quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef Netsplitter het volgende:
Kut, nog niet verlost van dat klapperende petjestuig.![]()
quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef Netsplitter het volgende:
Yes.![]()
Goed nieuws voor de meeste mensen denk ik zo.
Anders ga je even met oordopjes achter je geraniums zitten bejaarde...quote:
Voorlopig...ze stellen het nog een maandje of 11 uitquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef Netsplitter het volgende:
Het kabinet stelt voorlopig geen verbod in op vuurwerk voor consumenten.
Dan verwacht ik rellen van de jeugd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:41 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Voorlopig...ze stellen het nog een maandje of 11 uit
Je kan ze ook invriezenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Pek het volgende:
Kut, ik m'n huisdieren maar platspuiten elk jaar, dat kan niet gezond zijn
Ja als je er tegen bent wordt je meteen uitgemaakt voor bejaarde.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef torpie het volgende:
[..]
Anders ga je even met oordopjes achter je geraniums zitten bejaarde...
steek zelf ook geen vuurwerk af maar laat die jochies toch een pleziertjes hebben. Daarbij siervuurwerk is mooi
Ik noem je geen bejaarde omdat je er tegen bentquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja als je er tegen bent wordt je meteen uitgemaakt voor bejaarde.![]()
Het is gewoon een domme sport, en siervuurwerk heb je na 2 klappers ook wel gezien, komt steeds op hetzelfde alleen een andere kleur sterretjes. Poehee, als je daar al opgewonden van raakt
Dan doe je dat toch niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Pek het volgende:
1 dag in het jaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Yay, nog een jaar waarin de laatste week van december Nederland omgetoverd wordt naar klein Baghdad, waar dieren en mensen lekker kunnen lijden onder lawaaiterreur van opgeschoten pubers. Waar in de nacht van 1 januari rustig voor tig miljoen schade wordt veroorzaakt. Waar politie halve veldslagen moet leveren of wijken omgetoverd worden in oorlogsgebieden. Waar elk jaar weer honderden gewonden en blijvende invaliden vallen door idioterie met al dan niet legaal vuurwerk en waarvan het afval nog weken op straat blijft liggen tot het verandert in een rode papier maché smurrie.
Reken gewoon 5 euro per inwoner vuurwerkbelasting en regel daarvoor een gemeentelijk vuurwerk zoals zoveel andere landen dat kennen.
Hear hear, mede-ouwe lulquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Yay, nog een jaar waarin de laatste week van december Nederland omgetoverd wordt naar klein Baghdad, waar dieren en mensen lekker kunnen lijden onder lawaaiterreur van opgeschoten pubers. Waar in de nacht van 1 januari rustig voor tig miljoen schade wordt veroorzaakt. Waar politie halve veldslagen moet leveren of wijken omgetoverd worden in oorlogsgebieden. Waar elk jaar weer honderden gewonden en blijvende invaliden vallen door idioterie met al dan niet legaal vuurwerk en waarvan het afval nog weken op straat blijft liggen tot het verandert in een rode papier maché smurrie.
Reken gewoon 5 euro per inwoner vuurwerkbelasting en regel daarvoor een gemeentelijk vuurwerk zoals zoveel andere landen dat kennen.
Haal eens adem.... :'')quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Juist, die en mensen met illegaal vuurwerk en natuurlijk vandalisme. Gewoon keiharde straffen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Olep het volgende:
[..]
1 dag in het jaar.Mensen die eerder vuurwerk afsteken, die moeten aangepakt worden.
dat is wel zo die zijn gewoon irritantquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Olep het volgende:
[..]
1 dag in het jaar.Mensen die eerder vuurwerk afsteken, die moeten aangepakt worden.
Maar om te gaan zeuren om een paar dagen vuurwerk..
Mensen moeten elkaar wat gunnen.
Rot aub op uit ons land. Verhuis maar naar utopia ofzo. Door mensen als jij verandert ons land langzaam in een modelletje 1984. De verbod en Big Brother maatschappij.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Probeer jij eens te slapen als je die week nachtdienst hebt? Veel plezier.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:50 schreef Olep het volgende:
[..]
Maar om te gaan zeuren om een paar dagen vuurwerk..
Mensen moeten elkaar wat gunnen.
Hey, volgens mij woon ik hier al wat langer dan jij. Mijn familie ook trouwens, die kan ik ook nog wel een paar honderd jaar in dit land terugvinden. Dus wat nou "ons land", is het meer jouw land dan het mijne?quote:
Is vuurwerk een belangrijk deel van het dagelijks bestaan? Nee. Levert het, gezien het korte tijdsbestek waarin het is toegestaan, onevenredig veel overlast, schade en gewonden op? Ja.quote:Verhuis maar naar utopia ofzo. Door mensen als jij verandert ons land langzaam in een modelletje 1984. De verbod en Big Brother maatschappij.
Wat mij betreft schaffen ze dat dan ook af. Dat zeg ik al jaren. Als mensen zich blijkbaar niet kunnen gedragen dan moet je het gewoon afschaffen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:52 schreef Netsplitter het volgende:
Er wordt meer geld verkwanseld aan bewaking voor voetbalwedstrijden dan aan dit.![]()
En m'n kat moet weer 3 sessies bij de psychiater, weet je wat dat kost?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Heider00sje het volgende:
jammer, het is namelijk pure mileuvervuiling, en zielig voor de vogeltjes hier in Nederland.
Dat dus, en waarom zou ik dan nog m'n afgewerkte olie apart inleveren ipv het gewoon in sloot te kiepen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Heider00sje het volgende:
jammer, het is namelijk pure mileuvervuiling, en zielig voor de vogeltjes hier in Nederland.
Excuus, had niet moeten schrijven 'ons land' maar 'dit land'. En het interesseert mij werkelijk geen hol of jij of jouw voorouders hier langer wonen dan ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hey, volgens mij woon ik hier al wat langer dan jij. Mijn familie ook trouwens, die kan ik ook nog wel een paar honderd jaar in dit land terugvinden. Dus wat nou "ons land", is het meer jouw land dan het mijne?
[..]
Is vuurwerk een belangrijk deel van het dagelijks bestaan? Nee. Levert het, gezien het korte tijdsbestek waarin het is toegestaan, onevenredig veel overlast, schade en gewonden op? Ja.
Waarom zou je het dan nog in de vrije verkoop houden?
Dan nog, blijkbaar wil je alleen maar gelijkgestemden in het land. Iedereen die het niet met jou eens is mag opzouten? Rare gedachtegang.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
Excuus, had niet moeten schrijven 'ons land' maar 'dit land'. En het interesseert mij werkelijk geen hol of jij of jouw voorouders hier langer wonen dan ik.
Vandaar ook mijn voorstel om het centraal door lokale overheden te laten organiseren zoals in zoveel andere landen. Wel de lusten, niet de lasten voor hulp en nooddiensten die nu en masse zonder verlof paraat kunnen staan om vingers aan te naaien, branden te blussen en bezopen gasten uit elkaar te trekken. Maar gewoon lekker zelf ook feest vieren.quote:Waarom in de verkoop houden? Wellicht omdat een grote groep Nederlanders plezier beleeft aan vuurwerk.
Realisme in plannen, best belangrijk. Drooglegging werkt niet, dat is al eens geprobeerd.quote:Natuurlijk veroorzaakt het de nodige overlast. Maar dat geldt voor zoveel zaken. Een voorbeeld: alcohol. Jaarlijks miljoenen euro's schade veroorzaakt door dronken mensen. Als we dat gewoon af zouden schaffen dan zou dat ook een stuk schelen.
Nope.quote:Bovendien gaat het mij er gewoon om dat iedereen relatief vrij is om te doen wij hij wil in NL. Laat me raden, jij bent ook pro-rookverbod.
Risico van t vakquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef Pek het volgende:
[..]
En m'n kat moet weer 3 sessies bij de psychiater, weet je wat dat kost?
God, wat zou dat heerlijk zijn zeg, als er alleen maar mensen in dit land woonde die mijn mening delen. Dan hoef ik niet eens te verhuizen naar utopia.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan nog, blijkbaar wil je alleen maar gelijkgestemden in het land. Iedereen die het niet met jou eens is mag opzouten? Rare gedachtegang.
De charme van vuurwerk is zelf het lontje afsteken. Bovendien is dit idee heel leuk en aardig maar daarmee bedien je de kleinere plaatsen niet. Leuk man, met 50 man een vuurwerkshow bekijken in Uddel. Bovendien, wie draait op voor de kosten? De belastingbetaler. In het huidige systeem heb je tenminste de keus om vuurwerk te kopen. Iets wat ik overigens nooit doe.quote:Vandaar ook mijn voorstel om het centraal door lokale overheden te laten organiseren zoals in zoveel andere landen. Wel de lusten, niet de lasten voor hulp en nooddiensten die nu en masse zonder verlof paraat kunnen staan om vingers aan te naaien, branden te blussen en bezopen gasten uit elkaar te trekken. Maar gewoon lekker zelf ook feest vieren.
Leuk dat je het zegt. Denk je dat vuurwerk compleet verdwijnt door een verbod. Belgie is niet heel ver. Het illegale circuit zal hoogtij vieren en de knallen worden alleen maar zwaarder en heviger.quote:Realisme in plannen, best belangrijk. Drooglegging werkt niet, dat is al eens geprobeerd.
Verschil is wel dat dat voetbal in 1 jaar is, en jouw vuurwerkfeestje maar 12 uur (als het goed is.. ) duurt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Haal eens adem.... :'')
Er wordt meer geld verkwanseld aan bewaking voor voetbalwedstrijden dan aan dit.![]()
Ow en vergeet de rellen in oa Utrecht niet.
Meng wat wiet door hun eten. Volgens mijn zus werkt dat uitstekend en het is veel gezonder dan chemische verdoversquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:44 schreef Pek het volgende:
Nee, dat is ook echt consumentenvuurwerk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En denk je dat de politie wat in te brengen heeft bij gevallen als deze?
Er zijn altijd wel mensen die in die week nachtdienst hebben. Doe je niks aan. Je weet van te voren dat je er mee te maken krijgt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Probeer jij eens te slapen als je die week nachtdienst hebt? Veel plezier.
Politie moet kinderen die eerder vuurwerk afsteken oppakken? Dan krijg je weer gezeik dat ze zich met echte dingen moeten bezighouden en niet kindertjes pesten. Want het is natuurlijk nooit goed wat de politie doet.
En denk je dat de politie wat in te brengen heeft bij gevallen als deze?
Vorig jaar 1100 gewonden. Wat een feest.
Vorig jaar 33 miljoen euro aan schade-uitkeringen. Wat een feest.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef Pek het volgende:
[..]
En m'n kat moet weer 3 sessies bij de psychiater, weet je wat dat kost?
Gelukkig zijn al die vliegtuig en is al die industrie in dit land lekker schoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Heider00sje het volgende:
Ik heb elke week nachtdienst.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:49 schreef Olep het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen die in die week nachtdienst hebben. Doe je niks aan. Je weet van te voren dat je er mee te maken krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |