abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64899001
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:24 schreef French het volgende:
Oké, maar ik denk niet dat dat kan, heb mijn laarzen al aangehad en de verzorgingskit gebruikt. Ik ben vooral bang dat ze niet onder de indruk zullen zijn van de ingebrekestelling. En dan?
Het eerste zou niet zo'n probleem zijn, het tweede wel. Je mag het artikel uitproberen (aanhebben) maar er spuul opsmeren en/of er mee buiten door de sneeuw banjeren valt uiteraard niet meer onder 'uitproberen'.

En dan? Daarmee heb je de zooltjes nog niet geleverd gekregen, wat is de waarde van zoiets eigenlijk?
quote:
Ze geven een deel van de klanten via hyves antwoord op de meest onbeschofte manier die je je maar kunt voorstellen. Mensen die negatieve verhalen op internet zetten (oplichting.nl, hyves etc) schrikken ze af met een dagvaarding. Topics op hyves met negatieve verhalen verdwijnen steeds. Je reinste censuur natuurlijk. Vandaar dat ik nu ook hier een topic heb geopend over wat ik hier nu mee aanmoet. Laat ze maar komen met hun advocaat.
Allerlei mensen dagvaarden gaat ze klauwenvol met geld kosten En waarvoor dan wel? Wat is hun eis?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64899512
Vraag 1: De waarde van mijn artikel is ongeveer 22,50. Slechts. Er zijn namelijk mensen die 3 paar (a 200,- per paar) besteld hebben en ook al wachten. Of op hun geld, of op hun laarzen, of op een nieuw paar. In een flink aantal van deze Uggs schijnen namelijk foutjes te zitten (lees ik op het forum). Dan moet je dus wachten tot zij je laarzen omruilen, waardoor die dingen (ongebruikt) soms weken bij mensen op de gang staan. Geen geld, en geen laarzen.

Daarbij zijn dus veel meisjes van een jaar of vijftien die gewoon keihard moeten sparen voor een paar laarzen.

En om antwoord op je tweede vraag te geven: smaad en laster volgens mij.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:18:31 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64899653
Als er echt zoveel zijn kun je eventueel ook wel gezamenlijk een rechtszaak starten.
pi_64899726
En de kosten delen ofzo? Ik zat al te denken: er is vast wel een zielig 15-jarig meisje die een pro deo advocaat kan krijgen.

Maar men, dat kan misschien eeuwen duren. Of niet? Heb geen ervaring met dit soort dingen...
pi_64899833
Het beginnen is met de aangiften, maar daar steunen ze jullie op internetoplichting wel mee lijkt mij?
Dat trendylaarzen dreigt met aangifte is hun probleem, vooral ook niet bang voor zijn.
Zoveel mogelijk aangiften doen is het eerste punt, het mailtjes sturen schiet je niks mee op. Daarnaast radar / dergelijke programma's kan wel druk leggen bij het bedrijf.

Bezoekje brengen aan de contactpersoon van de site kan ook helpen, niet met slechte bedoelingen, gewoon om even in persoon te vragen hoe het zit.

Hoeveel "opgelichten" gaat het over?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_64900062
Oke, thnx, hier heb ik wat aan. Ik ken er zelf, via hyves, tientallen. Het zijn er ongetwijfeld veel meer.

Waar doe je precies aangifte van? Ze hebben geen misdrijf gepleegd toch? Ze houden zich alleen niet aan de afspraak....
  zondag 11 januari 2009 @ 03:25:30 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64906770
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:51 schreef French het volgende:
Ik heb 25 oktober een pakketje besteld bij een webwinkel waar ook veel Uggs worden besteld. Uggs zijn sneeuwbootachtige laarzen, waar je veel (jonge) meisjes mee ziet lopen.

Ik had daar 1 paar laarzen gekocht en een carepakket twv 45,-. Dit laatste product bevatte sheepskin cleaner, freshner, protecter en een paar schaapswollen inlegzooltjes.
De laarzen had ik na 3 weken in huis, samen met het carepakket. Alleen de zooltjes ontbraken. Die zouden me worden nagezonden.

Inmiddels zijn we 2,5 maand verder en heb ik nog steeds geen zooltjes ontvangen. Ik heb meerdere keren gemaild ("Ja, we sturen ze deze week op," kreeg ik 1 keer als reactie... niet dus), gebeld, etc. Ik kreeg of geen reactie, of een standaard mailtje terug over dat ze niet wisten wat ze van de leverancier zouden ontvangen, dat ik 'vanzelf' een mailtje zou krijgen als ze onderweg zijn.

Ik ben helaas niet de enige met dit probleem. Op hyves is een speciale ugg.hyve waar iedereen zo ongeveer zijn gal spuwt. Mensen wachten eeuwen en worden door dit bedrijf niet op de hoogte gehouden.

Vraag: Wat kan ik doen om mijn (betaalde) artikel alsnog te ontvangen?
Kan je die zooltjes niet ergens anders kopen? en hun dan de factuur sturen?
  zondag 11 januari 2009 @ 03:26:21 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64906777
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:24 schreef French het volgende:
Oké, maar ik denk niet dat dat kan, heb mijn laarzen al aangehad en de verzorgingskit gebruikt. Ik ben vooral bang dat ze niet onder de indruk zullen zijn van de ingebrekestelling. En dan?

Ze geven een deel van de klanten via hyves antwoord op de meest onbeschofte manier die je je maar kunt voorstellen. Mensen die negatieve verhalen op internet zetten (oplichting.nl, hyves etc) schrikken ze af met een dagvaarding. Topics op hyves met negatieve verhalen verdwijnen steeds. Je reinste censuur natuurlijk. Vandaar dat ik nu ook hier een topic heb geopend over wat ik hier nu mee aanmoet. Laat ze maar komen met hun advocaat.
'Niet oke knop"op hyves??
je kan ook een anti/klachten hyves beginnen over hun.
pi_64908353
Dat is een goede tip!

De beheerder van deze hyve (die ondertussen meer dan 32000 leden telt), ene 'Anne' verwijdert de topics zelf omdat ze ook dit soort gedoe op haar dak heeft gehad.

Maar het is een goede tip, ik zal het zeker doen!

Ondertussen heeft gisteren iemand een eigen 'hyve' aangemaakt, waar ze geen topics verwijdert. Alleen bereik je daar nog lang niet zo'n grote doelgroep mee als de Ugg hyve met haar 32000 leden.
pi_64908382
Er is al genoeg bereikt als je trendylaarzen en opgelicht intikt op google.

Wat ik zou doen is een prijsopgaaf vragen van Uggs zelf voor die zooltjes in de losse verkoop, kopietje hiervan maken. Deze in een aangetekende brief sturen naar trendylaarzen, met het artikel dat je de overeenkomst kan ontbinden en het geld wilt terugontvangen. Als dit niet gebeurd dat je aangifte zal doen.

Verder zal je een rechtzaak niet snel beginnen, maar zoals ik al zei, de druk op de ketel zetten en slechte publiciteit helpt wel erg.
Top 5 China producten
pi_64908422
Oke, bedankt. Dit ga ik doen. Waar doe je precies aangifte van? Oplichting?
pi_64908481
Je zou even nog navraag kunnen doen bij het juridisch loket (gratis telefoonnummer van) waar het precies onder valt, of het op het politiebureau kunnen uitleggen.

Naar mijn idee gewoon oplichting, jij hebt betaald, en hebt je product niet ontvangen.
Maar ik zou dus eerst die aangetekende brief versturen en een termijn stellen, en vooral een kopietje van die brief voor jezelf bewaren.
En het vooral ook melden op internetoplichting, ik denk dat de mensen zich daar het makkelijkst groeperen als het ware. Als ze zien dat iemand al stappen onderneemt kunnen er meerdere volgen.
Top 5 China producten
pi_64908546
Bedankt voor je goede tips, dit ga ik doen. Welke termijn kan ik hen geven, 14 dagen?
pi_64908584
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:58 schreef French het volgende:
Bedankt voor je goede tips, dit ga ik doen. Welke termijn kan ik hen geven, 14 dagen?
Dat is meestal wel redelijk ja. Maar die kopie van de prijsopgaaf van die zooltjes is wel belangrijk , dan kan je je kosten onderbouwen.
Top 5 China producten
  zondag 11 januari 2009 @ 11:07:33 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64908677
Dus voor 2 zooltjes van zeg, 1 euro 50 .... daar gaat het om toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64908710
Ik ga hen een eengetekende brief sturen waarin ik hen het bedrag terugvraag binnen 14 dagen. Als ze geen reactie geven, dan ga ik aangifte doen.

Bedankt voor de tips hier van iedereen! Als ik meer weet zal ik het posten.

@ moderator
Waarom was dit topic net even gesloten? Omdat het een slowchat werd of vanwege iets anders?
pi_64908716
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:07 schreef Re het volgende:
Dus voor 2 zooltjes van zeg, 1 euro 50 .... daar gaat het om toch?
Gaat wel om de zooltjes in de schoenen zelf neem ik aan, lijkt me niet zo lekker om zonder erop te lopen. Het hoort bij het product, als het nou een am tunertje is bij je radio welke je niet gebruikt, maar de zooltjes heb je toch graag in de schoenen zitten.
Top 5 China producten
pi_64908728
Nee, twv 21,50.

Het gaat me al niet meer om die paar tientjes, meer om het principe. En ik ben niet de enige.
pi_64909103
Ik zal voor je duimen (en tevens tvp)

Ik vind het trouwens vaag dat TL met advocaten loopt te dreigen.
Als je ergens niet tevreden over bent je mailt ze of belt ze en je krijgt geen gehoor en vervolgens stel je je vraag op hyves of elders .... dan krijg je de gebroeders smaad en laster aan je broek.
( Terwijl het om echte klachten gaat)

De vraag is heeft TL inderdaad het recht om voor een klacht een advocaat in te schakelen als zijnde smaad en laster?
Ik ben geen advocaat o.i.d maar het lijkt mij toch van niet. Je mag toch als consument die niets geleverd krijgt klagen?
pi_64909241
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:29 schreef rene90 het volgende:
Lekker krom staat het er ook, "aan de zijde van de wederpartij" en welke partij is de andere dan...

De "Wederpartij" in de algemene voorwaarden is diegene die de overeenkomst aangaat met diegene die de algemene voorwaarden gebruikt, de "Gebruiker".
  zondag 11 januari 2009 @ 14:12:36 #46
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64913207
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:31 schreef quirina het volgende:
Ik zal voor je duimen (en tevens tvp)

Ik vind het trouwens vaag dat TL met advocaten loopt te dreigen.
Als je ergens niet tevreden over bent je mailt ze of belt ze en je krijgt geen gehoor en vervolgens stel je je vraag op hyves of elders .... dan krijg je de gebroeders smaad en laster aan je broek.
( Terwijl het om echte klachten gaat)

De vraag is heeft TL inderdaad het recht om voor een klacht een advocaat in te schakelen als zijnde smaad en laster?
Ik ben geen advocaat o.i.d maar het lijkt mij toch van niet. Je mag toch als consument die niets geleverd krijgt klagen?
Ik zie ook geen reden waarom je niet mag klagen. Je vertelt hier gewoon de waarheid en als ze niet leveren dan moeten ze dat maar veranderen.
pi_64914185
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:45 schreef rene90 het volgende:
Wat ik zou doen is een prijsopgaaf vragen van Uggs zelf voor die zooltjes in de losse verkoop, kopietje hiervan maken. Deze in een aangetekende brief sturen naar trendylaarzen, met het artikel dat je de overeenkomst kan ontbinden en het geld wilt terugontvangen. Als dit niet gebeurd dat je aangifte zal doen.
Wat omslachtig: http://www.trendylaarzen.nl/shop/product.php?productid=16298

En TS zal toch wel een gespecificeerde factuur hebben waarop de prijs van de inlegzooltjes (losse verkoop boeit niet) staat.

Wat een amateuristische handel overigens, die hele website en de AV. Alsof het vanaf de keukentafel wordt geregeld allemaal. Het lijkt er bovendien ook op dat er een sterfhuisconstructie wordt toegepast.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64914301
quote:
Had ik niet gezien inderdaad.
Top 5 China producten
pi_64915614
Ze staan wel ingeschreven bij de kamer van koophandel, maar of je daar iets mee kan doen verder?

Ik kan me goed voorstellen dat je als klant denkt van: "nou die zit bij de KVK ingeschreven dus dat is wel betrouwbaar" of zegt dat eigenlijk ook geen bal?
  zondag 11 januari 2009 @ 16:27:11 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64917837
Misschien is het ook een oplossing om met zoveel mogelijk mensen de nederlandse importeur aan te schrijven over dit verkooppunt?
Dan kan die passende maatregelen nemen, bijvb niet meer leveren aan deze zaak wegens merk/imago schade van Uggs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')