Die is er 50 jaar geleden al geweest als ik me niet vergis, toen won Israel.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:01 schreef GuyFawkes het volgende:
De enige reden waarom Israel een 'welvarend' land heeft weten op te bouwen is dankzij hulp uit het Westen. Hulp die moslimlanden niet kregen.
Verder is dit offensief van Israel overdreven en niet in verhouding. Alsof je een kind dat een sneeuwbal gooit op je auto gaat vermoorden en vervolgens zijn hele familie gaat doden. Ik snap dat ze de kracht hebben en van zich af willen bijten, maar dit gaat erg ver.
Het beste is gewoon een totalitaire oorlog in die streek met maar 1 winnaar. Anders zul je altijd dat gezeik om het 'Heilige Land' houden. Fucking retards.
En die was totalitair want? Het probleem is er nog steeds.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:03 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Die is er 50 jaar geleden al geweest als ik me niet vergis, toen won Israel.
Wat bedoel je met totalitait? Dat daarna maar 1 geloof (en dus volk) overblijft?quote:Op zondag 11 januari 2009 18:28 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
En die was totalitair want? Het probleem is er nog steeds.
Lekkere vergelijkingquote:Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef Skylark. het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie het zouden hebben gevonden als na WO II opeens een hoop Joden voor de grens van Nederland stonden, met de boodschap:
"Hoi! Wij mochten hier komen te wonen, dus als jullie wat opschuiven naar het noorden kunnen wij mooi hier wonen"
Ja. Dat is de enige oplossing. Beide landen pleiten voor een monopolie op het Heilige Land en dat zal niet veranderen.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat bedoel je met totalitait? Dat daarna maar 1 geloof (en dus volk) overblijft?
En wat zou dat uitmaken?quote:Op zondag 11 januari 2009 18:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking. Wellicht moet je er dan wel bijvermelden dat in deze hypothetische situatie Nederland nooit een soevereine staat is geweest en wij na WO2 van de geallieerden Duitsland gehad hebben.
Het doet denken aan een sketch van Charles Chaplin.quote:[..]
2006 Hamas wint de parlementsverkiezingen in de Palestijnse gebieden.
2007 Na een korte strijd tussen Fatah en Hamas neemt Hamas de macht over in de Gazastrook. Op de bezette Westelijke Jordaanoever, het andere en grotere deel van de Palestijnse Gebieden, ontslaat Abbas de Hamas-leden van de regering. Israël verscherpt de controle aan de grens en sluit de Gazastrook grotendeels af. Hamas-strijders schieten raketten op Israëlische dorpen.
Juni 2008 Hamas en Israël sluiten via Egyptische bemiddeling een bestand dat een half jaar moet gelden. Israël belooft zijn blokkade van de Gazastrook geleidelijk te versoepelen als Hamas stopt met het afvuren van Qassam-raketten.
14 december 2008 Hamas-leider Khaled Meshaal verklaart dat het bestand niet zal worden verlengd. Omdat Israël zich volgens Hamas niet aan de afspraken houdt. De grenzen zijn niet geopend, volgens Israël omdat er nog steeds raketten vanuit Gaza werden afgevuurd.
27 december In een reactie op verhoogd aantal Hamas-raketten op Israël, begint het Israëlische leger een grootschalig luchtoffensief op Gaza. Op de eerste dag worden zeker 229 Palestijnen gedood.
[..]
Bron: NRC Handelsblad
of een disneyfilm met 2 kleuters in een zandbakquote:Op zondag 11 januari 2009 18:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En wat zou dat uitmaken?
--
Even wat chronologie.
[..]
Het doet denken aan een sketch van Charles Chaplin.
Er wordt afgesproken om de wapens neer te leggen als de grenzen open gaan.
Maar Israël houdt de grens dicht omdat er nog raketten afgevuurd worden.
En Hamas blijft raketten afvuren omdat de grens nog dicht is.
...
Juist.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
of een disneyfilm met 2 kleuters in een zandbak
Typisch geval van, wie niet leren wil, moet maar voelen. En Israël heeft alle rede toe om zo door te gaan. Hamas wéét dat ze dit niet konden winnen en TOCH bleven ze doorgaan. Als die sukkels daar in Gaza eens na zouden denken, hadden ze geweten dat het slimmer is om in te binden.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:01 schreef GuyFawkes het volgende:
De enige reden waarom Israel een 'welvarend' land heeft weten op te bouwen is dankzij hulp uit het Westen. Hulp die moslimlanden niet kregen.
Verder is dit offensief van Israel overdreven en niet in verhouding. Alsof je een kind dat een sneeuwbal gooit op je auto gaat vermoorden en vervolgens zijn hele familie gaat doden. Ik snap dat ze de kracht hebben en van zich af willen bijten, maar dit gaat erg ver.
Het beste is gewoon een totalitaire oorlog in die streek met maar 1 winnaar. Anders zul je altijd dat gezeik om het 'Heilige Land' houden. Fucking retards.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Typisch geval van, wie niet leren wil, moet maar voelen. En Israël heeft alle rede toe om zo door te gaan. Hamas wéét dat ze dit niet konden winnen en TOCH bleven ze doorgaan. Als die sukkels daar in Gaza eens na zouden denken, hadden ze geweten dat het slimmer is om in te binden.
Als jij in je eentje ruzie krijgt met een groep van 30 man met messen, denk jij ook: ok, misschien is het beter dit uit de weg te gaan, in plaats van provoceren en uiteindelijk helemaal kapotgemept/gestoken te worden.
En dán janken he!
Natuurlijk doet Hamas dat zo. Dat is jezelf in een slachtofferrol proberen te manoeuvreren en door de reactie van Israël lukt dat ze aardig. Hoeveel anti-Israël demonstraties zijn er al niet geweest?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:38 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Typisch geval van, wie niet leren wil, moet maar voelen. En Israël heeft alle rede toe om zo door te gaan. Hamas wéét dat ze dit niet konden winnen en TOCH bleven ze doorgaan. Als die sukkels daar in Gaza eens na zouden denken, hadden ze geweten dat het slimmer is om in te binden.
Als jij in je eentje ruzie krijgt met een groep van 30 man met messen, denk jij ook: ok, misschien is het beter dit uit de weg te gaan, in plaats van provoceren en uiteindelijk helemaal kapotgemept/gestoken te worden.
En dán janken he!
wat is een antoombom?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:41 schreef mr_de_grote het volgende:
kunnen ze er niet gewoon een antoombom op gooien
zijn we ook al van dat gezeik af
fantoombom?quote:
Gelukkig dat we die slimmerts hier op FoK! hebben, die altijd een genuanceerde optie weten zodat het hele probleem in een klap getackeld kan worden.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:41 schreef mr_de_grote het volgende:
kunnen ze er niet gewoon een antoombom op gooien
zijn we ook al van dat gezeik af
quote:
Meten met twee maten; als je hier in Nederland een boete krijgt voor te hard rijden wordt er wel gejankt...quote:Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Jorwol het volgende:
Net als al die kutkinderen die daar met stenen gaan lopen gooien en dan janken als ze voor hun flikker worden geschoten.
Goede vergelijking, stenen gooien naar het leger of 5 km te hard rijden.quote:Op maandag 12 januari 2009 08:37 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Meten met twee maten; als je hier in Nederland een boete krijgt voor te hard rijden wordt er wel gejankt...
Inderdaad, vooral als je beseft dat er conflicten in de wereld zijn die vele vele male ernstiger zijn of belangrijker voor ons, maar waar je dan niks over hoort of juist totaal niemand interesseert.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef fathank het volgende:
Het kan me echt geen ruk schelen wat er in die zandbak gebeurt. Het is daar al een jaar of 60 prijs schieten, daar zal de komende 60 jaar weinig verandering in komen denk ik. Wie ben ik dan om me daar druk over te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |