abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64913966
Het gebeurt steeds vaker, je begroet iemand in een dorp die je aangaapt en vervolgens geen boeh of bah terugzegt... !

Wat is dat toch voor een gedrag wat je steeds vaker tegenkomt.
Ik moet zeggen dat je zo ongeveer in 50% van de gevallen niets eens een reactie terugkrijgt als je iemand vriendelijk begroet. Ik vind dat hufterig gedrag...

Hoewel ik steeds van te voren een inschatting maak of ik iemand wel of niet begroet heb ik een rigoureus besluit genomen: ik begroet helemaal niemand meer, ik heb geen zin meer om nog langer mijn neus iedere keer te stoten. Inschatting op wle of geen respons is niet meer te doen, zelf te oudjes zijn hufterig geworden. (wat zitten daar bokken tussen )

Wat is dit voor een maatschappij aan het worden ,wat een verkilling en een verzakelijking nu er een simpele groet er niet eens meer af kan bij ongeveer de helft (!) van de gevallrn Ja zelf in een dorp als de mijne .

Wat mij opvalt is dat vooral ouderen, 50, 60-ers die zich zo stoïcijns en stijf op reageren of liever gezegd helemaal niet reageren..... Zeggen ze wel eens over de jeugd van tegenwoordig.....Maar die is vandaag de dag heel wat vriendelijk dan de mensen op leeftijd......

Herkent u dit?

Groet u nog? Of groet u ook niet terug op anderen en waarom doet u dat niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 11-01-2009 14:43:29 ]
pi_64914044
Alleen als de ander mij groet.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 11 januari 2009 @ 14:42:29 #3
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64914102
Misschien ben jij wel nét diegene in het dorp die niemand wil kennen.
Het zwarte schaap, maar heb je dat nog niet door....
Ik ben een eckte rapnegert
pi_64914110
-edit-

flikker op

[ Bericht 83% gewijzigd door Re op 11-01-2009 14:47:55 ]
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  zondag 11 januari 2009 @ 14:42:50 #5
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64914120
Ik vindt?

Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhardt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bootje84 op 11-01-2009 14:50:09 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64914128
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef Quir het volgende:
Alleen als de ander mij groet.
Ja, maar soms doe ik het per ongeluk.....En hoe vaak ik dan nietm ij nues stoot. Vandaag ook weer. In een heel rustig dorp waar geen kip te zien was. Kwam ik een meneer van 50 tegen die met een oudere vrouw achter een rollator liep. Ik zie netjes gedag. ,aar van geen beide geen reactie. En dat is al de zoveelste keer. Ik doe gewoon voortaan of iedereen gewoon lucht is.

Wat een kille maatschappij is dit aan het worden. En nee, het komt echt niet door de jeugd, maar door de ouderen is mijn ervaring.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:43:18 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_64914137
Hier groet iedereen
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zondag 11 januari 2009 @ 14:43:49 #8
163094 Ladidadida
pi_64914154
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Bootje84 het volgende:
Ik vindt?

Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhard.
Verhardt.
pi_64914155
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef Ladidadida het volgende:
Hier groet iedereen
Fok is ook vriendelijk ....
  zondag 11 januari 2009 @ 14:45:11 #10
30252 Soempie
Procreating
pi_64914198
quote:
Ik vindt?

Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhard.
VerhardT
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_64914214
quote:

[..]

Verhardt.

Je moet ook wachten met groeten totdat je oogcontact met die persoon hebt en dan een inschatting maken of het gewenst is of niet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_64914221
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Gummibeer79 het volgende:
Misschien ben jij wel nét diegene in het dorp die niemand wil kennen.
Het zwarte schaap, maar heb je dat nog niet door....
Ik geloof het niet....
pi_64914228
Je hebt ook dagdromers zoals ik.. .. ik groet heel vaak niet terug omdat ik gewoon zo in mijn eigen wereldje leef op dat moment.. dan komen ze vaak terug met de vraag waarom ik niet terug groette en weet ik nergens van

Wat ook soms wel meespeedl is dat mensen mij eerder zien dan ik hun om de simpele reden dat mijn ogen niet zo goed zijn(heb -1, maar draag niet altijd een bril).. tja dan zie ik ze gewoon later dan hun mij
pi_64914236
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef Biancavia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je moet ook wachten met groeten totdat je oogcontact met die persoon hebt en dan een inschatting maken of het gewenst is of niet.
En waar zie je dat aan?
pi_64914245
Valt me laatste tijd hier ook aardig op, woon ook in een dorp!
Ook oude buurjongens die dan wel meer dan 5 jaar ouder dan mij zijn zeggen niks meer terwijl je er vroeger mee om ging!
Als ik iemand groet en ik krijg geen reactie terug van die gene, groet ik hem de volgende keer helemaal niet en kijk ik gewoon langs hem heen.
pi_64914246
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef Biancavia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je een tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.

Wat zijn dat voor lui?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:46:52 #17
163094 Ladidadida
pi_64914247
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Fok is ook vriendelijk ....
Ik bedoel in mijn woonplaats
pi_64914256
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef KraZj het volgende:
Je hebt ook dagdromers zoals ik.. .. ik groet heel vaak niet terug omdat ik gewoon zo in mijn eigen wereldje leef op dat moment.. dan komen ze vaak terug met de vraag waarom ik niet terug groette en weet ik nergens van
Ik merk vaak ook pas achteraf dat iemand mij groette en ik niet terug groette.
pi_64914260
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef Deliah het volgende:

[..]

En waar zie je dat aan?
Aan het gezicht, aan de houding. Glimlacht iemand, is iemand nors voor zich uit aan het kijken, dat soort dingen.
pi_64914271
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je ene tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.

Wat zijn dat voor lui?
Misschien moet je ook geen wildvreemden groeten.
pi_64914296
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik bedoel in mijn woonplaats
Het zal best van plek tot plek verschillen. Het begin hier aardig op de randstad te lijken. Brrrrr
pi_64914311
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je een tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.

Wat zijn dat voor lui?
Als ze hadden willen groeten dan hadden ze dat al wel gedaan in plaats van niets te zeggen. Misschien vinden zij van jou wel dat je ze aan zit te gapen.
pi_64914324
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef poiuytr het volgende:
Ook oude buurjongens die dan wel meer dan 5 jaar ouder dan mij zijn zeggen niks meer terwijl je er vroeger mee om ging!
Als ik iemand groet en ik krijg geen reactie terug van die gene, groet ik hem de volgende keer helemaal niet en kijk ik gewoon langs hem heen.
Heel herkenbaar. ik vraag me af hoe dat dat nou komt? Wat zit daar nou achter?
pi_64914350
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef Deliah het volgende:

[..]

Dat ga ik ook niet meer doen. Ik ben het gewoon spuugbeu om m'n neus iedere keer te stoten aan die ijskonijnen.
pi_64914351
quote:

[..]

In sommige situaties moet dat best kunnen (dorpen, flatgebouwen waar je iemand op de trap tegenkomt, in het park als je je hond uitlaat tegen andere hondenuitlaters).
  zondag 11 januari 2009 @ 14:50:16 #26
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64914354
quote:

[..]

Verhardt.
fixed
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64914373
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:48 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Als ze hadden willen groeten dan hadden ze dat al wel gedaan in plaats van niets te zeggen. Misschien vinden zij van jou wel dat je ze aan zit te gapen.
God mag het weten. Ik vind het raar gedrag om iemand zomaar aan te gapen en dan vervolgens niks te willen.
pi_64914385
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze hebben dezelfde ervaringen als jij en zijn ook tot onderstaand besluit gekomen.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat ga ik ook niet meer doen. Ik ben het gewoon spuugbeu om m'n neus iedere keer te stoten aan die ijskonijnen.
pi_64914394
quote:
Ik vindt?

Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhardt.
fixed.
pi_64914421
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ze hebben dezelfde ervaringen als jij en zijn ook tot onderstaand besluit gekomen.
[..]
Als iemand mij begroet, dan groet ik ALTIJD terug. Dat deden zijn dus niet. Ik was toch heel duidelijk...
pi_64914424
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar kan ik ook niet met mijn kop bij :S
Ze wonen dan al niet meer bij hun ouders en zijn getrouwd hebben kinderen etc.
Ik vind het ook vaag gedrag van dat soort mensen kan me er soms ook best aan storen, maar nu gewoon geleerd niet eens op te kijken naar dat soort mensen.
pi_64914584
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Daar kan ik ook niet met mijn kop bij :S
Ze wonen dan al niet meer bij hun ouders en zijn getrouwd hebben kinderen etc.
Ik vind het ook vaag gedrag van dat soort mensen kan me er soms ook best aan storen, maar nu gewoon geleerd niet eens op te kijken naar dat soort mensen.
Tsja het noopt je tot de houding van "doen alsof je ze niet ziet" . Het is niet mijn voorkeur , maar ik weet er anders ook geen houding meer aan te geven...

Maar ik vraag me werkelijk af in wat voor maatschappij we intussen zijn afgegleden? Waar een vriendelijke bejegening niet meer beantwoord wordt?

Nog ff en je kan een klap voor je bek krijgen als je iemand nog vriendelijk begroet...

Wat een chagrijnig volk zijn we toch aan het worden?

Ik denk dat ik het weet: het gaat gewoon veel te goed hier. Hoe rijker hoe onvriendelijker en sterieler...

Iemand die het hiermee eens is?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:57:26 #33
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64914606
Misschien dat heel nederland ver-randstadtiseerd (jongens en meisjes, dit wordt hét nieuwe woord voor 2009).
Ik bedoel daarmee: er zijn ook legio buurten waar je een mes tussen je ribben krijgt, omdat je iemand 'verkeerd aankeek'.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_64914661
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef Gummibeer79 het volgende:
Misschien dat heel nederland ver-randstadtiseerd (jongens en meisjes, dit wordt hét nieuwe woord voor 2009).
Ik bedoel daarmee: er zijn ook legio buurten waar je een mes tussen je ribben krijgt, omdat je iemand 'verkeerd aankeek'.
Precies. Die kant gaat het gewoon op. Pas nog een jongen doodgestoken in het Noorden omdat iemand de ander begroette met "middag"in het Fries toen het nacht was....

Ja, nog ff en je kan een mes tussen je ribben krijgen als je het lef nog hebt om iemand te begroeten...
pi_64914901
Zo ver is he bij ons gelukkig nog niet.
Leef wel een rustig dorp waar weinig gebeurt maar merk wel een aantal dingen dat alles anders word.

Nog zon ding vind ik dat toen ik vroeger jong was elke middag met buurjongens buurmeisjes buiten aan het spelen was en nu vind je echt niemand 's middags op straat en zitten ze allemaal achter de computer of spelcomputer!
  zondag 11 januari 2009 @ 15:10:09 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64915004
Als iemand mij groet, groet ik meestal wel terug. Maar om nu onbekenden op straat te gaan groeten? Nee, die behoefte heb ik niet.
Huilen dan.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:11:39 #37
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64915050
Ik groet heel vaak mensen en ze groeten altijd terug. Behalve als het om een jong meisje gaat : HEEEEEEE meisje :
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64915052
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:10 schreef Isdatzo het volgende:
Als iemand mij groet, groet ik meestal wel terug. Maar om nu onbekenden op straat te gaan groeten? Nee, die behoefte heb ik niet.
Ik heb het ook niet over onbekende mensen maar over bekende mensen.
pi_64915206
Onderweg naar school fietst ik elke ochtend langs een man die buiten werkt, in een tuintje. Hij begroet mij als hij mij ziet, en dan begroet ik ook weer terug. Maar het punt is, dat ik hem nu ook regelmatig tegenkom op de fiets. Ik vind het dan onzin om te begroeten, want ik ken hem helemaal niet. Ik zit ook altijd te twijfelen.
pi_64915210
quote:

[..]

Ik merk vaak ook pas achteraf dat iemand mij groette en ik niet terug groette.
Precies!
  zondag 11 januari 2009 @ 15:16:58 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64915231
Bij ons in het dorp is dit normaal, ik flikte het in Amsterdam Die blikken die je dan krijgt. Afijn, ik groet dus enkel nog in mijn eigen dorp
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_64915753
Als ik aan het werk ben (postbode) sowieso. Puur omdat het gewoon sociaal is, omdat het je werk een stuk leuker maakt, en omdat er niets beter is dan 181 keer per dag te horen krijgen 'dat je die blauwe brieven wel mag houwen, jochie'.

En daarbuiten lul ik ook met alles en iedereen, want zo heb ik het geleerd van mijn ouders. Of het nou gaat om winkelcassieres, buschauffeurs of degene die mijn strontsporen in de kroeg opruimt: het zijn mensen, en die straal negeren is ronduit onbeschoft.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_64915861
Ik groet meestal ook wel. Hoewel je soms wel het idee hebt dat je al klappen kan krijgen als je naar iemand kijkt
  zondag 11 januari 2009 @ 15:46:23 #44
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_64916284
Kom lekker in Amsterdam wonen.
Gewoon stoer kijken, dan weet je altijd dat je goed zit.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:04:10 #45
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_64916964
Ik vind het asociaal als mensen die met de bus gaan de chauffeur niet groeten. Ik doe het ook niet altijd, maar dan heeft dat een reden, bijvoorbeeld als de bus veel te laat is of de chauffeur is een chagerijnige plurk. Maar over het algemeen vind ik wel dat een bedankje of groet wel op z'n plaats is als iemand je naar plaats van bestemming brengt.
pi_64917274
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoewel ik steeds van te voren een inschatting maak of ik iemand wel of niet begroet heb ik een rigoureus besluit genomen: ik begroet helemaal niemand meer, ik heb geen zin meer om nog langer mijn neus iedere keer te stoten. Inschatting op wle of geen respons is niet meer te doen, zelf te oudjes zijn hufterig geworden. (wat zitten daar bokken tussen )
Waarschijnlijk omdat je er te geforceerd mee bezig bent. Je zegt het zelf al: van tevoren maak je een inschatting: dag spontaniteit en oprechtheid

En je zegt dat je geen zin hebt om je neus nog langer te stoten. Daaruit spreekt dat je het nogal persoonlijk opvat dat een vreemde je niet terug groet. Waarschijnlijk is jouw groet dus niet vrijblijvend en dus ook niet gemeend. Je wil alleen maar groeten als je er iets voor terug krijgt.

Mensen zoals jij groet ik dus ook niet terug. Wanneer iemand spontaan en oprecht groet, dan zeg ik automatisch iets terug, daar denk ik echt niet bij na. Wanneer iemand mij geforceerd groet omdat dat vriendelijk is en omdat dat moet, dan merk ik aan mezelf dat ik me automatisch afsluit voor zo'n persoon en dan zeg ik ook niets terug. Dit alles is dus iets dat automatisch gebeurt. Alsof mensen in een tiende van een seconde een weloverwogen beslissing maken of ze jou wel of niet teruggroeten.

Maar jij denkt dat iedereen kil en zakelijk is omdat ze niet meer groeten. Ooit bij stilgestaan dat ze JOU niet groeten omdat het zo nep en geforceerd overkomt?
quote:
Wat is dit voor een maatschappij aan het worden ,wat een verkilling en een verzakelijking nu er een simpele groet er niet eens meer af kan bij ongeveer de helft (!) van de gevallrn Ja zelf in een dorp als de mijne .
Wat is dit idd voor een maatschappij aan het worden? Mensen willen alleen aardig doen wanneer ze er iets voor terugkrijgen zoals jij dus. Niks vrijblijvende vriendelijkheid dus.
quote:
Groet u nog? Of groet u ook niet terug op anderen en waarom doet u dat niet?
Als ik daar zin in heb groet ik, anders niet. Het hoort eerlijk en spontaan te zijn en niet een jezelf opgelegde leefregel waaraan de hele wereld moet voldoen. Als ik hoi zeg iemand en ik geen reactie terugkrijg, geen probleem hoor. Misschien heeft die persoon een kutdag en heeft ie gewoon geen zin iets terug te zeggen.

Om alles nog iets te verduidelijken: ik heb telemarketing gedaan en je staat er van verstelt hoe positief mensen reageren op een oprechte: "goedemiddag, hoe gaat het met u?". Dit in tegenstelling tot een groet waar een agenda achter zit, in dit geval: "ik wil aardig overkomen want ik wil iets van u terughebben, ik wil dat u iets van me koopt." Onderschat de kracht van lichaamstaal niet. Je stemtoon communiceert veel meer dan dat de meeste mensen voor mogelijk houden. Ook oprechtheid of iets zeggen met een achterliggende agenda is iets dat kan blijken uit iemands stemtoon.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64917279
* ms.poes groet altijd. Men groet ook bijna altijd terug, en niet zelden loopt het uit op een praatje of een grapje maar wellicht heb ik als vrouwe met niet onopvallend uiterlijk makkelijk praten.

Mensen die te nors kijken om te begroeten geef ik wel een glimlach. Mooi om te zien hoe zo'n booskijker dan vaak toch (onbewust) oplicht. Maakt het wel de moeite waard...
some things you lose, and some things you just give away
pi_64917416
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef poiuytr het volgende:
Deze reactie geeft wel aan hoe veel mensen denken: Ik wil een reactie terug anders voel ik me persoonlijk aangevallen en word ik boos. Raar he dat mensen je niet groeten als je er onbewust zoveel gewicht aangeeft?
pi_64917659
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar ik vraag me werkelijk af in wat voor maatschappij we intussen zijn afgegleden? Waar een vriendelijke bejegening niet meer beantwoord wordt?

Nog ff en je kan een klap voor je bek krijgen als je iemand nog vriendelijk begroet...

Wat een chagrijnig volk zijn we toch aan het worden?

Ik word chagerijnig van die nepheid en dat moeten, die sociale conditionering. Je moet gedag zeggen als iemand iets tegen jou zegt, wat een onzin.

Vooral in de supermarkt vind ik dit irritant. Van die dames achter de kassa die je dan een goed weekend wensen maar dan op zo'n commerciele manier

Het wordt vaak alleen maar gezegd omdat het moet van de baas om zo een goed imago te creeeren voor het bedrijf. Als je mij een fijn weekend wenst, wil ik dat je het meent en anders heb ik niet zo'n behoefte om iets terug te zeggen.
pi_64917961
Put on a haaaappy faceeeeee (8)
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')