abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64919191
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:24 schreef French het volgende:
Oké, maar ik denk niet dat dat kan, heb mijn laarzen al aangehad en de verzorgingskit gebruikt. Ik ben vooral bang dat ze niet onder de indruk zullen zijn van de ingebrekestelling. En dan?

Ze geven een deel van de klanten via hyves antwoord op de meest onbeschofte manier die je je maar kunt voorstellen. Mensen die negatieve verhalen op internet zetten (oplichting.nl, hyves etc) schrikken ze af met een dagvaarding. Topics op hyves met negatieve verhalen verdwijnen steeds. Je reinste censuur natuurlijk. Vandaar dat ik nu ook hier een topic heb geopend over wat ik hier nu mee aanmoet. Laat ze maar komen met hun advocaat.
Ik wacht nog geduldig op de dagvaarding die ze me beloofd hebben

In mijn ogen: het heeft veel weg van oplichting. Als je via Google zoekt op de naam van de eigenaresse dan zie je dat ze 2x failliet is verklaard bijvoorbeeld. Ik heb tevens de Uggs gezien die er vandaan kwamen, die waren van duidelijk mindere kwaliteit dan die een normale winkel. Ik zeg niet dat ze nep zijn, dat is misschien tever gezocht, maar het lijkt op b-keuze die ze ergens goedkoop vandaan halen. Maar ik vermoed dat ze wel echt zijn.

Maar buiten het echt zijn, je wil reactie en een fatsoenlijke levertijd. De reacties en levertijd die trendy je aanbiedt zijn meer dan onder de maat. Mijn advies is dan ook: niet bestellen daar tot ze in ieder geval het reactie niveau en tijd onder controle hebben.
pi_64919279
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:27 schreef THEFXR het volgende:
Misschien is het ook een oplossing om met zoveel mogelijk mensen de nederlandse importeur aan te schrijven over dit verkooppunt?
Dan kan die passende maatregelen nemen, bijvb niet meer leveren aan deze zaak wegens merk/imago schade van Uggs
Ze halen ze niet van de importeur, dat is onmogelijk. Buiten dat, ze zeggen zelf ook dat ze uit Amerika komen en dat ze netjes alles betalen
pi_64919361
quote:
Wat een amateuristische handel overigens, die hele website en de AV. Alsof het vanaf de keukentafel wordt geregeld allemaal. Het lijkt er bovendien ook op dat er een sterfhuisconstructie wordt toegepast.
Ehm... ik weet niet wat sterfhuisconstructie is
pi_64921610
Sterfhuisconstructie
http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=14086

Wat ik ervan begrijp ( want ik heb er ook geen pindakaas van gegeten) dat ze failliet kunnen gaan en vervolgens anderen het bedrijf overnemen en weer doorstarten.
Ik kan het totaal verkeerd begrepen hebben, maar misschien kan iemand die wat meer over rechten weet er meer over vertellen?
( Ik vind het wel interessant en ik wil het ook graag snappen)
pi_64922009
zo had ik het in eerste instantie ook begrepen, maar ik ben ook echt een leek op dat gebied.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:48:35 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64929738
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:04 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ze halen ze niet van de importeur, dat is onmogelijk. Buiten dat, ze zeggen zelf ook dat ze uit Amerika komen en dat ze netjes alles betalen
En als ze aankomen halen ze die zooltjes eruit, om ze apart met veel winst te verkopen?
pi_64930888
Ik heb geen idee, ik ben nooit bij hen binnen geweest
  zondag 11 januari 2009 @ 23:40:32 #58
86793 wwwer
The one and only
pi_64934208
Trendylaarzen is doodeng... Ook hoe ze met de mensen op hun Hyves omgaan.

Iedereen die een klacht heeft wordt uitgescholden of als je te lastig wordt dreigen ze met hun advocaat die al geregeld een brief gestuurd heeft.

Als je de wet kopen op afstand pakt klopt er volgens mij wel meer niet bij ze.. Ik snap echt niet dat dit nog bestaansrecht heeft..

Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren op je in gebreken stelling.. Als je hem nog niet verstuurd hebt stuur de zelfde brief een 2e keer niet aangetekend.. ik zie haar er voor aan die brieven namelijk vrolijk te weigeren.. Hebben ze pech want er is dus een 2e..
Of stop die brief in een pakketje en stuur het als zijnde een paar laarzen dat terugkomt aangetekend op.. Is net zo duur maar dat nemen ze sneller aan..

Ik weet niet of je al lid bent van de TL hyves.. dat is net een soap...
Graaauuww?
pi_64934604
Ah, een topic over TL, dat kan nog leuk worden.... Om het verhaal wat sappiger te maken... ze kunnen écht niet met klanten omgaan. Een meisje dat 30 werkdagen op haar Uggs wachtte ontving eindelijk een mailtje nadat ze ongeveer 5 keer vriendelijk had gemaild en 3 keer had gebeld (beide methodes zonder antwoord te krijgen / opgenomen te worden). Dit was de eerste mail van TL die ze naar haar stuurden:;

(Hun Hyves is trouwens hun enige fatsoenlijke communicatiemethode vinden ze zelf)
quote:
*He he eindelijk van je af....*
/He he eindelijk kan ik mijn irritaties op jou afreageren.:hammer:
Wij gaan géén lijst voor jou maken wat er vanavond verkocht gaat worden,
sterker nog....we willen door jou hele vervelende (en dan heb ik me nog
heel netjes uitgedrukt) emailtjes en topics op de Uggs en Trendy hyves
jouw daar niet eens zien!

De telefoon staat inderdaad uit en dat is omdat er net een zending
binnen is gekomen en er op dit moment druk ingepakt wordt.....en ja ook
jouw laarzen staan gelabeld en al klaar voor vertrek....EINDELIJK!

Dus toen je vanmorgen belde werden JOUW laarzen ingepakt.

We zijn jouw acties voor het opjutten van andere klanten zat en zal je
dus van deze hyves verwijderd worden.

Ik hoop dat je blij met je laarzen bent, want als het aan mij had
gelegen had ik gelijk je geld terug gestort en je géén laarzen meer gegeven!
En een openbaar berichtje voor alle klanten:
quote:
Wij doen niets anders dan klanten hier informeren, het is gewoon zo dat onze
informatie jullie niet bevalt!

Het is wel degelijk jullie schuld als wij problemen krijgen met de
leverancier, want jullie pushen ons de hele tijd dus moeten wij ook weer van
onze kant bij de leverancier pushen, als jullie niet zo ongeduldig
waren....hoefden we dat ook niet te doen.
Jullie willen goedkoop originele laarzen, maar willen het gelijk in handen
hebben en dat gaat nu eenmaal niet, heb ik ook tig keer hier aangegeven,
maar het maakt niet uit wat ik schrijf, jullie lezen er of gewoon overheen
of het interesseert jullie niet! Daar kan ik ook niks aan doen.

Er is inderdaad géén tijd voor mail en telefoontjes als we druk bezig zijn
met inpakken, maar is prima....jij wilt dat we 24 uur telefonisch bereikbaar
zijn en alle mailtjes direct beantwoorden.....dan gooien we de prijzen ook
omhoog, dan is iedereen tevreden! want volgens mij kan een persoon maar één
ding tegelijk of kan jij 350 emailtjes beantwoorden, tussendoor telefoontjes
aannemen (per klant minstens een kwartier aan de telefoon hebben), 100 dozen
nachecken, inpakken en verzenden en daarna meehelpen inladen in de UPS
bus....uhmmm misschien nog even eten????
Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar het is makkelijker praten als je
het zelf niet hoeft te doen.
Trendylaarzen is een startend bedrijf dus ook als gewone mensen leren wij
van onze fouten en tekortkomingen.

We konden waarschijnlijk je vragen voor het bestellen wel beantwoorden omdat
we het toen nog niet zo stervens druk hadden!

Natuurlijk mag iedereen vragen hoe het zit met de bestelling, daarom heb ik
toch ook topics geopend waar je die vragen kan stellen! Ik neem ze s'avond
laat door met Annemarie (vaak 1,5 uur aan de telefoon), dat doe ik om jullie
tevreden te stellen, soms lijkt het dat dat ook niet gewaardeerd wordt,
terwijl ik de volgende dag gewoon vroeg moet opstaan voor mijn kinderen en
naar het werk moet.

Tot slot wil ik nog zeggen....het doet ons goed dat we van veel klanten die
ons wel begrijpen veel steun krijgen, maar voor de klanten die alleen maar
dreigen IK WIL MIJN LAARZEN NU HEBBEN ANDERS BEL IK MIJN ADVOCAAT! vinden we
een beetje jammer!
(Zo, dat was mijn tvp )
I had a signature once. It was awful.
pi_64934628
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

En als ze aankomen halen ze die zooltjes eruit, om ze apart met veel winst te verkopen?
Die zooltjes zijn gewoon officieel los te koop bij Ugg Australia hoor Dat klopt op zich wel.
pi_64945205
Oh my god!!

Mij hebben ze van de TL hyve afgekickt oomdat ik elders poste. Ik ben benieuwd naar de soap op de TL-hyve...
pi_64953980
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:17 schreef quirina het volgende:
Sterfhuisconstructie
http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=14086

Wat ik ervan begrijp ( want ik heb er ook geen pindakaas van gegeten) dat ze failliet kunnen gaan en vervolgens anderen het bedrijf overnemen en weer doorstarten.
Ik kan het totaal verkeerd begrepen hebben, maar misschien kan iemand die wat meer over rechten weet er meer over vertellen?
( Ik vind het wel interessant en ik wil het ook graag snappen)
Om het simpel te houden: Een sterfhuisconstructie houdt in dat een bedrijf goed renderende onderdelen van zichzelf gaat overbrengen naar een nieuwe onderneming. Wat dan overblijft zijn de slecht renderende onderdelen van de "oude" onderneming. Deze oude onderneming wordt vervolgens failliet verklaard. Zo kun je de gezonde onderdelen van je bedrijf behouden en voortzetten, zonder dat zij in de faillissementsboedel vallen. (zodat zij niet samen met de slecht renderende onderdelen moeten worden verkocht.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 12-01-2009 16:37:30 ]
pi_64957828
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:45 schreef French het volgende:
Oh my god!!

Mij hebben ze van de TL hyve afgekickt oomdat ik elders poste. Ik ben benieuwd naar de soap op de TL-hyve...

--> PUB?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64960712
Je kan die TL rompslomp toch gewoon lezen op hyves?
Laat hun maar verder klooien op hyves en trek je schouders op.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:52:30 #65
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_65002520
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze halen de zooltjes niet uit de laarzen. Het is een extra paar zooltjes dat je bij dat pakketje krijgt Alleen snap ik dus al niet dat die ontbreken. Het is toch 1 pakket, hoe kan daar dan iets aan ontbreken Maar goed, ik lees lekker mee met de TL-rel overal en het is me toch vermakelijk Heel jammer dat het zo is gelopen, ze waren goed bezig maar dit gaat totaal de verkeerde kant op ben ik bang.
To infinity…and beyond!
pi_65009787
Wat vind je er vermakelijk aan Ivetje?
Ik vind het vooral erg lullig voor de gedupeerden die eeuwen op hun uggs wachten of op hun geld.
En als ze klagen bij hyves of internetoplichting.nl krijgen ze ook nog een advocaat van TL op hun dak
Ik vind het trouwens raar dat die advocaat van hun via de mail werkt ( en niet via officieel advocatenbriefpapier per aangetekende post)
Dus ik vraag me af of die advocaat wel bestaat?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:42:23 #67
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65009962
Wat wil zo'n advocaat doen Je verkoopt geen onwaarheden over dat bedrijf.
pi_65010196
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef quirina het volgende:
Dus ik vraag me af of die advocaat wel bestaat?
Dat is eenvoudig na te trekken als je b.v. naam en vestigingsplaats weet.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65010370
Het staat op opgelicht.nl, daar kan je het lezen.
Ik ga geen link geven, gebruik google maar.
Straks gaan ze fok ook dreigen

[ Bericht 28% gewijzigd door quirina op 13-01-2009 23:00:59 ]
pi_65010734

[ Bericht 100% gewijzigd door quirina op 13-01-2009 22:57:55 (weg) ]
pi_65011545
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:39 schreef quirina het volgende:
Wat vind je er vermakelijk aan Ivetje?
Het is vermakelijk om te zien dat een bedrijf dat zichzelf de hemel inprijst en zichzelf helemaal geweldig vindt, zo ten gronde gaat door hun eigen hautaine gedrag. Maar het is uiteraard wel ontzettend jammer dat dta ten koste moet gaan van zoveel gedupeerden.... hopelijk komt er snel een einde aan al deze wantoestanden, kan me niet voorstellen dat ze nog net zoveel bestellingen hebben als eerst....
pi_65012388
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:24 schreef French het volgende:
Oké, maar ik denk niet dat dat kan, heb mijn laarzen al aangehad en de verzorgingskit gebruikt. Ik ben vooral bang dat ze niet onder de indruk zullen zijn van de ingebrekestelling. En dan?

Ze geven een deel van de klanten via hyves antwoord op de meest onbeschofte manier die je je maar kunt voorstellen. Mensen die negatieve verhalen op internet zetten (oplichting.nl, hyves etc) schrikken ze af met een dagvaarding. Topics op hyves met negatieve verhalen verdwijnen steeds. Je reinste censuur natuurlijk. Vandaar dat ik nu ook hier een topic heb geopend over wat ik hier nu mee aanmoet. Laat ze maar komen met hun advocaat.
Probeer je zelf ook te laten dagvaarden (want het wordt dan waarschijnlijk toch een kansloze vordering). Stel dan bij de procedure een eis in reconventie (tegenvordering) in over 'jouw' zaak. Dat scheelt jouw kosten (geen dagvaarding meer hoeven uitbrengen, etc). En dus vervolgens daar voor de rechter de overeenkomst laten ontbinden of nakoming vorderen.
pi_65012434
Nee, wie bestelt daar nou nog? Iedereen raadt TL zo ongeveer af.

Ik vraag me echt af wat er waar is van die advocaat. In die mailwisseling met de moderator van internetoplichting.nl wordt er door de acvocaat van TL gesproken over een IP-adres die ze van hyves gekregen hebben van een bepaald persoon. Die persoon zou gedagvaard zijn, en de advocaat vaagt de moderator van IO om de posts van die persoon te verwijderen omdat het onjuistheden bevat en die persoon geen klant is (ik denk dan: hallo, ik kan nu ook wel bij de buurvrouw zitten internetten op haar IP, terwijl als ze het IP natrekken ook al snel zien dat de buuf geen klant is. Dat wil niet zeggen dat de post onjuistheden bevat. Gelukkig laat de moderator zich ook niet imponeren).

Geeft hyves zomaar IP-adressen af? Nee toch? Alleen als de poltie daarom vraagt toch?

Maar Ivertje en zoeperzazke: Ik vind het ook een soap ook al ben ik het lijdend voorwerp... Gelukkig maar voor een paar knakies.
pi_65012620
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef quirina het volgende:
Het staat op opgelicht.nl, daar kan je het lezen.
Ik ga geen link geven, gebruik google maar.
Straks gaan ze fok ook dreigen
Dreigen waarvoor? Voor het posten van de naam van hun advocaat?
Je zou het bijna gaan hopen dat ze dat gaan doen

Doe anders even een PM, heb niet de puf (en tijd) half opgelicht.nl door te lezen
.
pi_65012642
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:33 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Probeer je zelf ook te laten dagvaarden (want het wordt dan waarschijnlijk toch een kansloze vordering). Stel dan bij de procedure een eis in reconventie (tegenvordering) in over 'jouw' zaak. Dat scheelt jouw kosten (geen dagvaarding meer hoeven uitbrengen, etc). En dus vervolgens daar voor de rechter de overeenkomst laten ontbinden of nakoming vorderen.
Hoe dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')