Ik ben nu 31 en er rammelt nog helemaal niets. Ik geloof er ook geen zak van dat dat gaat gebeuren. Ik weet mijn hele leven al dat ik geen moeder wil zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik moest er vroeger ook niet aan denken, maar ik heb in mijn omgeving genoeg gevallen gezien van vrouwen die zeiden dat ze toch echt nooit een kind wilden, terwijl rond hun 30e hun eierstokken keihard begonnen te rammelen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil trouwens niet adopteren, ik wil nl. geen problem child...natuurlijk heb je als je zelf een kind bakt ook geen garantie op een voorbeeldige spruit, maar adoptiekinderen komen zelden zonder problemen. Ik heb begrepen dat dat komt omdat er in de hechtingsfase vaak e.e.a. mis is gegaan...
Ja, rond je 30e moet er wel wat gebeuren natuurlijk. Nou ja, dat kan natuurlijk. Daar is ook niks mis meequote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben nu 31 en er rammelt nog helemaal niets. Ik geloof er ook geen zak van dat dat gaat gebeuren. Ik weet mijn hele leven al dat ik geen moeder wil zijn.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben nu 31 en er rammelt nog helemaal niets. Ik geloof er ook geen zak van dat dat gaat gebeuren. Ik weet mijn hele leven al dat ik geen moeder wil zijn.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:37 schreef P.F het volgende:
Ik moet iets gezonds bestellen van
http://www.pulcinella.nl/bezorgen.html
de laatste keer had ik tomatensalade maar dat is niet echt een goed hoofdgerecht
Ik weet niksquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:42 schreef sigme het volgende:
Maar goed, er zijn ook Nederlandse weesjes (die ook al door geen hond gewild worden, want men wil baaaaaaaaaaaabys). En natuurlijk de (meervoudig) gehandicapte pleegkindertjes, waarbij de tekortkoming van de ouders bestaat uit het niet willen hebben van een mislukt kind.
o ik was bij de pizza's opgehouden te lezen, er waren ook nog carnes?? Bolletje luisteren naar SHE!!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:42 schreef SHE het volgende:
Ik zou de kalfsborst nemen PFje; of de kalfsoester
Thank you, besteldquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:40 schreef conleche het volgende:
[..]
PIZZAPAVAROTTI (een halve)
+ insalata verde
Volgens mij wil niemand een mislukt kind. Ik kan het me wel voorstellen, maar ik zou zorgen dat ik het vóór de geboorte wist.quote:
Nou ja, ik snap het op zich wel hoorquote:
Die hebben ze nietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:42 schreef SHE het volgende:
Ik zou de kalfsborst nemen PFje; of de kalfsoester
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben zelf zo'n kind met een aan autisme verwante aandoening omdat er iets mis is gegaan met de hechtingsfase ( waar ik verder niet op in wil gaan ) en ik vind mezelf niet useless.
Sterker nog, ik vind mezelf wel leuk.
Ik kan alleen maar hopen ook zo'n kind toegewezen te krijgen. Ik hou wel van een uitdaging.
Mijn moeder had zich heilig voorgenomen zachtjes mijn neusje toe te knijpen als ik (duidelijk herkenbaar) mislukt was. Haar kennende had ze het gedaan ookquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij wil niemand een mislukt kind. Ik kan het me wel voorstellen, maar ik zou zorgen dat ik het vóór de geboorte wist.
Dan ben ik scheelquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm, staat levensgroot op de kaart, bolletje
Oh ik SNAP het ook wel. Maar ik krijg er toch een "quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap het op zich wel hoor. Een gehandicapt kind brengt immers wel een hoop extra zorgen en gedoe met zich mee. Dat is niet iets waar veel mensen bewust voor kiezen (of het moet hun eigen kind zijn, dan voelt het toch anders).
Oh ja, van die josti-fans.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh ik SNAP het ook wel. Maar ik krijg er toch een ""-gevoel bij.
Ik vraag me dan ook af of de echte pappa en mamma zo'n kindje hebben afgestaan omdat het gehandicapt is. Als ik later graag kinderen wil, en het blijkt gehandicapt, so be it. Leuk is anders natuurlijk, maar ja. Ik snap dan weer niet zo dat sommige mensen stellen dat kinderen/mensen met syndroom van down zo 'leuk/schattig/weetikwat' zijn. Zal best kunnen, maar niet OMDAT ze dat hebben lijkt mij. Daar is niks grappigs/schattigs aan.
Er staat notabene onder dat blaadje:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Dan ben ik scheelIk ga bestellen he niet daar eten! Kijken wij op dezelfde kaart?
En gisteren zei je nog dat je je niet kon heugen wanneer je voor het laatst een hongergevoel had gehadquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:47 schreef SHE het volgende:
Wij eten straks een zuurdesemstokbrood gevuld met heeeeeeeeel veel jonge bladsla, rode ui, tomaat, komkomkommmerrrrrrrrr en cevapcici . Voor meneer een dressing van Curry, voor mevroi Heinz Balanzzz
Ik kan niet wachten, want ik heb te weinig gegeten vandaag en sterf van de honger![]()
O dus nu is SHE ook nog helderziendquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En gisteren zei je nog dat je je niet kon heugen wanneer je voor het laatst een hongergevoel had gehad.
Zout is prima, heb je nodig. Niet overdrijven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:47 schreef sigme het volgende:
Oh ja, even ontopic tussendoor:
SHE, wat is jouw standpunt met betrekking tot zout, en wat met betrekking tot paddestoelen?
Gisteren is toch ook niet vandaag?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En gisteren zei je nog dat je je niet kon heugen wanneer je voor het laatst een hongergevoel had gehad.
Precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ja, van die josti-fans."Och, mongooltjes zijn toch ZO schattig".
Tyf op. Mongooltjes zijn helemaal niet schattig. Sterker nog, ze kunnen onwijs agressief zijn.
Ik vond het gewoon opvallend dat je dat gisteren zei en dat je uitgerekend een dag later weer een hongergevoel hebt. Bedoel er verder niks mee ofzoquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Gisteren is toch ook niet vandaag?
Ik heb niet kunnen eten vanmiddag, dus honger
Ik bedoelde ook niet je op de vingers te tikken joh!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:45 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
![]()
O jee, deze uitspraak van mij is niet erg tactisch....
Ik zei dit niet omdat ik 'zo'n kind' maar onaangenaam zou vinden, maar alleen maar omdat ik van mezelf denk dat ik niet het geduld kan opbrengen om zo'n kind zo goed mogelijk te begeleiden.
Het gaat hier dus om een tekortkoming van mezelf en niet van het kind!!!!
En ik denk dat juist jij, met jouw achtergrond, daar misschien wel in kan slagen, omdat jij je wellicht beter kan verplaatsen in de psyche van zo'n kindje.
Hoezo weer?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon opvallend dat je dat gisteren zei en dat je uitgerekend een dag later weer een hongergevoel hebt. Bedoel er verder niks mee ofzo.
Volgens mij fysiek in het restauarantquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Er staat notabene onder dat blaadje:
' ook een ruime keuze uit vlees-en visgerechten '
Je kunt gewoon de online menukaart pakken hoor, je hoeft niet perse van de flyer te bestellen![]()
Bel ze even
Ik vind het ook geen prettige wezens om mee om te gaan eerlijk gezegd. Maar dat is een beetje not done om dat te zeggen geloof ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies.
Wij hebben er ook twee in de familie en toen mijn moeder een keer bij mijn oom en tante was (hun dochter heeft Down) en ze per ongeluk op de stoel van de dochter ging zitten, toen heeft die dochter de hele week dat mijn moeder daar was (het was in Canada) boos tegen m'n moeder gedaan. Niks schattigs aan. Ik vind ze zelfs een beetje eng, vaak, want ze schijnen ook erg sterk te zijn en ik weet niet in hoeverre ze rationeel zijn, zoals 'normale' mensen
![]()
(nofi hoor!
)
Niet echt iets wat ik voor mijn plezier doe iddquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen prettige wezens om mee om te gaan eerlijk gezegd. Maar dat is een beetje not done om dat te zeggen geloof ik.
Waarom denk je dat ik die 'nofi' er achteraan plak?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen prettige wezens om mee om te gaan eerlijk gezegd. Maar dat is een beetje not done om dat te zeggen geloof ik.
Jij mag het zeggen want jij hebt er een paar in de familie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik die 'nofi' er achteraan plak?.
En daar wilde ik aan toevoegen dat ik het dus juist wel boeiend zou vinden, maar niet zelf een 'mislukt' kind op de wereld wil zetten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet je op de vingers te tikken joh!
Je moet er maar zin in hebben, een SHE in huis
Maar ik dus wel, want ik weet dat elk nadeel, ze voordeel heb![]()
( bovenstaande zin is bewust gebrekkig geschreven )
Ik heb een enorm grote familie (vader heeft 6 broers en zussen die allemaal > 5 kinderen hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij mag het zeggen want jij hebt er een paar in de familie.
Mijn nichtje is meervoudig gehandicapt. En dat is mij toch een naar dierquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij mag het zeggen want jij hebt er een paar in de familie.
*ahum* best wel jaquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Second thatquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:01 schreef SHE het volgende:
Down zou voor mij een reden zijn om abortus te laten plegen. Ik moet daar ECHT niet aan denken
Ja?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:58 schreef Greys het volgende:
Klinkt heerlijk Co!
SHE, die mayo in die groene pot had ik gevonden van de week en hij is idd heerlijk!
Vanmorgen een bruin bolletje met een beetje van die mayo besmeerd en dan een gekookt eitje er op met wat peper. Mjammie!
Nou.... het kindje van een fokker hier ergens is anders super cute! Inclusief down! En oké ze is wat lichamelijk en ze vond mijn benen prachtig.. Maar dat is dan toch wel een schatje! Je moet alleen een beetje oppassen voor je spullenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
*ahum* best wel javind ik ook best een beetje kortzichtig om dat zo te stellen
Mayo in groene pot? Welke mayo is dat?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja?
Goedzo! Hij is wat zoeter, zoals Cootje als zei en daar moet je van houden. Ik laf het!
Ollie is ook helemaal om en smeert het nog net niet op zijn tandenborstel
Goed product, want het is praktisch olie-vrij en suikervrij en smaakt toch echt naar mayo!
Remia Friteslijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mayo in groene pot? Welke mayo is dat?
Hij staart naar je koplampen dus?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:04 schreef conleche het volgende:
De broer van mijn schoonmoeder is ook niet helemaal gesund im kopfke. En die is me toch een partij egoistisch!! Hij doet niets waar hij geen zin in heeft. Hij heeft helaas altijd wel zin om me aan te staren als ik hem ontmoet. En dan staart hij niet naar m'n ogen.
Dit gaat mij dan echt te ver om dat zo te zeggen, dat het voor het kind beter isquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Second that.
Ik heb niet het gevoel dat ik de plicht heb dat kind groot te brengen. Ik denk maar zo: "Voor het kind zelf is het ook beter als het hier ophoudt."
Ik begrijp het wel. Als het je eigen kind is komt er een factor schuldgevoel bij (al kun je er zelf ook niets aan doen dat je zelf bent geboren met 'gebreken').quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:00 schreef SHE het volgende:
[..]
En daar wilde ik aan toevoegen dat ik het dus juist wel boeiend zou vinden, maar niet zelf een 'mislukt' kind op de wereld wil zetten.
De grootste reden om vooral niet zelf te baren, is omdat ik zelf de autisme factor ga doorgeven en mijn partner schyzofrenie in de bloedlijn heeft zitten.
Ik vind het wat anders om andermans kind een leuk leven te geven ( die bijv autistisch is ), maar zelf bewust zo'n kind op de wereld zetten is mij echt een brug te ver.
Ik weet niet of ik daarmee zou willen/kunnen leven.
Vast voor velen volstrekt onbegrijpelijk, maar voor mij is het logisch. Echt!
Whehehe. Mijn nichtje kan haar pols niet zo goed bewegen (ze is 34quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:04 schreef conleche het volgende:
De broer van mijn schoonmoeder is ook niet helemaal gesund im kopfke. En die is me toch een partij egoistisch!! Hij doet niets waar hij geen zin in heeft. Hij heeft helaas altijd wel zin om me aan te staren als ik hem ontmoet. En dan staart hij niet naar m'n ogen.
Die is gewellllllllllldig!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:04 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou.... het kindje van een fokker hier ergens is anders super cute! Inclusief down! En oké ze is wat lichamelijk en ze vond mijn benen prachtig.. Maar dat is dan toch wel een schatje! Je moet alleen een beetje oppassen voor je spullen
Hahaha zó dom is ie dan toch ook weer niet!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:04 schreef conleche het volgende:
I agree. Je hebt down en je hebt kasplantje, daartussen zit nog heel veel!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gaat mij dan echt te ver om dat zo te zeggen, dat het voor het kind beter is![]()
Ja ik heb ook wel eens een foto van mij en haar geplaatstquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Die is gewellllllllllldig!
Daar heb ik al eens een foto van hier geplaatst van mij en haar! Een ontzettend leuk kindje!
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij staart naar je koplampen dus?.
Ik heb ook een tante die me altijd aanstaart. En die staart gelukkig niet naar m'n koplampen. Grappig: mijn broer en zussen zijn 15 tot 20 jaar ouder dan ik en die klaagden er ook al over dat zij hen zo aanstaarde altijd
.
Hoe redeneer jij dan? Als in: "Het kind is zwakzinnig en het kan op zijn eigen level een heel fijn leven hebben?".quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gaat mij dan echt te ver om dat zo te zeggen, dat het voor het kind beter is![]()
Muisiequote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef Muis006 het volgende:
Ja stomme vraag hoor en ik wil geen rel ontketenen.
Maar waar trek je de grens mbt een 'mislukt' kind?
Ben ik mislukt?
Dan zou ik zeker het risico maar helemaal niet nemen. Kinderen (eigen fabrikaat of dat van een ander) vragen altijd eindeloos veel geduld en hebben altijd wel een of meerdere probleemfases.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil trouwens niet adopteren, ik wil nl. geen problem child...natuurlijk heb je als je zelf een kind bakt ook geen garantie op een voorbeeldige spruit, maar adoptiekinderen komen zelden zonder problemen. Ik heb begrepen dat dat komt omdat er in de hechtingsfase vaak e.e.a. mis is gegaan...
Ik zou zeggen: als het kind nooit in staat is om voor zichzelf te zorgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:08 schreef Muis006 het volgende:
Ja stomme vraag hoor en ik wil geen rel ontketenen.
Maar waar trek je de grens mbt een 'mislukt' kind?
Ben ik mislukt?
Dit is een heel blij kindje met Down!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
I agree. Je hebt down en je hebt kasplantje, daartussen zit nog heel veel!
Ik heb anders ook een erfelijke ziekte. 50% kans dat mijn kinderen later mijn ziekte krijgen. Moet ik dan maar geen kinderen krijgen omdat er 50% kans is dat ze 'mislukt' zijn?quote:
Nou ja ik snap haar vraag wel.. Ze is immers ook niet perfect geboren maar uiteindelijk wel heel leuk! En die andere kinderen zouden net zo leuk kunnen zijn als zij.. Dus idd.. waar trek je de grens..quote:
Second that en wat ik ook onder 'mislukt' versta is een kind dat niet in staat is liefde/genegenheid te tonen/geven. Dat lijkt me als ouders zijnde echt kílling.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: als het kind nooit in staat is om voor zichzelf te zorgen.
En nee, jij bent dus niet mislukt. Jij bent juist heel goed gelukt.
Ik zou niet weten waarom. Ik heb het niet op geestelijk gehandicapten. Ik kan daar niks mee. Gelukkig hoeft dat ook niet. Er zijn ook mensen die geestelijk gehandicapten 'hartstikke leuk' vinden en er graag mee willen werken. Is dat ook kortzichtig?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
*ahum* best wel javind ik ook best een beetje kortzichtig om dat zo te stellen
leuke foto Greysie, Milou is een schatjequote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit is een heel blij kindje met Down!
(Haar moeder gaf toen de foto gemaakt werd toestemming om hem op Fok te plaatsen hoor, want dat had ze zelf ook al vaker gedaan!) En het is een hele goede kapster-in-de-dop!![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |