Ja, maar soms doe ik het per ongeluk.....En hoe vaak ik dan nietm ij nues stoot. Vandaag ook weer. In een heel rustig dorp waar geen kip te zien was. Kwam ik een meneer van 50 tegen die met een oudere vrouw achter een rollator liep. Ik zie netjes gedag. ,aar van geen beide geen reactie. En dat is al de zoveelste keer. Ik doe gewoon voortaan of iedereen gewoon lucht is.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef Quir het volgende:
Alleen als de ander mij groet.
Verhardt.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Bootje84 het volgende:
Ik vindt?
Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhard.
VerhardTquote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Bootje84 het volgende:
Ik vindt?
Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhard.
quote:
Ik geloof het niet....quote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Gummibeer79 het volgende:
Misschien ben jij wel nét diegene in het dorp die niemand wil kennen.
Het zwarte schaap, maar heb je dat nog niet door....
En waar zie je dat aan?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moet ook wachten met groeten totdat je oogcontact met die persoon hebt en dan een inschatting maken of het gewenst is of niet.
Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je een tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je moet ook wachten met groeten totdat je oogcontact met die persoon hebt en dan een inschatting maken of het gewenst is of niet.
Ik bedoel in mijn woonplaatsquote:
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef KraZj het volgende:
Je hebt ook dagdromers zoals ik.. .. ik groet heel vaak niet terug omdat ik gewoon zo in mijn eigen wereldje leef op dat moment.. dan komen ze vaak terug met de vraag waarom ik niet terug groette en weet ik nergens van
Aan het gezicht, aan de houding. Glimlacht iemand, is iemand nors voor zich uit aan het kijken, dat soort dingen.quote:
Misschien moet je ook geen wildvreemden groeten.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je ene tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.
Wat zijn dat voor lui?
Het zal best van plek tot plek verschillen. Het begin hier aardig op de randstad te lijken. Brrrrrquote:
Als ze hadden willen groeten dan hadden ze dat al wel gedaan in plaats van niets te zeggen. Misschien vinden zij van jou wel dat je ze aan zit te gapen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik dat ook precies zo doen. Ze gapen je een tijd aan, zeggen niks, dan groet ik maar, en kijken ze je aan of je wel goed bij je hoofd ben.![]()
Wat zijn dat voor lui?
Heel herkenbaar. ik vraag me af hoe dat dat nou komt? Wat zit daar nou achter?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef poiuytr het volgende:
Valt me laatste tijd hier ook aardig op, woon ook in een dorp!
Ook oude buurjongens die dan wel meer dan 5 jaar ouder dan mij zijn zeggen niks meer terwijl je er vroeger mee om ging!
Als ik iemand groet en ik krijg geen reactie terug van die gene, groet ik hem de volgende keer helemaal niet en kijk ik gewoon langs hem heen.
Dat ga ik ook niet meer doen. Ik ben het gewoon spuugbeu om m'n neus iedere keer te stoten aan die ijskonijnen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef Deliah het volgende:
[..]
Misschien moet je ook geen wildvreemden groeten.
In sommige situaties moet dat best kunnen (dorpen, flatgebouwen waar je iemand op de trap tegenkomt, in het park als je je hond uitlaat tegen andere hondenuitlaters).quote:Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef Deliah het volgende:
[..]
Misschien moet je ook geen wildvreemden groeten.
fixedquote:
God mag het weten. Ik vind het raar gedrag om iemand zomaar aan te gapen en dan vervolgens niks te willen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als ze hadden willen groeten dan hadden ze dat al wel gedaan in plaats van niets te zeggen. Misschien vinden zij van jou wel dat je ze aan zit te gapen.
Ze hebben dezelfde ervaringen als jij en zijn ook tot onderstaand besluit gekomen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. ik vraag me af hoe dat dat nou komt? Wat zit daar nou achter?
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ga ik ook niet meer doen. Ik ben het gewoon spuugbeu om m'n neus iedere keer te stoten aan die ijskonijnen.
fixed.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Bootje84 het volgende:
Ik vindt?
Daarnaast begrijp ik je wel. De gemeenschap verhardt.
Als iemand mij begroet, dan groet ik ALTIJD terug. Dat deden zijn dus niet. Ik was toch heel duidelijk...quote:Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde ervaringen als jij en zijn ook tot onderstaand besluit gekomen.
[..]
Daar kan ik ook niet met mijn kop bij :Squote:Op zondag 11 januari 2009 14:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. ik vraag me af hoe dat dat nou komt? Wat zit daar nou achter?
Tsja het noopt je tot de houding van "doen alsof je ze niet ziet" . Het is niet mijn voorkeur , maar ik weet er anders ook geen houding meer aan te geven...quote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Daar kan ik ook niet met mijn kop bij :S
Ze wonen dan al niet meer bij hun ouders en zijn getrouwd hebben kinderen etc.
Ik vind het ook vaag gedrag van dat soort mensen kan me er soms ook best aan storen, maar nu gewoon geleerd niet eens op te kijken naar dat soort mensen.
Precies. Die kant gaat het gewoon op. Pas nog een jongen doodgestoken in het Noorden omdat iemand de ander begroette met "middag"in het Fries toen het nacht was....quote:Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef Gummibeer79 het volgende:
Misschien dat heel nederland ver-randstadtiseerd (jongens en meisjes, dit wordt hét nieuwe woord voor 2009).
Ik bedoel daarmee: er zijn ook legio buurten waar je een mes tussen je ribben krijgt, omdat je iemand 'verkeerd aankeek'.
Ik heb het ook niet over onbekende mensen maar over bekende mensen.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:10 schreef Isdatzo het volgende:
Als iemand mij groet, groet ik meestal wel terug. Maar om nu onbekenden op straat te gaan groeten? Nee, die behoefte heb ik niet.
Precies!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef Deliah het volgende:
[..]
Ik merk vaak ook pas achteraf dat iemand mij groette en ik niet terug groette.
Waarschijnlijk omdat je er te geforceerd mee bezig bent. Je zegt het zelf al: van tevoren maak je een inschatting: dag spontaniteit en oprechtheidquote:Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoewel ik steeds van te voren een inschatting maak of ik iemand wel of niet begroet heb ik een rigoureus besluit genomen: ik begroet helemaal niemand meer, ik heb geen zin meer om nog langer mijn neus iedere keer te stoten. Inschatting op wle of geen respons is niet meer te doen, zelf te oudjes zijn hufterig geworden. (wat zitten daar bokken tussen)
Wat is dit idd voor een maatschappij aan het worden? Mensen willen alleen aardig doen wanneer ze er iets voor terugkrijgen zoals jij dus. Niks vrijblijvende vriendelijkheid dus.quote:Wat is dit voor een maatschappij aan het worden ,wat een verkilling en een verzakelijking nu er een simpele groet er niet eens meer af kan bij ongeveer de helft (!) van de gevallrnJa zelf in een dorp als de mijne
.
Als ik daar zin in heb groet ik, anders niet. Het hoort eerlijk en spontaan te zijn en niet een jezelf opgelegde leefregel waaraan de hele wereld moet voldoen. Als ik hoi zeg iemand en ik geen reactie terugkrijg, geen probleem hoor. Misschien heeft die persoon een kutdag en heeft ie gewoon geen zin iets terug te zeggen.quote:Groet u nog? Of groet u ook niet terug op anderen en waarom doet u dat niet?
Deze reactie geeft wel aan hoe veel mensen denken: Ik wil een reactie terug anders voel ik me persoonlijk aangevallen en word ik boos. Raar he dat mensen je niet groeten als je er onbewust zoveel gewicht aangeeft?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef poiuytr het volgende:
Valt me laatste tijd hier ook aardig op, woon ook in een dorp!
Ook oude buurjongens die dan wel meer dan 5 jaar ouder dan mij zijn zeggen niks meer terwijl je er vroeger mee om ging!
Als ik iemand groet en ik krijg geen reactie terug van die gene, groet ik hem de volgende keer helemaal niet en kijk ik gewoon langs hem heen.
Ik word chagerijnig van die nepheid en dat moeten, die sociale conditionering. Je moet gedag zeggen als iemand iets tegen jou zegt, wat een onzin.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ik vraag me werkelijk af in wat voor maatschappij we intussen zijn afgegleden?Waar een vriendelijke bejegening niet meer beantwoord wordt?
Nog ff en je kan een klap voor je bek krijgen als je iemand nog vriendelijk begroet...![]()
Wat een chagrijnig volk zijn we toch aan het worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |