schengen-terminal (ABC-pier), en dan moet je nog een eind lopen naar de internationale terminal, er stond daar een belachelijk lange rij tussen Schengen en Non-Schengen, waardoor ik maar via de bagagehal naar buiten liep om via Terminal 2 naar de Non-Schengen terminal te gaan. Anders dan dat is connecten via Schiphol als ze wat meer mensen zouden inzetten bij de paspoortcontrole goed te doen.
Bangkok airport heeft tegenwoordig de securitycontrole direct achter de paspoortcontrole geplaatst, zodat je tenminste nog een flesje water kunt kopen om aan boord mee te nemen.
(Vanuit een professioneel oogpunt heb ik wel moeite met deze maatregel, en getuige de extra controlevereisten voor Qantas, BA en EL AL alsnog bij de gate ben ik niet de enige, dit is wel een vooruitgang op passagiersgebied.
Tevens zijn de stoelen bij de gate nu uitgerust met kussentjes, zodat je niet meer op een hele koude stoel zit, het enige nadeel is dat ze toch vonden dat de passagier zich toch niet te comfortabel moest voelen en ook extra aircon-units bij de gate geplaatst hebben zodat het alsnog belachelijk koud wordt.
(En nee, er is geen logica om de aircon op 20 graden te zetten rond middernacht, of om welke tijd dan ook).

[ Bericht 2% gewijzigd door ozzietukker op 04-11-2009 20:31:30 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74399485
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Amsterdam - Edinburgh vv

Prijs?
160 euro retour (2 weken vantevoren geboekt; KLM was 390 euro, BA 280 met overstap)

Vertraging?
15 minuten te vroeg op de heenweg
20 minuten te vroeg op de terugweg


Bezetting?
90% Heenreis
100% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Zeer correct en gezellig personeel. Voor de zakelijk reizigers (40%) snelle service of met rust gelaten, voor de feestvierders (40%) een gezellig praatje en een grapje (bij elk biertje werd gezegd dat het de laatste was en bij opbod werd verkocht) en voor de rest (weekendtripper, familiebezoeker) genoeg aandacht (een oudere vrouw die langs de feestvierders naar het toilet moest, werd daar bijvoorbeeld netjes mee geholpen).
Ook een duidelijk praatje van de captain op heen- en terugweg.

Lekker eten?
Niets geprobeerd, maar zag er niet slecht uit

Entertainment?
raampje om naar buiten te kijken, 50 aangeschoten Schotten (zowel heen als terug)

Algehele indruk?
Easyjet lijkt door de midlife crisis heen. Een vorige keer vloog ik nog met een halflege oude Boeing met versleten stoelen en oud personeel, nu ziet het er weer uit als de eerste keer dat ik met Easyjet vloog zeven(?) jaar terug. Inchecken kan 2 weken van tevoren dus ook geen probleem met printen van je boardingcard.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol vertrokken van de H-pier. Na het 'wacht in lounge' - wat standaard is voor vertrekken vanaf deze pier, veranderde melding in de lounge meteen in 'gate gaat sluiten'. Omdat je dan nog door de beveiiliging moet, bleek iedereen die gewacht had, pas bij de gate (H1, zelfs) aan te komen toen het boarden al lang begonnen was.
Op de terugweg bleek er een uitgang afgesloten, waardoor iedereen nog een stuk moest omlopen om bij de uitgang bij de D-pier eruit te kunnen. Uiteindelijk wel al op de geplande landingstijd op het NS-station, inclusief landing op de Polderbaan (wat voor de H-pier ook niet veel uitmaakt)

Edinburgh is klein en je bent in een half uur met de bus die elke tien minuten rijdt in het centrum. Er zijn weinig shops en bars, dus late arrival is mogelijk en aan te raden.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 21:08:51 #271
45833 crew  Fogel
pi_74400012
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

Iets over de luchthavens?
Met een Fokker 50 aankomen op Schiphol betekent met de bus naar de Schengen-terminal (ABC-pier), en dan moet je nog een eind lopen naar de internationale terminal, er stond daar een belachelijk lange rij tussen Schengen en Non-Schengen, waardoor ik maar via de bagagehal naar buiten liep om via Terminal 2 naar de Non-Schengen terminal te gaan. Anders dan dat is connecten via Schiphol als ze wat meer mensen zouden inzetten bij de paspoortcontrole goed te doen.
Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74408420
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Splinternieuwe Airbus 319 (3 dagen oud volgens de captain), dus kennelijk gekocht voor deze nieuwe route.

Traject?
Amsterdam - Madrid vv

Prijs?
ca. 110 euro retour alles bij elkaar (incl. ruimbagage)

Vertraging?
ca. 10 minuten te laat op de heenweg
ca. 2 uur te laat op de terugweg

Bezetting?
5% Heenreis
85% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Niet goed, niet slecht. Gewoon zoals je mag verwachten.

Lekker eten?
Niets gekocht.

Entertainment?
Ehm, EasyJet heeft een inflight magazine en daar stonden een paar aardige stukjes in.

Algehele indruk?
Precies zoals je van een lowcost airline zou verwachten, denk ik.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol vertrokken en aangekomen via de M-pier. Dus geen slurven, maar trappen (en door de regen lopen). Ook nauwelijks wat te beleven in de bijbehorende lounge 4: qua horeca is er alleen een Grab & Fly en er is één taxfree winkel, met precies de dingen die je niet wilt hebben. Joepie. Er is niet eens een pinautomaat. Er vertrekken (nog?) vrijwel geen vluchten van de M-pier (5 per dag ofzo). Normaal gesproken kom ik op Schiphol de tijd wel door als ik aan de vroege kant ben, met kijken naar onbetaalbare horloges, koffie drinken, rondslenteren, etc, maar in lounge 4 zit je echt van God en iedereen verlaten.

Dan Madrid Barajas. Een gunstig punt van deze luchthaven is het metrostation, waarmee je makkelijk de stad in komt (hoewel je - waar je ook heen wilt - altijd lijkt te moeten overstappen). Behalve dat is het een vreselijke plek. Alles ziet er oud en lelijk uit, er zijn nauwelijks winkeltjes of horeca (althans in terminal 1) en wat er is, is veel te duur om voor taxfree door te gaan. Het grondpersoneel is onbeschoft en/of sloom.
  donderdag 5 november 2009 @ 08:50:33 #273
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74409764
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
Volgens mij niet bij de transit.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 5 november 2009 @ 10:04:36 #274
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74411194
quote:
Op donderdag 5 november 2009 01:55 schreef k_man het volgende:

Dan Madrid Barajas. Een gunstig punt van deze luchthaven is het metrostation, waarmee je makkelijk de stad in komt (hoewel je - waar je ook heen wilt - altijd lijkt te moeten overstappen). Behalve dat is het een vreselijke plek. Alles ziet er oud en lelijk uit, er zijn nauwelijks winkeltjes of horeca (althans in terminal 1) en wat er is, is veel te duur om voor taxfree door te gaan. Het grondpersoneel is onbeschoft en/of sloom.
Ja, vreemd die metro. Perfect en fijnmazig net, maar dan niet even een betere lijn naar het centrum!

Overigens is Terminal 4 (van Barajas) wel fantastisch, zowel qua architectuur als service. Daar zit Iberia én het geld vooral, dus het lijkt erop dat de rest langzaam uitgefaseerd wordt.
pi_74411244
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij niet bij de transit.
Maar als je in transit blijft, kom je toch niet door de douane ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')