abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:19:46 #151
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65084381
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat ging over vorig jaar, de NVM geloofde heilig in een stijging

Dit jaar gaan we hopelijk 15% naar beneden, liefst nog meer natuurlijk

Het voordeel van een daling is dat mensen nu lekker gaan wachten, zodoende gaat de prijs weer verder dalen net zolang tot het dal bereikt is. Daarna gaan we pas weer omhoog, maar dat gaat wel weer even duren.
Er komt eerder een stagnatie van het aantal te koop staande woningen dan dat het evrder daalt. Mensne die niet hoeven te verkopen zullen dat zeker niet met verlies doen, de mensen die wel moeten verkopen zullen hun prijzen idd aanpassen maar dat is al aan het gebeuren en die woningen worden op het moment ook een beetje verkocht, vandaar de daling.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_65084507
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Sjabba het volgende:
Gehele daling 1,8% ik lach hier nog even de ballen uit mijn broek voordat ik met de volhouders van 50,40 30% om hun oren ga slaan.
bedenk wel dat het cijfer te rooskleurig en niet voor alle regio`s en prijsklassen geldt en we zijn natuurlijk nog maar net begonnen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:26:17 #153
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65084659
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

bedenk wel dat het cijfer te rooskleurig en niet voor alle regio`s en prijsklassen geldt en we zijn natuurlijk nog maar net begonnen
Uiteraard, maar zelfs ik had wat erger verwacht. Uiteraard uitschieters hier en daar maar dat was bij het vorige cijfer ook dus dat kan je gewoon wegstrepen tegen elkaar. Of tellen alleen negatieve uitschieters?

Jongens; zaken moet je nu doen, handelen over een huis, auto of TV was nog nooit zo makkeljk en lucuratief. Mocht de wereld dan vergaan zoals een aantal hopen dan kan je beter spullen hebben dan virtueel geld op je spaarrekening (of een verhuurder die alles moet verkopen aan een handelaar omdat hij cash nodig heeft en je overgeleverd bent aan de grille van een vastgoed belegger).
and made it rain upward
pi_65084673
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:19 schreef Sjabba het volgende:

Er komt eerder een stagnatie van het aantal te koop staande woningen dan dat het evrder daalt. Mensne die niet hoeven te verkopen zullen dat zeker niet met verlies doen, de mensen die wel moeten verkopen zullen hun prijzen idd aanpassen maar dat is al aan het gebeuren en die woningen worden op het moment ook een beetje verkocht, vandaar de daling.
En aannemers stoppen met bouwen

Gaan gewoon even 5 jaar met vakantie
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65084872
quote:

[..]

De meeste mensen zullen bij een daling van pakweg 10% nog steeds overwaarde hebben.
Als je 25.000 minder overwaarde hebt en 35.000 minder hoeft te betalen voor een groter huis heb je nog steeds voordeel.
Even heel kort door de bocht: Hoe hoger de daling hoe meer voordeel!
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:33:52 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65084958
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef Prutzenberg het volgende:
Even heel kort door de bocht: Hoe hoger de daling hoe meer voordeel!
Dit dus.
Een daling is voor bijna iedereen beter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:52:00 #157
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65085602
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:14 schreef watchers het volgende:

[..]

Op slot springt de markt duidelijk, in de zin van: er wordt amper nog iets verkocht. Een prijsdaling van 0,9% in een maand is echter aanzienlijk als je bedenkt dat de stijging gemiddeld juist 0,3% was. Aangezien men graag stijgingen per jaar laat zien -staat wat spectaculairder- is het wel netjes om je voor te stellen dat die 0,9% op jaarbasis een daling van 11% zou zijn.

Natuurlijk moet je het hele jaar afwachten voor een betrouwbaar cijfer, maar als je bedenkt dat deze daling er al is nog voordat de kredietcrisis en vooral economische crisis Nederland raakten en raken (de cijfers van het Kadaster en CBS gaan over transacties van 2 a 3 maanden daarvoor, dus september), dan wordt de trend wel steeds duidelijker.
[..]
Echt waar?
and made it rain upward
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:18:22 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65086685
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja. Of de kans op hogere. Zo kan je blijven speculeren. Wel kan je met redelijke zekerheid zeggen dat over 6 jaar de rente én de huizenprijzen hoger zijn dan nu, en op nog langere termijn helemaal.
Binnen 6 jaar? Dat denk ik niet. Zeker niet inflatie-gecorrigeerd, maar absoluut ook niet. Ik verwacht het dieptepunt pas over een jaar of 5, dus over 6 jaar klimmen we net uit dat dal.

Wil je dezelfde huizenprijzen (absoluut), zul je toch echt een jaartje of 12 tot 18 moeten wachten denk ik.
The End Times are wild
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:30:35 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65087224
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:39 schreef watchers het volgende:

[..]

Fantastisch hoe voorspelbaar iedere keer dezelfde leuzen worden gebruikt

[ afbeelding ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65087362
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

"we"? dus jij en je makkers zijn hier verantwoordelijk voor? bedankt!
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:36:45 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65087485
Zolang je maar een huis hebt is er echt helemaal niks aan de hand. Want over 30 jaar is het heus wel meer waard dan nu. En overstappen naar een groter huis is alleen maar gemakkelijker geworden, want het absolute verschil wordt steeds kleiner.
The End Times are wild
pi_65089732
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:33 schreef Sjabba het volgende:
Gehele daling 1,8% ik lach hier nog even de ballen uit mijn broek voordat ik met de volhouders van 50,40 30% om hun oren ga slaan.
Ik vroeg me al af welke draai je hieraan zou proberen te geven

We hebben het hier over een omslag van 4% stijging naar een daling van 1,8% (althans volgens de NVM, nog even de meer betrouwbare cijfers van het Kadaster afwachten). Dat is al een verschil van 6%. Nu even wat geduld tot het geheel echt op gang komt, zoals ook in andere huizenmarkten op precies dezelfde manier gebeurde. Over een poosje lach je niet meer.
pi_65089973
quote:
Er komt eerder een stagnatie van het aantal te koop staande woningen dan dat het evrder daalt. Mensne die niet hoeven te verkopen zullen dat zeker niet met verlies doen,
Welk verlies heb je het precies over? Een groot deel van de mensen heeft zijn huis een poos geleden voor een nog veel lagere prijs gekocht. Alleen als je jezelf onterecht rijk hebt gerekend met een papieren winst, zie je dat als verlies.
quote:
de mensen die wel moeten verkopen zullen hun prijzen idd aanpassen maar dat is al aan het gebeuren en die woningen worden op het moment ook een beetje verkocht, vandaar de daling.
En aangezien de huizenprijzen worden bepaald door slechts een paar % van het totaal aantal huizen per jaar, zijn die transacties afkomstig van mensen die moeten verkopen al opvallend invloedrijk. Overigens... zei je eerder van de week nog niet dat er helemaal geen daling was?
pi_65090085
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:52 schreef Sjabba het volgende:
Echt waar?
Ja, echt waar.
pi_65091661
Dit las ik ergens in de comments onder een krantenartikel (en dus is dit waar):

De cijfers van de NVM hebben betrekking op de definitieve koopcontracten bij de notaris. Omdat er gemiddeld 3 maanden zit tussen het voorlopig koopcontract en de definitieve overeenkomst, is de klap van de kredietcrisis nog niet in deze cijfers verwerkt.
Ik geef louter meningen, ik geef geen advies. Aan mijn uitingen op internet kunnen geen rechten worden ontleend.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:27:54 #166
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_65094255
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:26 schreef SeLang het volgende:
"Never underestimate the power of denial"
'You should never underestimate the predictability of stupidity' - Bullet Tooth Tony
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_65134692
wat je nu ook steeds meer ziet, mensen proberen eerst hun eigen huis te verkopen, en pas als die verkocht is , kopen ze aan.. Ze hebben dus geen haats, en zijn oko niet geniegd snel te zakken met de prijs.

Al met al is de huizenmarkt nog steeds een "spel" tussen vraag en aanbod..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 09:15:12 #168
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65134753
Zolang er iedere dag op het nieuws om het hardst geroepen wordt dat de huizenmarkt crasht blijven we er in geloven.
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
  zaterdag 17 januari 2009 @ 09:53:32 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65135016
quote:

[..]

Onzinredenering. Er zijn genoeg mensen die zich realiseren dat het wel degelijk zinnig is om je eigen huis voor 50.000 euro minder te verkopen, als je nieuwe grotere huis 100.000 euro goedkoper is geworden!
censuur :O
pi_65135029
Zoals al eerder gezegd: de klap van de kredietcrisis is nog niet verwerkt in de ingezette daling.
Dit houdt in dat mensen gelukkig zelf al hebben ingezien dat de prijzen (te) hoog zijn.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:39:15 #171
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65135601
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Onzinredenering. Er zijn genoeg mensen die zich realiseren dat het wel degelijk zinnig is om je eigen huis voor 50.000 euro minder te verkopen, als je nieuwe grotere huis 100.000 euro goedkoper is geworden!
Tuurlijk is het geen onzin. Wat jij zegt is ook waar maar gaat alleen op als je die 50.000 al aan overwaarde in je huis had zitten en dus geen verlies koopt.

Als je huis van 200.000 verkoopt heb je 50.000 rest schuld. Als je nieuwe huis ipv 500.000 nu maar 400.000 waard zou zijn moet je dus 450.000 lenen plis KK over 400.000. Geen bank die jou dat verstrekt hoor. Dus wat jij beweert gaat alleen op als je die 50.000 overwaarde had of in een potje hebt zitten.
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:40:34 #172
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65135622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 09:54 schreef Prutzenberg het volgende:
Zoals al eerder gezegd: de klap van de kredietcrisis is nog niet verwerkt in de ingezette daling.
Dit houdt in dat mensen gelukkig zelf al hebben ingezien dat de prijzen (te) hoog zijn.
Laatste kwartaal is okt. nov. en dec.

Gekochten woningen in septemer zijn echt wel gepasseerd voor het einde van het jaar hoor en in oktober meestal ook nog wel.
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:04:28 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65136058
quote:
Woningmarkt teleurgesteld in maatregelen

16 januari 2009, 19:25 | ANP
AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) is teleurgesteld over de maatregelen van het kabinet om de economie weer op gang te brengen. Ook de Vereniging van Institutionele Beleggers in Vastgoed (IVBN) vindt dat de woningmarkt te weinig wordt gestimuleerd.

,,Helaas heeft het kabinet weinig op met het eigenwoningbezit en eigenlijk de gehele woningmarkt'', aldus voorzitter Ger Hukker van de NVM. Door het uitblijven van concrete maatregelen voor de woningmarkt belemmert het kabinet volgens de NVM de mogelijkheden op herstel voor de markt.
Ik verbaas me altijd over dit soort berichten.

"Stimuleren van de woningmarkt" doe je toch juist met lagere prijzen, niet met hogere prijzen?

"Door het uitblijven van concrete maatregelen voor de woningmarkt belemmert het kabinet volgens de NVM de mogelijkheden op herstel voor de markt."

Mijn definitie van herstel is dat je van een abnormale situatie terug gaat naar een normale situatie. De veel te hoge prijzen van de afgelopen jaren waren een abnormale situatie. Het "herstel" daarvan is nu eindelijk begonnen in de vorm van prijsdalingen. Wat hebben ze gerookt daar bij de NVM?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:13:56 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65136209
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:39 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Tuurlijk is het geen onzin. Wat jij zegt is ook waar maar gaat alleen op als je die 50.000 al aan overwaarde in je huis had zitten en dus geen verlies koopt.

Als je huis van 200.000 verkoopt heb je 50.000 rest schuld. Als je nieuwe huis ipv 500.000 nu maar 400.000 waard zou zijn moet je dus 450.000 lenen plis KK over 400.000. Geen bank die jou dat verstrekt hoor. Dus wat jij beweert gaat alleen op als je die 50.000 overwaarde had of in een potje hebt zitten.
Dat is dan je eigen stomme schuld! Had je maar moeten aflossen i.p.v. je schulden "koesteren"...
pi_65136216
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Laatste kwartaal is okt. nov. en dec.

Gekochten woningen in septemer zijn echt wel gepasseerd voor het einde van het jaar hoor en in oktober meestal ook nog wel.
In oktober waren de problemen op de huizenmarkt nog niet echt in het nieuws.
Ik denk dat de gebeurtenissen op de beurs e.d. nog niet echt waren doorgedrongen op het moment dat de koop gesloten werd.
Ik ben erg benieuwd wat de volgende kwartaalcijfers gaan opleveren.
Lees deze topicreeks eens terug en vergelijk de reacties op de TT in de loop der tijd.
(en dan hebben we het over mensen die enige economische interesse hebben)
pi_65137445
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:04 schreef SeLang het volgende:

In dit soort berichtgeving zit ook geen logica/waarheidsvinding. Die mensen zijn nu uit de ontkenninsfase en in de woede fase en over een paar maanden doen ze gewoon keihard huilie, huilie
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:16:02 #177
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65137499
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is dan je eigen stomme schuld! Had je maar moeten aflossen i.p.v. je schulden "koesteren"...
? Doe eens rustig joh, hoezo is het een stomme schuld als je zoals ik beschreef dan dus niet doorstroomt? Dat hoeft niet hoor, iederaan mag blijven zitten waar die zit en dat doen er ook veel.

De doorstroming stagneert misschien wel harder.
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:17:23 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65137526
quote:

[..]

"Stimuleren van de woningmarkt" doe je toch juist met lagere prijzen, niet met hogere prijzen?
Achja, als ik de redenaties van sommigen hier op dit forum lees, verbaast dit me ook niks. Idioten die denken dat je de woningmarkt structureel kunt stimuleren en de prijzen op peil kunt houden door nog véél méér bij te bouwen. Zo van, "als er maar genoeg te koop staat, dan gaan mensen vast vanzelf wel kopen! Desnoods kwakken we er nog een subsidie tegenaan in de vorm van een sigaar uit eigen doos!"

Het is echt een illusie om te denken dat de woningmarkt "bijzonder" en niet te vergelijken met de markt voor andere duurzame goederen zou zijn. Sure, het is misschien wat ingewikkelder, door allerlei overheidsbemoeienis en doordat er veel partijen bij betrokken zijn. Maar de bottom line is dat mensen een huis gewoon niet kopen als ze de prijs er niet voor over hebben, en al helemaal niet als ze de prijs simpelweg niet kunnen betalen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:46:14 #179
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65138272
quote:

[..]

"Door het uitblijven van concrete maatregelen voor de woningmarkt belemmert het kabinet volgens de NVM de mogelijkheden op herstel voor de markt."

Mijn definitie van herstel is dat je van een abnormale situatie terug gaat naar een normale situatie. De veel te hoge prijzen van de afgelopen jaren waren een abnormale situatie. Het "herstel" daarvan is nu eindelijk begonnen in de vorm van prijsdalingen. Wat hebben ze gerookt daar bij de NVM?
De NVM wil maar 1 ding: met heel weinig geld heel veel verdienen! Want een vast percentage van de verkoopprijs als winst, is ideaal bij stijgende prijzen!
Woningen moeten weer gewoon zijn om in te wonen, en hoe goedkoper, hoe beter! Beleggen doe je maar op de beurs.
pi_65138731
quote:

[..]

Rake uitspraak SeLang. Mijns inziens kom je hier bij de kern van het hele kredietcrisisprobleem. Men ging uit van een abnormale en instabiele situatie en ging die steeds meer als normaal "zien". Nu duidelijk is geworden dat de afgelopen jaren helemaal niet normaal waren kan het geen kwaad om dat eindelijk te acepteren en de boel eens anders aan te pakken. Op zoek naar een nieuwe stabiele situatie. Daar zou de overheid mee moeten beginnen; eerst je schulden verminderen, lenen moet weer iets worden voor duurzame goederen, niet voor debiele zaken als vakanties.

Jammergenoeg willen veel mensen (onder andere politici) de zeepbel van de afgelopen jaren in stand houden. De correctie van de woningmarkt zie ik alleen maar als een goede zaak. Het enige wat de overheid zou moeten doen is eventueel door bijvoorbeeld het afschaffen van de overdrachtsbelasting de daling iets vertragen. De keiharde daling in de VS (30% het afgelopen jaar en in sommige omgevingen in totaal al richting de 50-60%!) wil je liever niet nadoen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:18:47 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65139230
quote:
,,Helaas heeft het kabinet weinig op met het eigenwoningbezit en eigenlijk de gehele woningmarkt'', aldus voorzitter Ger Hukker van de NVM. Door het uitblijven van concrete maatregelen voor de woningmarkt belemmert het kabinet volgens de NVM de mogelijkheden op herstel voor de markt.
Wel frappant om te zeggen in het enige land waar zowel de hypotheekrenteafrek als de huursubsidie zo riant zijn, waar er ook nog eens gesubsidieerde sociale woningbouw is en ook nog eens starterssleningen en ook nog eens koopsubsidie.

Ik denk dat er geen ander land is waar zoveel belastinggeld richting de woningmarkt gesluisd wordt als Nederland. Maar het is gewoon nooit genoeg. Nu betaalt de staat ongeveer 50% mee. Wat willen ze dan? Dat de staat 80% gaat meebetalen enkel omdat zo de bubble in stand kan worden gehouden?
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:54:26 #182
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65140284
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel frappant om te zeggen in het enige land waar zowel de hypotheekrenteafrek als de huursubsidie zo riant zijn, waar er ook nog eens gesubsidieerde sociale woningbouw is en ook nog eens starterssleningen en ook nog eens koopsubsidie.

Ik denk dat er geen ander land is waar zoveel belastinggeld richting de woningmarkt gesluisd wordt als Nederland. Maar het is gewoon nooit genoeg. Nu betaalt de staat ongeveer 50% mee. Wat willen ze dan? Dat de staat 80% gaat meebetalen enkel omdat zo de bubble in stand kan worden gehouden?
Het grote nadeel van het uiteenspatten van die "bubble" is dat het de crisis nog groter maakt doordat het jaren duurt eer de huidige huizenbezitters hersteld zijn van de "klap" en dat het verloop ervan een enorme staart krijgt met als gevolg dat de bouw van woningen stagneerd of zelfs stil komt te staan. En bedenk dan maar eens wat er straks over een paar jaar met de huizenprijzen gaat gebeuren als het woningtekort verdubbeld verdriedubbeld of nog erger is
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:56:06 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65140325
Het ging me om de uitspraak dat de Nlse staat niet veel op zou hebben met de woningmarkt. Terwijl nergens een regering zich zo ontzettend bemoeit met de woningmarkt als in Nederland. Met als gevolg schaarste, een slechte kwaliteit en torenhore prijzen overigens.
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:04:31 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65140547
Huizenbezitters die hun huis voor een lagere prijs verkopen verliezen dan misschien aan koopkracht, maar de koper van dat huis wint hetzelfde bedrag aan koopkracht! (ten opzichte van de situatie dat het huis gelijk blijft in prijs).
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:10:56 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65140701
Dit stond op Minyanville (helaas zonder duidelijke bronvermelding):
quote:
Now THIS Is a Depression

Yesterday someone forwarded me a news brief from an ad agency commenting on the Detroit economy. Being the epicenter of the automotive world, one would expect the news to be grim, but this was stunning.

"The average home price in Detroit is $18,513 and the unemployment rate is now 21%. The crime rate in the city has fallen... but that's simply because of a lack of targets. "Meaning there is nothing left to steal. In fact, even the criminals don’t want to leave jail."
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:34:18 #186
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65141324
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:54 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Het grote nadeel van het uiteenspatten van die "bubble" is dat het de crisis nog groter maakt doordat het jaren duurt eer de huidige huizenbezitters hersteld zijn van de "klap"
"Nou en"?!
Al jaren "voorspel" ik dat het grote Dexia-huilen ook bij de huizenbezitters gaan komen... "we wisten niet dat 300.000 euro te veel is voor 4 betonnen muren en een dak"
Laat mensen toch fijn zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden! Ze hebben bewust gegokt in de hoop op snelle winst. De mensen die die winst gepakt hebben, hoorde je ook niet dat ze het wilden delen. Laat ze nu dan ook maar fijn zien wat ze doen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:02:29 #187
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65143846
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Nou en"?!
Al jaren "voorspel" ik dat het grote Dexia-huilen ook bij de huizenbezitters gaan komen... "we wisten niet dat 300.000 euro te veel is voor 4 betonnen muren en een dak"
Laat mensen toch fijn zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden! Ze hebben bewust gegokt in de hoop op snelle winst. De mensen die die winst gepakt hebben, hoorde je ook niet dat ze het wilden delen. Laat ze nu dan ook maar fijn zien wat ze doen.
Wat lul jij verbitterd en jaloers zeg. Hoe kom je erbij dat mensen gegokt hebben? Mensne zocht een woning en wilde iets wat het meest naar hun zin was en beschikbaar. En jij vind het terecht dat als die mensen in de problemen komen?!? Complete gezinnen die kapot gaan door financiële problemen vind jij terecht.

Lekker ventje ben je zeg...

[ Bericht 3% gewijzigd door ItaloDancer op 17-01-2009 16:18:59 ]
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:14:35 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65144188
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat lul jij verbitterd en jaloers zeg. Hoe kom je erbij dat mensen gegokt hebben? Mensne zocht een woning en wilde iets wat het meest naar hun zin was en beschikbaar. En jij vind het terecht dat als die mensen in de problemen komen?!? Complete gezinnen die kapot gaan door financiële problemen vind jij terecht.
Wat verwacht je dan, als mensen elkaar opjutten om maar zoveel mogelijk te betalen?

Op doodsverwensingen staat een ban.
pi_65144414
Laten we het wel gezellig houden heren.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:29:24 #190
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65144655
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan, als mensen elkaar opjutten om maar zoveel mogelijk te betalen?

Op doodsverwensingen staat een ban.
Dat heeft te maken met de schaarste, niet met gokken. Daardoor geven de mensen wat ze kunnen geven omdat ze graag het minst slechte huis willen dat ze kunnen betalen.

Overigens zou het zo moeten zijn dat de overheid Dexia en dat soort praktijken verbied maar nee hoor. Roken in de horeaca wordt verboden maar mensen financieel aan de afgrond zetten mag nog steeds.

Het mag niet zo zijn dat de minder slimme mensen opdraaien voor de welvaart van een ander.
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:15:55 #191
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65145970
Er is wat voor te zeggen dat het stijgen van de huizenprijzen onevenredig is aan de werkelijkheid en wat betaalbaar zou moeten kunnen zijn.

Maar met het instorten van de huizenmarkt krijg je een verloopprobleem mensen zijn verplicht om in hun woning te blijven wonen omdat ze bij de verkoop een niet te dragen verlies zouden krijgen en dat simpelweg niet te financieren is doordat banken dergelijke verliezen bestempelen als onfinancierbaar. Dus iedereen blijft zitten waar hij of zij zit er is weinig vraag meer naar nieuwbouw op de kopersmarkt en starters komen helemaal niet aan de bak... Zo rolt dat een paar jaar voort en dan gaat het economisch weer de goede kant op... En dan komt het, Dan gaan de huizenprijzen skyhigh en zit de boel nog dieper in de stront.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:17:30 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65146029
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met de schaarste, niet met gokken. Daardoor geven de mensen wat ze kunnen geven omdat ze graag het minst slechte huis willen dat ze kunnen betalen.
Met als resultaat dat de verkopers/projectontwikkelaars zich krom lachen, en er geen huis extra door gebouwd wordt.
quote:
Overigens zou het zo moeten zijn dat de overheid Dexia en dat soort praktijken verbied maar nee hoor. Roken in de horeaca wordt verboden maar mensen financieel aan de afgrond zetten mag nog steeds.
De overheid zou zich er juist NIET meer mee moeten bemoeien, en de markt vrij laten i.p.v. enorm te beperken met bestemmingsplannen. Roken in de horeca verbieden is een goede zaak, roken is simpelweg een smerige verslaving.
quote:
Het mag niet zo zijn dat de minder slimme mensen opdraaien voor de welvaart van een ander.
Ah, vandaar dat je nu ongetwijfeld Windows gebruikt? Het is altijd zo dat de een rijk wordt ten koste van de ander! Dat is niets nieuws...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:52:43 #193
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_65146963
Weer wat olie op het vuur:
http://www.nu.nl/economie(...)vaker-hun-prijs.html
quote:
AMSTERDAM - Huizenverkopers verlaagden in het laatste kwartaal van vorig jaar veel vaker de vraagprijs van hun huis dan in de voorgaande twee jaar.

Dat meldde NRC Handelsblad zaterdag op basis van de vraagprijs van huizen die worden aangeboden via makelaarswebsite Funda.nl.

Volgens de krant verlaagden eind oktober negentien op de duizend aspirant-verkopers hun vraagprijs.

In 2006 en 2007, toen de huizenmarkt zich nog positief ontwikkelde, gingen gemiddeld tien op de duizend verkopers per week over tot een prijsverlaging.
Vooralsnog geen gigantische verschil met voorgaande jaren, lijkt me.(wel een verdubbeling, maar het aantal op de 1000 wijst imo niet op een algehele instorting) Eens kijken hoe dit zich de komende maanden gaat ontwikkelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dromer op 17-01-2009 17:59:05 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:32:01 #194
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_65148051
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Lekker ventje ben je zeg...
Ik vind het wel gokken wat vele doen. Ruim 200000 euro lenen, niets aflossen en er maar van uit gaat dat de prijzen altijd blijven stijgen. . Ik zie het als huren met een enorm eigen risico.

Sorry,daar ben ik echt niet jaloers op
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:51:10 #195
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65148551
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:32 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

[..]

Ik vind het wel gokken wat vele doen. Ruim 200000 euro lenen, niets aflossen en er maar van uit gaat dat de prijzen altijd blijven stijgen. . Ik zie het als huren met een enorm eigen risico.

Sorry,daar ben ik echt niet jaloers op
Tja... Is dat niet veroorzaakt door een grote krapte op de huurmarkt? Jaren lang wachten op een fatsoenlijk huurhuis heeft mensen gedwongen te gaan kopen. Dus dat huren is nog minder zaligmakend als kopen...Tenzei je natuurlijk engelen geduld hebt en heel je leven aan past aan de huurmarkt... Tot je 35e bij je ouders dan gaan samenwonen en er dan na twee jaar achter komen dat je nog 6 jaar moet wachten met het nemen van een volgend kind omdat je anders de vrije huurmarkt op moet met prijzen waarvoor je beter kunt kopen. Dus zeg het maar...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:56:36 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65148698
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:51 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

Tja... Is dat niet veroorzaakt door een grote krapte op de huurmarkt? Jaren lang wachten op een fatsoenlijk huurhuis heeft mensen gedwongen te gaan kopen. Dus dat huren is nog minder zaligmakend als kopen...Tenzei je natuurlijk engelen geduld hebt en heel je leven aan past aan de huurmarkt... Tot je 35e bij je ouders dan gaan samenwonen en er dan na twee jaar achter komen dat je nog 6 jaar moet wachten met het nemen van een volgend kind omdat je anders de vrije huurmarkt op moet met prijzen waarvoor je beter kunt kopen. Dus zeg het maar...
In het grootste deel van het land is binnen een maand of 3 een uitstekende eengezinswoning te huren voor rond de 500 euro. Wat is het probleem dan?
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:14:10 #197
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_65149158
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

In het grootste deel van het land is binnen een maand of 3 een uitstekende eengezinswoning te huren voor rond de 500 euro. Wat is het probleem dan?
In een dorp dat bestaat uit een familie van 2000 personen, allemaal broers en zussen en ooms van elkaar waar je als "import" een complete hel binnen stapt.
and made it rain upward
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:24:49 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65149477
Nee hoor! Ook in dorpen van 12.000 inwoners hoef je echt niet meer te betalen. Natuurlijk is de vraag of je liever in een stad of in een dorp woont een heel persoonlijke.

En ik kan me niet voorstellen dat in steden als Enschede, Zwolle, Terneuzen noem maar op de woningen duurder zijn. Zal eens kijken
The End Times are wild
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:11:45 #199
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_65151153
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:24 schreef LXIV het volgende:
Nee hoor! Ook in dorpen van 12.000 inwoners hoef je echt niet meer te betalen. Natuurlijk is de vraag of je liever in een stad of in een dorp woont een heel persoonlijke.

En ik kan me niet voorstellen dat in steden als Enschede, Zwolle, Terneuzen noem maar op de woningen duurder zijn. Zal eens kijken
En dan noem je precies die plaatsen waar geen pond werkgelegenheid is :s Leuk...Zit je daar in ju huurwoning van 500,- met 900,_ bijstand heb je dan het lek boven water???
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:18:25 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65151407
Nou, waar ik woon is zowel meer dan voldoende werk (even los van de kredietcrisis) en voldoende goedkope huurhuizen. En dat terwijl het voor koophuizen een der duurste regios van het land is. (Centraal Noord-Brabant)
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')