abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73049425
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.
De goedkoopste bavalt me het beste.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:10:15 #152
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73050635
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.
Je hebt gelijk, ik was inderdaad vergeten te melden dat het dan wel om een full fare economy ticket gaat Bij deze dus
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73058978
  • Maatschappij
    Swiss

  • Traject
    AMS-ZRH-ATH v.v.

  • Toestel
    Avro RJ100 (AMS-ZHR) en Airbus 320-214

  • Bezetting
    Alle vluchten helemaal vol, ZHR-AMS zelfs overboekt.

  • Vertraging
    Geen

  • Vriendelijk personeel
    Zeker

  • Eten
    Ik vind het eten van Swiss best lekker. AMS-ZHR was een maandagochtendvlucht;we kregen alleen een muffin, op ZHR-ATH kregen we pasta met olijven.
    ATH-ZHR was eind van de vrijdagmiddag en toen kregen we pasta met aardappel, op ZHR-AMS een broodje kaas en een cakeje. En aan het eind van elke vlucht krijg je een stukje chocolade.

  • Entertainment
    Magazine en raampje. In de Airbus werd er op het kleine schermpje boven de stoelen een korte tijd filmpjes van Mr. Bean of Funniest Home Videos gespeeld.

  • Algehele indruk
    Dit is nu de tweede keer dat ik met Swiss heb gevlogen en voor het bedrag wat ik heb betaald, nog geen 300 euro retour Athene, ben ik meer dan tevreden. Alleen de beenruimte in de Avro is mij net iets te weinig.

  • Eventueel informatie over de luchthavens
    Het vliegveld van Athene is relatief nieuw en heeft alles wat een vliegveld hoort te hebben. Ik check als het even kan via internet in, dus hoe het er bij de balie aan toegaat weet ik niet, maar de douane was zeer vriendelijk en rap.
  • pi_73059479
    om even terug te komen over US Airways.... van een star alliance lid verwacht ik wel iets meer dan chagerijnig grondpersoneel en stewardes en smerig eten.
    Mijn ervaring met hun was dus ronduit slecht
      Moderator donderdag 24 september 2009 @ 10:23:44 #155
    45833 crew  Fogel
    pi_73062392
    Van Star Alliance verwacht ik juist chagerijnig personeel, vertraging, nutteloze stakingen en verloren/kapotte baggage. Maargoed, dat komt doordat SAS er een deel van is.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    pi_73062715
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 10:23 schreef Fogel het volgende:
    Van Star Alliance verwacht ik juist chagerijnig personeel, vertraging, nutteloze stakingen en verloren/kapotte baggage. Maargoed, dat komt doordat SAS er een deel van is.
    Vraag me trouwens af in hoeverre een Alliance (Skyteam, Star of whatever) invloed heeft op het service niveau van een individuele maatschappij.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73064641
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73065105
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 11:43 schreef WillyML het volgende:
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?
    1. Je kan het zien bij het boarden van het vliegtuig
    2. Kijk op de site van Delta, zoek op het vluchtnummer en kijk bij type toestel.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73065125
    DL9348 is een KLM vlucht met een B747-400 of B777-200.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73067004
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 11:43 schreef WillyML het volgende:
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?

    www.checkmytrip.com
      donderdag 24 september 2009 @ 16:10:16 #161
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73072576
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.
    Niet helemaal waar. Als FB frequent flyer kun je aan de transfer balie altijd een upgrade kopen indien beschikbaar. Je betaalt dan met miles afhankelijk van de afstand (b.v. NYC=25000 en SIN of GRU is 40000 miles) plus een bedrag cash van ergens 100 tot 350 euro afhankelijk van je oorspronkelijke boekingsklasse. Dus met een beetje geluk vlieg je voor 100 euro en 25000 miles armer met je economy class ticket naar NYC. Als je nog meer geluk hebt, begint het ticket controle apparaat bij de gate te piepen wanneer ze je boarding pass scannen. Dan ligt er gratis en voor niks een nieuwe boarding pass voor je klaar met een nieuw stoelnummer in Business Class. Maar ik moet zeggen dat ik dit laatste bijna uitsluitend nog ervaar op routes van en naar Amerika met Delta, NWA of Continental (Ja ik vlieg altijd Skyteam indien mogelijk). Het afgelopen jaar ooit nog één gratis upgrade gekregen op de route AMS-GRU op een totaal van 18 enkele reizen, en op 8 enkele reizen AMS-BKK/KUL/SIN geen enkele.

    En KLM presteert het om Business class stoelen leeg te laten terwijl er FB Platinum members in Economy reizen. Upgrade is geen recht, maar wel een aardige geste!
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 24 september 2009 @ 16:12:11 #162
    239294 PierreTT
    Man man man, wat een drama!
    pi_73072634
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:10 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Niet helemaal waar. Als frequent flyer kun je aan de transfer balie altijd een upgrade kopen indien beschikbaar. Je betaalt dan met miles afhankelijk van de afstand (b.v. NYC=25000 en SIN of GRU is 40000 miles) plus een bedrag cash van ergens 100 tot 350 euro afhankelijk van je oorspronkelijke boekingsklasse. Dus met een beetje geluk vlieg je voor 100 euro en 25000 miles armer met je economy class ticket naar NYC. Als je nog meer geluk hebt, begint het ticket controle apparaat bij de gate te piepen wanneer ze je boarding pass scannen. Dan ligt er gratis en voor niks een nieuwe boarding pass voor je klaar met een nieuw stoelnummer in Business Class. Maar ik moet zeggen dat ik dit laatste bijna uitsluitend nog ervaar op routes van en naar Amerika met Delta, NWA of Continental (Ja ik vlieg altijd Skyteam indien mogelijk). Het afgelopen jaar ooit nog één gratis upgrade gekregen op de route AMS-GRU op een totaal van 18 enkele reizen, en op 8 enkele reizen AMS-BKK/KUL/SIN geen enkele.

    En KLM presteert het om Business class stoelen leeg te laten terwijl er FB Platinum members in Economy reizen. Upgrade is geen recht, maar wel een aardige geste!
    Is het bovenste verhaal overigens ook afhankelijk van je FB-status? Kunnen Platinum members wel met elk economy ticket upgraden en andere bijvoorbeeld niet?
    Half bezopen is weggegooid geld.
    pi_73072671
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73075299
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    Ja, maar om in die lege stoelen van de business klasse nu maar vrienden en familie van KLM personeel te stoppen, of KLM personeel zelf in plaats van je vaste klanten een upgrade aan te bieden is nu niet echt een slimme bedrijfsvoering.

    En ja, je kan inderdaad tegen bijbetaling + Miles een upgrade kopen, maar het bedrag wat je moet bijbetalen zorgt ervoor dat je in een bepaalde ticketklasse komt, dus afhankelijk van je geboekte ticket is deze optie helemaal niet zo interessant...
    Waarom denk je dat steeds meer vaste (zaken) reizigers KLM links laten liggen en met andere maatschappijen vliegen? Bij andere maatschappijen worden vaste klanten veel beter gewaardeerd.
    KLM heeft m.i. een korte termijn visie, ja uiteraard voorkom je dat vaste klanten een goedkoop ticket kopen, omdat er geen kans is op een upgrade, maar diezelfde klanten lopen wel bij je weg omdat andere maatschappijen die kans eventueel wel bieden. (En het product van KLM is nou niet zo bijzonder dat mensen jouw verkiezen boven een andere maatschappij).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73080398
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 17:29 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ja, maar om in die lege stoelen van de business klasse nu maar vrienden en familie van KLM personeel te stoppen, of KLM personeel zelf in plaats van je vaste klanten een upgrade aan te bieden is nu niet echt een slimme bedrijfsvoering.
    Upgrades van personeel/vrienden/andere IPBers gebeurt op het laatste moment bij het inchecken, dus die business stoelen zijn tot het laatste moment gewoon boekbaar. Als dit niet gebeurt kan je ze idd 'weggeven', maar daar hoeven toch geen speciale regels voor te zijn aan wie? Maar dat is mijn mening
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73083836
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    FB Platinum leden kopen al genoeg Business class tickets: het is vrijwel onmogelijk om genoeg (90.000) level miles voor het Platinum level alleen in economy te sparen.

    Een upgrade is inderdaad geen recht. KLM staat er om bekend dat ze weinig gratis upgrades uitdelen aan FB deelnemers. Misschien is dat bedrijfskundig een slim besluit, want dan besluiten meer frequent flyers om toch maar de prijs te betalen voor een Business Class ticket of betaalde upgrade.

    De discussie ging echter om vrienden en familie van KLM personeel. KLM staat er ook om bekend deze categorie relatief vaak te upgraden. Dit is een slecht signaal richting frequent flyers in zowel de economy als de business class, die echt wel zien wat er gaande is.
      Moderator donderdag 24 september 2009 @ 23:09:09 #167
    45833 crew  Fogel
    pi_73087294
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:32 schreef jaco het volgende:

    [..]

    FB Platinum leden kopen al genoeg Business class tickets: het is vrijwel onmogelijk om genoeg (90.000) level miles voor het Platinum level alleen in economy te sparen.

    Een upgrade is inderdaad geen recht. KLM staat er om bekend dat ze weinig gratis upgrades uitdelen aan FB deelnemers. Misschien is dat bedrijfskundig een slim besluit, want dan besluiten meer frequent flyers om toch maar de prijs te betalen voor een Business Class ticket of betaalde upgrade.

    De discussie ging echter om vrienden en familie van KLM personeel. KLM staat er ook om bekend deze categorie relatief vaak te upgraden. Dit is een slecht signaal richting frequent flyers in zowel de economy als de business class, die echt wel zien wat er gaande is.
    ipv 90k punten kan je ook "slechts" 60 legs maken in de loop van een jaar. Met overstap zit je al aan de 4 legs per retour, en op sommige plekken heb je zelfs 2 transits nodig en dan heb je al 6 legs te pakken, 10% van het benodigde om platinum te worden. Valt op zich nog wel mee.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      donderdag 24 september 2009 @ 23:57:45 #168
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73088797
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Vraag me trouwens af in hoeverre een Alliance (Skyteam, Star of whatever) invloed heeft op het service niveau van een individuele maatschappij.
    Volgens mij is het juist wel de bedoeling dat iedere maatschappij binnen een Alliance een bepaald niveau heeft.
    US Airways is dan ook echt het zwakke lid binnen Star, en binnen de VS op de voet gevolgd door United
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 25 september 2009 @ 04:15:18 #169
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73090541
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    Dat ben ik slechts met je eens indien er helemaal geen meer zouden worden weggegeven. Maar hoe vaak zie ik het niet gebeuren dat, wanneer ik met mijn Platinum status dus altijd op een van de voorste rijen zit, een trolly dollie op een redelijk indiscrete wijze aan een passagier vragen om de bagage op te pakken enz... Heb ik geen echt geen probleem mee als daarmee de Business Class vol zou zijn. Want ik denk maar zo, er zijn altijd reizigers die nog wel meer vliegen dan ik en derhalve vaker in aanmerking zullen komen voor een upgrade. Maar ik vind het zo lullig als blijkt dat er dan toch nog stoelen in BC leeg blijven. En daar zeg ik dan geheid ook wat van.

    En een business class ticket kopen..... Hallo, ik ga toch geen 4000 euro uitgeven als het ook voor 1200 kan en ik daarmee redelijk verzekerd ben van een soort van Economy plus (bij KLeM een heel klein plusje) stoel. Rij 9 in een 777-200ER of rijen 9 en 10 in een 777-300ER zijn prima te doen. Zeker als ik daar zo'n 30000 (dertigduizend!) euro per jaar mee bespaar. maar goed, jij als lange man zal daar wel anders over denken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      vrijdag 25 september 2009 @ 04:28:05 #170
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73090556
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 23:09 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    ipv 90k punten kan je ook "slechts" 60 legs maken in de loop van een jaar. Met overstap zit je al aan de 4 legs per retour, en op sommige plekken heb je zelfs 2 transits nodig en dan heb je al 6 legs te pakken, 10% van het benodigde om platinum te worden. Valt op zich nog wel mee.
    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 07:25:15 #171
    45833 crew  Fogel
    pi_73090876
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 04:28 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    Breng ze niet op ideeen... van de legs moet ik het hebben. En aangezien ik vrij standaard een transit heb op Schiphol, zijn mijn vluchten minimaal 4 legs per retour. Zelfs met minimale reisactiviteit heb ik dan nog altijd een silver status (nog altijd nuttiger dan ivory, maar het liefst zou ik lounge access hebben - en al helemaal nu de diners club lounge op Schiphol dicht is).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    pi_73091020
    Kan deze discussie weer verder in het Frequent Flyer Miles topic?

    Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
      vrijdag 25 september 2009 @ 08:23:27 #173
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73091205
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 04:28 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    Ik heb dit jaar 3 keer intercontinentaal gevlogen 1x Vancouver, 1x Chicago en 1x Panama City (met overstap). Dat is tegenwoordig niet eens genoeg om in de buurt te komen van Silver

    Sorry DT
      zaterdag 26 september 2009 @ 02:02:54 #174
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_73118302
    KLM LYING BLUE... zo wordt dat toch genoemd?

    Iedereen die denkt dat onze KLM zo goed is... wakker worden. Lufthansa, Swiss, Austrian, British Airways, TAP Portugal en alles aziaten zijn allemaal te preferen boven KLM. KLM is een soort US Airways van Europa
    :O
    pi_73122272
    Nou ja, als er nou één maatschappij volkomen ruk is, is het TAP wel.
      zaterdag 26 september 2009 @ 13:26:21 #176
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_73123501
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef k_man het volgende:
    Nou ja, als er nou één maatschappij volkomen ruk is, is het TAP wel.
    Ik lees anders weinig positieve of negatieve ervaringen over TAP. Daarnaast, TAP kan nooit slechter zijn dan Iberia, want die hebben hun europa product onderuit gehaald door betaalde service in te voeren, en hun long haul product is slecht qua entertainment en eten, met ook nog eens ongeinteresseerd personeel, en negatieve ervaringen over Iberia hoor ik wel regelmatig.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73125068
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef k_man het volgende:
    Het irritante is dat je de prijzen nog altijd niet zonder meer kunt vergelijken, ondanks de verplichting om niet tevermijden belastingen en toeslagen in de prijs op te nemen.

    Als EasyJet ¤ 70 vraagt, en KLM ¤ 100, ben ik dan bij EasyJet goedkoper uit? Nee, want daar moet ik nog ¤ 22 aftikken voor m'n bagage en nog eens ¤ 9,50 om te mogen betalen. Dus boeken bij KLM? Of is Ryanair misschien goedkoper? Of WizzAir, of Transavia, of...

    Je moet verdorie nog steeds bij elke airline het hele bestelproces doorlopen voor je erachter bent wat het eigenlijk kost. En dan, als je dat eindelijk allemaal hebt uitgezocht voor verschillende maatschappijen en verschillende data, hebben ze ondertussen de prijzen veranderd. Aaaaargghhhh!!
    Ja dat is zeker irritant; helemaal met je eens!

    Ryanair is overigens nog duurder qua 'toevoegingen' dan Easyjet; bij een ticket van 5 euro kwam ik laatst gewoon uit op een eindbedrag van 76 euro*...
    En dan neem ik nog geen enkele optie voor bagage, verzekering en weet ik al niet meer!...

    *Plus dat je dan nog naar het betreffende vliegveld toe moet (bij Parijs is dat bijvoorbeeld 13 euro per enkele reis en iets van anderhalf uur met de bus...).
     FR
      zaterdag 26 september 2009 @ 19:38:18 #178
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_73131921
    paar weken geleden met wizz air gevlogen naar praag. 2x retour praag 80euries... alleen jammer van die 20euries transactie kosten voor mijn creditcard die er bovenop kwam (was last minute passagier dus kon niet meer met bankoverschrijving betalen dat scheelt 10euries) Als je bagage gaat inchecken betaal je extra! (ik had alleen hand bagage)

    Wat ik apart vond was het feit dat er free seating was... dus je kon zitten waar je wilde. Niet veel beenruimte maar voor die 90 minuten was het prima te doen. Op de heen en terug weg vroeger geland dan geplant... dus al met al een prima maatschappij
    Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
    Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
    Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
    Life: Highly overrated but you still gotta play the game
      maandag 28 september 2009 @ 10:42:00 #179
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73174384
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ik lees anders weinig positieve of negatieve ervaringen over TAP. Daarnaast, TAP kan nooit slechter zijn dan Iberia, want die hebben hun europa product onderuit gehaald door betaalde service in te voeren, en hun long haul product is slecht qua entertainment en eten, met ook nog eens ongeinteresseerd personeel, en negatieve ervaringen over Iberia hoor ik wel regelmatig.
    Uiteraard is Iberia de slechtse nationale luchtvaartmaarschappij in West Europa. Intercontinentaal nog nooit mee gevlogen. Maar regelmatig op Sao Paulo de lange rijen voor de Iberia check-in zien staan. Slechts 3 desks open waarvan een ook nog eens uitsluitend voor business class. En die desks worden pas 2,5 uur voor vertrek geopend. Ik heb altijd weer medelijden met al die wachtenden daar. En TAP is intercontinentaal niet zo heel slecht hoor. Eenmaal AMS-LIS-SSA gevlogen in een Airbus A330. Was goed te doen, alleen de vlucht AMS-LIS was een redelijk krappe zit voor zover ik me kan herrinneren. Maar als je de keus hebt zou ik toch voor TAM ipv TAP kiezen en Iberia maar heel gauw vergeten.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      maandag 28 september 2009 @ 14:23:34 #180
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73179696
  • Maatschappij
    KLM

  • Traject
    Amsterdam -> Chicago -> Grand Rapids

  • Toestel
    Boeing 767 van Delta airlines

  • Vertraging
    Geen, perfect op tijd

  • Vriendelijk personeel
    Nee, de baliemedewerkers bij het inchecken waren niet behulpzaam. Het vluchtpersoneel was wel goed in orde (beetje ongeduldig, maar toch wel ok)

  • Eten
    Goed en voldoende

  • Entertainment
    Goed, nieuwe & oudere on demand films, goede muziek en een paar simpele spelletjes.

  • Algehele indruk
    De vlucht was overboekt, iets dat KLM volgens het grondpersoneel standaard doet (het is goedkoper om mensen naar huis te sturen dan het risico te nemen dat de vlucht niet vol zit). Ik zat in de selectie om niet mee te mogen en financiele compensatie te krijgen. Uiteraard flink over de zeik uiteindelijk naar de gate gegaan om in het rijtje van afvallers te zitten (het lijkt Idols wel). Gelukkig kreeg ik wel een ticket, 8 mensen gingen naar huis. Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Ik boek in ieder geval nooit meer met KLM.
    De vlucht opzich was goed in orde trouwens, daar was niks op aan te merken.
  • [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_73180425
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef Barcaconia het volgende:
  • Algehele indruk
    De vlucht was overboekt, iets dat KLM volgens het grondpersoneel standaard doet (het is goedkoper om mensen naar huis te sturen dan het risico te nemen dat de vlucht niet vol zit). Ik zat in de selectie om niet mee te mogen en financiele compensatie te krijgen. Uiteraard flink over de zeik uiteindelijk naar de gate gegaan om in het rijtje van afvallers te zitten (het lijkt Idols wel). Gelukkig kreeg ik wel een ticket, 8 mensen gingen naar huis. Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Ik boek in ieder geval nooit meer met KLM.
    De vlucht opzich was goed in orde trouwens, daar was niks op aan te merken.
  • Succes met het vinden van een maatschappij waar dit niet gebeurt. Alle grote maatschappijen doen dit, e enigen die het niet doen zijn de ryanair en dat soort pauper maatschappijen... Maar ja, dan kom je niet meer in Chicago...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      maandag 28 september 2009 @ 14:55:57 #182
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_73180489
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:53 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Succes met het vinden van een maatschappij waar dit niet gebeurt. Alle grote maatschappijen doen dit, e enigen die het niet doen zijn de ryanair en dat soort pauper maatschappijen... Maar ja, dan kom je niet meer in Chicago...
    Het voordeel is dan als je vaker met KLM vliegt en elite of elite plus member bent dat je voorrang hebt op de rest

    Ik vlieg zelf ook het liefst met KLM.
    http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      Moderator maandag 28 september 2009 @ 14:58:15 #183
    45833 crew  Fogel
    pi_73180557
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:55 schreef Ps2K het volgende:

    [..]

    Het voordeel is dan als je vaker met KLM vliegt en elite of elite plus member bent dat je voorrang hebt op de rest

    Ik vlieg zelf ook het liefst met KLM.
    Maar dan nog kan je voor de vouchers gaan als je toch genoeg tijd hebt
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 28 september 2009 @ 17:05:45 #184
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73184407
    Overboekt? Jippie! Daarom neem ik op de route AMS-CDG-GRU altijd de zaterdagavond vlucht, die in Parijs dus 9 van de 10 keer overboekt is. Krijg je als FD Platinum member dus een hotel overnachting+ diner + upgrade naar business op de zondagochtend vlucht + 600 euries cash.

    Is me dit jaar al drie keer overkomen dat ik mijn stoel vrijwillig opgegeven heb.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      maandag 28 september 2009 @ 17:10:02 #185
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73184552
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:05 schreef buzz1291 het volgende:
    Overboekt? Jippie! Daarom neem ik op de route AMS-CDG-GRU altijd de zaterdagavond vlucht, die in Parijs dus 9 van de 10 keer overboekt is. Krijg je als FD Platinum member dus een hotel overnachting+ diner + upgrade naar business op de zondagochtend vlucht + 600 euries cash.

    Is me dit jaar al drie keer overkomen dat ik mijn stoel vrijwillig opgegeven heb.
    Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
    Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_73184852
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
    Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
    Tsja, 99% van de gevallen gaat het goed. Als men het niet doet, dan is standaard 20% van vliegtuig leeg. Mijn ouders zijn een keer naar de Ned. Antillen gevlogen met KLM en ook zij stonden op de "wachtlijst". Ze hadden nummer 65&66. Uiteindelijk is het vliegtuig met 20 lege plekken vertrokken. (en iedereen op de wachtlijst dus mee).

    Was de vlucht niet oevrboekt, dan waren er dus bijna 100 lege plekken geweest, en dat is economisch niet rendabel te maken...

    Op vluchten van ryanair e.d. is het aantal no-shows lager en krijgen deze hun geld niet terug, wat bij de grotere maatschappijen, afhankelijk van het type ticket, wel zo is. Daarom kan een ryanair dit makkelijk doen.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      maandag 28 september 2009 @ 17:24:36 #187
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73184981
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:20 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Tsja, 99% van de gevallen gaat het goed. Als men het niet doet, dan is standaard 20% van vliegtuig leeg. Mijn ouders zijn een keer naar de Ned. Antillen gevlogen met KLM en ook zij stonden op de "wachtlijst". Ze hadden nummer 65&66. Uiteindelijk is het vliegtuig met 20 lege plekken vertrokken. (en iedereen op de wachtlijst dus mee).

    Was de vlucht niet oevrboekt, dan waren er dus bijna 100 lege plekken geweest, en dat is economisch niet rendabel te maken...

    Op vluchten van ryanair e.d. is het aantal no-shows lager en krijgen deze hun geld niet terug, wat bij de grotere maatschappijen, afhankelijk van het type ticket, wel zo is. Daarom kan een ryanair dit makkelijk doen.
    Opzich is daar wel wat van te zeggen, maar ik vind het niet goed dat ik blijkbaar niet kan vertrouwens op een vliegticket die ik boek. De schade die het oplevert als ik mijn afspraken niet nakom kunnen groter zijn dan de 600 euro en een hotelovernachting. Die schade dekt de vliegmaatschappij niet. Als ik alle grote vluchten buiten Europa een dag eerder moet gaan boeken om er rekening mee te houden kost het alsnog meer. En standaard business-class boeken is weer niet rendabel.
    Ik vind het dus een slechte oplossing, maar het zal kostentechnisch voor KLM inderdaad wel goed uitkomen.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_73185072
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef Barcaconia het volgende:
  • Maatschappij
    KLM
    [...]
    Boeing 767 van Delta airlines
    [...]
    Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Ik boek in ieder geval nooit meer met KLM.
  • Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?
      maandag 28 september 2009 @ 17:31:54 #189
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73185184
    Ik heb geboekt bij KLM, ingecheckt bij KLM en een ticket met Delta er op. KLM was ook degene die mij vertelden over hun overboek-policy, dus ik ga er van uit dat zij verantwoordelijk zijn.
    Maargoed, blijkbaar doen alle maatschappijen het dus het heeft weinig zin om nooit meer met KLM te boeken hierdoor. Dit was in ieder geval de eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:33:40 #190
    45833 crew  Fogel
    pi_73185237
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
    Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
    Zet Brussels Airlines ook maar op je boicotlijst dan...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 28 september 2009 @ 17:36:10 #191
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73185322
    Nooit last van gehad, en behoorlijk veel mee geboekt. Kan ook door de frequent-flyer status komen dat ik dat nooit krijg bij hun.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:40:23 #192
    45833 crew  Fogel
    pi_73185443
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:36 schreef Barcaconia het volgende:
    Nooit last van gehad, en behoorlijk veel mee geboekt. Kan ook door de frequent-flyer status komen dat ik dat nooit krijg bij hun.
    Als je bedrijf A wil boicotten wegens een overboekingspolicy en bedrijf B die dezelfde policy heeft niet omdat je er bedrijf B nog nooit last van hebt gehad is wat mij betreft een beetje kromme redenering. Ga je bedrijf B pas boicotten als je daar ook een keer een overboeking meemaakt?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 28 september 2009 @ 17:44:56 #193
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73185558
    Heb je mijn 1-na laatste post wel gelezen?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      Moderator maandag 28 september 2009 @ 17:50:30 #194
    45833 crew  Fogel
    pi_73185712
    Die stond er nog niet toen ik mijn reactie aan het schrijven was, dus nee.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 28 september 2009 @ 17:52:12 #195
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73185761
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:31 schreef Barcaconia het volgende:
    Maargoed, blijkbaar doen alle maatschappijen het dus het heeft weinig zin om nooit meer met KLM te boeken hierdoor. Dit was in ieder geval de eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam.
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:50 schreef Fogel het volgende:
    Die stond er nog niet toen ik mijn reactie aan het schrijven was, dus nee.
    Dit bedoel ik, die stond er wel als het goed is (je quote een nieuwere post dan deze).
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 28 september 2009 @ 18:00:04 #196
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_73185998
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:28 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?
    Klm had vroeger alliantie met Northwest wat overgenomen is door Delta Airlines. Omdat Delta niet genoeg personeel heeft laten ze KLM de afhandeling doen. Door deze samenwerking kan het zijn dat als je bv een vlucht naar Atlanta boekt dat je op een Delta terecht ipv KLM....

    Je kan overignes wel aan je boardingcard zien of je met KLM of Delta vliegt. Alle KLM passagiers hebben als vluchtnummer KL6839 en en Delta passagiers vliegen met DL839
    Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
    Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
    Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
    Life: Highly overrated but you still gotta play the game
      maandag 28 september 2009 @ 18:00:16 #197
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_73186011
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
    Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
    Same here, voor een vakantie zou het nog wel eens kunnen.Blegh waarschijnlijk volgende week weer met Iberia vliegen
    http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      maandag 28 september 2009 @ 18:08:39 #198
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_73186243
    De redenen voor de overboeking is inderdaad omdat er een gemiddeld percentage van de passagiers niet komt opdagen (gemiddeld 10% (no shows) ) Het is dus logisch dat men er voor kiest om dus meer tickets te verkopen dan er stoelen zijn. In het geval van Delta (en sowieso van alle amerikaanse maatschappijen) overboeken ze zelf meer... richting de 20%. Dit zijn maatschappijen die het vooral hebben van transfer passagiers en ook een percentage daarvan haalt hun vlucht niet (zogenoemde sho cons (short connections) daarom gaan zitten zij nog hoger dan die eerste 10%. De reden dat zeker delta dit kan doen is omdat er in het hoog seizoen een vliegtuigje of 18 per dag van hun naar de states vertrekt.

    Het is dus ook zo... hoe goedkoper je ticket hoe minder rechten je hebt op die stoel (zorg dus altijd voor een confirmed seat) De goedkoopste tickets hebben alleen maar voorgang op mensen die standby tickets hebben omdat zij bijv. bij de maatschappij werken en alleen maar belastingen hebben betaald. Mensen met frequent flyers cards hebben weer meer rechten op de gewone passagiers en hoger de kaart tja.... you do the math
    Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
    Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
    Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
    Life: Highly overrated but you still gotta play the game
    pi_73188181
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 17:28 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Doordat het vliegtuig van Delta was, vraag ik me af of Delta dan wel KLM voor de overboeking verantwoordelijk was. Was de vlucht 'operated by KLM' ?
    afaik vliegt Delta ook niet voor KLM op de route naar Chicago, dat is gewoon allemaal KLM (B747) materiaal.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 28 september 2009 @ 20:16:00 #200
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_73190991
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 18:08 schreef Knuffelzacht het volgende:
    De redenen voor de overboeking is inderdaad omdat er een gemiddeld percentage van de passagiers niet komt opdagen (gemiddeld 10% (no shows) ) Het is dus logisch dat men er voor kiest om dus meer tickets te verkopen dan er stoelen zijn. In het geval van Delta (en sowieso van alle amerikaanse maatschappijen) overboeken ze zelf meer... richting de 20%. Dit zijn maatschappijen die het vooral hebben van transfer passagiers en ook een percentage daarvan haalt hun vlucht niet (zogenoemde sho cons (short connections) daarom gaan zitten zij nog hoger dan die eerste 10%. De reden dat zeker delta dit kan doen is omdat er in het hoog seizoen een vliegtuigje of 18 per dag van hun naar de states vertrekt.

    Het is dus ook zo... hoe goedkoper je ticket hoe minder rechten je hebt op die stoel (zorg dus altijd voor een confirmed seat) De goedkoopste tickets hebben alleen maar voorgang op mensen die standby tickets hebben omdat zij bijv. bij de maatschappij werken en alleen maar belastingen hebben betaald. Mensen met frequent flyers cards hebben weer meer rechten op de gewone passagiers en hoger de kaart tja.... you do the math
    Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.

    Overigens, ik vind het prima als ik overboekt wordt, laatste keer met DELTA kreeg ik een hotel, 600 Dollar, en business klasse op de vlucht terug naar Amsterdam vanaf New York. (Enige nadeel was dat ik in plaats van zondagochtend, maandagochtend terug was en ik wel moest werken, maar goed, ik ben gelukkig er flexibel in werktijden, en na terugkomst nooit belangrijke afspraken de eerste dag plan. Ook niet als ik ergens heenga buiten europa, want ik calculeer normaliter altijd het e.e.a. in.

    Al is het eigenlijk belachelijk dat maatschappijen dit mogen doen, je betaald ervoor om op een bepaalde dag van A naar B te worden vervoerd, maar omdat de maatschappij meer wil verdienen kan je opeens niet mee. Terwijl die 'lege' plaatsen in het vliegtuig toch al betaald zijn, en het zijn juist de mensen met tickets die in principe niet te wijzigen zijn het eerst op de lijst komen van mensen die niet mee kunnen.. het is wel een beetje meten met 2 maten....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')