Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je in transit blijft, kom je toch niet door de douane ?
Douane of paspoortcontrole ?quote:Op donderdag 5 november 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.
De paspoortcontrole inderdaad, sorry voor de verwarring.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Douane of paspoortcontrole ?
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:56 schreef DutchTrain het volgende:
Edinburgh is klein en je bent in een half uur met de bus die elke tien minuten rijdt in het centrum. Er zijn weinig shops en bars, dus late arrival is mogelijk en aan te raden.
Wrijf die jetlag eens uit je ogenquote:Op donderdag 5 november 2009 12:27 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wilde je niet zeggen "af te raden"?
Als er geen shops en bars zijn, is het toch juist hartstikke saai?!
Nog even een aanvulling:quote:Op donderdag 5 november 2009 01:55 schreef k_man het volgende:
Maatschappij?
Easyjet
Toestel?
Splinternieuwe Airbus 319 (3 dagen oud volgens de captain), dus kennelijk gekocht voor deze nieuwe route.
Traject?
Amsterdam - Madrid vv
Easyjet heeft toch uitsluitend sardineklasse? Het hele concept is toch om zoveel mogelijk volk in een vliegtuig te proppen?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Nog even een aanvulling:
In dit toestel waren de stoelen niet verstelbaar. Rugleuning kon dus niet naar achteren en da's irritant. Zeker als je - op de terugweg - in de sardientjesklasse reist. Gelukkig zat ik aan het gangpad en was de middelste stoel vrij, zodat er nog enigszins beenruimte was.
Op de heenweg werd me verzocht bij de nooduitgang plaats te nemen. Het toestel was vrijwel leeg en er moeten daar mensen zitten. Nou, geen probleem. Extra beenruimte.
Van Non-Schengen naar Schengen hebben ze wel een speciale fast-lane voor mensen met een korte connectie, maar andersom zag ik die niet so snel.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
Had je voor priority boarding betaald of niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:01 schreef The6thgate het volgende:
Algehele indruk?
Ik dacht dat Ryanair de minste beenruimte had, maar Wizz air weet het te presteren er nog net iets minder van te maken. Op de heenweg gelukkig aan de nooduitgang kunnen zitten, maar terug niet en dat was toch minder prettig.
Het is wel leuk bedacht op management nivo zo'n extra legroom service (extra inkomsten en dergelijke), maar ik moet er toch niet aan denken dat je dit uit moet voeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Dat ook nog ja, eerst iedereen wegsturen, en uiteindelijk om mensen moeten vragen daar te gaan zitten vanwege veiligheidsregels![]()
Maar ik zie inderdaad dat ze een extra legroom service aanbieden naast de pre-boarding service
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:26 schreef gifkwal het volgende:
Iemand ervaring met London-Kuala Lumpur of omgekeerd met Air Asia?
Heb Air Asia regelmatig gebruikt voor korte vluchten (tot 2 uur) in Azie zelf en was dik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Vraag me af hoe zo'n lange vlucht gaat? Ik neem aan dat ze daarvoor grotere toestellen gebruiken? De tickets zijn goedkoop, dus gratis eten en entertainment zal er wel niet inzitten. Vind ik niet erg gezien de prijs, maar is het verder allemaal wel een beetje comfortabel?
Hadden we niet voor betaald. Op de heenweg was het een vriendelijke stewardess die zei dat we idd moesten reserveren, maar mochten er plaatsen over blijven zou ze ons nog halen. Even later kwam ze idd speciaal ons nog van een aantal rijen verder halen en mochten we er zitten. Hetzelfde trucje op de terugweg werkte helaas nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Had je voor priority boarding betaald of niet?
Toen ik laatst uit Praag met ze terugvloog mochten alleen priority mensen daar zitten, werd gecontroleerd adv. je boarding pass. Dus ook prio-passagiers die als laatste instappen kunnen dan nog een emergency row plek krijgen. (wat opzich netjes is gezien het instappen via een bus in Praag, want ik zou geen airline weten die dit ook zo doet)
Of dit, inmiddels al 6 maanden oude verslag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:46 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7
Dat vond ik ervan, gezien de prijs betaald vond ik het erg okIs het prijsverschil met een reguliere airline kleiner dan zou ik gaan twijfelen. Je moet immers ook nog een ticket naar Stansted erbij rekenen + het kost weer wat extra tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |