abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 10:14:54 #276
45833 crew  Fogel
pi_74411463
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als je in transit blijft, kom je toch niet door de douane ?
Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74411480
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wel als je van Schengen komt en naar een niet-schengen land verder gaat.
Douane of paspoortcontrole ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 10:17:53 #278
45833 crew  Fogel
pi_74411544
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Douane of paspoortcontrole ?
De paspoortcontrole inderdaad, sorry voor de verwarring.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74415427
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:56 schreef DutchTrain het volgende:
Edinburgh is klein en je bent in een half uur met de bus die elke tien minuten rijdt in het centrum. Er zijn weinig shops en bars, dus late arrival is mogelijk en aan te raden.
Wilde je niet zeggen "af te raden"?
Als er geen shops en bars zijn, is het toch juist hartstikke saai?!
 FR
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 12:29:51 #280
45833 crew  Fogel
pi_74415481
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:27 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Wilde je niet zeggen "af te raden"?
Als er geen shops en bars zijn, is het toch juist hartstikke saai?!
Wrijf die jetlag eens uit je ogen
Hij geeft een aanbeveling om juist laat op het vliegveld te komen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74418246
quote:
Op donderdag 5 november 2009 01:55 schreef k_man het volgende:
Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Splinternieuwe Airbus 319 (3 dagen oud volgens de captain), dus kennelijk gekocht voor deze nieuwe route.

Traject?
Amsterdam - Madrid vv
Nog even een aanvulling:

In dit toestel waren de stoelen niet verstelbaar. Rugleuning kon dus niet naar achteren en da's irritant. Zeker als je - op de terugweg - in de sardientjesklasse reist. Gelukkig zat ik aan het gangpad en was de middelste stoel vrij, zodat er nog enigszins beenruimte was.
Op de heenweg werd me verzocht bij de nooduitgang plaats te nemen. Het toestel was vrijwel leeg en er moeten daar mensen zitten. Nou, geen probleem. Extra beenruimte.
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 14:48:18 #282
45833 crew  Fogel
pi_74420137
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog even een aanvulling:

In dit toestel waren de stoelen niet verstelbaar. Rugleuning kon dus niet naar achteren en da's irritant. Zeker als je - op de terugweg - in de sardientjesklasse reist. Gelukkig zat ik aan het gangpad en was de middelste stoel vrij, zodat er nog enigszins beenruimte was.
Op de heenweg werd me verzocht bij de nooduitgang plaats te nemen. Het toestel was vrijwel leeg en er moeten daar mensen zitten. Nou, geen probleem. Extra beenruimte.
Easyjet heeft toch uitsluitend sardineklasse? Het hele concept is toch om zoveel mogelijk volk in een vliegtuig te proppen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74420232
Jawel, maar ook bij Easyjet hebben ze een eerste rij en een paar rijen bij de nooduitgangen.

Ik snap ook wel dat de rugleuningen niet naar achteren kunnen. Als dat wel kan, heeft degene achter je een gebroken neus als je opeens je stoel verstelt...

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 14:52:27 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 17:50:51 #284
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_74427112
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
737-800

Traject?
Charleroi - Madrid vv

Prijs?
geen idee, ticket gekregen van vriendin

Vertraging?
Niet noemenswaardig. Op de terugweg dreigde een lastige passagier roet in het eten te gooien (en dreigden we door de heftige discussie over handbagage onze slot te missen), maar toen kwam de captain eigenhandig in de cabine, wat ervoor zorgde dat de passagier snel toegaf en we dadelijk konden vertrekken.

Bezetting?
95% Heenreis o.i.d.
95% Terugreis o.i.d.

Vriendelijk personeel?

Het hele Ryanairconcept waarbij je de ganse tijd wordt lastiggevallen met wat ze willen verkopen staat me niet aan. Echter, op zich was het personeel wel vriendelijk. Ook tijdens de heftige discussie waarbij ze heel wat naar het hoofd kregen door de passagier in kwestie, bleven ze vriendelijk zoals het hoort.

Lekker eten?

Niets gekocht.

Entertainment?
Nope, wel prachtige zonsopgang gezien in de terugweg.

Algehele indruk?
Van A naar B en terug. Het deuntje op het einde dat de vluchten op tijd aankwamen vond ik vreselijk, net zoals de verschillende passagiers die daaropvolgend enthousiast begonnen te klappen.

Iets over de luchthavens?
Eerste maal in de nieuwe terminal van Charleroi geweest, wat een verbetering is en goed is zonder meer.

Madrid Barajas, zie k_man. Toen ik terugvloog woensdagmorgen lagen overal Chelseasupporters te slapen, wachtend op hun vlucht. Leverde best een grappig zicht op.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 5 november 2009 @ 19:24:53 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74430053
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is wel een hele goede tip, nooit aan gedacht!
Maar hebben ze tegenwoordig niet een fast-lane bij de douane voor flying blue elite en hoger?
Van Non-Schengen naar Schengen hebben ze wel een speciale fast-lane voor mensen met een korte connectie, maar andersom zag ik die niet so snel.
Gelukkig heb ik al vaker met dit bijltje gehad en ga in principe altijd via de bagagehal en dan Terminal 2 weer de Schengen Terminal in, dit keer wilde ik de officiele route volgen, maar zag daar toch maar weer vanaf.
(Ik snap het ook niet, juist in de avonduren en in de ochtend is het ontzettend druk door de vele overstappers, waarom is het niet mogelijk om wat meer mensen bij de paspoortcontrole in te zetten?)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:44:32 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74460255
Maatschappij?
Iberia

Toestel?
Heen Airbus A320 en terug A321

Traject
Amsterdam - Madrid v.v.

Prijs?
109 euro

Vertraging
heen: geen
terug: 30 minuten, waarvan onderweg 15 minuten werd ingehaald.
Reden: door turbulentie was het vliegtuig te laat op Barajas aangekomen.

Bezetting?
Heen: 95%
Terug: 100%

Vriendelijk personeel?
Ja! Het Engels van de gezagvoerder was wat slecht te verstaan, zijn Spaans daarentegen prima.
Bovendien werd ongevraagd een gratis krant en water aangeboden door de stewardessen.

Lekker eten?
Op de terugweg een blikje tonic gekocht (¤ 2,50), verder gratis water.

Entertainment?
Twee inflight magazines en kranten

Algehele indruk?
Dik tevreden, vooral qua ruimte in het vliegtuig. Op de heenreis had ik een stoel bij de nooduitgang gereserveerd (gratis). Op de terugweg was er sowieso een zee van ruimte voor de knieën, het leek alsof de ruimte van buisinessclass behouden was gebleven in economy (Airbus 321)

Iets over de luchthavens?
Schiphol: voor vertrek prima, voor aankomst een ramp! Taxiën vanaf de polderbaan, vervolgens een kwartier door smalle gangen lopen (bijna alle loopbanden uit) en dan nog een kwartier wachten op de bagage. Al met al zat ik pas vijf kwartier na landen in de trein naar Utrecht...
En Schiphol is een beetje verouderd, vergeleken met Barajas.

Barajas: Terminal 4 is prachtig. Absoluut het mooiste vliegveld dat ik ooit heb gezien, met ongelooflijke architectuur en voorzien van veel winkels, prima bewegwijzering en vooral: voldoende ruimte en capaciteit. Het is zelfs een bezoek op zich waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 06-11-2009 17:53:36 ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:52:57 #287
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74460509
Maatschappij?
Vueling

Toestel?
geen idee

Traject
Madrid - Barcelona

Prijs?
34 euro

Vertraging
geen

Bezetting?
100%

Vriendelijk personeel?
ja, gewoon vriendelijk

Lekker eten?
niets op

Entertainment?
Inflight magazine

Algehele indruk?
De beenruimte was zeer beperkt, beetje vergelijkbaar met Ryanair. Ik ben 1.95m, mijn knieën passen derhalve nauwelijks tussen de stoelen. Maarja, de vlucht duurt niet eens een uurtje

Iets over de luchthavens?
Barajas: Terminal 4 is nog steeds prachtig. Via de metro overigens prima bereikbaar vanuit de stad (¤ 2)

Barcelona: Terminal 1 is nieuw, licht en voorzien van vele winkels en eetgelegenheden. De verbinding met de stad is alleen niet optimaal: je moet met de (gratis) shuttlebus eerst naar de oude terminal en dan met de niet-zo-frequente trein naar de stad (¤ 2,85).
pi_74477560
Maatschappij?
Cityjet

Toestel?
Avro RJ85

Traject
Amsterdam - London City - Amsterdam

Prijs?
nvt.

Vertraging
geen

Bezetting?
Heen 95%, terug 50%

Vriendelijk personeel?
prima, de piloot verontschuldigde zich nog voor het slechte weer in Amsterdam, maar dat was volgens hem buiten de invloed van Cityjet

Lekker eten?
BLT sandwisch was best aardig voor een vliegtuigbroodje

Entertainment?
Air France Inflight magazine

Algehele indruk?
prima service

Iets over de luchthavens?
City Airport is een verademing na altijd op Stansted gevlogen te hebben Binnen 2 minuten ingecheckt en door de security, DLR naast de deur.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74561469
Maatschappij?
Lan Airlines

Toestel?
Airbus 340

Traject?
Frankfurt - Madrid

Prijs?
780¤ voor Frankfurt-Madrid-Santiago-Mendoza,Santiago-Madrid-Frankfurt

Bezetting?
Ik denk zo aan de 90%.

Vertraging?
op tijd vertrokken

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk

Eten?
Je kreeg een broodje en een snack, niks op aan te merken.

Entertainment?
Personal entertainment, echt bomvol met muziek en nieuwe films.Gewoon perfect.

Algehele indruk?
Beste maatschappij waarmee ik tot nu toe gevlogen heb.Moderne toestellen met super vriendelijk personeel en goed eten.Ook goeie beenruimte.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Frankfurt zeer groot en modern.Niets over aan te merken.
Madrid ook groot en modern.Lijkt nog maar net te staan.Erg leuk.Werd alleen tijdens het overstappen de verkeerde kant opgestuurd en stond ineens bij de uitgang.En het personeel sprak er toch slecht tot geen Engels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Terpentin07 op 10-11-2009 01:52:26 ]
pi_74561758
Maatschappij?
Iberia

Toestel?
Airbus 340

Traject?
Madrid - Santiago - Madrid

Bezetting?
90% heen, 70% terug

Vertraging?
1 uur op de heenreis.We werden niet geïnformeerd wat er aan de hand was en de stewardessen konden ook geen info geven.Leuk als je daarna maar 45 minuten overstaptijd hebt.Op de terugweg op tijd vertrokken en de kapitein heeft vaak informatie gegeven.

Vriendelijk personeel?
Ik had al lage verwachtingen door de slechte recensies maar jeetje wat waren de stewardessen op de heenvlucht onvriendelijk tegen de mensen.Verdraaiden de ogen,knalden eten op het tafeltje of liepen gewoon door bij een vraag.En allemaal hadden al bijna de pensioenleeftijd bereikt.De enige die een beetje vriendelijk was was de steward :p
Op de terugvlucht was het weer beter.Ook al was er weer een zuurpruim aanwezig.Maar de rest was wel redelijk vriendelijk.En de kapitein gaf voor de landing nog de gatenummers door van aansluitende vluchten.

Eten?
De stewardessen kwamen per vlucht 2 keer langs met eten en drinken.Wat ik zelf wat weinig vind op een 14 uur vlucht.Natuurlijk kon je naar de stewardessen lopen, maar ten eerste werd je behandeld alsof je stoorde en ten tweede moest ik iedere keer mijn buren wakker maken in het middenvak.De kwaliteit van het eten was wel oké.Typisch vliegtuigeten,pasta met salade en een toetje.

Entertainment?
Wat is dat :p In tegenstelling tot Lan had je maar drie tv's aan de bovenkant hangen met blockbusters als Maverick en Gorilla's in the Mist :p Radio stelde ook teleur.Dezelfde 15 songs werden steeds herhaald op het popkanaal.Het leukste was dat de tv op de heenvlucht het eerste uur steeds in en uitklapte wat een irritant geluid gaf.Op de terugvlucht zaten wij bij de nooduitgang en daar ging de tv al na 15 minuten kapot :p.En het leuke is dan dat je vanuit die plek geen andere tv's kan zien.Dus 14 uur zonder entertainment,leuk.Gelukkig had ik een goed boek mee.

Algehele indruk?
Iberia is tot nu toe de slechtste maatschappij waarmee ik gevlogen heb.Onvriendelijk personeel en armoedig uitgeruste toestellen.Enige pluspuntje is dat zij ons plaatsten bij de nooduitgang gegeven hebben.Maar zelfs die plek was kut omdat de mensen die ruimte als hanplek hadden uitverkoren :p. Waarschijnlijk de laatste keer dat ik met Iberia gevlogen heb.Behalve als de prijs niet te toppen is natuurlijk hehe.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Madrid al boven beschreven.Santiago was verrassend modern.Goede bewegwijzering en je moest niet ver lopen.Ook goede en goedkope horeca.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 10-11-2009 17:10:20 ]
pi_74578231
Maatschappij?
Wizz air

Toestel?
Airbus a320

Traject?
Eindhoven - Katowice - Eindhoven

Bezetting?
zo'n 90% heen en terug

Vertraging?
10 minuten op de terugweg

Vriendelijk personeel?
Allemaal vriendelijke stewardessen.

Eten?
niks gehad

Entertainment?
Tijdschrift

Algehele indruk?
Ik dacht dat Ryanair de minste beenruimte had, maar Wizz air weet het te presteren er nog net iets minder van te maken. Op de heenweg gelukkig aan de nooduitgang kunnen zitten, maar terug niet en dat was toch minder prettig.

Eventueel informatie over de luchthavens?
Beide klein, simpel en overzichtelijk
Too much is never enough!
pi_74580765
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:01 schreef The6thgate het volgende:
Algehele indruk?
Ik dacht dat Ryanair de minste beenruimte had, maar Wizz air weet het te presteren er nog net iets minder van te maken. Op de heenweg gelukkig aan de nooduitgang kunnen zitten, maar terug niet en dat was toch minder prettig.
Had je voor priority boarding betaald of niet?

Toen ik laatst uit Praag met ze terugvloog mochten alleen priority mensen daar zitten, werd gecontroleerd adv. je boarding pass. Dus ook prio-passagiers die als laatste instappen kunnen dan nog een emergency row plek krijgen. (wat opzich netjes is gezien het instappen via een bus in Praag, want ik zou geen airline weten die dit ook zo doet )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74581013
Bij Wizz Air kun je de plaatsen bij de nooduitgang reserveren, tegen betaling van een toeslag. Dat heb ik niet gedaan.

Toen ik met ze vloog en - vanwege de bus inderdaad - als een van de eersten in het toestel was, werd mij gevraagd om bij de nooduitgang plaats te nemen. Er waren onvoldoende reserveringen en volgens de veiligheidsregels moet een deel van die plaatsen bezet zijn.

Iedereen die later het vleigtuig in kwam en verlekkerd naar de lege plekken naast mij keek, werd echter resoluut weggestuurd: nee meneer, voor deze plaatsen moet u reserveren...
pi_74581163
Dat ook nog ja, eerst iedereen wegsturen, en uiteindelijk om mensen moeten vragen daar te gaan zitten vanwege veiligheidsregels

Maar ik zie inderdaad dat ze een extra legroom service aanbieden naast de pre-boarding service
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:12:56 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74581635
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Dat ook nog ja, eerst iedereen wegsturen, en uiteindelijk om mensen moeten vragen daar te gaan zitten vanwege veiligheidsregels

Maar ik zie inderdaad dat ze een extra legroom service aanbieden naast de pre-boarding service
Het is wel leuk bedacht op management nivo zo'n extra legroom service (extra inkomsten en dergelijke), maar ik moet er toch niet aan denken dat je dit uit moet voeren.
Steeds mensen wegsturen of verhinderen dat ze ergens kunnen gaan zitten is ook vervelend, daarnaast zal de gemiddelde passagier geen goed gevoel hieraan overhouden.

Er zijn overigens meer maatschappijen die dit doen, Air Asia heeft er ook een handje van dat je niet op de nooduitgangplaatsen mag plaatsnemen als het je stoel niet is. Al leert de ervaring dat vriendelijk vragen en aangeven dat je anders wat opgevouwen zit dat ze je alsnog toelaten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:18:06 #296
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74581813
Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
Heen: 777-200 naar Singapore, 777-300 naar Melbourne (Economy)
Terug: 777-300 naar Singapore, 777-200 naar Amsterdam (Economy)

Traject?
Amsterdam - Singapore - Melbourne

Prijs?
1450 euri (febr. 2008)

Vertraging?
Geen, kan me het iig niet herinneren.

Bezetting?
95% heen en terug

Vriendelijk personeel?
Onwijs vriendelijk, doen alles om het naar je zin te maken. Op de terugvlucht naar Amsterdam werkte de afstandbediening van het entertainment niet. Bleek al afgebroken te zijn bij vertrek. Meteen doorgegeven en dacht misschien een upgrade te krijgen naar Business Class (tja, je betaalt er ook voor). Bleken linksachterin nog 2 stoelen naast elkaar leeg te zijn en niemand naast me, ach.. dat neem ik dan maar voor lief die extra beenruimte. Tevens aanwezig per vlucht: dekentje, kussentje, sokken en tandenborstelsetje.

Lekker eten?
Prima eten, natuurlijk Aziatisch (noodles/rijst met kip of lams), ontbijt was ook prima.

Entertainment?
Erg goed, de nieuwste films waren te bekijken op het touch screen scherm evenals tv-programma's in verschillende catagorieen, nieuwe muziek cd's en een aantal games oa. Pokemon

Algehele indruk?
Een 9/10. Er is alleen nadeel. Veel Indiase mensen hebben hun overstap op Singapore en niet dat ik er iets tegen heb, alleen de lichaamsgeur staat me voor geen meter aan en zeker niet op 10 km hoogte. Beenruimte, service, eten: top!

Iets over de luchthavens?
Singapore Changi Airport is groot, verder gratis internet en een goedkoop hotel in het vliegveld. Op de terugreis had een stopover van 8 uur, dus besloot een kamer te boeken om te slapen. Voor 6 uurtjes was ik omgerekend 25 euro kwijt voor een kamer met eigen badkamer en airco. Verder kun je uitstekend shoppen en overal ligt tapijt, zal wel iets typisch Aziatisch zijn. Melbourne Tullamarine is niet bijzonder. Kan me er nog weinig van herinneren. Werd iig bij aankomst door de douane eruitgepikt om wat vragen te beantwoorden en werd gefouilleerd.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74582081
Iemand ervaring met London-Kuala Lumpur of omgekeerd met Air Asia?

Heb Air Asia regelmatig gebruikt voor korte vluchten (tot 2 uur) in Azie zelf en was dik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Vraag me af hoe zo'n lange vlucht gaat? Ik neem aan dat ze daarvoor grotere toestellen gebruiken? De tickets zijn goedkoop, dus gratis eten en entertainment zal er wel niet inzitten. Vind ik niet erg gezien de prijs, maar is het verder allemaal wel een beetje comfortabel?
pi_74582709
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:26 schreef gifkwal het volgende:
Iemand ervaring met London-Kuala Lumpur of omgekeerd met Air Asia?

Heb Air Asia regelmatig gebruikt voor korte vluchten (tot 2 uur) in Azie zelf en was dik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Vraag me af hoe zo'n lange vlucht gaat? Ik neem aan dat ze daarvoor grotere toestellen gebruiken? De tickets zijn goedkoop, dus gratis eten en entertainment zal er wel niet inzitten. Vind ik niet erg gezien de prijs, maar is het verder allemaal wel een beetje comfortabel?
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7

Dat vond ik ervan, gezien de prijs betaald vond ik het erg ok Is het prijsverschil met een reguliere airline kleiner dan zou ik gaan twijfelen. Je moet immers ook nog een ticket naar Stansted erbij rekenen + het kost weer wat extra tijd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74583167
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Had je voor priority boarding betaald of niet?

Toen ik laatst uit Praag met ze terugvloog mochten alleen priority mensen daar zitten, werd gecontroleerd adv. je boarding pass. Dus ook prio-passagiers die als laatste instappen kunnen dan nog een emergency row plek krijgen. (wat opzich netjes is gezien het instappen via een bus in Praag, want ik zou geen airline weten die dit ook zo doet )
Hadden we niet voor betaald. Op de heenweg was het een vriendelijke stewardess die zei dat we idd moesten reserveren, maar mochten er plaatsen over blijven zou ze ons nog halen. Even later kwam ze idd speciaal ons nog van een aantal rijen verder halen en mochten we er zitten. Hetzelfde trucje op de terugweg werkte helaas niet Ergens wel handig om er een aparte service van te maken (zou er zelf wellicht voor betalen met 1.91m waarvan vooral die lengte in m'n benen zit), maar wanneer ik half opgevouwen zit en vervolgens zie dat er nog 5 plekken over blijven is het best frustreren
Too much is never enough!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:15:58 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74583665
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:46 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7

Dat vond ik ervan, gezien de prijs betaald vond ik het erg ok Is het prijsverschil met een reguliere airline kleiner dan zou ik gaan twijfelen. Je moet immers ook nog een ticket naar Stansted erbij rekenen + het kost weer wat extra tijd.
Of dit, inmiddels al 6 maanden oude verslag.

http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')