Als zij zich niet aan de arbeidsvoorwaarden houden (het tijdig betalen van je loon) kun je ook gewoon op staande voet ontslag nemen met dat als reden...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
als in je contract staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt moet je die uitwerken... zo niet kunnen ze je eerst vorige salaris terugvragen heb ik laatst gehoord...
je kan ook tot 7 dagen naar afschrijving alles weer terug boekenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
als in je contract staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt moet je die uitwerken... zo niet kunnen ze je eerst vorige salaris terugvragen heb ik laatst gehoord...
Afschrijven? ik heb 2,5 maand gewerkt via het uitzendbureau en nog niet via mijn contract bij TNT.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70065quote:Dringende redenen voor de werknemer
Voor de werknemer gelden als dringende redenen daden, eigenschappen of gedragingen van de werkgever die tot gevolg hebben dat van de werknemer niet kan worden verlangd dat hij de dienstbetrekking nog langer laat voortduren. Hieronder vallen mishandeling, belediging of bedreiging, maar ook het niet tijdig uitbetalen van loon of het door de werkgever negeren van de rusttijden. Op grond hiervan kan de werknemer ontslag op staande voet nemen.
OK! Hier heb ik wat aan! Dankje!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:40 schreef Dennis101 het volgende:
Je kunt dus op staande voet ontslag nemen:
[..]
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70065
Dus degene die je niet uitbetaald heeft: is dat TNT of het uitzendbureau?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:22 schreef Rnie het volgende:
Ik heb feitelijk nog niet gewerkt vanaf mijn contract ( 1 jan jongstleden..heb me 1 dag ziek gemeldt). Dus lijkt me dat ze toch niks kunnen intrekken op mijn al ontvangen salaris?
Dat was dus mijn vraagquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:23 schreef Schanulleke het volgende:
Dan lijkt mij dat je aan het nieuwe contract gebonden bent.
Tenzij er een proeftijd is, dan kan je sowieso weglopen wanneer je wilt.
Je geeft aan dat dit contract pas net is ingegaan. Gebruikelijk is om een proeftijd te hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat was dus mijn vraag. Of ik dan gwn onder contract mijn opzegtermijn kan negeren?
Je hebt een contract met het uitzendbureau, daar gaat het even om. De vordering voor het salaris moet je dus ook bij het uitzendbureau neerleggen, voor niet betaald salaris kun je namelijk een dwangsom laten opleggen van zoveel % per dag en dat dikt lekker aan na een bepaalde periode.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:20 schreef jovak het volgende:
TNT heeft aangegeven dat zij fouten hebben gemaakt, waardoor de TS zijn salaris niet op tijd kreeg. Dat zou een reden kunnen zijn om het contract te ontbinden.
OMGquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:17 schreef Rnie het volgende:
Achja...vandaag ben ik niet wezen werken. ze hebben me niet eens meer opgebeld...ik denk dat ze zelf wel begrijpen dat ze fout zitten..
Wow... wat een enorme loser ben je..quote:
Idd. Ik dacht meer in de richting van 15 - en dan vond ik het al triest.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:14 schreef avotar het volgende:
[..]
Wow... wat een enorme loser ben je..![]()
Getverdemme.
Strakke actie, werkweigering is echt de beste optiequote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:17 schreef Rnie het volgende:
Achja...vandaag ben ik niet wezen werken. ze hebben me niet eens meer opgebeld...ik denk dat ze zelf wel begrijpen dat ze fout zitten..
Salaris niet betalen is ook een lekkere optiequote:Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Strakke actie, werkweigering is echt de beste optieNu hebben ze een reden om je terug te pakken.
Erg volwassen van je kerel...quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Salarisregeling niet nakomen is ook een lekkere optieNu heb ik een reden om TNT terug te pakken.
En wel volwassen van mijn baas? Ik ga pas weer werken als mijn geld fatsoenlijk gestort wordtquote:
Jij komt er wel...quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Salaris niet betalen is ook een lekkere optieNu heb ik een reden om TNT terug te pakken...En nee..niet 'voor jou tien andere' posten, ze hadden geluk dat ik de enige was die 4 wijken op een zaterdag liep..anders had niemand het gedaan
![]()
Niet opkomen dagen op je werk is gewoon not done, zeker zonder wat van je te laten horen. Heb je überhaupt nog wel wat besproken met je werkgever waarom je niet meer komt werken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
En wel volwassen van mijn baas? Ik ga pas weer werken als mijn geld fatsoenlijk gestort wordt
Ik probeerde mijn verhaal aan hem uit te leggen, toen hij het doodleuk vond om de hoorn op de haak te gooien..quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet opkomen dagen op je werk is gewoon not done, zeker zonder wat van je te laten horen. Heb je überhaupt nog wel wat besproken met je werkgever waarom je niet meer komt werken?
Ooit eraan gedacht om bij het uitzendbureau binnen te lopen en daar een gesprek aan te gaan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik probeerde mijn verhaal aan hem uit te leggen, toen hij het doodleuk vond om de hoorn op de haak te gooien..
behandelen ze mij als oud vuil, dan behandel ik hun als oud vuil. Klaar.
Ongeacht hoeveel procent het is. ik krijg niet betaalt. of het nou om 3 tientjes gaat, of om 500 euro. Principekwestie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:30 schreef Conflict het volgende:
Leer onderhandelen sukkel.
30 procent van jouw loon is misschien een paar tientjes, je hebt blijkbaar geen gezin om te onderhouden, dus zo erg is het niet. En je baas neemt zelfs de schuld op zich.
Geef ze gewoon de tijd om even de boel recht te zetten.
Volgens mij was jij dat baantje gewoon beu (begrijpelijk met die kou) en denk je een goede smoes gevonden te hebben er onderuit te komen.
Ooit gedacht om mijn Openingspost fatsoenlijk te lezen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ooit eraan gedacht om bij het uitzendbureau binnen te lopen en daar een gesprek aan te gaan?
Als ik een keer me salaris niet ontvang kom ik de volgende dag ook gewoon opdagen en ga even langs PZ waar me salaris blijft. Ben je het er absoluut niet mee eens, neem dan gewoon ontslag.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:29 schreef Koewam het volgende:
Rnie heeft mijns inziens goed gehandeld. Je werkt voor het uitzendbureau. (je sorteert dus post voor hen). Maar zij komen een zeer fundamentele belofte niet na, dus je verleent hun geen dienst meer, simpel. De arbeidsrelatie was hier sowieso al door verstoord, dus waarom jezelf pijnigen als het toch van beide kanten niet werkt?
Hij krijgt geen extra karma of zo als-ie met lood in de schoenen bij TNT binnensloft.
Tja, dat soort gesprekken over de telefoon voeren vind ik sowieso niet erg professioneel. Je leidinggevende heeft dan zeker niet goed gehandeld, maar dat is geen vrijbrief voor jou om maar niet op te komen dagen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik probeerde mijn verhaal aan hem uit te leggen, toen hij het doodleuk vond om de hoorn op de haak te gooien..
behandelen ze mij als oud vuil, dan behandel ik hun als oud vuil. Klaar.
Smeken is bij mij iets anders dan een gesprek aangaan... Heb je ondertekende urenbriefjes waaruit blijkt dat je te weinig salaris ontvangen hebt? Is bevestigd door je werkgever (het uitzendbureau dus) dat je nog salaris moet ontvangen? Wat voor contract heb je met het uitzendbureau? Want een opzegtermijn van een maand is in de eerste 78 weken sowieso niet gebruikelijk...quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ooit gedacht om mijn Openingspost fatsoenlijk te lezen.
Je zegt dat je het "nog niet" ontvangen hebt, niet dat je het helemaal niet krijgt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ongeacht hoeveel procent het is. ik krijg niet betaalt. of het nou om 3 tientjes gaat, of om 500 euro. Principekwestie.
Nou oke dan, zal ik het anders brengen. Ik ben al 4 keer op gesprek geweest bij het uitzendbureau. ze hebben mijn urenbriefjes gezien (bevestigt door TNT). ze hebben ook toegegeven dat ze nog geld moeten betalen. Toch hebben ze het na 4 keer nog niet gedaan...quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Smeken is bij mij iets anders dan een gesprek aangaan... Heb je ondertekende urenbriefjes waaruit blijkt dat je te weinig salaris ontvangen hebt? Is bevestigd door je werkgever (het uitzendbureau dus) dat je nog salaris moet ontvangen? Wat voor contract heb je met het uitzendbureau? Want een opzegtermijn van een maand is in de eerste 78 weken sowieso niet gebruikelijk...
Dat is nog steeds geen reden om niet meer op te komen dagen zonder opgaaf van reden. Als je nou had langs gegaan of te melden dat je het zat bent en je er per direct mee stopt, eventueel totdat jij je geld ziet, was het allemaal wat netter geweest.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nou oke dan, zal ik het anders brengen. Ik ben al 4 keer op gesprek geweest bij het uitzendbureau. ze hebben mijn urenbriefjes gezien (bevestigt door TNT). ze hebben ook toegegeven dat ze nog geld moeten betalen. Toch hebben ze het na 4 keer nog niet gedaan...ben ik dan dom? of die mensen die daar werken?
Dus het ligt niet aan TNT maar aan het uitzendbureau... Dan moet je hen aanpakken en niet de opdrachgever.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nou oke dan, zal ik het anders brengen. Ik ben al 4 keer op gesprek geweest bij het uitzendbureau. ze hebben mijn urenbriefjes gezien (bevestigt door TNT). ze hebben ook toegegeven dat ze nog geld moeten betalen. Toch hebben ze het na 4 keer nog niet gedaan...ben ik dan dom? of die mensen die daar werken?
Dat had ik dus aan de telefoon gedaan. maar als ik midden in mijn verhaal onderbroken word en er doodleuk wordt gezegt 'je komt maar gewoon zaterdag..dag RNIE' haak erop....tja dan kom ik dus niet meer. simpel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden om niet meer op te komen dagen zonder opgaaf van reden. Als je nou had langs gegaan of te melden dat je het zat bent en je er per direct mee stopt, eventueel totdat jij je geld ziet, was het allemaal wat netter geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |