Als zij zich niet aan de arbeidsvoorwaarden houden (het tijdig betalen van je loon) kun je ook gewoon op staande voet ontslag nemen met dat als reden...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
als in je contract staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt moet je die uitwerken... zo niet kunnen ze je eerst vorige salaris terugvragen heb ik laatst gehoord...
je kan ook tot 7 dagen naar afschrijving alles weer terug boekenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
als in je contract staat dat je een opzegtermijn van een maand hebt moet je die uitwerken... zo niet kunnen ze je eerst vorige salaris terugvragen heb ik laatst gehoord...
Afschrijven? ik heb 2,5 maand gewerkt via het uitzendbureau en nog niet via mijn contract bij TNT.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef -AnneX- het volgende:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70065quote:Dringende redenen voor de werknemer
Voor de werknemer gelden als dringende redenen daden, eigenschappen of gedragingen van de werkgever die tot gevolg hebben dat van de werknemer niet kan worden verlangd dat hij de dienstbetrekking nog langer laat voortduren. Hieronder vallen mishandeling, belediging of bedreiging, maar ook het niet tijdig uitbetalen van loon of het door de werkgever negeren van de rusttijden. Op grond hiervan kan de werknemer ontslag op staande voet nemen.
OK! Hier heb ik wat aan! Dankje!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:40 schreef Dennis101 het volgende:
Je kunt dus op staande voet ontslag nemen:
[..]
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70065
Dus degene die je niet uitbetaald heeft: is dat TNT of het uitzendbureau?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:22 schreef Rnie het volgende:
Ik heb feitelijk nog niet gewerkt vanaf mijn contract ( 1 jan jongstleden..heb me 1 dag ziek gemeldt). Dus lijkt me dat ze toch niks kunnen intrekken op mijn al ontvangen salaris?
Dat was dus mijn vraagquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:23 schreef Schanulleke het volgende:
Dan lijkt mij dat je aan het nieuwe contract gebonden bent.
Tenzij er een proeftijd is, dan kan je sowieso weglopen wanneer je wilt.
Je geeft aan dat dit contract pas net is ingegaan. Gebruikelijk is om een proeftijd te hebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat was dus mijn vraag. Of ik dan gwn onder contract mijn opzegtermijn kan negeren?
Je hebt een contract met het uitzendbureau, daar gaat het even om. De vordering voor het salaris moet je dus ook bij het uitzendbureau neerleggen, voor niet betaald salaris kun je namelijk een dwangsom laten opleggen van zoveel % per dag en dat dikt lekker aan na een bepaalde periode.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:20 schreef jovak het volgende:
TNT heeft aangegeven dat zij fouten hebben gemaakt, waardoor de TS zijn salaris niet op tijd kreeg. Dat zou een reden kunnen zijn om het contract te ontbinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |