abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64946378
O en vraag 2...

Is het verstandig als je geen vlees eet sojamelk met B12 te drinken? Je hebt namelijk analoge en niet analoge b12 (in gist en marmite zit wannabe b12, zelfde uiterlijk geen werking)
Maar die sojamelk is veganistisch, dus zit er dan chemisch gemaakte b12 in?

pi_64946403
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:14 schreef P.F het volgende:
Ik heb een vraagje!

Als ik samen slaap met mijn mr, dan krijg ik op het moment dat ik wakker wordt meteen een bak fruitsalade naar binnen gelepeld, of soms een appel! Omdat het goed is voor je echte ontbijt (een half uur-uur later) fruit te eten!
Is dit zo? (Hij heeft het volgens mij in 't Skinny bitch boekje gelezen dat ik van hem heb gekregen)

Of is het onzin? Anders eet ik sowieso nooit echt fruit, dus op zich is het best prima
Dat lijkt op "Een leven lang fit" Een dieet waar je de 1e 4 uur dat je wakker was alleen fruit mocht eten. En daarna alle eiwitten en KH's moest scheiden. Uit die tijd komen ook m'n groenten broodjes.

Volgens mij is er niets mis mee om je dag te beginnen met wat fruit. Ik zou alleen na een uurtje of zo, wel ook gewoon ontbijten...
  maandag 12 januari 2009 @ 13:18:37 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64946436
tip van de week:

zoetjes in de melk voor de brinta

geen cal, wel lekker zoet
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64946447
Wie studeert er hier nu eigenlijk Voeding Principessa?

Wat is er gebeurt met Tink? Ik heb weer een paar topics gemist geloof ik.
pi_64946467
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat lijkt op "Een leven lang fit" Een dieet waar je de 1e 4 uur dat je wakker was alleen fruit mocht eten. En daarna alle eiwitten en KH's moest scheiden. Uit die tijd komen ook m'n groenten broodjes.

Volgens mij is er niets mis mee om je dag te beginnen met wat fruit. Ik zou alleen na een uurtje of zo, wel ook gewoon ontbijten...
Meestal eten we inderdaad wel iets na een (half) uurtje (een tosti kaas of een gebakken ei op een broodje..)
pi_64946509
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:18 schreef Liejannuh het volgende:

Haar man is gisteravond in het ziekenhuis opgenomen met hartklachten en druk achter de ogen.
pi_64946513
Volgens mij is fruit prima op de nuchtere maag. Ik zou alleen niet te veel doen, ivm suikerhonger de rest van de dag!
pi_64946538
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:00 schreef P.F het volgende:
Ik moet het nog even zonder pannenkoekjes doen, tenzij chico een natuurwinkel hier in de buurt weet !
Waarom moet het per se met boekweitmeel?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_64946555
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:18 schreef Liejannuh het volgende:

Ja ik, maar ik sta wel ingeschreven maar het studeren lukt nog niet zo Ik weet gewoon NIET hoe ik moet leren.. En dat is best kut soms. (Plus gebrek aan concentratie..)
  maandag 12 januari 2009 @ 13:21:31 #160
331 Merel
Be here now.
pi_64946575
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:06 schreef motorbloempje het volgende:

en iedereen zei "dan moet je d'r meer suiker in doen', maar ja, dan val ik niet af ey
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64946578
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Waarom moet het per se met boekweitmeel?
Dat moet je aan gwyneth paltrow vragen !
pi_64946589
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Haar man is gisteravond in het ziekenhuis opgenomen met hartklachten en druk achter de ogen.
Ow, da's schrikken zeg! Dat had ik ook even gemist.
Sterkte Tink, ik hoop dat het allemaal meevalt!
  maandag 12 januari 2009 @ 13:22:05 #163
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64946596
ik ben vandaag gezond begonnen:

brinta met banaan en kaneel
sinaasappel

gister natuurlijk gebak en hapjes enzo gehad en savonds een loempia en gebakken banaan

en ga straks met vriendlief nog lekker ergens een bakje koffie (met taaaaaaart) drinken,
want dat mag als je jarig bent
  maandag 12 januari 2009 @ 13:23:19 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64946636
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:54 schreef SHE het volgende:
Boekweitgrutten is iets anders dan boekweitmeel...dus je moet toch echt even terug naar de winkel
Hey SHE, fijn dat je je wat beter voelt! Jammer dat je er niet bij was gisteren..

Wij hebben het heel leuk gehad, thanks for asking .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64946654
Ik vind het nog knap dat je zo gezond begint BJ, ik zou mijn verjaardag denk ik als excuus gebruiken om alles te eten wat los en vast zit.
Maar goed, als je daarna weer gezond gaat eten heeft de boel wel weer even een boost gehad.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:23:46 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64946663
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat....
pi_64946666
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:19 schreef P.F het volgende:

[..]

Meestal eten we inderdaad wel iets na een (half) uurtje (een tosti kaas of een gebakken ei op een broodje..)
En dan kan je het beste een ei op een gebakken broodje doen!
pi_64946672
Tnx Conleche!
Dat klinkt niet goed trouwens. Ik ga duimen voor Tink en familie dat het meevalt!
pi_64946688
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vind het nog knap dat je zo gezond begint BJ, ik zou mijn verjaardag denk ik als excuus gebruiken om alles te eten wat los en vast zit.
Maar goed, als je daarna weer gezond gaat eten heeft de boel wel weer even een boost gehad.
BJ kan een stukje taart wel hebben ( of 2 of 3 of 4 of 5 )
pi_64946722
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:21 schreef P.F het volgende:

[..]

Dat moet je aan gwyneth paltrow vragen !
Whehe, is dat onze nieuwe dieetgoeroe?
pi_64946735
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef Laureline het volgende:

[..]

En dan kan je het beste een ei op een gebakken broodje doen!
Ja een broodje uit de oven, en dan ei gebakken in olijfolie.. Maarr nu las ik op goop.com dat Jamie Oliver pannen had waar je geen olie bij hoefde gebruiken En volgens mij zei SHE ook zo iets! Dus dat is misschien wel een oplossing. Maarr ik hou eigenlijk wel van olijfolie
pi_64946761
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat....
Ja zou denken nieuws is goed nieuws want dan zijn haar kinderen rustig en valt het allemaal mee
  maandag 12 januari 2009 @ 13:26:31 #173
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64946769
gofter ik gooi net twee uur werk weg met 1 muisklik (ok 2....grrr).... kan wel janken
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:27:09 #174
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64946788
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
ik heb gister dus ook gewoon meegedaan met de rest hoor
maar vandaag valt het idd tnt mee

wat wel grappig is, vorig jaar ben ik na mijn verjaardag begonnen met deel II van het afvalplan...

ik woog toen 97,6 kg....
gisterochtend woog ik 71 kg

dus in een jaartje tijd: - 26,6 kg

best een beetje trots op mezelf

(alleen blijft mijn totaal hangen op ongeveer -49 en ik wil die -50 halen en een keertje die 6 in beeld zien )
pi_64946790
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:26 schreef kwakveense het volgende:
gofter ik gooi net twee uur werk weg met 1 muisklik (ok 2....grrr).... kan wel janken
In welk programma?
Waarom?
Heb je niet gesaved?
Heb je niet tussendoor gesaved?
Stond autosave niet aan?
pi_64946801
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:24 schreef P.F het volgende:

[..]

BJ kan een stukje taart wel hebben ( of 2 of 3 of 4 of 5 )
Da's waar, maar dat wil ze natuurlijk ook zo houden.

De collega's van mijn moeder zeuren altijd als zij als enige maar één stukje vlaai neemt als er iemand trakteert, dan zeggen ze ook altijd "jij kunt dat toch best hebben". Dan heeft mijn mama zoiets van "hoe denk je dat dat komt? "
  maandag 12 januari 2009 @ 13:28:33 #177
236335 neen
schone schijn
pi_64946832
Feli BJ!

PF, had jij geen tentamenweek en moest je niet leren?
het lijkt niet wat het is
pi_64946881
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik heb gister dus ook gewoon meegedaan met de rest hoor
maar vandaag valt het idd tnt mee

wat wel grappig is, vorig jaar ben ik na mijn verjaardag begonnen met deel II van het afvalplan...

ik woog toen 97,6 kg....
gisterochtend woog ik 71 kg

dus in een jaartje tijd: - 26,6 kg

best een beetje trots op mezelf

(alleen blijft mijn totaal hangen op ongeveer -49 en ik wil die -50 halen en een keertje die 6 in beeld zien )
Een beetje? Heel veel trots mag je zijn!

Misschien als je hierna weer gezond gaat eten dat je met hernieuwde kracht die laatste kilo ook nog weg krijgt. Heb je wel al het gevoel dat je tevreden bent met ongeveer dit gewicht? Lijkt me moeilijk om te beslissen wanneer het klaar is als je al zo lang bezig bent.
pi_64946945
Ik ontbijt al dagen met brinta/broodje philledelphia+sambal oelek

De brinta heb ik al op, iemand suggesties voor iets anders dan die philledelphia O en broodje conleche doe ik ook maar niet want ik doe er altijd teveel mayonaise op (wel extra light!) en het liefst besprenkel ik de bodem met olijfolie En het liefst met zelfgemaakte mayonaise want dan smaakt hij nog beter

quote:
Vegetarisch: Nee ( ??)

Voedingswaarde:
Voedingswaarde per 100 ml.

Energie 390 Kj (95 Kcal)
Eiwitten 0,6g
Koolhydraten 11g, waarvan suikers 5,0g
Vet 5,5g
wv. verzadigd 0,5g
onverzadigd 2,7g
meerv.onverz. 1,5g
omega 3 0,4g
cholesterol 0,2g
Voedingsvezel 0,6g
Natrium 1,13g

Ingrediënten:
Water, gemodificeerd maïszetmeel, plantaardige olie 4%, azijn, suiker, kippenei 3%, zout, glucose-fructosestroop, kippenei-eigeel 1%, citroenvezel, aroma (met melk), stabilisator E415, kleurstof (E171, E160a), conserveermiddel E202, geconcentreerd citroensap, antioxidant E385.

Allergenen:
Erwten : Nee
Vis : Nee
Pinda : Nee
Granen met gluten : Nee
Sulfiet : Nee
Soja : Nee
Noten : Nee
Kippenei : Ja
Mosterd : Nee
Melk : Ja
Schaal- en schelpdieren : Nee
Selderij : Nee
Sesamzaad : Nee
Ze bedoelen zeker niet vegetarisch maar wel lacto-ovo vegetarisch
pi_64946962
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:28 schreef neen het volgende:
Feli BJ!

PF, had jij geen tentamenweek en moest je niet leren?
Uhm. Ja.
pi_64946966
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:25 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja een broodje uit de oven, en dan ei gebakken in olijfolie.. Maarr nu las ik op goop.com dat Jamie Oliver pannen had waar je geen olie bij hoefde gebruiken En volgens mij zei SHE ook zo iets! Dus dat is misschien wel een oplossing. Maarr ik hou eigenlijk wel van olijfolie
Wij doen ook vaak gebakken of roerei in olijfolie hoor
Ik heb ook het idee dat het daar niet in zit, voor mij, het afvallen. Mezelf beheersen om van de chips, snoep, en wijn af te bljven, en regelmatig sporten vind ik al moeilijk genoeg, dan ga ik niet ook nog eens zitten freaken om 2 theelepels olijfolie.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:34:14 #182
236335 neen
schone schijn
pi_64947007
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:32 schreef P.F het volgende:

[..]

Uhm. Ja.
Hop ga leren! Ipv soggen.
pi_64947069
Ik heb hetzelfde hoor. Een ei bak je in vet. In mijn geval een beetje boter. Wat Laureline zegt: als je gewoon de rotzooi laat staan en geen kilo's boter op je brood smeert, dan ben je al een heel end!
  maandag 12 januari 2009 @ 13:36:13 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64947079
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:32 schreef P.F het volgende:
Ik ontbijt al dagen met brinta/broodje philledelphia+sambal oelek

De brinta heb ik al op, iemand suggesties voor iets anders dan die philledelphia O en broodje conleche doe ik ook maar niet want ik doe er altijd teveel mayonaise op (wel extra light!) en het liefst besprenkel ik de bodem met olijfolie En het liefst met zelfgemaakte mayonaise want dan smaakt hij nog beter

[ afbeelding ]
[..]

Ze bedoelen zeker niet vegetarisch maar wel lacto-ovo vegetarisch
Nee, want een echte vegetarier eet ook geen ei of zuivel. Eet je dat wel, dan ben je een lacto-ovo vegetarier.
Eet je vis, een pescetarier, eet je wel kip een pollotarier.
pi_64947123
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:32 schreef Laureline het volgende:

[..]

Wij doen ook vaak gebakken of roerei in olijfolie hoor
Ik heb ook het idee dat het daar niet in zit, voor mij, het afvallen. Mezelf beheersen om van de chips, snoep, en wijn af te bljven, en regelmatig sporten vind ik al moeilijk genoeg, dan ga ik niet ook nog eens zitten freaken om 2 theelepels olijfolie.
100 gram olijfolie is wel 900kcal
en dat is 10 keer zoveel als in die mayo die ik net postte

Twee theelepels is 1 cl dus als 10 gram olijfolie 1 cl is dan is dat toch weer 90 kcal ?
http://www.convertworld.com/nl/volume/Theelepel.html
pi_64947186
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:36 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, want een echte vegetarier eet ook geen ei of zuivel. Eet je dat wel, dan ben je een lacto-ovo vegetarier.
Eet je vis, een pescetarier, eet je wel kip een pollotarier.
Oké dat wist ik wel.. (en neen.. dat moet ik leren, srsly! Maar je hebt wel gelijk )
  maandag 12 januari 2009 @ 13:39:14 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64947196
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hey SHE, fijn dat je je wat beter voelt! Jammer dat je er niet bij was gisteren..

Wij hebben het heel leuk gehad, thanks for asking .
Nou ja zeg; Co postte gisteravond al een kort verslagje dat het leuk was. Ik wist niet dat ik aan elk van de puppels afzonderlijk moest vragen hoe het geweest was.
pi_64947275
Moblooo, geen zoetjes doen, die lossen slecht op. Ik doe vloeibare zoetstof Ook handig voor door de chocolademelk En een beetje kaneel soms.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_64947291
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:37 schreef P.F het volgende:

[..]

100 gram olijfolie is wel 900kcal
en dat is 10 keer zoveel als in die mayo die ik net postte

Twee theelepels is 1 cl dus als 10 gram olijfolie 1 cl is dan is dat toch weer 90 kcal ?
http://www.convertworld.com/nl/volume/Theelepel.html
En zo'n zak Haribo gesuikerde perziken?
  maandag 12 januari 2009 @ 13:41:32 #190
236335 neen
schone schijn
pi_64947295
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:39 schreef P.F het volgende:

[..]

Oké dat wist ik wel.. (en neen.. dat moet ik leren, srsly! Maar je hebt wel gelijk )
ik moet zelf ook leren hoor pot verwijt de ketel maar goed
pi_64947392
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:41 schreef Laureline het volgende:

[..]

En zo'n zak Haribo gesuikerde perziken?
Haha ja dat was stom maar ik post iedere keer dat ik snoep/koekjes heb gegeten als ik ze eet! En verder eet ik gelukkig bijna nooit snoep want ik lust het niet meer Ik kan zo twee zakken perzikjes op zonder "bevredigd" te zijn. Met koekjes het zelfde. Nou laat dan maar
  maandag 12 januari 2009 @ 13:46:43 #192
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64947495
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:27 schreef P.F het volgende:

[..]

In welk programma?
Waarom?
Heb je niet gesaved?
Heb je niet tussendoor gesaved?
Stond autosave niet aan?
ik ben aan het scannen en automatisch textherkennen. dan moet ik na 150 pagina's scannen stoppen, laten lezen, en dan opslaan in word.

Tot zover ging t goed, ware het niet dat ik een eerder geconverteerd bestand nog open had staan, tussendoor een telefoontje moest beantwoorden, en toen ik terugkwam dus dacht dat ik al naar word geconverteerd had. daarna de scan en lees-resultaten weggeklikt (weet je het zeker? ja!) en er daarna achterkomen dat het bestand dat open stond niet het nieuwe bestand was, omdat ik die stap nog niet gedaan had en dat dus alle 150 gescande en gelezen pagina's nu weg waren...

eigen stomme schuld dus...ik word zo duf en ongeconcentreerd van dit werk de hele dag...

nu dus opnieuw die pagina's scannen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_64947538
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:46 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik ben aan het scannen en automatisch textherkennen. dan moet ik na 150 pagina's scannen stoppen, laten lezen, en dan opslaan in word.

Tot zover ging t goed, ware het niet dat ik een eerder geconverteerd bestand nog open had staan, tussendoor een telefoontje moest beantwoorden, en toen ik terugkwam dus dacht dat ik al naar word geconverteerd had. daarna de scan en lees-resultaten weggeklikt (weet je het zeker? ja!) en er daarna achterkomen dat het bestand dat open stond niet het nieuwe bestand was, omdat ik die stap nog niet gedaan had en dat dus alle 150 gescande en gelezen pagina's nu weg waren...

eigen stomme schuld dus...ik word zo duf en ongeconcentreerd van dit werk de hele dag...

nu dus opnieuw die pagina's scannen...
O dat is wel naar! Volgende keer dubbele check doen.. Kun je niet tussendoor opslaan? Dus per 50 of zo?
pi_64947572
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:44 schreef P.F het volgende:

[..]

Haha ja dat was stom maar ik post iedere keer dat ik snoep/koekjes heb gegeten als ik ze eet! En verder eet ik gelukkig bijna nooit snoep want ik lust het niet meer Ik kan zo twee zakken perzikjes op zonder "bevredigd" te zijn. Met koekjes het zelfde. Nou laat dan maar
Ja raar is dat. Ik wil dan eigenlijk alleen maar meer. En ook als een rijsttafel: na het zoet wil ik dan zout (chips ofzo). En daar na dan iets friszurigs, zure matten ofzo. En dan weer echt zoet, maar dan chocola met caramel. En dan een drankje met alcohol
En dan voel je je achteraf zo dom dat je eerder op de dag met zorg dat broodbeleg voor die ene boterham had uitgekozen en het niet al te dik eropsmeerde
  maandag 12 januari 2009 @ 13:50:28 #195
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64947646
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou ja zeg; Co postte gisteravond al een kort verslagje dat het leuk was. Ik wist niet dat ik aan elk van de puppels afzonderlijk moest vragen hoe het geweest was.
Hoeft ook niet, maar je reageerde er niet eens op .
pi_64947652
Ik had laatst voor drie euro schepsnoep gekocht, dat is helemaal hel, dan kun je inderdaad een zure met een dropje met een zoute etc afwisselen Zodat je er nooit genoeg van krijgt
pi_64947670
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja raar is dat. Ik wil dan eigenlijk alleen maar meer. En ook als een rijsttafel: na het zoet wil ik dan zout (chips ofzo). En daar na dan iets friszurigs, zure matten ofzo. En dan weer echt zoet, maar dan chocola met caramel. En dan een drankje met alcohol
En dan voel je je achteraf zo dom dat je eerder op de dag met zorg dat broodbeleg voor die ene boterham had uitgekozen en het niet al te dik eropsmeerde
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64947793
Goodbye ben je al naar buiten geweest?
Ik ga mij nu klaarmaken op het naar buiten gaan en bedenk ondertussen of ik dan toch thuis blijf en hier ga studeren ( ) of een lunch/dinerpakketje maak en ga studeren/sporten..

Die laatste klinkt niet zo comfy

O en ik beleg mijn brood met gezonde dingen altijd lekker dik zodat ik er genoeg aan heb en niet denk "o ik ben zo zielig met mijn gezonde eten, als beloning mag ik een koekje"
pi_64947841
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

Herkenbaar
En... OMG zure matten!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 12 januari 2009 @ 13:56:59 #200
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64947863
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, maar je reageerde er niet eens op .
Dat heeft niemand gedaan. Het is ook een beetje lastig om op een post van youtube filmpjes te reageren als je er niet bij bent geweest.

Ik zal er voortaan wat extra aandacht aan besteden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')