abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64584033
Ik heb nu een kutbijbaantje bij de supermarkt, ben het nu echt zat Nou vroeg ik me af, kan ik gewoon ook niet komen opdagen tijdens mijn ontstlagtermijn? Dat ik gewoon mijn werkkleren per direct geef en zeg 'bekijk het maar'? Welke gevolgen kan dit hebben?
pi_64584204
Wat bedoel je met ontslagtermijn?
Zit je in je proeftijd (van 1 maand over het alg)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64584620
Inderdaad wat bedoel met je ontslagtermijn? Je proeftijd of je opzegtermijn?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:28:31 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_64584636
quote:
Wat bedoel je met ontslagtermijn?
Ik neem -gezien de context- aan dat het gaat om opzegtermijn.

Wat het juridisch gezien eventueel voor consequenties kan hebben zou ik niet weten. Als ik jouw baas was zou ik jou dan iniedergeval achtestallig loon en vakantiedagen niet uitbetalen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:32:19 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_64584787
In principe kan hij je voor de rechter slepen. Ik heb begrepen dat het dan gebruikelijk is om één maand loon als schadevergoeding toe te kennen. Naast dat je natuurlijk de niet-gewerkte maand niet krijgt uitbetaald, maar dat spreekt voor zich.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_64585166
Als je nog in je proeftijd kun je je contract gewoon simpelweg verbreken.

Zit je niet meer in je proeftijd, dan zit je vast aan je ontslagtermijn. Die periode zul je alsnog moeten verschijnen op je werk.
Je kunt ook gewoon om de tafel gaan zitten met je werkgever en aangeven dat je motivatie geheel weg is en dat je liever eerder dan later weggaat. Hij heeft liever ook geen ongemotiveerde lui die maar een beetje hun uren volmaken totdat ze weggaan. Misschien kan er iets geregeld worden, hoewel dat niet hoeft.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_64585979
Het is maar een bijbaantje, lijkt me sterk dat ik nog vakantiedagen heb e.d. (ben 17 btw)
pi_64586080
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef Cahir het volgende:
Het is maar een bijbaantje, lijkt me sterk dat ik nog vakantiedagen heb e.d. (ben 17 btw)
Goed dat je ook nog even toelicht wat je precies bedoeld...

Maar er dan maar vanuit gaande dat je met je opzegtermijn zit kan je baas je inderdaad voor de rechter slepen en een schadevergoeding eisen. Als jij verder je vakantie uren niet direct uitbetaald krijgt heb je die gewoon opgebouwd en heb je daar recht op.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:08:58 #9
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64586136
Toon een stel ballen en zing die laatste paar weken gewoon nog uit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:20:43 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64593901
Ik schijn een opzegtermijn van 3 maanden te hebben volgens de CAO. Is dat uberhaupt legaal te noemen? Ik dacht dat 2 maanden het maximum was altijd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_64593999
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef karr-1 het volgende:
Ik schijn een opzegtermijn van 3 maanden te hebben volgens de CAO. Is dat uberhaupt legaal te noemen? Ik dacht dat 2 maanden het maximum was altijd.
Het kan nog wel langer ook
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_64594005
quote:
Voor de werknemer
De opzegtermijn voor de werknemer bedraagt 1 maand (dit is bepaald in artikel 7:672 lid 3 Burgerlijk Wetboek). Deze wettelijke opzegtermijn kan alleen schriftelijk worden gewijzigd. Dit kan in de individuele arbeidsovereenkomst (let hier dus op als u een nieuw contract tekent) maar ook in de CAO (collectieve arbeidsovereenkomst). Ondanks deze mogelijkheden om af te wijken van de wettelijke regeling mag de opzegtermijn voor de werknemer nooit langer zijn dan 6 maanden. De opzegtermijn voor de werknemer kan alleen langer zijn dan de wettelijke termijn wanneer de opzegtermijn voor de werkgever 2 keer zo lang is (artikel 7:672 lid 6 Burgerlijk Wetboek). Wanneer de werkgever de opzegtermijn voor de werknemer verlengt en deze verlenging niet volgens de regels is gedaan, geldt de wettelijke regeling.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2657

Als je je handtekening hebt gezet dus wel.
pi_64594007
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:08 schreef Mikkie het volgende:
Toon een stel ballen en zing die laatste paar weken gewoon nog uit.
Dit. Zo erg kunnen die laatste weken niet zijn en je laat er karakter mee zien.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64594038
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef Cahir het volgende:
Heb je niet gewoon een nul uren contract? Dan kun je per direct gewoon oprotten
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:24:26 #15
152789 karr-1
pi_64594085
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het kan nog wel langer ook
Hmm oke, dan moet ik dus op tijd opzeggen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:53:17 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_64595300
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hmm oke, dan moet ik dus op tijd opzeggen
Als je een supergoed aanbod krijgt is er volgens mij nog een wet die zegt dat je werkgever je niet mag belemmeren bij het switchen naar een baan die duidelijk beter is, dus dan valt daar misschien nog wat te mee te regelen. Sowieso wel eerst langs een advocaat
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_64595445
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:53 schreef Flurry het volgende:

[..]

Als je een supergoed aanbod krijgt is er volgens mij nog een wet die zegt dat je werkgever je niet mag belemmeren bij het switchen naar een baan die duidelijk beter is, dus dan valt daar misschien nog wat te mee te regelen. Sowieso wel eerst langs een advocaat
Ik zou weleens een bron willen zien. Het gaat hier om een CAO....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:01:19 #18
152789 karr-1
pi_64598169
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou weleens een bron willen zien. Het gaat hier om een CAO....
Die bron wil ik ook zien want hier heb ik nog nooit van gehoord. Voor zover ik begreep mag een opzegtermijn in een CAO aangepast worden tot max. 6 maanden tenzij je daar in overleg met de werkgever van af wijkt. Een werkgever zal ook snappen dat je niet gemotiveerd bent om nog door te werken als je eigenlijk zsm weg wilt.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:40:02 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64602251
Lees dit even.

http://www.zibb.nl/102255(...)in-van-werkgever.htm

De supermarkt kan dus een schadevergoeding van je gaan eisen.

Het beste kun je gewoon in overleg treden en samen afspeken tot wanneer je blijft werken, dan is het namelijk met wederzijds goedvinden gebeurd en loop je bovengenoemd risico niet. Bovendien is het wel zo netjes.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:16:39 #20
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64606002
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:40 schreef Maanvis het volgende:
Lees dit even.

http://www.zibb.nl/102255(...)in-van-werkgever.htm

De supermarkt kan dus een schadevergoeding van je gaan eisen.

Het beste kun je gewoon in overleg treden en samen afspeken tot wanneer je blijft werken, dan is het namelijk met wederzijds goedvinden gebeurd en loop je bovengenoemd risico niet. Bovendien is het wel zo netjes.
Ik snap je punt, maar je voorbeeld is niet helemaal eerlijk. Daarin gaat het om een project van lange termijn, daar lijkt me in het geval van TS geen sprake.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64606331
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:53 schreef Flurry het volgende:
Wat jij hebt horen verluiden, slaat op heel wat anders: een anti-concurrentiebeding (en ook dan nog is er niks bij wet geregeld maar kan een rechter van mening zijn dat een dergelijk beding niet redelijk en billijk is). Een rechter zal echt niet gaan tornen aan een overeengekomen of bij wet of CAO geregelde opzegtermijn.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:09:24 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64617457
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar je voorbeeld is niet helemaal eerlijk. Daarin gaat het om een project van lange termijn, daar lijkt me in het geval van TS geen sprake.
Het gaat er mij ook maar om dat de rechter een schadevergoeding kan opleggen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64627074
Maar welke supermarkt gaat er naar de rechter voor een vakkenvuller? Volgens mij kan je het het beste even overleggen met je werkgever, misschien zijn ze wel blij dat je gaat, je weet het nooit..
Draai het om.
pi_64632105
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:43 schreef Gizlijntje het volgende:
Maar welke supermarkt gaat er naar de rechter voor een vakkenvuller?
Eentje die hier vaker last van heeft en in sommige gevallen misschien best wil overleggen maar ergens een grens trekt.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_64632640
Het is gelukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')